בעת שירותי הצבאי האזנתי לקולה המיוחד של זמרת בשם דקלה דורי, ובהתחלה אני מודה לא הצלחתי להקל את השילוב שקולה הענוג שילב בין מוזיקה ערבית, למוזיקת הפופ. השילוב בין מוזיקה ערבית למוזיקת פופ אשר בא לידי ביטוי באלבום "אהבה מוזיקה"
הפגישה של דיקלה עם סולן להקת "איזבו" רן שם-טוב הוליד אלבום אשר משלב בין סגנונות שונים ומורכבים של מוזיקה.
אלבום הבכורה שלה "אהבה מוזיקה" אשר יצא בשלהי שנות האלפיים מכיל מוזיקה ערבית אשר שונה מאוד מן המוזיקה המזרחית אותה אנו מכירים.
כך, בעוד המוזיקה המזרחית התפתחה מן המוזיקה היוונית, המוזיקה הערבית מכילה שפע של סגנונות הלקוחים ממצרים, עירק, אירן, לוב (בדומה למוזיקת עולם).
באלבום נכלל שיר בשם "בסתנה" (שפירושה מערבי הינו: מחכה) אותו שרה דקלה בערבית, אך גם כשהיא שרה בשפה העברית נדמה לך שאתה שומע את א'ום כולת'ום, ולא זמרת ישראלית אותנטית. זה בא לידי ביטוי גם בעיבודים של שם-טוב אשר הוסיף תזמורת לחלק משיריה של דקלה, ועד שילובם של כלים מזרחיים הנוגעים מעט במוזיקת הפופ העדינה והשבירה.
בשנת 2004 מוציא הצמד אלבום נוסף בשם "עולם". בשנת 2010 מוציאה דקלה אלבום שלישי בשם "ארלוזורוב 38". אלבומה האחרון בינתיים שראה אור בשנת 2014 נקרא "ואם פרידה". אלבום זה בהפקתו של עידן אוחיון משלב בין סגנונות שונים כגון: רוק, פופ, מוזיקת ריקודים, ומוזיקת נשמה.
אין ספק, שצריך להיות אמיץ להוציא אלבום אשר מקשר בין מוזיקת ערב למוזיקה מערבית מתקדמת (בייחוד בתקופה בה אנו נמצאים).
פרויקטים נוספים בהם מעורבת דקלה
המסתוריות הניבטת מפניה וקולה של דקלה באה לידי ביטוי במיזמים בהם השתתפה ואיש אינו מקשר אותה אליהם. כך, למשל, היא כתבה שירים לזמרים כגון:
שרית חדד, מוש בן-ארי, מאיה בוסקילה, ושלומי סרנגה. היא שיחקה בסרטים "עדות" ו"אביב לילד הבוכה". היא הלחינה עם שאול בסר את הסרט אשר היה מועמד לפרס האוסקר "גט -משפטה של ויויאן אמסלם", היא הלחינה את שיר הפתיחה לסדרה "רביעיית רן ונבחרה להפיק את אלבומו של אביתר קורקוס אשר זכה בעונה הראשונה של "הכוכב הבא".
בניגוד לתחילת שנות האלפיים שבה החלה לפעול דקלה, היום מקבלת המוזיקה הערבית ביטוי נרחב בעיקר ביצירותיהן של להקות כמו "אורפלנד" ו"כנסיית השכל" אשר מוכיחות כי ניתן לשלב זרמים שונים של מוזיקה גם אם לכאורה אין ביניהם שום קשר.
לכל זמר \זמרת יש את הייחוד שלו. אצל הזמרת דקלה דורי זה בא לידי ביטוי בכך שהיא לא מתביישת במוצאה המצרי, ומצליחה לשלב אותו בצוותא עם המוזיקה המתקדמת של היום.