|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

שיפוט מהיר: המועמדים לעליון

שרמן משתולל - ומודריק מהאו"ם

סניגורו של ריקו שירזי מטיח האשמות ועלבונות אישיים בתובעת, נכנס לדברי בית המשפט ומתווכח אפילו אחרי מתן ההחלטה - והשופט עודד מודריק מסתפק בהערות רכות שלא משיגות דבר בתיק הקודם מוכיח מודריק חושים מחודדים, כאשר הוא עולה במהירות הבזק על תרגיל שמנסה לעשות עורך דין המייצג עובדת זרה
03/01/2012  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות
השופט מודריק. בקיא ביותר אך בעל מזג שיפוטי רך מדי [צילום: בוצ´צ´ו]

טון רך מדי
כאשר הסניגור שרמן גבה הקומה ורחב הגוף מתחיל לצעוק על התובעת, דנה אמיר מרשות המיסים (שנראית בערך חצי ממנו), מודריק כמעט שאינו מתערב. הוא אומר בטון רך: "אדוני, מספיק עם הדברים האלה, אנחנו בתיאטרון"

כרטיס ביקור
השופט עודד מודריק נולד בארץ ישראל בשנת 1945 ואת לימודיו התיכוניים סיים בבית הספר דביר בקריית אתא. בשנת 1963 התגייס לצה"ל במסגרת העתודה האקדמית, כעבור ארבע שנים סיים את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית, ואת רשיונו קיבל לאחר ארבע שנים נוספות. בשנת 1977 סיים מודריק בהצטיינות את לימודי התואר השני באוניברסיטה העברית ובשנת 1989 קיבל תואר ד"ר מאוניברסיטת תל אביב.

מודריק שירת בצה"ל בתפקידים משפטיים שונים עד 1990, ובתפקידו האחרון היה שופט בבית הדין הצבאי לערעורים. באותה שנה היה עמית מחקר בבית הספר למשפטים של אוניברסיטת שיקגו, וב-1991 הושאל מצה"ל למשטרה כיועץ המשפטי שלה.

מודריק מונה לשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב ביולי 1993 ובספטמבר 2009 קודם לתפקיד סגן נשיא בית המשפט. הוא מרצה מן החוץ לדיני ראיות באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת בר-אילן.

השופט: עודד מודריק, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב

המועד: יום שני, 2.1.12, שעה 08:30

הנושא: תיקים שונים

עתירה מינהלית, תזכורת בתיק פלילי והוכחות בתיק פלילי - כולם נקבעו לשעה 08:30, אבל עודד מודריק נכנס רק ב-08:50. אחרי שהוא מעגן הסכמה דיונית בין הצדדים בתיק הפלילי שנקבע לתזכורת, הוא מתפנה לעתירה המינהלית של עובדת מנפאל השוהה בארץ שלא כחוק וטוענת שקיימת סכנה לחייה אם תוחזר למולדתה.

מודריק, שקרא היטב את העתירה ואת תשובת המדינה, בקיא בכל פרטי-הפרטים של התיק ויש לו דעה נחרצת: "אולי תשקול את העתירה", הוא אומר שלא לפרוטוקול לבא-כוחה של העובדת. "אין לה שום יסוד. זה פשוט בלתי אפשרי - להפוך את בית המשפט לכלי להמשך השהייה בישראל. לא מרחפת עליה שום סכנה. היא הייתה בנפאל ב-2004, הכפר לא נחטף, כל המשפחה שלה שם ורק עליה מרחפת סכנה?" עורך הדין טוען שיש מסמכים ומודריק מגיב: "אלוהים יודע מאיפה הם באו. אני לא יותר חכם מה-RSD [היחידה לטיפול בפליטים במשרד הפנים], אני לא מחליף את שיקול דעתם. אני אוכל לתת פסק דין ואחייב אותה בהוצאות, וזה לא נוח כשמדובר בעובדת זרה שוודאי אינה משופעת באמצעים".

