|   15:07:40
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

טרור פלשתיני מקומי בלב יפו

סבור אני, כי פלשתינים מקומיים, המפגינים באחד מרחובותיה הראשיים של יפו, ברחוב יפת, בהפגנה אלימה, הנערכת ללא רישיון ואגב כך תוקפים שוטרים, מיידים לעברם בקבוקים ואבנים, חייבים לתת הדין על מעשיהם ולרצות תקופת מאסר ארוכה בכלא על-מנת ש"יתקררו" בתקופה זו
07/10/2015  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
מהומות ביפו [צילום: תומר נויברג / פלאש 90]

מן המשטרה נמסר כי שלושה מן המפגינים נעצרו וכי צפויים מעצרים נוספים. כפיים. כפיים סוערות למשטרת-ישראל וגם/או ליתר דיוק למה שנותר ממנה, לפני שהיא מתרסקת כולה. למה לא הכניסו לשטח היחידות המיוחדות של המשטרה, שאומנו במיוחד לפיזור הפגנות? למה לא פיזרו ההפגנה בסילוני מים ממכוניות מיוחדות, הקיימות במיוחד לצורך כך. וסליחה, סליחה על השאלה הבלתי עדינה וחסרת הנימוס - למה לא ירו כדורים, לפחות כדורי גומי, אל עבר הפורעים?

זו זה. די. מספיק. אין יותר כוח לחוצפה הזו. אין יותר רצון "להבין" הצד השני. אין יותר עצבים ואוויר לשאת החרפה הזו, לפיה בלב העיר הגדולה ביותר במדינת-ישראל, המספקת לערי ויישובי הלווין סביבה שירותים בתחומי התעסוקה, החינוך, התרבות, ושירותים נוספים, קמים כמה מאות פורעים ערביים מקיימים הפגנה ללא רישיון, מכים שוטרים ומיידים אבנים ובקבוקים לעברם. הם עוד מעזים לחסום כבישים בצמיגים ובפחי אשפה שהציתו.

למקרא ותיאור הדברים, שואלים עצמם הקורא/הקוראת הממוצעים, אם מדובר על הפגנה שגרתית", המתרחשת לה, באזור הקסבה בשכם וגם/או אולי מדובר, באחת מהפגנות סופשבוע "רגילות" ושגרתיות, המתקיימות בכפרים ובפרברים הפלשתינים, בסביבות ירושלים, לפני ואחרי תפילות יום ששי במסגדים, בכלל ובמסגד אל-אקצה, בלבד. והנה-לאחר שמשוטטות העיניים וקוראות הידיעה העיתונאית עד תום וגם/או מאזינות האוזניים, בקשב רב, למשודר ברדיו וגם/או בטלוויזיה, מתברר כי ההפגנה אינה מתרחשת בשטחים (מחוזקים וגם/או כבושים וגם/או משוחררים - עיזבו אותי כרגע, כשהבית בוער מסמנטיקה גרידא). מסתבר ומתברר, כי ההפגנה מתרחשת, כאן ממש ליד הבית, ברחוב יפת שביפו, המשמש כביש ראשי המחבר בין תל אביב לבת-ים.

ומה עושה המשטרה בתגובה להפגנה פרועה זו, מבית מדרשם של פורעים פלשתינים מקומיים, המגובים, אולי, במסיתים ובפורעים מן החוץ? ובכן, מן המשטרה נמסר כי שלושה מן המפגינים נעצרו וכי צפויים מעצרים נוספים. כפיים. כפיים סוערות למשטרת-ישראל וגם/או ליתר דיוק למה שנותר ממנה, לפני שהיא מתרסקת כולה. למה לא הכניסו לשטח היחידות המיוחדות של המשטרה, שאומנו במיוחד לפיזור הפגנות? למה לא פיזרו ההפגנה בסילוני מים ממכוניות מיוחדות, הקיימות במיוחד לצורך כך. וסליחה, סליחה על השאלה הבלתי עדינה וחסרת הנימוס - למה לא ירו כדורים, לפחות כדורי גומי, אל עבר הפורעים? מה קרה? לפורעים מקומיים "תוצרת לבן כחול" מגיע יחס מיוחד? במה הם שונים מ"אחיהם" הפלשתינים, בגדה, בשומרון ובחבל עזה, למעט העובדה שבטמטומנו, כי רב, הענקנו להם יחס הוגן וראוי?

