|   15:07:40
  יובל לובנשטיין  
יועץ אסטרטגי ומומחה לקמעונאות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

הקרב על המדף: מאפיינים חדשים ב-2011 - "החולשה שבכוח"

המותגים הפרטיים ברשתות המזון הולכים ותופסים תאוצה, אך למיתוג העצמי יש חסרונות פסיכולוגיים בעיקר של דימוי נמוך ונחות הרשתות מודעות לחיסרון ומנסות להשתמש בכלים אחרים ומגוונים כדי לשפר עמדות ולהגדיל את הרווחיות
07/02/2011  |   יובל לובנשטיין   |   כתבות   |   תגובות
לדעת לעקוף את החיסרון הפסיכולוגי [צילום: פלאש 90]

המותג הפרטי ברשתות המזון חדר לעולמנו הצרכני לפני כ-4 שנים, הולך ותופס תאוצה. רבות דובר על המותג הפרטי ויתרונותיו, אולם למיתוג העצמי ישנן גם חסרונות בעיקר פסיכולוגיים והרשתות שיודעות זאת, החלו להשתמש גם בכלים אחרים על-מנת לשפר עמדות ורווחיות.

מה הן אותם חסרונות פסיכולוגיים? ואיך הרשתות "עוקפות זאת"?


חסרונות פסיכולוגיים ("החולשה שבכוח"):

1. מותג פרטי אשר נמצא בפריסה ובתצוגה מאסיבית, יוצר אצל הצרכן תחושה של כפייתיות וכפייה מצד הרשת. "הם עוד פעם דוחפים לי מוצרים שלהם". הטעות הבולטת ביותר, נערכה לפני כעשור על-ידי רשת קלאב מרקט אשר קיבלה את הזיכיון הבלעדי לייבא/למתג בארץ את מוצרי החברה הקנדית - President choiceהמדפים היו עמוסים במותג זה, תפסו שטחים רבים מדי תוך צמצום חלקם של מותגים מוכרים - בקיצור טעות.

2. תחושה של מוצרים נחותים - מותגים פרטיים, מועדפים פחות על-ידי בני נוער ואנשים אשר מקדישים חשיבות למותג והמושפעים מחשיפה לפרסום באמצעי התקשורת.

3. בדרך כלל לא נארח עם מוצרי מותג הרשת, בגלל הדימוי הנמוך
שלהם. (דומה להתנהגות מעולם החשמל - בסלון נניח בדרך כללlcd עם מותג מוכר ובחדר השינה/ילדים, נוכל להתמודד עם מותג לא מוכר)

איך מתמודדות הרשתות?

1. הגברת היבוא העצמי ומיתוג הסחורה בשם אחר בדרך כלל
בלועזית, אשר נותן למוצר "ניחוח וריח" בינלאומיים. פסטה, שמן זית (בורחס), רוטבי פסטה, מיץ עגבניות,טונה (ציקן אוף סי),יינות,קפה מגורען (צ'יבו),עוגות קפואות, אורז, מיץ לימון, חמוצים, עוגיות ,רטביםcrown ,one ,pilot ,Cherokee ,blue וכו. מוצרים אלה מוצגים לצד המותגים המוכרים והמותג הפרטי ונותנים את תחושת המגוון והמבחר. (לעיתים היבוא העצמי,תחת מותג אחר,מהווה את שדה הניסויים של הרשת לגבי המוצר - הצליח, זו אופציה לאמץ אותו למשפחת המותג).

2. שת"פ עם ספק "וקבלת מותג בלעדי לרשת" השונה משם הרשת
ואשר הצרכן הרגיל לא יודע את טיב הקשרים. לכאורה מתלבט הצרכן בין פיצוחים באריזת שופרסל או באריזת "הספק", אולם בפועל הן של אותה רשת. למשל מותג "שקדייה" ברשת שופרסל.

3. הקטנת מספר מותגי בספקים ובאופן כזה החלק היחסי של מותגי
הרשת - גדל. במילים אחרות ההסתברות שהלקוח ייקח מותג רשת או יבוא של הרשת, גדלה.

4. הכנסת מותגים נוספים ביבוא עצמי, מאפשרת לרשת ללחוץ על
הספקים של המותגים (כולל הספק של המותג הפרטי) לשפר מחיר קנייה.

5. יצור עצמי של מוצרים, תחת שם שונה משם הרשת. כאן הרשת היא על כובע של יצרן/ספק - לדוגמה מאפיית גדרון שנמצאת בבעלות מלאה של שופרסל. המאפייה היא ספק עיקרי של המוצרים בתפזורת לפינות המאפית ברשת, מספקת מוצרים תחת שמה ותחת מותג שופרסל ופעילה בשוק הקונדיטוריות ברחבי הארץ כספק.

