|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
[צילום: AP]

"ליברמן הוא לא רק אדם, הוא תופעה"

"כולנו נולדים נאצים במידה כלשהי, אך השאלה היא האם הצלחנו להתגבר על היצר הזה או לא. אני טוענת שליברמן לא הצליח". על המשפט הזה חתומה דורית לויטה הרטן, ישראלית לשעבר המתגוררת בגרמניה, אוצרת תערוכת "איווט" המוקדשת לאביגדור ליברמן ומוצגת במדרשה לאמנות שבבית-ברל. אמנים מן הימין הוזמנו גם הם להציג, אך עבודותיהם לא עמדו ברף האמנותי של האוצרת. "פשוט לא הסכמנו לרדת מתחת לרמה מסוימת", היא מסבירה
22/08/2010  |     |   כתבות   |   מקור ראשון   |   תגובות

במרכזה של גלריית המדרשה לאמנות במכללת בית-ברל עומד פסל של חזירון. לא מדובר בעוד פעולת מחאה נגד כפייה דתית או באירוע שמאורגן על-ידי פעילים של "תנו לחיות לחיות". החיה הטרפה (והחמודה במקרה הזה, יש לציין) היא אחד המוצגים המרכזיים של תערוכת "איווט" שנפתחה לאחרונה בגלריה.

התערוכה כולה מוקדשת לדמותו ולפועלו של שר החוץ ויו"ר מפלגת "ישראל ביתנו", אביגדור ליברמן. 23 אמנים מציגים מעבודותיהם באירוע, ביניהם כמה אישים ידועי שם, יאיר גרבוז למשל.

מושא התערוכה הפך זה מכבר לדמות שמעוררת השראה בקרב סטיריקנים למיניהם. הוא מככב על בסיס קבוע ב'ארץ נהדרת', ויש שטוענים כי אביגדור ליברמן, שלו חוש הומור בריא, די מיודד עם הדימוי שמוצג בתוכנית. אך האירוע הנוכחי חולל סערה ציבורית עוד לפני שהמיצגים הוצגו לקהל הרחב. ההזמנה שעוצבה באותיות גותיות על-רקע אדום, שהזכירו לרבים פרסומים בגרמניה של הרייך השלישי, רמזה על הכיוון ועל הנימה של האירוע. מהבחינה הזאת התערוכה אכן עמדה בציפיות, אך לדעת לא מעט אנשים היא חרגה הרחק מגבולות הטעם הטוב.

אדם שהיה מזדמן לגלריה מבלי לדעת במה עוסקת התערוכה היה מתקשה ברגע הראשון לחבר את המוצגים לדמותו של אביגדור ליברמן. היצירות הבולטות לעין הן חזירון במרכז האולם, שוט הצלפה על הקיר, פטישים על הקיר הנוסף ומופע טלוויזיוני רעשני ולא ברור. רק כשרואים את סדרת התמונות של האיש שעיניו רושפות ופניו מעוטרות בכתמי הצרעת, נושא התערוכה מתבהר. אז קולטים כי השוט עוצב בצורת שמו של שר החוץ, ושאר המוצגים הופכים למסר אחד וברור, שלא משתמע לשתי פנים.

הפרחים לליברמן

טענותיהם של מתנגדי האירוע אינן מופנות רק למארגנות התערוכה ולאמנים שהשתתפו בה. "הגלריה הזאת שייכת למכללת בית-ברל, מוסד אקדמי מוכר שמכשיר מורים בישראל. איזה חינוך ואיזה מסר מקבלים מורים עתידיים כשהמוסד שלהם נותן חסות לתערוכה מהסוג הזה?", מתרעם נחי אייל.

כפי שפורסם ב'מקור ראשון', הפורום המשפטי פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבחון האם תוכן התערוכה עובר על חוקי המדינה, ובפרט על הסעיף האוסר העלבת עובד ציבור. כמו-כן, הפורום ביקש להורות על פתיחת חקירה פלילית בעניין.

מכתבים בנוסח דומה נשלחו גם לשר החינוך גדעון סער ולנשיאת מכללת בית-ברל, פרופ' תמר אריאב.