לא. לא. אל תטעו בי, כלל וכלל, איני דוגל בגזענות ואיני מאלה הנמנים על הקליקה הסבורים ש"כל הערבים הם בוגדים וצריך לחסל אותה וכמה שיותר מהר". ולכם "הצדיקים" מצידה השמאלי של המפה הפוליטית, הרי אני לא "אעשה לכם השבת". אני לא אאפשר לכם לברוח ולהתחבא תחת מטריות שחורות רחבות המסתירות ת'פנים, בסגנון נוויל צ'מברליין, כדי שתוכלו להשמיע עמוק, עמוק מתחת להן, בקול רועם וחסינים מזעמו המוצדק של הציבור, "משפטים נכונים", בגנות השיח המתלהם, לכאורה. אני לא אאפשר לכם לזרוק באוויר, ככדורי משחק צבעוניים וזוהרים, בצבעי פסטל, בקרקס, מלים "מכובדות", דוגמת: "דמוקרטיה": "חופש הביטוי והשיח"; "זכות ההפגנה" ועל כל מיני "זכויות", הצצות, במצבים שכאלה, על פני השטח, כפטריות, המחזיקות יום אחד- מקסימום יומיים, עד שלושה ימים, בלבד, במקרה הטוב והנדיר - אחר גשם סוחף.

עם זאת סבור אני, כי פלשתינים מקומיים, המפגינים באחד מרחובותיה הראשיים של יפו, ברחוב יפת, בהפגנה אלימה, הנערכת ללא רישיון ואגב כך תוקפים שוטרים, מיידים לעברם בקבוקים ואבנים, כמו-גם חוסמים כבישים, בצמיגים ובפחי אשפה שהציתו הם, חייבים לתת הדין על מעשיהם ולרצות תקופת מאסר ארוכה, ארוכה עד למאוד מאוד בכלא על-מנת ש"יתקררו", ולו גם במעט, בתקופה זו. רק כך יבינו אותם פורעים מקומיים, אותם "פלשתינים מקומיים", אשר מבקשים לפדות מסגד אל-אקצה, בירושלים, בדרך של הפגנות בשפלת החוף וזאת עושים הם "ברוח ובדם", כי הם ישלמו מחיר יקר - מחיר יקר, עד למאוד מאוד, בגין מעשיהם וגם/או מחדליהם אלה.


רק ענישה מוגברת, תקיפה, מיידית ומהירה, לפורעי חוק אלה, תעביר מסר להם ולתומכיהם, כי גופי האכיפה יבואו עמם חשבון ובכל הכוח החוקי הקיים, בגין הפרות החוק. הניסיון להציג ממשלת-ישראל והגופים הפועלים מטעמה, לאכיפת חוקי המדינה, ככלי ריק, שאינו יכול ואינו מסוגל להשיב מלחמה שערה. בידול ומחאה פוליטיים, לכשעצמם, אינם מצדיקים הפרות חוק וברגע שהפרות החוק, בנושא הפלשתיני, זולגות למטרופולין, יש למנוע אותן, מיידית וביד קשה.

מסתבר, כי אמירות לחוד ומעשים לחוד. סגן-ניצב, חיים זרגרוב, סגן מפקד מרחב יפתח של המשטרה צוטט, בכלי התקשורת כאומר דברים לפיהם: "המשטרה לא תאפשר הפרות סדר ואלימות", וכן כי המשטרה: "תפעל ללא משוא פנים כלפי מי שיפר את החוק כדי לשמור על ביטחונם של התושבים". הצחקתם אותי, מה זה הצחקתם אותי. למה בהפגנה הבלתי חוקית שערכו האתיופים, בכיכר רבין, הגיעה המשטרה מבעוד מועד עם פרשים ומכוניות להתזת מים לפיזור הפגנות? למה לא נהגו כך, אתמול, בהפגנת הפורעים הפלשתינים, ביפו? האם זה משום שהסמטאות ביפו צרות יותר? האם מכוניות לפיזור הפגנות בסילוני מים, אינן יכולות לנסוע ברווחה גדולה ברחוב יפת? האם קשה לפרשי המשטרה, רכובים על סוסים, לדלוק אחר הפורעים ולעצור אותם? למה לא נעצרו עשרות מהפורעים, בהפגנה בלתי חוקית זו? למה לא הוצאו עשרות, אם לא מאות, צווי גירוש, למי שבאו להפגנה הבלתי חוקית מהשטחים? למה לא הוצאו עשרות, אם לא מאות, צווי הרחקה ל-15 יום, לתושבים מקומיים שהפכו לטרוריסטיים מן המניין? איפה היו בלשי המשטרה בהפגנה זו?


