בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בעיית הצליאק - להפוך את הלימון ללימונדה
|
צרכן החולה בצליאק ואו נמצא בדיאטה ללא גלוטן, נדרש היום לעבור מסלול ארוך בחיפוש אחר מזון. רשתות המזון צריכות להקים מחלקות ייעודיות למוצרים ללא גלוטן, ולהקציב לנושא קניין מיוחד. הצרכנים יוקירו מאוד את הרשת ויהפכו ל"שגרירים הטובים" ביותר שלה
|
הרשתות צריכות להרים את הכפפה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
רובנו שמענו על בעיית הצליאק. מדוע זו משימה קשה לחולה צליאק להתמודד עם הקניות?, מדוע חולה צליאק צריך להוציא כל כך הרבה כסף על מזון ? מה ניתן וצריך להיעשות?. צליאק היא מחלה אוטואימונית (מחלה שבה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הרקמות של הגוף עצמו) המתפרצת בעקבות אכילת גלוטן, שהוא חלבון מרכזי בחיטה או באכילת חלבונים דומים בדגנים אחרים (כמו שעורה ושיפון). הגילוי של המחלה, כמו בהרבה מקרים, התגלה במקרה (לא פני זמן רב) אחרי מלחמת העולם השנייה. רופא הולנדי שהתמחה בטיפול בילדים, שם לב שיש קשר מובהק בין העדר לחם (בגלל המחסור) לבין התמותה של הילדים מהמחלה, ירידה מרמה של 35% ל-0% בהתאמה. מנגד שם לב, שמתן לחם, מעלה בחזרה את שיעור התמותה. בארה"ב מדווחים על חולה אחד מכל 133 אנשים. כלומר קצת פחות מאחוז ויש הסוברים שעמים שמוצאם "מאזור הקשת הפורייה", נושאים בתוכם את הגן למחלה באחוזים גבוהים יותר (הגזע השמי). אצל היהודים שיעור המחלה מגיע לתחום בין 1-1.5% מהאוכלוסיה ואף למעלה מזה. שיעור הצרכנים אשר נמנע מגלוטן הולך וגדל עם השנים, עקב תשומת לב של הרופאים הקושרים מגוון מחלות לגלוטן, שיפור באמצעי אבחון וכן הגדלת המודעות ובעקבותיהן סדנאות לגמילה מגלוטן וסוכר. מנגד רשתות המזון - עדיין לא הרימו את הכפפה בצורה רצינית. הן חושבות שלא כלכלי להשקיע באוכלוסיה כה קטנה. טעות גדולה בידן. צרכן אשר חולה בצליאק ואו נמצא בדיאטה ללא גלוטן, נדרש היום לעבור מסלול אחרון, תוך חיפוש אחרי המזון. הוקמו אתרי אינטרנט להזמנות, חנויות טבע - והמחירים פשוט יקרים, תוך ניצול מצוקת החולים ( "אשר סובלים פעמיים"). רשתות המזון - יכולות לקחת את הלימון ולהופכו ללימונדה. הן יכולות להקים מחלקות ייעודיות למוצרים ללא גלוטן, להקציב לנושא קניין מיוחד, אשר יצבור ידע וניסיון. הצרכנים יוקירו מאוד את הרשת, במיוחד אם המחירים יהיו סבירים ואם הרשת "תחשוב אחרת" היא תוכל אפילו להוזיל מאד את המוצרים האלה - וזה יקרין מיידית על תדמית הרשת באופן כללי ועל שאר המוצרים בפרט. חולי הצליאק יכולים להיות "השגרירים הטובים" ביותר של הרשת, מבלי להשקיע עשרות מיליונים של שקלים בשנה על פרסום- מי יותר זול, מי יותר אמין וכו'. לקוחות אלה, כמובן שלא יפצלו את קניותיהם ושיעור הנאמנות שלהם יגדל וידביק את כל הסובבים אותם. לפעמים נדמה שמנהלי הרשתות שכחו את הנלמד באוניברסיטאות - איזהו הפרסום הכי יעיל ? - פרסום א.א.א או בעברית, אישה אחת אמרה ... לרשת אין כל בעיה להוריד דרסטית את מחירי המוצרים האלה - לא תהייה לה כמעט ירידה ברווחיות, שכן שיעורם של החולים באוכלוסיה נמוך. לאחרונה נקבעו תקנות חדשות, אשר מאפשרות הצטרפות ישראל, לשאר מדינות המערב, הקובעות סף מרבי חדש לגלוטן. תקנות אלה יאפשרו סימון מזון ללא גלוטן במקום 0, שהיה נהוג עד כה, ל-20 חלקיקים למיליון. דבר זה יאפשר כניסת עוד מוצרים למגוון. נקווה שתקנות אלה מצד אחד והתחרות על ליבו של הצרכן, יביאו את הרשתות למסקנה שכדאי ושווה להשקיע בתחום זה ולייעד לו מחלקה ייעודית ולא מספר מדפים בפינה רחוקה בסופר.
|
|
הכותב משמש יועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות המובילות בישראל.
|
|
תאריך:
|
01/03/2011
|
|
|
עודכן:
|
01/03/2011
|
|
יובל לובנשטיין
|
בעיית הצליאק - להפוך את הלימון ללימונדה
|
|
אחרי נדידה במרכזי פרינג' שונים (תיאטרון תמונע ותיאטרון הסימטה), זוכה התיאטרון האמיץ והנחוש בבית קבוע, בבית המרכז לגאה שבגן מאיר בת"א. באולם האינטימי, עם במה רחבת ידיים, עולה המחזה באמצעות שבעה שחקנים ובובות. לא מאריונטות המונעות בחוטים, אלא בובות בגודל אנוש, שהשחקן נכנס לשרווליהם ומכנסיהם, ומשחק באותה אימפרסיה כמו הבובה עצמה.
|
|
|
כולנו נוטים לחלום על בית בעיצוב עכשווי ואין פלא, אנו מוזנים בפרסומים שונים בכתבות ובתוכניות טלוויזיה.
|
|
|
נשים בגילאי 50-60 זקוקות לתוכנית טיפוח מאוד מדויקת, שתבטיח להן בדיוק את התוצאות הרצויות. ישנה דרך להצעיר כל עור, גם במקרים הקשים ביותר, אם פועלים באופן מדעי ומשיגים תוצאות מוכחות פעם אחר פעם. הסוד נעוץ בנהלי עבודה נכונים. בדיוק כמו שלרופא יש נהלי עבודה וכל חריגה מהם תוביל לתוצאה אחרת, גם בקוסמטיקה יש חוקים.
|
|
|
דבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו:
|
|
|
הצבע, התאורה, הרצפה, המוזיקה, הריח, המידוף והעיצוב הם חלק בלתי נפרד מהמוצרים ומהתפיסה הקמעונאית הכוללת. כיצד אנו נעזרים בצבע, להעביר את המסרים שלנו לצרכן?, האם התחושה שלנו לצבע היא מקומית או גלובלית?
|
|
|
|