|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

חשיפה: העסקים וההשקעות של משה ישעיהו

News1 חושף את השקעותיו של יזם פרטי ששמר על פרופיל נמוך חמישה פרויקטים בת"א - 129 דירות, 35,000 משרדים, מלון ושטחי מסחר עוד חמישה מגדלים בדרך מדוע יצא ממגדל דירות מתוכנן בחיפה אחד השותפים - יהלומן הצמרת אברהם נמדר
25/05/2012  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
משה ישעיהו (משמאל) עם סיון מור, אברהם נמדר, אייל אפלבוים

משה ישעיהו - מי זה? ישאלו מן הסתם פעילי ואנשי נדל"ן רבים. היזם בן ה-49 שומר בקפידה על פרופיל נמוך, ועד היום לא התראיין, לא הצטלם, ובודאי לא סיפר על השקעותיו ושותפיו. מותר לו, כי הוא פועל במסגרת חברות פרטיות. News1 חושף היום לראשונה כמה וכמה מעסקיו ותוכניותיו, ובהם בנית 129 דירות, מגדלי משרדים ובית מלון.

הסיפור "החם" של ישעיהו הוא מגדל משרדים בן 31 קומות , שהוא מתכנן לבנות, עם שני שותפים, במתחם חסן ערפאה, מול בית מעריב בת"א. שותפיו הם יהלומן הצמרת אברהם נמדר, ויזם פרטי בשם אייל אפלבוים, 33% לכל אחד. חברתם קרויה "שבת משה נכסים". הם רכשו את המגרש ב-2007 מ-28 בעלים פרטיים, בכ-100 מיליון שקל. במגדל יהיו 28 קומות משרדים, 33,000 מ"ר, ועוד שלש קומות מסחריות, 4,000 מ"ר.

כרגע יש תב"ע ל-19 קומות בלבד

חשוב לדעת: תב"ע מאושרת מתירה לבנות על המגרש 19 קומות - 16 למשרדים ו-3 למסחר. היזמים מבקשים מהעירייה לאשר ניוד זכויות מבניינים של נמדר, במקומות אחרים בת"א, למגדל, ואז אפשר יהיה, להערכתם, להגיע ל-31 קומות. נראה, שנמדר מקבל את חלקו בפרויקט תמורת ניוד השטחים. ישעיהו מאמין שהעירייה תאשר את ניוד הזכויות, משום שזו המדיניות לגבי מתחם חסן עראפה.

ההשקעה בבניה תגיע ל-190 מיליון שקל (=50 מיליון דולר). איך יממנו אותה? ישעיהו: "נארגן קבוצת רכישה, שתמכור מראש את 14 הקומות התחתונות,16-3, למשקיעים. כל קומה היא בת 1,180 מ"ר. המחיר ההתחלתי יהיה 9,700 שקל למ"ר בקומה 3, ובכל קומה יעלה המחיר ב-2%".

- מי יארגן את הקבוצה, ומי יקבל ,כמקובל , את דמי הארגון?

- ישעיהו: חברת סוטרה, בבעלותי ובבעלות אפלבוים. נמדר אינו שותף בחברה זו (כמובן, כי הרי הוא שותף רק דרך ניוד השטחים, כאמור לעיל - א.ל.) האדריכל הוא סיון מור, ממשרד יסקי.

מדוע מוכרים היזמים רק את הקומות 16-3? פשוט מאוד: כי נכון להיום אין להם אישור לבנות את 12 הקומות העליונות. הם מאמינים, כאמור, שהעירייה תאשר, ויהיה בסדר. ההדמיות והעיצוב האדריכלי נעשו על בסיס הנחה זו.

לישעיהו יש הסבר אחר: " בכוונתנו להשאיר בבעלותנו את הקומות העליונות, ולהשכיר אותן ב-120-80 שקל למ"ר לחודש, מחירי השוק כיום. השקעה זו תיתן לנו תשואה גבוהה".

עסקים עם משפחת פלאטו-שרון

בראיון ל-News1 חושף ישעיהו השקעות נוספות בנדל"ן בתל אביב, שנעשו יחד עם אייל אפלבוים. News1 הוסיף בכמה עסקות פרטים משלימים:

  • פלורנטין: ישעיהו ואפלבוים קנו מגרש ברחוב סלמה 54, לבניית 76 דירות ו-700 מ"ר מסחרי. לאחר מכן נמכר המגרש לקבוצת רכישה, שבראה יואב פלאטו-שרון, גיל רופא ועו"ד אהוד נוח. שמואל פלאטו-שרון קנה פנטהאוז ב-1.8 מיליון שקל.יהיו בו דירות של 2 עד 4 חדרים, והמחיר ההתחלתי הוא 900 אלף שקל לדירה קטנה. החלו חפירות.