"זה תירוץ מצוץ מהאצבע"

עורך הדין טוען שהביקור ב-2004 נעשה תמורת תשלום שהבטיח את שלומה של מרשתו, אך מודריק לא קונה: "זה תירוץ מצוץ מהאצבע. למשפחה שלה יש ערוץ תקשורת ישיר לארגון שחוטף והיא אמרה שתבוא לשבוע ותשלם 50,000 רופי כדי שתצא בשלום? או שאדוני מיתמם או שאדוני תמים. ואז מדינת ישראל צריכה לארח אותה. אני אתן לאדוני להתבטא, אבל זה יתבטא בהוצאות. משלמים כסף לאיזה ארגון - ישלמו כסף גם למדינת ישראל על-כך שמשתמשים בצורה כזו בבית המשפט".

אחרי כמה דקות של התייעצות עם מרשתו, חוזר עורך הדין ומודיע שהוא מוחק את העתירה אבל מבקש לתת לה שלושה חודשים עד שתצא מהארץ. המדינה מתנגדת ודורשת שתצא בתוך עשרה ימים, ומודריק מסביר: "אני לא משרד הפנים. אני לא מחלק אשרות. יש לנו צו ביניים [נגד גירושה] - נאריך אותו בשבועיים-שלושה". לבסוף מודריק מוכן ("אני אפילו לא יודע על סמך מה", הוא מעיר) לתת לה שלושה שבועות, אבל הערה קטנטנה של עורך הדין מקפיצה אותו.

עורך הדין מבקש לרשום שהעתירה נמחקת בלי לפגוע בזכויות מרשתו. מודריק: "אז מה, תגיש מחר שוב את העתירה?" עורך הדין אומר, בקול שכמעט אינו נשמע, שאולי ברגע האחרון יגיש עתירה נוספת בטענה שמרשתו לא הספיקה להתארגן. מודריק שומע ומגיב במהירות הבזק: "אני כבר רואה לאן זה הולך. ההצעה שלי לא קיימת. מעכשיו זה שתסכימו לדחיית העתירה ולא למחיקתה. הרי אמרת שבעוד 20 יום תגיש עוד עתירה. משרד הפנים ובית המשפט אינם כלי משחק בידיה". עורך הדין מבין ששגה קשות: "אני אסכים גם לדחייה, ושאדוני יתן 30 יום". מודריק: "זה לא עניין למו"מ וזה לא מסחר. נציגת המדינה אומרת עשרה ימים, אמרתי שנכפיל לשלושה שבועות כדי שתוכל להתארגן. אולי לא אגיד בקול רם את מה שאני מבין, את מה שבאמת יקרה".

"תמשיכו לריב בחוץ"

התיק הבא הוא דיון מוקדם בכתב האישום נגד העבריין ריקו שירזי, המואשם בעבירות מס של מיליוני שקלים ובהלבנת הון של עשרות מיליוני שקלים. הסניגור, משה שרמן, מגיע רק ב-09:15 ותולה את האיחור בגשמים. הוא גם לועס מסטיק, ולהערתו של מודריק מסביר שזהו מסטיק רפואי - אבל לבסוף מוציא אותו מפיו.

זו רק ההקדמה למופע אימים של שרמן, שרשות המיסים דורשת שיעיד מטעמה במשפט. הבעיה איננה כל-כך עם שרמן, שמבקרים ותיקים בבית המשפט אומרים שפשוט נהג כדרכו, אלא עם הפסיביות של מודריק. כאשר שרמן גבה הקומה ורחב הגוף מתחיל לצעוק על התובעת, דנה אמיר מרשות המיסים (שנראית בערך חצי ממנו), מודריק כמעט שאינו מתערב. הוא אומר בטון רך: "אדוני, מספיק עם הדברים האלה, אנחנו בתיאטרון". כאשר אמיר אומרת שמספר הישיבות בתיק תלוי בחקירה הנגדית של שרמן, מודריק דווקא מחמיא לו: "הוא עושה הרבה רעש, אבל לא חוקר ארוכות. למרות שהוא טוען שהוא לא מבין במיסים, הוא מבין הרבה מאוד".

