בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
|
שכונת נווה שאנן בדרום תל אביב. יימחה הסממן האחרון לזהות יהודית [צילום: פלאש 90]
|
|
|
עוד נקודה יהודית מתפוגגת במדינת דרום ת"א
|
בית הכנסת 'הר סיני' בדרום תל אביב ייהרס ● בשנים האחרונות התקיים מאבק עיקש על בית הכנסת. בעל הנכס פנה לבית המשפט וביקש לפנות את תכולת בית התפילה כדי שיוכל להקים במקום מתחם מגורים ומסחר - וניצח. לטענת המתפללים בעל הנכס מתכוון להשכיר את המקום לאריתראים
|
בשבוע שעבר, למרות הצהרות בעל הנכס שבו נמצא בית הכנסת 'הר סיני' של העדה הגאורגית בדרום תל אביב שבית הכנסת לא ייהרס ולא יפונה בזמן הקרוב, הגיעו עובדי קבלן ופינו את הסידורים וחומשי התורה שמילאו את היכל התפילה. סיפור הריסת בית הכנסת 'הר סיני' איננו רק סכסוך נדל"ני בין בעלי הנכס למתפללים אלא גם אחד הביטויים לאיבוד צביונה היהודי של המדינה במקומות שבהם המדינה החליטה להרים ידיים בכניעה. בית הכנסת 'הר סיני' היה אחד הסממנים האחרונים לזהות יהודית בשכונת נווה-שאנן בדרום תל אביב. חדלון המדינה בכל הקשור לטיפול בבעיית המסתננים הביא לכך שברבות השנים בחרו יהודים לעזוב את השכונות הללו והן התמלאו עם הזמן בפליטים ומסתננים מכל יבשת אפריקה. מי שיגיע לאזור בית הכנסת הגאורגי יתקשה מאוד למצוא שם יהודים. כל בנייני המגורים מסביבו מאכלסים רוב מוחלט של מסתננים. מול בית הכנסת נפתח פאב אריתראי ובשבתות, כך מספרים המתפללים, הם נאלצים לבקש מבעלי הפאב שיואילו בטובם להנמיך את המוזיקה הרועשת. עם הזמן התמעטו המתפללים ומה שהיה בית כנסת מפואר עם היסטוריה ארוכת שנים שהחלה ב-1927 הפך ברבות השנים לבית תפילה שבו מניין מצומצם. אבל הגרעין הקשה של המתפללים המשיך לבוא באדיקות לתפילות ערבית ותפילות שבת והם נלחמו עד הרגע האחרון לשימור בית הכנסת. בשנים האחרונות התקיים מאבק עיקש על בית הכנסת. בעל הנכס פנה לבית המשפט וביקש לפנות את תכולת בית התפילה כדי שיוכל להקים במקום מתחם מגורים ומסחר - וניצח. לטענת המתפללים בעל הנכס מתכוון להשכיר את המקום לאריתראים. אגב, רבים לא יודעים, אבל בעלי נכסים בדרום תל אביב יכולים לעשות קופה יפה על השכרת נכס למסתננים. מסתננים, כידוע, לא חסר, ותמיד יש מקום לעוד מזרן בדירה אפלולית בדרום תל אביב. הרווחים על כל מסתנן יפים ונאים. בית כנסת בשכונת נווה שאנן הוא בזבוז משווע של כספים שהולכים לטובת מורשת יהודית, תרבות והיסטוריה עשירה של תושבי דרום תל אביב בני העדה הגאורגית. כך מתפוגגת לה עוד נקודה יהודית במדינת דרום תל אביב.