  • הרצל: "קנינו מגרש ברחוב הרצל 102, לא רחוק משכונת פלורנטין. המגרש מיועד לבניית 19 דירות, ועוד 400 מ"ר מסחרי. מכרנו גם מגרש זה לקבוצת רכישה שאירגנו. הבניה בעיצומה, ומקוים להשלים אותה עד סוף 2012".

  • אחד העם 32 "לפני ארבע שנים קנינו מגרש ל-18 דירות ברחוב אחד העם 32, פינת אלנבי. על המגרש עמד בנין ישן בן שתי קומות, לשימור. מכרנו את המגרש לקבוצת רכישה. הקבלן הוא ראובן פלד, בעל ניסיון בשימור בנינים ישנים ובנית קומות נוספות עליהם ובצידם". News1 מוסיף: הקבלן הראשי היא חברת י.ע.ז., ב-10.5 מיליון שקל.

חיים חדשים לבנייני פיטמן ושקם

  • פיטמן: מגרש בן 1.2 דונם, בלפור 38 פינת אחד העם, שעליו עומד בנין בית הספר הוותיק פיטמן, ללימוד שפות. ביה"ס נסגר ב-2003. המגרש עבר כמה גלגולים. בסופו של דבר נרכש על-ידי קבוצת רכישה בראשות עמית קזז, ב-53 מיליון שקל. חברת סוטרה הייתה שותפה ככל הנראה בארגון הקבוצה, ובשלב מסוים גם הייתה בעלים חלקי או מלא של המגרש. בנין בית הספר ישומר, ולידו יבנו בנין בן 6 קומות. בפרויקט יהיו 14 דירות
  • שדרות ירושלים - יפו: "זהו בנין ישן בן 4 קומות, שבו ישבה בעבר הנהלת שקם. לפני שנים מכרה שקם את הבניין לחברת ליברטי. קנינו את הבניין לפני 5 שנים מליברטי. תב"ע מייעדת את הבניין לדירות. בכוונתנו לשנות את היעוד למלון בן 64 חדרים, ובראשו שני פנטהאוזים. קומת הקרקע תהיה מסחרית. האדריכל הוא אילן פיבקו".
  • מתחם חסן עראפה: "זהו פרויקט משותף נוסף עם אברהם נמדר. המגדל שאנחנו עומדים לבנות איננו הנכס היחיד שלנו במתחם. לפני חמישה חדשים. אחרי מו"מ שנמשך שלש שנים, קנינו עוד מגרש , מ-36 פרטיים. המגרש מיועד לבניית מגדל משרדים בן 17,500 מ"ר - 11,500 מ"ר לדירות, והיתר למשרדים. בכוונתנו לנייד גם כאן זכויות בניה ממגרשים אחרים, כדי להגיע למגדל גבוה יותר, בשטח כולל של 21,000 מ"ר. הדירות יהיו בנות 55 עד 75 מ"ר, זולות (הכל יחסי). כמובן, שמי שירצה יוכל לקנות שתי דירות ולאחדן".

יבנו עוד 4 מגדלים, אם יזכו במכרזים

- זה הכל?

- ישעיהו: קנינו אחוזים קטנים בארבעה מגרשים נוספים בחסן עראפה. בתוקף אחוזים אלו, נבקש מביהמ"ש להפעיל הליך של פירוק שיתוף: ביהמ"ש ממנה כונס נכסים , המוציא מכרז למכירתו. בתוכניתו לגשת לארבעת המכרזים ולזכות בהם, וכך להפוך לבעלי 6 מתוך 14 מגדלי המשרדים של חסן עראפה.

חשוב להעיר: אין ביטחון ששבת משה נכסים תזכה בארבעת המכרזים, או בחלק מהם - הכל תלוי במחירים שיוצעו. בנית ארבעה מגדלים נוספים תחייב את החברה להסדרי מימון בהיקף גדול עם בנקים. כיום, מוגבלים הבנקים, בשל הוראות בנק ישראל, ביכולתם לממן פרויקטים חדשים.

"יצאנו מחיפה, כי אנחנו עמוסי עבודה"


- בעבר פורסם שנכנסתם גם לחיפה.

- ישעיהו: אפלבוים ואני קנינו מגרש ל-74 דירות וקומה מסחרית ברחוב אני מאמין, בעיר התחתית. לפני מספר חדשים חתמנו על הסכם אופציה למכירת המגדל ליזם פרטי, ואני מעריך שהאופציה תהפוך לחוזה חתום.

- מדוע מכרתם את המגרש?

- ישעיהו: כפי שברור, אנחנו עמוסי עבודה בתל אביב. פשוט, אין לנו די זמן לפעול בעיר נוספת. התחלנו להתרכז בתל אביב.

- אינך חושש מעודף הצע של משרדים בעיר?

