|   15:07:40
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

אנשי הנדל"ן של השבוע

עסקי הנדל"ן של ג'ארד ויהושע קושנר

חברה בראשות שני הצעירים, בני 33 ו-29, עשויה לרכוש 47% מחברת הביטוח הפניקס פעילות הביטוח שולית - עסקיהם מרוכזים בנדל"ן נכנסו לחברה אחרי שאביהם הורשע בפלילים יהושע שותף בחברת ביטוח הבריאות החדשה אוסקר
11/07/2014  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
ג'ארד קושנר [צילום: AP]

קבוצת דלק, בשליטת יצחק תשובה, חתמה לפני שבוע על מזכר הבנות לא-מחייב, שלפיו היא עשויה למכור לחברת קושנר פאנדינג האמריקנית 47% מחברת הביטוח הפניקס, בכ-1.7 מיליארד שקל. קושנר פאנדינג, חברת השקעות פרטית, מנוהלת בידי האחים ג'ארד (33) ויהושע (29) קושנר.

בדיקת News1 העלתה, שעיקר עסקיהם של האחים קושנר הוא בנדל"ן, בחוף המזרחי של ארצות הברית. כפי שנראה בהמשך, הם נכנסו לעסקי הנדל"ן לאחר שאביהם, צ'רלס, הורשע בפלילים.

האם יש להם גם עסקי ביטוח, לקראת רכישת אחת מחברות הביטוח הגדולות של ישראל? האח הצעיר, יהושע, הוא אחד משלושת היזמים של חברת ביטוח הבריאות אוסקר, שהוקמה באוקטובר 2013, לאור אישור חוק ביטוח הבריאות החדש. שמו של האח הבכור, ג'ארד, לא מוזכר.

שותפיו של יהושע קושנר הם קוין נאזימי ומריו שולוסר. העיתון הכלכלי המהימן פורבס דיווח באחרונה, שלאוקר יש 16,000 מבוטחים, שישלמו בממוצע פרמיה שנתית של 4,500 דולר, שהם כ-15,000 שקל, תמורת פוליסת ביטוח בריאות - יקר בהשוואה למקובל בישראל. הם משווקים פוליסות בריאות בעיקר בניו-יורק. חלקם בשוק הביטוח האמריקני - שולי, ורק בתחום אחד. אין להם עסקי ביטוח חיים, רכב, רכוש וחבויות.

אוסקר גייסה באחרונה 80 מיליון דולר, ושוויה מוערך בכ-800 מיליון דולר. לדברי קבוצת דלק, לשני האחים יש רישיונות לרכוש בנק וחברת ביטוח - בארצות הברית.

האם העובדה שיהושע קושנר שותף בחברת ביטוח אמריקנית קטנה וחדשה תכשיר את חברת קושנר פאנדינג לרכוש את השליטה בחברת הפניקס הוותיקה והגדולה, עם מאות אלפי מבוטחים? האם פעילות אוסקר בביטוחי בריאות בלבד תכשיר את קושנר לנהל את הפניקס, המגלגלת מיליארדי שקלים בשנה בכל התחומים, כולל שירותים פיננסיים, פנסיה וגמל? המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, האמורה לתת או לא לתת לחברת קושנר את הרישיון, תצטרך לשקול בכובד ראש ולהחליט.

איל הנדל"ן שנעצר, נשפט ונשלח לכלא

בינתיים, הבה ונתאר את עסקי הנדל"ן של שני האחים. הם שנים מארבעת ילדיו של צ'רלס קושנר, בן 60, איל נדל"ן בולט בחוף המזרחי של ארצות הברית, תורם למפלגה הדמוקרטית וידיד של בנימין נתניהו. האב לא תכנן לפרוש בגיל צעיר יחסית, אלא שלפני עשר שנים בדיוק אירעה לו תקלה חמורה, וכל הקשרים הפוליטיים לא עזרו לו: לפני עשר שנים כמעט בדיוק, ב-13 ביולי 2004, נעצר צ'רלס, כחשוד בעבירות פליליות. ג'ארד, אז בן 23 בלבד, סטודנט בבית ספר גבוה למשפטים, שוחח באותו בוקר עם אביו בטלפון הנייד, שאל אותו לשלומו, ונענה "לא כל כך טוב. עומדים לעצור אותי".

ואכן, צ'רלס קושנר נעצר, ותוך זמן קצר הואשם בעבירות מס, תרומות לא-חוקיות וניסיון להדחת עד. מאחורי המעצר והמשפט עמדו סכסוכים משפחתיים, ואחותו הייתה עדת מדינה נגדו! קושנר נידון לשנתיים מאסר. הבן הנאמן, ג'ארד, ביקר אותו בכל יום א' בכלא אלבמה. צ'רלס שוחרר לאחר 16 חודש, אחרי שהשתתף בקורס גמילה מאלכוהול. אבל היה ברור, ששוב איננו יכול ולנהל את עסקי הנדל"ן שלו כאילו לא אירע דבר.