בתגובה לפניית 'מקור ראשון', נמסר מבית-ברל: "המכללה כמוסד אקדמי חרתה על דגלה הקניה של ערכי סובלנות, רב-תרבותיות ומחשבה ביקורתית, ואנו סבורים שהתערוכה הזו עולה בקנה אחד עם ערכים אלו ומזמינים את הציבור לבוא ולהתרשם בעצמו. התערוכה מדברת בעד עצמה, אך עם זאת אוצרת התערוכה היא אדם פרטי והתבטאויותיה בתקשורת מביעות את דעותיה הפרטיות-האישיות ולא בהכרח משקפות את עמדת המכללה".

קרוב ל-100 איש באו לפתיחת התערוכה. בנוסף לשוחרי אמנות ולחבריהם של האמנים השתתפו באירוע נציגים של כלי תקשורת רבים מהארץ ומחו"ל. אביגדור ליברמן עצמו לא הוזמן לאירוע. "לפי מה שאני יודעת, האיש הזה לא ממש מתעניין באירועי תרבות. מנהלי גלריות שאיתם שוחחתי אמרו לי שהוא אף פעם לא מגיע לאירועים מהסוג הזה. החלטנו לשלוח הזמנות רק לאלה שהנושא באמת מעניין אותם", אומרת לויטה הרטן.

שר החוץ סירב להתייחס לאירוע, אך מסביבתו נמסרו הדברים הבאים: "כשם שאמנות נשארת אמנות גם אם היא מוצגת במזבלה, כך זבל נשאר זבל גם כשהוא מוצג בגלריה".

ביציאה מהגלריה פגשתי את דורית לויטה הרטן עומדת מוקפת חברים וזר פרחים בידיה. "אני חושבת שצריך לשלוח את הזר הזה לאביגדור ליברמן, שבזכותו כל כך הרבה אנשים וכלי תקשורת מתעניינים בתרבות ובאמנות". פעיל ליכוד שעמד בסמוך אמר לי: "אני לא חושב שליברמן יהיה ראש ממשלה בישראל, אך עוד כמה תערוכות כאלה ובבחירות הבאות הוא עובר את 20 המנדטים בלי שום בעיה. התערוכות הקיקיוניות האלה רק בונות אותו".

אז מי אמר שאין קשר בין פוליטיקה לאמנות?

נתניהו פשוט לא מעניין

נחי אייל: "אין בין התערוכה הזאת לבין אמנות ולא כלום. מדובר בתערוכת תועבה, שטנה ושנאה, שכל המטרה שלה היא להכפיש את שר החוץ של מדינת ישראל באופן הכי אישי והכי נמוך שרק אפשר"

יוסי ניצן (64), תושב תל אביב, לא משתכנע מטענות האוצרת. "אתה באמת מאמין שעקומת הפעמון באוכלוסיית הימין שונה משמעותית מאשר בשמאל?" הוא שואל. "העניין הוא פשוט: עמדות מפתח בתחום הזה נמצאות בידי אמנים מהשמאל. הם קובעים את הטון ולכן ככה הדברים נראים".

ניצן הגיע לאירוע הפתיחה של התערוכה כשהוא לבוש גופייה שעליה מתנוססת כתובת: "אמנות או שמאלנות?" הוא לא מערער על הלגיטימיות של התערוכה, אולם לדעתו ישנם מועמדים שראויים לא פחות לחשיפה מהסוג הזה. "אתה מתאר לעצמך תערוכה דומה שעוסקת, למשל, בשמעון פרס? הרי מדובר באישיות שהשפעתה וכוחניותה בוודאי לא פחותות מאלה של ליברמן".

לשאלתי מדוע בחרו דווקא את דמותו של ליברמן, עונה לויטה הרטן: "בחרנו פוליטיקאי שהוא מעניין. תסכים איתי שאין עוד בארץ איש שמציג עמדות כל כך מורכבות באופן כל כך פשוט, שלא לומר פשטני, ושם אותן על השולחן. אין לי ספק שליברמן לא טיפש. הוא אדם חכם, ודווקא בגלל זה אני תוהה לפעמים אם הוא עצמו מאמין לעמדות שהוא מציג. אני חושבת שהוא פשוט אומר לאנשים את מה שהם רוצים לשמוע וכך מתקדם. למה אנשים רוצים לשמוע את מה שליברמן אומר להם? זו כבר שאלה אחרת. על כל פנים, הוא ללא ספק אדם מרתק ומעניין שמייצג תופעות עמוקות בציבור הישראלי, ובגלל זה הוא הפך לנושא התערוכה. לצורך העניין, נתניהו, שגם אותו אני לא מי יודע מה אוהדת, פשוט לא מעניין".