|
תאריך:
|
26/08/2012
|
|
|
עודכן:
|
26/08/2012
|
|
ישי פרידמן
|
עוד נקודה יהודית מתפוגגת במדינת דרום ת"א
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
התוצאה
|
27/08/12 07:51
|
|
|
|
האפריקאים מנסים
|
27/08/12 09:23
|
|
|
|
מיכל מירושלים
|
27/08/12 14:10
|
|
2
|
|
אלון פלג
|
28/08/12 10:52
|
|
3
|
|
יהוידע
|
29/08/12 08:40
|
|
הפרופ' לפילוסופיה שלמה בידרמן מצביע על חוסר הנחת של דקארט מהשיטה הפילוסופית שהוא עצמו העמיד. אם הבנתי את בידרמן נכונה, דקארט פרץ דרך לפילוסופיה המודרנית בכך שהוא הציב את פנימיות האדם ואת ההתבוננות העצמית בה כתנאי הכרחי להכרת החיצוניוּת. אך תאוריה זו של דקארט מכירה גם בקיומו של כוח טרנסצנדנטי שקובע את 'כללי המשחק' בעולם, ולכן נגזר ממנה קושי לערוך רפלקסיה (התבוננות פנימית) של ממש. שהרי אם לא אנו קובעים את האופן שבו נתבונן פנימה, לא נוכל להכיר נכוחה את נפשנו. דקארט המוטרד היה שמח לצפות בזמרת דנה ברגר, שביצעה מול המצלמה שואו ארוך של התבוננות פנימית נטולת כל ספקות או גבולות. הייתה זו התבוננות פנימית עולצת, כשמחתו של ילד שהוקל לו לאחר שהוריו עצרו לכבודו את המכונית כדי שיטיל מימיו.
|
|
|
מאחורי הקלעים של הדיפלומטיה הבינלאומית פועלים כמה טורקים אוהדי ישראל כדי לשפר את היחסים בין המדינות. אחד מהם הוא עדנאן אוקטר, מוסלמי מאמין וידיד ישראל, שבמהלך הדור האחרון פרסם תחת שם העט "הארון יחיא" ספרים ומאמרים רבים בעניינים הקשורים לדרוויניזם, לקומוניזם, להיסטוריה, לפילוסופיה ולדת. הוא צבר הרבה תומכים, ועל-פי "המרכז המלכותי הירדני לחקר האסטרטגיה המוסלמית" הוא נמצא בין חמישים האנשים המשפיעים ביותר בעולם האיסלאם כיום. אוקטר רכש גם לא מעט יריבים, המנסים בכל דרך אפשרית להשתיק אותו.
|
|
|
בגיל 74 ג'יין פונדה מוכנה לתפקיד חייה: גריאטרית לוהטת. אחרי שהייתה דוגמנית, נערת זוהר, חתולת מין, פעילה פוליטית רדיקלית, גורו כושר, נוצריה אדוקה ושחקנית מוערכת, היא מצליחה להמציא את עצמה מחדש גם בגיל השלישי עם קאמבק מעורר השתאות. בימים אלו היא מצטלמת לשני סרטים חדשים, מככבת על המסך כהיפית בסרט על אהבה ואי הבנה ומסרסרת גברים חצופים בחדר החדשות של HBO.
|
|
|
לקחת סיפור קטן המצטמצם בחיים עלובים, פוגענים מתוך יחס בוטה של זוג מבוגר, ולעשות ממנו הצגה אין זה פשוט. אך גישתו הרעננה והמקורית של הבימאי המחונן רוני פינקוביץ', תוך עידון האלמנטים האופיניים של לוין - מעמידה הצגה שמשלבת צחוק עם גסות, חמלה עם בוטות. והעיקר - תוך משחק מזהיר שמנפק לצופים את הסחורה.
|
|
|
העלילה עוסקת ביונה פופוך שלילה אחד הוא מחליט שחיי הנישואין שלו עם לביבה מיצו עצמם והוא אינו מסוגל לחיות במחיצתה. הוא מחליט לעזוב את הבית ולמצוא חיים אחרים וחדשים. לביבה חושדת כמובן שמאחורי "חיים חדשים" מסתתרת "אהבה חדשה", ומנסה לברר את העניין וגם לשכנוע אותו לא לנטוש אותה. היא מגייסת את נשיותה וכשרונה בניסיון להשאיר את יונה בבית. בלילה העגום הם עורכים חשבון נפש סוחף על האהבות, החלומות והאשליות של חייהם, ונאבקים בינם לבין עצמם לשמור על תקווה בכל מחיר. לעלילה נקלע שכן גלמוד בשם גונקל, המשמיע להם את "האני מאמין שלו" והסוף רווי נפתולים, אך עדיין מוכיח כי הבית תמיד נשאר בית.
|
|
|
|