כמה מלים לעניין מסגד אל-אקצה "שלשחרורו" יצאו אמש, המתפרעים המקומיים, משפלת החוף. ב"ויקיפדיה" נכתב, כי שם המסגד נזכר בקוראן ב"סורת אל-אִסְרא", שם נכתב: "השבח לזה אשר הסיע את עבדו עם ליל מ'מסגד אל-חראם' אל 'מסגד אל-אקצה' אשר בירכנו סביבו כדי להראותו מאותותינו הרי הוא הכול שומע והכול רואה". הפרשנות המוסלמית מייחסת הפסוק ל"ליל האסרא והמעראג'", המסע לילי, שערך מוחמד ממכה אל הר-הבית בירושלים. המוסלמים מציינים המאורע ב-27 בחודש רג'ב על-פי לוח השנה המוסלמי וגם/או במועד סמוך לו (על-פי המסורת המקומית). המסגד נבנה 73 שנים לאחר מות מוחמד והקוראן אינו מפרט מאיזה מסגד יצא מוחמד למסעו ולאן הגיע, פרט לכינויים: "המסגד הקדוש" (אל-מסג'ד אל-חראם) ו"המסגד המרוחק ביותר" (אל-מסגד אל-אקצה). פרשנויות מוסלמיות קדומות, שכיום אינן מקובלות, מייחסות "המסגד המרוחק ביותר" להיכלות עליונים ולאו-דווקא למקום מסוים על הארץ. בגישה זו תמך ג'עפר א-צאדק (699-765) מצאצאי מוחמד, שטען כי מסגד אל-אקצה נמצא בשמים‏.

זיהוי מסגד אל-אקצה עם הר-הבית בעיני המוסלמים התגבש עם כיבוש ארץ ישראל ועוד שטחים במזרח התיכון, בהנהגת הח'ליף השני עומר בן אל-ח'טאב במאה ה-7. בתקופת הח'ליפים מבית אומיה עלתה חשיבות ירושלים בעיני השלטון המוסלמי, מפאת קרבתה למקום מושב הח'ליפים בדמשק. שליטת האומיים בערים הקדושות האחרות, מכה ואל-מדינה הייתה רופפת בשל מרידות של מנהיגים מקומיים. לכן, היו האדירו הם חשיבות ירושלים, ובנו בה מסגדים נוספים. בימיהם נבנתה כיפת הסלע, שהיא, כיום, המבנה הבולט ביותר על הר-הבית.

אז, כמו שאומרים השאבב. יאללה, יאללה, תתקדמו. רק בפעם הבאה היזהרו, כי מתחיל לנו לאט, לאט, אבל בטוח לגמרי - להישבר מכם. כן. כן. גם אנחנו - לא רק אתם! רוצים לפתוח ת'בוקר בחיוך ולא לקרוא, כל יום מחדש, על הרוגים, פצועים ודקורים. אם אתה חושבים להביא את אינתפאדת אל-אקצה השלישית ובלשונכם, שלכם, אנתפאצ'ת אלאק, אלינו, עד לפתח הבית באמצעות הפגנות אלימות, תשכחו מזה. אתם טועים, ואתם טועים טעות מרה. אל תשכחו המשפט הערבי המפורסם: "יום עסל יום בסל". לא בטוח כלל וכלל, כי בפעם הבאה שתעזו לחסום ציר תנועה מרכזי, בהפגנה בלתי חוקית, ללא רישיון, זה ייגמר, אך ורק בשלושה עצורים. לא בטוח גם, שאם תמשיכו כך, תמשיכו ללקוק וללקק דבש. נכון שבדמשק, היו שוברים לכם ת'ראש, כבר בהפגנה הראשונה. לנו יש איפוק מסוים ואפילו יש ליהוד "קצת דמוקרטיה". אבל דעו לכם, כשהסבלנות נגמרת, גם הדמוקרטיה נגמרת. קחו דוגמה מבריטניה הגדולה, שיש לה חוקה ועם זאת, לא היססה לכלוא נתיני ארצות שהייתה עמם במצב מלחמה, בתקופת מלחמת העולם השנייה, במחנות הסגר.