היית מציגה תערוכה דומה על שולמית אלוני או על יוסי שריד? שניהם ללא ספק אנשים מרתקים שמייצגים זרמים ותופעות בציבור.

"אין לי כוונה להפוך את התערוכות על אישים פוליטיים לעיסוק המרכזי שלי. יש לי פרויקטים אחרים שלאו-דווקא קשורים לנושא הזה ובהם אני רוצה להתמקד".

כאמור, האירוע יוצא הדופן עורר סערה עוד לפני שנפתח. "אין בין התערוכה הזאת לבין אמנות ולא כלום", אומר נחי אייל, יושב-ראש הפורום המשפטי למען ארץ ישראל. "מדובר בתערוכת תועבה, שטנה ושנאה, שכל המטרה שלה היא להכפיש את שר החוץ של מדינת ישראל באופן הכי אישי והכי נמוך שרק אפשר".

אייל דוחה את טענת חופש הביטוי. "כאן לא מדובר בביטוי אלא בהסתה ושנאה בסגנון אנטישמי. כאשר רב כזה או אחר מפרסם ספר על יחסים בין יהודים לגויים עוצרים אותו ומביאים לחקירה, ושום הסבר של חופש הביטוי לא עוזר לו".

מארגנות התערוכה אינן מסתירות את שביעות רצונן מהמהומה סביב הפרויקט שלהן. לויטה הרטן: "אני לא רק מודעת לרעש מסביב לתערוכה אלא שמחה שהוא קיים. הרעש הזה הפך לחלק מהתערוכה. המטרה שלנו הייתה לעורר דיון ציבורי, והנה הוא מתעורר".

מה את אומרת על הטענות שהתערוכה שלכם גובלת באנטישמיות ובהסתה?

"לצערי הרב, זה הפך למנהג קבוע ופסול - בכל פעם שמושמעת ביקורת כלפי משהו שקורה בישראל משתמשים בתירוץ האנטישמיות. אני חושבת שהדרך הזאת להתמודד עם הטענות היא לא נכונה ולא בריאה. בנוגע להסתה, זה מגוחך. האמנות לא יכולה להסית. אני מבטיחה לך שהאמנות לא משפיעה כהוא זה על המציאות. פשוט אין לה כוח כזה. אנחנו מעלים סוגיות לדיון והולכים הביתה, והעולם ממשיך להתנהל. אני חושבת שהתערוכה שלנו לא תשנה כלום בפוליטיקה הישראלית וליברמן ימשיך להתקדם".

רוח אחידה

"ליברמן פשיסט", אומר לי אוהד פישוף, אחד האמנים המשתתפים בתערוכה. "כל האידיאולוגיה שלו וההתנהלות שלו הן פשיסטיות. הסכמתי להשתתף בתערוכה יותר מתוך אהבה לדורית (האוצרת) מאשר מתוך איזשהו דחף ציבורי או חברתי, אך ברור לי לגמרי שרצוי שתופעה כמו ליברמן תיעלם מהנוף הציבורי שלנו"

"זאת לא תערוכה על ליברמן האיש ואפילו לא על העמדות הפוליטיות המוצהרות שלו", אומרת כרמית בלומנזון, אחת המארגנות של האירוע. "המטרה שלנו הייתה לאפשר לאמנים, שכל אחד מהם חי פה וחווה חוויות של יומיום ישראלי, להביא את התפיסה שלו ביחס לאיש החזק, הנחוש, היודע מה הוא רוצה והשׂם את הדברים על השולחן". היא מסרבת בתוקף "להיגרר לפוליטיקה", כלשונה. "כאן זה אירוע תרבותי ואני מעדיפה להישאר בנושא האמנותי בלבד".

כמובן, קשה להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת הזכוכית של הגלריה כשמדובר בתערוכה המוקדשת לדמותו של אחד הפוליטיקאים הבכירים בממשלה. העבודות המוצגות מדברות בעד עצמן. "גנן גידל גזען בגן" נכתב על ציור כמו-ילדותי. ממול נראה איש בדמותו של ליברמן הניצב בעמדה מאיימת מול אדם אחר, כשהמפגש ביניהם מתקיים ביער האוקראיני (ליברמן, אגב, עלה בכלל ממולדובה, אך כנראה יש כאן חופש אמנותי).