- ישעיהו: סקר של העירייה הראה, שיש בעיר 2 מיליון מ"ר בנינים מעורבים, משרדים יחד עם מגורים. לבעלי המשרדים כדאי לשנות את היעוד למגורים, כי מחירי הדירות בת"א כפולים ויותר ממחירי המשרדים . החברות היושבות בשכירות במשרדים אלו יחפשו בנינים חדשים, וזה יגדיל מאוד את הביקוש!

ואולם, יש לזכור שישעיהו ושותפיו אינם שחקן יחיד. היזמים חני הורוביץ ואלי אוריאלי, למשל, עומדים לבנות מגדל משרדים בצמוד למגדל של שבת משה נכסים. בחסן ערפאה יהיו סך הכל, כאמור, 14 מגדלים, ובהם מאות אלפי מ"ר משרדים. השאלות הקובעות הן: מה יהיה בשנים הקרובות היחס בין ההיצע לביקוש במשרדים?, אלו יזמים יוכלו להשיג מימון, מבנקים או מקבוצות רכישה? למי יהיה די אורך נשימה, אם יהיה צורך להחזיק קומות משרדים ריקות?

תאריך:  25/05/2012   |   עודכן:  25/05/2012
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: העסקים וההשקעות של משה ישעיהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרות שהבחירות לכנסת נדחו למועד לא ידוע, יאיר לפיד אינו מפסיק להטריד את מנוחתנו הפוליטית ואנו מתקשים לעכל אותו עד לפתיחת מערכת הבחירות. לפני כמה ימים, למשל, פרסם עורך הארץ אלוף בן מאמר מחמיא ביותר ללפיד תחת הכותרת "יאיר, מאחוריך", שבו הופיעה הפסקה הבאה: "עכשיו התייצב בראש האופוזיציה לפיד, שכמו נתניהו הוא מבין היטב את רוח העם וכל ידיעה עליו שוברת שיאי רייטינג. נתניהו חושש ממנו כי הוא מתבונן בלפיד ומזהה בו את עצמו בתחילת הקריירה: רהוט, קליט, חסר ניסיון. דחיית הבחירות העניקה למנהיג 'יש עתיד' הזדמנות נדירה למצב את עצמו כאלטרנטיבה לשלטון הליכוד".
25/05/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
עברנו את ליקוי החמה, אך נמשיך להרגיש את השפעתו. אנו ברצועת זמן שמביאה להתפתחויות חדשות, כשהתהליך, בעיקרו, הוא שחרור מקיבעונות מחשבתיים והתנהגותיים. אם הרצון האישי שלנו בשינוי אכן יקרום עור וגידים, הוא יכול להביא דברים חדשים לחיינו. עם זאת, אנחנו לפני ליקוי לבנה, שיתקיים בתאריך 4.6.12 והשפעתו תורגש כבר ממחצית השבוע הקרוב, כך שרצוי עדיין להמתין ולא לצאת לדרך עם רעיון או פעולה חדשה עד אחרי הליקוי, מאחר שפעולה מוקדמת עלולה לגרום לתוצאה מעוותת שאינה עונה על הציפיות. טבעי שהחלטות על שינויים אינן מתרחשות כהרף עין, כך שהמצב האידיאלי הוא להמתין לסיום תקופת הליקויים ולהקשיב גם לקול הלב, שיצביע בדיוק על המשאלה האמיתית שלנו.
25/05/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
בסטף, ישוב נחבא אל הכלים, על אם-הדרך לירושלים, ימינה ממחלף-הראל, ממוקמת בינות לעצי-יער מוריקים, חוות הר איתן - מוקד עלייה לרגל אידיאלי בכל ימות השנה ועל אחת כמה וכמה בחג השבועות. זוהי ממלכת הגבינות של שי זלצר, גבן מחסד עליון, שקנה את עולמו כיצרן עתיר-תהילה של מעדן החלב הזה.
25/05/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
אדם הלך לעולמו לפני יובל שנים - מי יזכרוהו? מי יעלו לקברו? מי יקדישו ערב לזכרו? לא הרבה אנשים, גדולים ומשפיעים ככל שיהיו, זוכים לכך כעבור שנים כה רבות מאז הסתלקו.
25/05/2012  |  יוסי אחימאיר  |   כתבות
במשרד לפיתוח הנגב והגליל קיים תפקיד מיוחד שנקרא מנהלת תחום דוברות ותקשורת רוסית. מהות התפקיד - לקשר בין התקשורת בשפה הרוסית לבין המשרד. לא ברור לי עדיין, מדוע נדרש ונחוץ תפקיד זה כאשר מדובר במשרד שתפקידיו העיקריים, לעודד אוכלוסיות צעירות דוברות עברית ברובן הגדול, לעבור ממרכז הארץ לנגב ולגליל, וכן ליזום ולפתח תשתיות באזורים אלה.
24/05/2012  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il