דמוקרטיה אינו חפץ גומי של הרוצה מכופף אותו לכל צד שיבחר, לאין שיעור וללא כל גבולות שהם. נא זכרו ושננו משפט זה, היטב ולעומק, לפני שתתפרעו פעם נוספת ברחוב יפת, תחסמו ציר תנועה מרכזי, תזרקו בקבוקים ואבנים על שוטרים. תבעירו צמיגים ופחי אשפה. כאן, אומנם לא דמשק, אבל בכל הכבוד הראוי, לא נאפשר לכם להפוך יפו וסביבותיה למחנה ג'ביליה. ובמאמר המוסגר - בואו, תקרבו את האוזן ונלחש לכם, עמוק, עמוק אל תוכה - גם אתם אינכם רוצים לגור במחנה ג'ביליה, אלא ביפו, במצבה דהיום. אז אל תתגרו בגורלכם ובמזלכם הטוב. דיר באלאק!.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין. ד"ר חיים שטנגר, אינו עובד במקצועו, במהלך השנה הקרובה ובמקומו עובדים - בתקופה זו - עורכי הדין אורי פנטילט וארנון שצמן.
תאריך:  07/10/2015   |   עודכן:  07/10/2015
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טרור פלשתיני מקומי בלב יפו
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נתין מדמנת ישראל
7/10/15 09:13
2
חזקי שנאן
7/10/15 10:43
3
א. וינשטיין
7/10/15 17:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
הידענים הכה חכמים, בעלי יכולת הניבוי הנודעת לכישלון, כבר החלו לפרסם מספרים של מיליארדים שהמדינה תפסיד אם ואם ואם...הם הרי מכירים היטב את טבע נפש אחיהם. ליהודים חשוב רק הכסף, ורק זה ידגדג אותם. אולי הם צודקים במידת מה, אך עד גבול מסוים. כי הרי ראשית המתנחלים בארצנו לפני מאה שנים ויותר, נטשו את בתי משפחותיהם, אוניברסיטאות בהם למדו, והחליטו לעלות לציון. המדינה נוסדה רק בזכות צניעותם, הסתפקותם במועט, ומלחמתם במחלת המלריה שפשתה ביניהם, עמדו בגבורה וסיקלו אבן אחרי אבן, וכבשו את האדמה החרבה בזיעת אפם.
07/10/2015  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
מאות ערבים, בהם רבים רעולי פנים, התפרעו הערב (יום ג', 6.10.15) בעיר יפו. המתפרעים יידו אבנים לעבר מכוניות, לעבר אוטובוסים ולעבר שוטרים ברחוב יפת וברחוב טולוז בעיר. להתפרעות נלוו קריאות הסתה רמות ובהן "ברוח ודם נפדה את אל-אקצה".
06/10/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
יו"ר מפלגת הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, הצהיר כי ראש הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן) יכול לשכוח משחרור מחבלים. "אני אומר לו באופן ברור - שכח מזה. זה לא יקרה. יותר לא משחררים מחבלים מהכלא הישראלי. אנחנו בתחילת שינוי כיוון", אמר בנט (יום ג', 6.10.15) בישיבת סיעת הבית היהודי שהתקיימה בעיר העתיקה בירושלים.
06/10/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הצהיר על תוכנית לפריסת מצלמות בכבישי יהודה והשומרון, לשם שמירה על ביטחון הנוסעים בכבישים הללו.
06/10/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר (יום ג', 6.10.15) במקום הפיגוע בו נרצחו בני הזוג הנקין יחד עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. בתום הביקור במקום הפיגוע התקיים בחטמ"ר שומרון דיון ביטחוני יחד עם מפקדי הגזרה. רה"מ הנחה "לשנות את דרך החשיבה" ולהציג תוכנית של הגנה אקטיבית על צירי התנועה.
06/10/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il