שרמן ממשיך להשתלח באמיר, שמצידה משתדלת מאוד לא להיגרר אחריו. מודריק מנסה להרגיע אותו, ללא הצלחה. שרמן אפילו עובר לעלבונות אישיים, כאשר הוא מזכיר שמצד אחד יש לו 28 שנות ניסיון, ומצד שני - "אני לא יודע מתי היא [התובעת] ניהלה תיק בכזה היקף". שרמן ממשיך לצעוק, ורק אז מודריק מתערב: "אתם סיימתם, תמשיכו לריב בחוץ" - הערה שלא עושה על שרמן שום רושם.

"הוא ישב על דוכן העדים ולעס"

בין היתר טוען שרמן, כי לא ברור האם כל עדי התביעה יופיעו כאשר יזומנו. מודריק מתייחס בחיוך להערה החמורה הזאת: "כבר יש לך אינדיקציה לזה מהקליינט?" כעת שרמן גם לא נותן למודריק עצמו לדבר, והלה מסתפק שוב בהערה מחויכת כאילו היה משקיף מהאו"ם: "עכשיו אני מבין למה זה יקח יותר מ-15 ישיבות". רק כאשר מודריק מנסה להסביר מה הם אילוצי היומן שלו ושל יתר המחלקה הפלילית, ושרמן נכנס לדבריו בפעם המי-יודע-כמה, הוא עושה סדר - תוך השוואה בלתי הוגנת בין שרמן לאמיר: "אני נתתי רשות לדבר? די, שמעתי אתכם, עכשיו זה תור ההחלטה שלי". שרמן ממשיך להתווכח, תוך שהוא מתקרב לדוכן, אפילו לאחר שמודריק מכתיב את ההחלטה ולפיה יקבע מועדים בכפוף לתיק גדול אחר שאמור להגיע לבית המשפט. מודריק מגיב שוב בחיוך: "איזו התמצאות בפסיקה, יוצא מן הכלל".

בשולי הדברים: הדיון הבא, העוסק בעבירות צווארון לבן, מאפשר למודריק הזדמנות להפגין גם זיכרון מצוין וגם חוש הומור. עד התביעה מדבר על אדם בשם בומבכר ומודריק מעיר: "אני זוכר את בומבכר. הוא העיד בתיק אחר, תיק צברי [עבירות ניירות ערך בשנות ה-90]. הוא די התעצבן שהביאו אותו [משווייץ] לכאן להעיד, אמרתי לו שיהיה בסדר, שיטייל יומיים בישראל. יום אחד הוא ביקש 10 דקות הפסקה, ירד למזנון וחזר עם ערימה [מודריק פושט את ידיו] של שוקולד. חשבתי שהוא הולך לחלק לכולם, אבל הוא ישב על דוכן העדים ולעס. איך אני יכול לשכוח את בומבכר".

השורה התחתונה:
שופט בעל בקיאות עצומה בפרטי התיקים שלפניו, המדלג בקלות מעניין לעניין תוך מתן מלוא תשומת הלב לכל תיק. שם לב במהירות ל"בור" שפתח עורך הדין בתיק של גירוש העובדת הזרה והגיב בהתאם. בתיק שירזי פעל בצורה מעוררת תמיהה, כאשר איפשר לשרמן להשתולל, להטיח האשמות במדינה ואף לשגר עלבונות אישיים לעבר התובעת - ללא תגובה ממשית מצידו של מודריק. מזג שיפוטי רך מדי הוא בעייתי לא פחות ממזג שיפוטי קשה מדי.

יעילות: 9.

מזג שיפוטי: 6.

