ביום ו' האחרון (1.7.11) פירסם המקומון התל אביבי של "
ידיעות אחרונות ראיון עם גבי נבון מ
משרד התחבורה ואסף שטרן מנתיבי איילון, ובו שאלות ותשובות לגבי השינויים בתחבורה הציבורית בתל אביב. עכשיו שימו לב לחילופי הדברים הבאים:
שאלה: איזה קו ייסע מדיזנגוף סנטר לתחנת הרכבת ארלוזרוב?
נבון ושטרן: קו 66 וקו 5 נוסעים מדיזנגוף סנטר מרכבת מרכז (מסוף 2000).
רבותי ה"מומחים" - זה פשוט מידע הזוי, שמטעה, מזיק ומטרטר את הנוסעים והקוראים שינסו לפעול לפיו.
האמת היא זו: קו 5 אומנם מגיע מדיזנגוף סנטר לרכבת מרכז, אבל דרכו המפותלת עוברת 15 (!) תחנות. הנסיעה עשויה להימשך עד 30 דקות, ויש סיכוי טוב להפסיד את הרכבת...
קו 66 בכלל אינו מגיע לרכבת מרכז! הוא עובר 10 תחנות, ואז מגיע לנקודה "הקרובה" ביותר שלו לרכבת מרכז, דרך אבא הלל 25 ברמת גן. משם יש ללכת קרוב לקילומטר (!) כדי להגיע לתחנה. המרחק לחניון מסוף 2000 גדול עוד יותר.
הצרה הזו נוצרה כתוצאה מכך, ש"מומחי" משרד התחבורה ונתיבי איילון ביטלו את כל הקווים המקשרים את דיזנגוף סנטר עם הרכבת, ובהם הקווים 11, 20, 21, 32, 61, 62 ו-64. עכשיו הם ניצבים לפני שוקת שבורה, ובמקום לתקן מה שקלקלו, הם מטעים את הציבור.
News1 מביא, על כן, לידיעת הנוסעים את הדרך האמיתית היחידה שנותרה כדי להגיע מהסנטר לרכבת: ברחוב המלך ג'ורג' 46 ו-82 יש שתי תחנות של קווים 18 ו-82. נוסעים באחד מהם 6 או 7 תחנות, ומגיעים עד לכניסה לרכבת! אגב, מי שמגיע ברכבת לתל אביב יכול לרדת לדרך פ"ת פינת על פרשת דרכים, ולתפוס משם אחד משני הקווים - 82 מהיר יותר, או 18, בעל תדירות גבוהה יותר.
"המומחים" של משרד התחבורה ונתיבי איילון פשוט אינם מכירים פתרון פשוט (יחסית) זה...