"נכון, יש בתערוכה הזאת אמירה מעבר לאמנות גרידא, אך היא לא קשורה בליברמן דווקא", מוסיפה האוצרת והיוזמת של התערוכה, דורית לויטה הרטן. היא עזבה את ישראל לפני כמעט שלושים שנה ומתגוררת מאז בגרמניה, אך ישראל בכלל והחיים הציבוריים בארץ בפרט ממשיכים להעסיק אותה. "ליברמן הוא רק טריגר שדרכו אנחנו מקווים להעלות לדיון הציבורי תופעות הרבה יותר משמעותיות מאשר איש כזה או אחר.

"ליברמן זה לא רק אדם, זאת תופעה. אני לא יכולה להגיד שאני יוצאת נגדה בכל הכוח, אבל קיומה בחברה הישראלית בהחלט מפריע לי ומכעיס אותי". לויטה הרטן לא נמנעת משימוש בכינויים חריפים. "כולנו נולדים נאצים במידה כלשהי, אך השאלה היא האם הצלחנו להתגבר על היצר הזה או לא. אני טוענת שליברמן לא הצליח".

כיצד הגעת לאמנים שמשתתפים בתערוכה?

"פניתי לכ-25 אנשים והצעתי להם להציג עבודות שיבטאו את ההתייחסות שלהם לתופעה עצמה ולכל מה שמסביב לה. אני מאוד שמחה שרוב מוחלט מאלה שפניתי אליהם הסכימו ואכן מופיעים כאן. היו כאלה שניסו להפיק משהו אך לא הצליחו, ואחד התנאים שלנו היה שהתערוכה תהיה חדשה ולא יוצגו פה עבודות ישנות. היו כאלה שסירבו כי לא רצו להזדהות פוליטית, וזה בסדר גמור מבחינתי. כל אחד אחראי לבחירות ולהחלטות שלו. אבל גם אלו שהסכימו הם לאו-דווקא אמנים פוליטיים. הנושא פשוט עורר אצלם עניין. אכפת להם".

למרות ניסיונות המארגנות לשוות לאירוע אופי תרבותי יותר מאשר פוליטי ולהרחיב את היריעה מעבר לאישיות של פוליטיקאי ספציפי, חלק מהאמנים כלל לא טרחו להסתיר את עמדותיהם הברורות. "ליברמן פשיסט", אומר לי אוהד פישוף, אחד האמנים המשתתפים בתערוכה. "כל האידיאולוגיה שלו וההתנהלות שלו הן פשיסטיות. אני לא יכול לומר שזאת תופעה שמעסיקה אותי כל היום, הסכמתי להשתתף בתערוכה יותר מתוך אהבה לדורית (האוצרת) מאשר מתוך איזשהו דחף ציבורי או חברתי, אך ברור לי לגמרי שרצוי שתופעה כמו ליברמן תיעלם מהנוף הציבורי שלנו".

למעשה, כל העבודות שהוצגו בתערוכה משקפות רוח אחידה. גם העבודות המופשטות יותר לא משאירות מקום לספק לגבי היחס של האמנים לאישיות העומדת במרכזה של התערוכה. אלה שאולי יכלו להציג פן אחר או להשמיע קול אחר נשארו מחוץ לגלריה.

"לא עשינו שום סינון אידיאולוגי או פוליטי כשבחרנו את האמנים שישתתפו בתערוכה", מספרת לויטה הרטן. "יתרה מזאת, פנינו לכמה אמנים שמזוהים עם הימין כדי שיציגו מבט נוסף על הנושא, אך זה לא הסתייע. היו כאלה שהציגו דרישות בלתי אפשריות ליישום והיו כאלה, לצערנו, שרמת היצירה שלהם לא התאימה לאירוע. אנחנו פשוט לא הסכמנו לרדת מתחת לרמה מסוימת".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
הכותב הוא תלמיד בבית הספר לעיתונות של 'מקור ראשון'
תאריך:  22/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
גבריאל וולפסון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"ליברמן הוא לא רק אדם, הוא תופעה"
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
22/08/10 03:09
2
קורןנאוה טבריה
22/08/10 03:28
 
