|   15:07:40
  גרשון אקשטיין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
תמונת מחזור - קורס קציני חי''ר [צילום: גרשון אקשטין]

סיפורו של קורס קציני חי"ר - חורף 1963

ב-20 למרס 2013, התקיים באתר יד לשריון כינוס, לציון יובל לסיום קורס קציני חי"ר. זהו סיפור תולדות פלוגת הצוערים שסיימו את קורס קציני החי"ר במרס 1963. עיקר המאמץ היה לאתר את כולם בארץ ובחו"ל, וליצור עימם קשר ולהביא למכנה משותף את הקשר והזיכרונות מהקורס שחוו יחדיו
31/03/2013  |   גרשון אקשטיין   |   כתבות   |   תגובות
הזמנה לכינוס היובל של בוגרי קורס קציני חי"ר מחזור חורף 1963

רקע: איך זה התחיל

זה התחיל למחרת יוה"כ באוקטובר 1962, התקבצנו כ-150 צוערים לקורס קציני חיל הרגלים בבה"ד 1 במחנה סירקין, צעירים נלהבים, מצנחנים, מגולני ,מהסירות,מהנח"ל בה"ד 4 ועוד יחידות , כן ,זה היה כל מערך החי"ר באותם ימים רחוקים.

כעבור 6 חודשים במרס 1963 עמדנו (מי שסיים) 101 צוערים זקופים וגאים על מגרש המסדרים בסיום הקורס והפעם כבר כקצינים צעירים חדורי מוטיבציה לקבל פיקוד על מחלקות חיל רגלים, לאמנם ולהוליכם לקרב היכן שנידרש. המדינה התחילה להתגבש ,הגבול עבר ע"י פתח תקוה וממש כאן ע"י לטרון מקום הכינוס. אכן היו אלה ימים רחוקים כאילו היה זה אתמול.

רעיון הכינוס נולד במוחי ,כאשר עשיתי סדר בניירותיי וגיליתי את תמונת המחזור של סיום הקורס, המצורפת מטה,הסתכלתי עליה ובראשי חלפו כל הזיכרונות והמראות של חבריי בקורס, ושאלתי את עצמי, היכן הם כיום ? מה הם עושים היום,? מה עשו ב50 שנה האחרונות? והאם כולם עדיין בחיים? הרי כולם כבר עברו את גיל ה70, או נושקים לכך וכמובן לא קבלתי תשובות לשאלות טלה.
ואז צץ במוחי הרעיון, הבה ונעשה כינוס לציון יום היובל ,ושם נענה על השאלות.

העברתי דוא"ל לידידי משכבר הימים אשר יחד עברנו את הקורס והם:ירמי אולמרט מגבעת שמואל, מיקי פלוזניק מתל אביב,וגידי ברשי מכפר יחזקאל ושאלתי אותם אם הם מוכנים לפעול ולהרים כינוס כזה עם כל חברינו, ותשובה שקבלתי היית חד-משמעית-כן!!וכך זה התחיל

ההכנות לכינוס

חברי הוועדה המארגנת: גרשון אקשטיין,ירמי אולמרט,מיקי פלוזניק, גידי ברשי, מברכים את כל בוגרי קורס הקצינים ובני המשפחות השכולות .את הבוגרים שאתנו כאן,את אלה שנבצר מהם להגיע וכמובן את בני המשפחות השכולות.

מאמץ רב הושקע בארגון כינוס היובל, החל מייזום הרעיון לקיום הכינוס גיבוש המתכונת לעריכתו, דרך עבודת איסוף ואיתור הכתובות ,הטלפונים , וכלה במאמצי איתור חובקי עולם, ושכנוע בוגרים להגיע ,הכול כדי שנראה ונפגוש את כולכם כאן והיום בכינוס היובל.