ג'ארד חונך מגיל 4 להיות היורש

מה עושים? צ'רלס העביר את ניהול עסקי הנדל"ן לבנו הבכור ג'ארד. כשהגיע לגיל 4, החליט אבא-צ'רלי (כך מכנים אותו רבים), שהילד הקטן יהיה היורש. הוא דאג לחנך אותו כראוי. תחילה, כבן למשפחה דתית, למד בבית ספר יהודיים. אחר כך סיים לימודי מינהל עסקים בהארוורד, ועבר ללימודי משפטים באוניברסיטת ניו-יורק. הבן השני, הצעיר יותר, יהושע, יכנס לעסקים מאוחר יותר.

שם המחאה על השולחן – וקנה עיתון

ביולי 2006, בעוד אביו מסיים לרצות את עונשו, רכש ג'ארד קושנר את המגזין "ניו-יורק אובזרבר" מארתור קארטר, ב-2.5 מיליון דולר. כדאי לשים לב איך סגר את העסקה: קארטר ניהל קודם לכן מו"מ למכור את העיתון לקבוצת משקיעים, שבה היה שותף גם רוברט דה נירו, וקצת היסס. קושנר הצעיר היה מהיר והחלטי: הוא נכנס למשרדו של קארטר, שם על השולחן המחאה של 2.5 מיליון שולר, וסגר את העסקה בו במקום. האם כך יקנה גם את הפניקס, בעסקה גדולה פי 200? העיתון הפסיד מיליוני דולרים בשנה, ג'ארד קושנר הכניס שינויים והחליף עורכים, ואחר כך עבר העיתון לרווח.

החל מ-2006, עומד ג'ארד קושנר, בעזרת אחיו הצעיר יהושע, בראשות חברת הנדל"ן המשפחתית הפרטית. היקף נכסיהם מוערך במיליארדי דולרים. ג'ארד לא רק שמר על הקיים, אלא גם נכנס להשקעות חדשות. אחת ההשקעות הגדולות והבולטות שלו הייתה בינואר 2006,, כאשר רכש מגדל משרדים בן 41 קומות, אחד המפורסמים בניו-יורק, בשדרה החמישית 666 פינת רחוב 53, ב-1.8 מיליארד דולר. הייתה זו עסקת המשרדים הגדולה ביותר, לבנין אחד, שנעשתה עד אותו יום בארה"ב.

איך מימנו אותה? כדאי לשים לב גם לעסקה הזאת: ג'ארד וחברתו קיבלו הלוואה של 1.2 מיליארד דולר (לפי גרסה אחרת: 1.6 מיליארד) מברקליס בנק הבריטי ו-UBS השוויצי, עם משכנתה על הנכס בתור ביטחון. ב-2010, כאשר הייתה הזדמנות, לאור ירידת הריבית, לקבל הלוואה בריבית נמוכה יותר, מיחזר ג'ארד את ההלוואה הראשונה בחדשה, וחסך הרבה כסף. עוד קודם לכן העביר את משרדי חברת קושנר פאנדינג לקומה ה-15 של המגדל.

אם ירכשו את הפניקס, יחויבו לחשוף מידע


קושנר פאנגדינג היא חברת השקעות פרטית בנדל"ן, שאינה חייבת לדווח לציבור שווי נכסיה נאמד בכ-2 מיליארד דולר . הם כוללים כ-20,000 דירות להשכרה, ו-2.3 מיליון מ"ר של משרדים, מרכזים מסחריים, מבני תעשיה וכנראה גם בית מלון. לתשומת לבם של האחים: אם ירכשו את הפניקס, יחויבו, ככל הנראה, למסור פרטים, בתוך הדוחות של הפניקס, על עסקי הנדל"ן בארה"ב.

האחים קושנר החליטו לרכז את עסקי החברה בחוף המזרחי. הם מכרו את תיק הנכסים שלהם במערב התיכון לחברת הביטוח AIG ב-1.9 מיליארד דולר, ורשמו רווח של 1 מיליארד דולר. את התמורה השקיעו ברכישת נכסים במדינות בחוף המזרחי. היום יש להם נדל"ן בחמש מדינות – ניו-יורק, ניו ג'רסי, פנסילבניה, מרילנד ואוהיו.

שותפים בקרנות הנדל"ן פייר

למשפחת קושנר יש השקעה אחת בנדל"ן בישראל – שותפות בשלש קרנות הנדל"ן פייר, בראשות שלמה גרופמן וזלמן שובל. גרופמן גייס את צ'רלס קושנר (שנים לפני המאסר והרשעה), כאחד השותפים בקרן פייר 1, שגייסה 40 מיליון דולר, ממשקיעים בישראל, ארה"ב וקנדה. השקעתו נאמדת ב-2-1 מיליון דולר.

המשקיע בקרנות פייר 2 ופייר 3 היה כבר הבן ג'ארד. כמה מיליוני דולרים. הקרנות גם לוות מבנקים בישראל, בונות בנייני מגורים באזור תל אביב, מוכרות את הדירות, ומחזירות את ההלוואות ואת הכספים למשקיעים. קרן פייר 1 כבר נסגרה, וקרן פייר 2 תיסגר בעוד זמן קצר. צ'רלס וג'ארד קיבלו את מיליוני הדולרים חזרה, עם רווחים ניכרים.