את מאוננת במחשב
22/08/10 10:48
 
רובי בוזגלו
28/08/10 18:27
3
א מ רול
22/08/10 06:30
 
לוויטה?
22/08/10 09:47
4
ראיתיה ושמעתיה!
22/08/10 08:04
5
ע"י שונאי ישראל
22/08/10 09:28
6
משה בן-מיכאל
22/08/10 11:04
7
ליכודניק זועם
22/08/10 13:31
8
איתמר ברתור
22/08/10 18:11
9
מני הזועם
23/08/10 07:17
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"תגידי, חזרת בתשובה?", מודאגים מכריי החילונים, כאילו הידַסְדֵסוּת היא מחלה וירילית אלימה התוקפת את תאי השכל הבריאים, מוצצת את לשדם ומותירה את קליפת המוח ריקה מעֵרכי הישראליות הנאורה (איקאה, דליה דורנר וצביקה הדר). מאז שעברתי לחצאית ארוכות, סנדלים עם גרביים וחולצה רכוסה עד הגרוגרת הם חוששים שנכבשתי בקסמי ספורט האקסטרים של הנפש הקרוי 'התחזקות'. "בטח התקרבת כל כך לקב"ה, שאת מרגישה בנוח לקרוא לו קובי", התפייט אחד ממכריי.
22/08/2010  |  חגית כהן  |   כתבות
אירן רואה מה מתרחש סביבה ונערכת היטב. ארה"ב עוזבת את עירק ונערכת מחדש על-מנת לתקוף את אירן וכל הפטפטת בתקשורת על נסיגת הכוחות מעירק כמימוש הבטחה של הנשיא ברק אובמה לבוחר לקראת הבחירות, היא שגויה לחלוטין ונועדה כדי לשמש הטעיה לגבי האירנים. אבל מה שקורה בפועל זה שהאירנים הם האחרונים להיות מוטעים. האירנים לא צריכים מודיעין כדי לפענח את העורמה של האוייב שלהם. הרי הם אמני הרמייה וההטעיה. מי שבסופו של דבר מקבל את הרושם המוטעה ומי שבסופו של דבר נופל בפח הם אזרחי העולם החופשי ובראשם אזרחי ארה"ב ואזרחי ישראל.
21/08/2010  |  חגי עמוס  |   כתבות
פרשת המסמך המפוברק מחזיקה עדיין את כותרות אמצעי התקשורת. גם באתרנו. ולא בכדי: השלכותיה גדולות וחמורות. הפרסום המופקר והפוגעני של המסמך המפוברק, כפי שנעשה הדבר על-ידי העיתונאים אמנון אברמוביץ' ורוני דניאל בערוץ 2, גרם נזק חמור ופגע באישים רבים, שלא לצורך.
20/08/2010  |  יואב יצחק  |   כתבות
חוק הנכים (תגמולים ושיקום), תש"ט-1949 חוקק במקורו בשנת תש"ט-1949 , בסמוך לאחר קום המדינה. הוא קשור קשר מושגי-ערכי לחוק שירות ביטחון, תש"ט-1949 אשר נחקק ממש בסמוך לו, ונועד להשלים אותו ביצירת מחויבות המדינה לדאוג לחייליה אשר נפגעו במלחמות ישראל, תוך כדי השירות הצבאי ועקב שירות זה. כך הציג ראש הממשלה ד' בן-גוריון את הצעת חוק הנכים בפני כנסת ישראל, בספטמבר 1949 (ד"כ 2 (תש"ט), עמ' 1573-1572):
20/08/2010  |  ענבל בר-און  |   כתבות
אמריקנים אוהבים לשאול "איפה היית כשקנדי נרצח?". בישראל השאלה הזו מתייחסת בדרך כלל לרצח רבין, אבל בשנה האחרונה היא עלתה מדי פעם גם בהקשר של דודו טופז. כמו במקרה של רצח קנדי, משהו בהתאבדות של הראשון בבידור היה כל כך הזוי ובלתי נתפס שעד עכשיו נדמה כי התודעה הקולקטיבית בישראל מתקשה לעכל את הסיפור הטרגי על הבדרן שהמציא ז'אנר טלוויזיוני חדש, הפך למלך רייטינג, ואז ירד מגדולתו, הזמין מעשי אלימות, נתפס ולבסוף התאבד בתא המעצר.
20/08/2010  |  נטע אלכסנדר  |   כתבות
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
שואלים את אדוארד   /  אדוארד אטלר
עיר עם ועדת אכלוס  /  אלישיב רייכנר
זרועו הארוכה של הנשיא  /  אריאל שנבל
דמוקרטיה בשקיעה  /  מוטי קרפל
על ספסל המאשימים  /  פזית רבינא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il