מאמצים ניכרים הושקעו באיתור כל הבוגרים ובני המשפחות השכולות, בארץ ובחו"ל ,נעזרנו בעלי מקצוע לאיתור חסרי כתובת, לשמחתנו מצאנו את כולם. דרשנו ובקשנו שכל אחד יעלה על הכתב מה עבר עליו ב50 שנה האחרונות, לא היה זה קל לעודדם עשות זאת, אך בסופו של דבר המשימה צלחה, והכנו חוברת מחזור לתפארת המגוללת בדפיה את קורות החיים של כל בוגר הקורס וסגל ההדרכה

עבודתנו כללה, הרבה שיחות טלפון בין חברי הוועדה ובינה ובין הבוגרים, קיימנו 9 ישיבות של מליאת הוועדה, נשלחו מעל 8.000דואלי"ם, והרבה מאד יצירתיות ומחשבה הכול כדי שנראה את כולם כאן אתנו בכינוס.

וכמה מילים ליקירינו בני המשפחות השכולות

יחד עמכם אנו כואבים את כאבם של 20 המשפחות השכולות , שיקיריהם חברינו לא הגיעו למעמד מרגש זה, אך אנו נוצרים את דמותם בזיכרוננו וגם בחוברת היובל כאילו הם איתנו מאז ומתמיד.

במרס 1963. על מגרש המסדרים במחנה סירקין התייצבו מתוך 150 צוערים שהתחילו את הקורס, 99 בוגרים מתוך 101 בוגרים המופיעים בתמונת המחזור; רפאל הורביץ ז"ל נהרג במהלך תרגיל פשיטה אותו עשינו בלילה חשוך בדרך לבאר שבע. בבוקר יצאנו לבית השיטה ללוות אותו בדרכו האחרונה, חבר אחר הועבר בימים האחרונים לקורס החי"ר לפלוגת האג"מ וסיים את הקורס "מחוץ לתמונה שלנו כיום, בבואנו לארגן הכינוס, גילינו לתדהמתנו שמאזן השכול התרחב לכדי 20 חברים, מהם 12 נהרגו במדיהם במלחמות ישראל ובפעילות מבצעית. 9 נוספים נפטרו במהלך השנים. מהרגע הראשון היה ברור לנו שעלינו לעשות כל מאמץ על מנת לשתף בכינוס את נציגי משפחות הנופלים והנפטרים ואנו בקשר רצוף עם האלמנות. אנו כולנו חשים בחסרונם בפרט לקראת כינוס זה !!.

לקראת הכינוס גם קבלנו החלטה להניח זרים על קברות 12 הנופלי, וזאת בתאום ושיתוף המשפחות. תוכנית הביקור נמשכה 3 ימים, ולאורה התקבצו הרבה מהבוגרים לתת כבוד אחרון לחברים שנפלו במערכות ישראל, אח האלמנות אמרה" זה מחמם את הלב לראות אחרי 50 שנה את החברים מקורס הקצינים הנעמדים דום על קברי בנינו"

מה יצא מאתנו?

לקורס הגענו חדורי מוטיבציה, עם מטען אישי שהבאנו מהבית מביה'ס מהתנועה מהקיבוץ מהמושב ומהעיר

במהלך קורס הקצינים במשך שישה חודשים מאומצים נוספו לנו, יסודות בפיקוד ומנהיגות, ידע מקצועי של התנהגות בקרב,מורשת ומסורת . מרתק היה לקרא מה קרה עם כל אחד מאתנו בחלוף יובל!
את קורות החיים ,דרשנו ,בקשנו ואספנו בעמל רב והנצחנו בחוברת המחזור ,למדנו מתוכם את מסלול החיים המעניינים שעבר כל בוגר ובוגר מאז סיום הקורס ועד היום ..גילנו פרטים מעניינים,
על תרומתנו כקבוצה ועל התרומה האישית של כל אחד למדינה. ולהלן מקבץ נתונים

סיכום סטטיסטי אודות הבוגרים כפי שנשקף מקורות החיים שכתבו הבוגרים ובני המשפחות השכולות:

מתוך 101 צוערים, סיימו את הקורס 100 קצינים ; בוגר נוסף סיים במקביל את קורס קציני אג"מ. מתוך כלל בוגרי הקורס, היו 49 יוצאי ההתיישבות העובדת (קיבוצים מושבים); שני דרוזים
חזרו מגמר הקורס ליחידות לוחמות, 53 בוגרים , השאר הוצבו ליחידות הדרכה כולל בה"ד 1. נפלו תוך כדי השרות במלחמות ובפעולות מבצעיות ותאונות - 12 בוגרים; פנו לשרות קבע, מלא או חלקי - 13 בוגרים; נפצעו במלחמות ופעולות מבצעיות - 15 בוגרים; הוענקו לבוגרינו שני עיטורי המופת, ושני צל"שים ותעודות הוקרה-; הגיעו בצבא לדרגות בכירות בשרות מילואים ובקבע.: תא"ל-3, אל"מ -4 ,סא"ל-17 .נצ"מ במשטרה-1; כהנו בתפקידי מפתח בשרות הציבורי: שרי ממשלה-2, ראשי רשויות מקומיות-3 ,מנכ"ל משרד ממשלתי -1; פנו להוראה וחינוך ומנהל חינוכי - 12; רכשו השכלה ללימודי תואר אקדמי : תואר ראשון - 49.בוגרים , תואר שני- 29 בוגרים ולתואר שלישי - 15 בוגרים;

בנוסף יצאו מתוכנו 11 פרופסורים, מדען -1 אגרונום-1, גם שופט אחד יצא מתוכנו. ולמרבה ההפתעה ,גילינו גם רב רפורמי בארה"ב . במלאכת הכתיבה והספרות, - סופרים וכותבים - 8 בוגרים. דוקטורים - רופאים בפועל -2, דר' לפיסיקה-1 , דר' למערכות תחבורה -1,דר' לביו כימיה, מהנדסים ומסטרים בהנדסה -12, אדריכלים-4 ,ארכיטקט-1. מקצועות חופשיים: מבקר פנים-1, רואה חשבון-4 עו"ד-1.

ולדורות הבאים אנו מנחילים בגאווה לא מוסתרת:

נולדו לנו ילדים - 258

נולדו לילדינו נכדים - 495 (בינתיים, ועוד היד נטויה)

לסיכום הדברים


מתוך דברי סיכום להקדמה לחוברת המחזור "צוערי 1963"

ארגון הכינוס והחוברת אפשרו לנו המארגנים להסיר המסך ולחשוף מסעם המופלא של מאה צוערים על פני חמישים השנים האחרונות ובזכות הגדולה להציג זאת לכם חברינו למסע.

מסע זה החל כשהיינו בני עשרים וכיום כשאנו בני שבעים אנו עוצרים קמעה מתבוננים אחורה מתרשמים ומתעדכנים על קורות חברינו.

עברנו מלחמות-ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת שלום הגליל הראשונה והשנייה ובניהן עשרות מבצעים ופעולות לחימה ומגן. לחמנו מפסגת החרמון ועד מעבר תעלת סואץ, השתתפנו בשחרור ירושלים ובכיבוש ביירות, סיירנו ואבטחנו גבולות המדינה לכל אורכה ורוחבה.

חברינו נטלו חלק בפיקוד על יחידות קרביות בסדיר ובמילואים תוך הוכחת נכונות ומסירות לצה"ל והמדינה.

גם בתחומים האזרחיים הוכיחו בוגרי הקורס יכולות וכשורים נכבדים אשר אף הם תרמו ותורמים למדינה וזאת במישורים האקדמיים, הציבוריים העסקיים ובהתנדבות לעזרת הקהילה וכל זאת תוך הוכחת כישרון, אחריות ורצון טוב.

מבלי להיגרר לטפיחה עצמית על השכם הכותרת של "מלח הארץ" אומנם מתאימה לרשימת בוגרי קק"צ חי"ר 1963 אשר תרמו ותורמים למדינה במכלול רב ומגוון של נושאים ותחומים - תחילת דרך זו של עשייה ונתינה החלה בסיום הקורס ומי ייתן ותמשך עוד הרבה שנים!.