נא להכיר: יעל טראמפ

לפני כארבע שנים, בי' סיון תש"ע (23.5.10) נשא ג'ארד את איוונקה טראמפ, בתו של מיליארדר הנדל"ן דונלד טראמפ. כיון שקושנר היא משפחה דתית, היה על איוונקה להתגייר, כדי שתוכל להינשא לבחיר לבה. היא לקחה את הנושא ברצינות, למדה יהדות אצל רב במנהטן ועברה תהליכי גיור כדת וכדין. שמה היהודי הוא יעל. לבני הזוג שני ילדים קטנים, אחד מהם ארבלה, כבת שלוש.

בני הזוג מנהלים את עסקיהם בנפרד. ג'ארד הוא אומנם מנכ"ל חברת הנכסים של קושנר, אבל אינו בעל מניות יחיד. השליטה מתחלקת, ככל הנראה, בינו לבין אחיו יהושע ואחיותיו דארה וניקול (בעלה של ניקול, יוסף מאיר, הוא מנכ"ל ניו-יורק אובזרבר). אולם האב צ'רלס יושב, או לפחות ישב בשנים קודמות, במשרדי החברה בבנין 666. כשהציעו לג'ארד עסקה, היה נכנס לחדרו של אביו ומתייעץ אתו.

האם תאשר המפקחת את העסקה?

יעל-איוונקה טרמאפ אינה מעורבת בעסקי הנדל"ן של בעלה ומשפחתו, אם כי באחרונה החליטו היא ובעלה לרכוש בשותפות בנין דירות להשכרה בניו ג'רסי. יעל ידועה כמעצבת תכשיטים ונעלים. לפני חמש שנים ביקרה בישראל והודיעה על כוונתה להשקיע כאן בנדל"ן. ככל הידוע, לא השקיעה עד היום. אבל, אולי בעתיד, אם תתלווה לבעלה כשיבוא לביקור עסקי בישראל, תמצא כאן את ההשקעה שלה. התנאי המוקדם לכך הוא, כמובן, שהמפקחת על הביטוח תאשר את עסקת הפניקס, כדי שלג'ארד יהיה חשוב להגיע לארץ לביקורים עסקיים. האם תאשר המפקחת את העסקה, למשפחה שיש לה מעורבות חלקית מאוד בעסקי ביטוח?

תאריך:  11/07/2014   |   עודכן:  11/07/2014
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עסקי הנדל"ן של ג'ארד ויהושע קושנר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הימים הקרובים יתאפיינו בהתגוננות, הגנה על אינטרסים, הגנה על הטריטוריה האישית ומן הסתם בגלל מה שקורה אצלנו, זה הרצון להגן על הטריטוריה של כולנו, על המדינה שלנו. שחרור אנרגיה אופייני למצב הזה.
11/07/2014  |  טובה ספרא  |   כתבות
  • "אם נרדוף אחרי השלום הערבים ידרשו מאיתנו מחיר - שינוי הגבולות או החזרת הפליטים או שניהם. נחכה שנים אחדות" [יומן בן-גוריון, 1949]
10/07/2014  |  בעז גאון  |   כתבות
הכלי הבסיסי, הפשוט, הזמין והיעיל מאוד להורדת מתחים הוא הפעלת שרירי גופינו. לפעילות גופנית יש השפעות מטיבות רבות על גופנו ונפשנו. התעמלות מביאה לעליה במצב הרוח והפחתה של מתח וחרדה.
10/07/2014  |  גלית פרי  |   כתבות
ישג משמעותי לעיתונאי תאגיד השידור הציבורי החדש נרשם שלושום (יום ג', 8.7.14) במהלך דיוני ועדת אלהרר, כששר התקשורת גלעד ארדן נאלץ להסכים לשינוי בהגדרת מנכ"ל התאגיד החדש כך שלא יכהן כעורך הראשי של שידורי החדשות והאקטואליה. השינוי בעמדתו של ארדן בא לאחר אחד הדיונים המרתקים והחשובים ביותר שהיו בוועדה, שאמורה לסיים היום את עבודתה ולהגיש לכנסת את הצעת החוק החדשה לקריאה שנייה ושלישית. תחילה עמד השר ארדן על דעתו כי אין להפריד בין סמכויות הניהול של המנכ"ל החדש לסמכויותיו כעורך ראשי בתאגיד, אולם לאחר שחברי-כנסת ונציגי העיתונאים התרו בו שוב ושוב, נאלץ השר להודיע על-כניעה. עם זאת, התריע השר כי לשינוי זה עלולות להיות השלכות הרות אסון.
10/07/2014  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
מועצת רואי חשבון שוללת רשיונות של רואי חשבון שביצעו עבירות פליליות, אך אינה מפרסמת לציבור את שמותיהם. בכך מונעת המועצה מן הציבור לדעת האם הוא מקבל שירותים ממי שהורשו כחוק. לצד זאת עולה, כי בענישת המועצה קיימים הבדלים ניכרים על עבירות דומות, ללא נימוקים נראים לעין. כך עולה מבדיקת News1.
10/07/2014  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il