תאריך:  03/01/2012   |   עודכן:  03/01/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שרמן משתולל - ומודריק מהאו"ם
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
משפטן לא ידוע
3/01/12 14:01
2
שימי
3/01/12 14:08
3
גיבור על עובדת זר
3/01/12 17:19
4
שופט קו
3/01/12 18:01
5
טובה, הוא חכם
3/01/12 18:38
6
myaakov
3/01/12 20:28
7
הבנת הנקרא
4/01/12 08:09
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הפוליטיקאים חמדו את קול-ישראל מרגע הולדתו. הרדיו הישראלי בא לעולם ב-15 במאי 1948: קול-ישראל, הרדיו המחתרתי של ההגנה בתל אביב, וקול-ירושלים, השידור העברי של תחנת הרדיו המנדטורית, אוחדו תחת שירות השידור הממשלתי. בשידור הראשון הבטיח המנהל צבי לוריא כי קול-ישראל "ידבר על גבורת ישראל ויבשר את בשורת העצמאות".
03/01/2012  |  רפי מן  |   כתבות
ציפי שחרור, סופרת ילדים, משוררת עורכת ספרי שירה, מנחת סדנאות כתיבה ועורכת מגזין ספרותי "מאזניים", כתבה כבר חמישה עשר ספרי ילדים. הספר האחרון מפרי עטה, החיה שבפנים, מספר על גניבה גדולה ומוזרה בג'ונגל, שם מצא עצמו הצב ללא בית הארנב ללא פרווה, לציפור השחרור נגזלה כנף אחת, הפיל נשאר ללא חטים, אריה ללא רעמה וכך הלאה עוד חיות ועופות שנגנבו להם חלקים מגופם, חלקים שבלעדיהם הם חשים אבודים, נכים ועצובים.
02/01/2012  |  שולמית קיסרי  |   כתבות
הפרשות נרתיקיות הן דבר שכיח בקרב נשים בכל הגילאים. מקורן של מרבית ההפרשות הוא בזיהומים נרתיקיים מסוגים שונים. לזיהומים אלה השפעה משמעותית על איכות החיים, על יכולת ההנאה מיחסי מין ובמקרים מסוימים גם על הביטחון העצמי והפתיחות בין בני הזוג. קיימים מספר סוגי זיהומים, שלכל אחד מהם טיפול שונה, כך שקיימת חשיבות לאבחנה נכונה ולטיפול נכון ומהיר.
02/01/2012  |  ד"ר אפרים סיגלר  |   כתבות
הנה זה מתחיל. עזבו אתכם מהדרת נשים, תשכחו ממתקפה באירן. טרכנטברג יחכה, והבחירות לא באמת ישנו. בשלושת החודשים הקרובים סדר היום פה הולך להיות מוכתב על-ידי 17 אנשים שחולקים קורת גג אחת, אי שם בנווה אילן הקריירה. או במילותיו של הסמולן סער סקלי: אם אתם לא יכולים לנצח אותם, תצטרפו אליהם. אבל אם חשבתם שתקבלו הפסקה מהאקטואליה המעיקה, נראה שלמפיקי "האח הגדול 4" יש תוכניות אחרות בשבילכם: לא עוד בובלילים נגד פרידמנים, וקרבות אינסופיים על הכנסת כתבי קודש לנוחיות - הפעם צפויים לנו עימותים פוליטיים עקובים מדם.
02/01/2012  |  אורי ערן  |   כתבות
לפני כשבועיים סיפרנו כאן על מאיסאנה מוראני, סטודנטית למשפטים, שהתקבלה להתמחות אצל שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן - אך עד מהרה נאלצה לוותר על חלומה, רק משום שאביה, נדים מוראני, הוא רשם בית משפט השלום בקריות. עמדנו על האבסורד שבנוקשות הזאת, כאשר הסיכוי לניגוד עניינים בין האב לבתו שואף לאפס.
02/01/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
"לשופטים אין זמן לכתוב פסקי דין"  /  איתמר לוין
נתניהו: אבחן מחדש את הצעת חוק עורכי הדין  /  עידן יוסף, איתמר לוין
ה"דיל" שיאפשר את חוק גרוניס  /  זאב קם
מחנה שנלר  /  איתמר לוין
אלרון מציג: שלווה תקיפה  /  איתמר לוין
אורי שהם: ביטחוניסט ופליליסט  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
חדשות 12 נתנו במה מוגזמת למחאה נגד הממשלה, תוך פגיעה בטקס הדלקת המשואות הממלכתי במסך מפוצל לעצרת כיבוי המשואות    בתאגיד פתחו שידור ב"כאן דיגיטל" לעצרת המחאה בשוני ובקול ישראל נמנעו...
דן מרגלית
דן מרגלית
ישראל תוקפת בזעיר אנפין, אבל כדי לא להכעיס את האמריקנים נמנעת או מסתייגת מהפעלת חיל-האוויר    התוצאה היא עם פוטנציאל לאסון
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il