לא התאכזבנו מהקורס אך עינכם רואות גם לא אכזבנוץ

הכות הוא יו"ר הוועדה הוועדה המארגנת של הכינוס ובוגר הקורס.
תאריך:  31/03/2013   |   עודכן:  31/03/2013
גרשון אקשטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סיפורו של קורס קציני חי"ר - חורף 1963
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אורי נוה
31/03/13 15:48
2
חורף 1953
31/03/13 19:05
3
שמעון זיו
1/04/13 10:30
4
דודו פדות
1/04/13 11:47
5
עו'ד דוד הגואל ג'
1/04/13 13:15
6
יעקב אור
1/04/13 14:42
7
דב גלבוע ,
1/04/13 17:02
8
שלמה שגב
2/04/13 11:25
9
צעיר מכם
6/05/13 15:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בתוך תפאורה מרהיבה ומדויקת לפרטיה של בית אנגלי מסוגנן טיפוסי, שיצר אבי שכווי הכה מיומן, עם הטפטים העשירים ורצפת הפרקט, נפגשות שלוש אחיות לחוג את יום הולדתה של האחות הבכירה, שרה. כולן ילידות ארה"ב, אך שרה הרווקה המצליחה כאשת עסקים ומנהלת בנק בינלאומי, בורחת מהזהות היהודית שלה הברוקלינית, אל לונדון הגויית. כבן לוויה היא בוחרת בקשר עם גוי, ניק פים, שהבנות מכנות אותו "הנאצי" על שום האמירות האנטישמיות שלו.
31/03/2013  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
לחצי מיליון היהודים החיים כיום בצרפת נשקפת באחרונה סכנה קיומית בעטיים של גורמים איסלאמיסטיים קיצוניים ועוינים, המאיימים חדשות לבקרים על שלומם וביטחונם. גורמים אלה נמנים עם מיעוט דומיננטי, המונה 6.7 מיליון מוסלמים שחיים שם והמצויים על סף עימות חזיתי עם המיעוט היהודי הדל והנרדף על לא עוול בכפו.
31/03/2013  |  ראובן לייב  |   כתבות
ראש המשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מקבלים ציונים נמוכים יחסית במשוב News1. על-פי הצבעתם של יותר מ-250 גולשים, "זוכים" השניים ליחס צונן: נתניהו מקבל רק 2.7 נקודות (מתוך 5); לפיד מקבל רק 2.4.
30/03/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
עיתון ישראל היום שבבעלות המיליארדר שלדון אלסון הוא אחד הגורמים הגדולים שאינם מושפעים לרעה ממצבו של שוק התקשורת. רווחיו של אדלסון ממשיכים לזרום בעיקר מהכנסותיו מעסקי הקזינו. מיליארדים. כיסיו של אדלסון עמוקים. אין קיצוצים וגם וגם לא הורדת משכורות, אך יאמר כאן: אין מדובר בתפעול פזרני או ראוותני.
30/03/2013  |  יואב יצחק  |   כתבות
"אני כבר יודע שאני הולך להיות שר בלי תיק, אני רק לא יודע בלי איזה תיק", אמר בני בגין כשהורכבה הממשלה הקודמת. לפני ארבע שנים פוליטיקאים בולטים שאמנם לא ראו את עצמם כחברי כנסת מן השורה אבל מצד שני חסרו להם קשרים עם יו"ר המפלגה, מרפקים, יוקרה או ותק - מה שדרוש כדי להידחף לשורה הראשונה ולזכות לתיק ביצועי - התמנו לשרים בלי תיק. הפעם, לאחר שצומצם מספר השרים בממשלה, הם ידעו מראש שיתמנו לסגני שרים, רק לא ידעו לסגנים של אלה שרים.
29/03/2013  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il