6. קניות מוגברות מספקים אשר שייכים לבעלי המניות של הרשת -
("משאירים את הכסף במשפחה") שופרסל - חוגלה, פאלאס (נרות, חד פעמי מפלסטיק ואלומיניום) מגה-נעמן פורצלן, וורדינון, ששת, תיקו שקיות.

בגדול השאיפה של הרשת היא - להגדיל עד למקסימום את ההסתברות שאנו הצרכנים, נשלח יד ונקנה "מוצרים שלהם", עליהם הרווח הוא גבוהה יותר ומזה הן מרוויחות בשני כיוונים.

הכיוון הישיר - העלאת שיעור הרווח מהמוצר. הכיוון העקיף - דילול מספר המוצרים מספקים אחרים (מאחר ששטח המדף נתון,כל הוספת "מוצר של הרשת", מקטינה את "המקום לשאר")דילול זה מקנה לרשת יתרון בכושר המיקוח על שיפור תנאי הסחר.

לצד ההתבוננות בהרכב התזונתי והקלוריות, רצוי גם להתבונן מי היצרן ומי היבואן ולא להתרשם רק ממראה האריזה ואז לקבל את החלטת הקנייה המתאימה.

קנייה נעימה!.

הכותב משמש יועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש בעבר גם כמנהל היבוא של שופרסל.
תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
יובל לובנשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הקרב על המדף: מאפיינים חדשים ב-2011 - "החולשה שבכוח"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ד"ר לק
7/02/11 14:20
 
יובל לובנשטיין
9/02/11 14:12
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קבוצת התיאטרון מסתורין קיימת משנת 2005. מטרת הקמתה אז הייתה ליצור תיאטרון מקורי השואף את הפקותיו מתוך המקורות היהודיים, המקרא, אגדות ושירה עברית והנותן להם פרוש בימתי עכשוי. במופע שראיתי באולם ענבל בתא בשם "חלומות משה"הקבוצה מגישה מופע שהוא בעצם תיאטרון תנועה ללא מילים עם מוזיקה מקורית מאוד נעימה מאת גיא שרף המשתמש גם בצלילים אתניים.
07/02/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
דבר השרה, סופה לנדבר:
07/02/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
את היחסים בין נשיא ארה"ב ברק אובמה לרשת 'פוקס ניוז' אפשר לתאר בטווח התיאורים שבין "יחסים מתוחים" ל"תיעוב של ממש". 'פוקס' ידועה בביקורתה הנוקבת והבלתי פוסקת על אובמה ומדיניותו כמעט בכל התחומים. לכן היה זה מפתיע להיווכח שרעיית הנשיא, מישל, בחרה לפני כמה חודשים להעניק ראיון נדיר לרשת. היא עשתה זאת דווקא אצל מייק האקבי, מי שבעבר היה מושל ארקנסו והיום מנחה את אחת מתוכניות האירוח הנצפות והפופולריות ברשת. השניים שוחחו בעיקר על בעיה שמטרידה ומדאיגה את שניהם: השמנת-יתר אצל ילדים. האקבי ידוע כלוחם נגד התופעה, ועתה הצטרפה אליו גם אשת הנשיא. הוא יודע על מה הוא מדבר. לפני כחמש שנים, עקב מחלת הסוכרת שבה לקה, השיל מעליו יותר מחמישים קילוגרמים באמצעות דיאטה רצחנית ופעילות ספורטיבית שכללה ריצות מרתון. המוטו שלו היה: "הפסק לכרות את קברך באמצעות סכין ומזלג!". לגברת הראשונה לא הפריעה העובדה שהאקבי, בנוסף להיותו מראיין מוצלח, הוא מועמד רציני לרשת את בעלה בבית הלבן בבחירות הבאות. הוא מצִדו פרגן לה על הדגשת חשיבות חיי המשפחה בבית הלבן, כדוגמה לעם האמריקני.
06/02/2011  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
וכמו שהסיפור על ויסנר מוכיח, ידידות היא דבר חשוב; לא רק בין אישים, אלא גם בין מדינות. וזו אולי ההזדמנות להתבונן קצת יותר מקרוב בידידה משותפת לישראל ולארצות הברית - קולומביה.
06/02/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
מהרגע הראשון של ההצגה, אתה חי את המתרחש, כי הכל הוא נתח חיים שאנו חווים אותם כאן עשרות שנים.
06/02/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il