|   15:07:40
  יואל ישורון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
ליברמן. כבר לא שחקן ייחודי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

איווט ליברמן על הקשקש

יוקר המחיה, עליית המחירים המטורפת, האינפלציה וחוסר הביטחון הכלכלי האישי, מתכתבים הפעם עם ליברמן כשר אוצר הוא נתפס כאחראי בסקר שביעות רצון שפורסם בערוץ 12 ביוני ציינו 65% כי תיפקודו של שר האוצר ליברמן "גרוע"
23/08/2022  |   יואל ישורון   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

איווט ליברמן הוא חידה. יש לו שני קהלים שלא ברורה מידת קשיחותם, או כפי שאני סבור מידת פריכותם:

א. קהל רוסי (שחלקו מבוגר) ההולך אחריו באופן קונסיסטנטי ומוערך בין 3 ל-3.5 מנדטים.
ב. אנשי שמאל חילוניים (מכת "רקלאביבי") ואנטי חרדים שנהו אחריו בגלל הקו החריף מאוד שלו נגד נתניהו והחרדים.

אפקט המצב הכלכלי

א. יוקר המחיה, עליית המחירים המטורפת, האינפלציה וחוסר הביטחון הכלכלי האישי, מתכתבים הפעם עם ליברמן כשר אוצר. הוא נתפס כאחראי. בסקר שביעות רצון שפורסם בערוץ 12 ביוני ציינו 65% כי תיפקודו של שר האוצר ליברמן "גרוע".

ב. יש להניח שתמיכת הקהל הרוסי שתמך בו באופן מסורתי אשר בחלקו מהאשכול הסוציו-אקונומי הקשה, נכלל במאוכזבים אלה, וזה נותן אותותיו לא רק בסקרים השמים את ישראל ביתנו על 5 מנדטים (גם 4 מנדטים), אלא בסקרי שביעות הרצון מאי-תיפקודו.

ג. גם ניסיונותיו של ליברמן לתרץ את המצב הכלכלי ולקשור אותו לנתניהו, כבר לא עובדים.

כת "רקלאביבי"

א. גם הקהל שתמך בליברמן בגלל שליברמן נתפס כמוביל בוטה של הכת - נחלש. המרוץ העצמאי של אלי אבידר (כשנתניהו הוא כוכב הקמפיין שלו) מגמדים את ליברמן, במיוחד, כי לאחר שסיפק את הסחורה (בהפלת נתניהו) הוא כבר לא ייחודי ומיוחד בקמפיין זה.

ב. למערכת הבחירות מגיע יאיר לפיד כראש ממשלה. זה חזק יותר. הוא נתפס כמנהיג הגוש, מפלגה המייצגת גם את הציבור האנטי דתי או החילוני הרדיקלי. הוא שואב חלק ממצביעי ליברמן.

הקמפיין האנטי חרדי

ליברמן רכב על הקו האנטי חרדי. זה עבד אז. עכשיו, זה לא האישיו. זה לא על השולחן. זה לא על סדר היום. הוא היה שחקן ייחודי. עכשיו זה לא הנושא. היום הוא בולט כשר אוצר. שם הוא חלש בכל הקהלים.

פריכות הקהל הרוסי

א. ישנה טענה כי בעוד הקהל הרוסי שלו תומך נלהב באוקריאנה במלחמה עם רוסיה, ליברמן נתפס כתומך ביריבם, פוטין. זה גם עשוי לסדוק לו את אותו קהל מצביעים מסורתי.

ב. וישנה עוד נקודה משמעותית. בגלל המלחמה באוקראינה יש קושי בהעברת התשלומים לוטראנים, בגלל חשש של הבנקים הישראלים מחרם אירופי ואמריקני. ליברמן ניסה לאחרונה, בחוסר הצלחה, לפתור סנקציות אלה שהוטלו על-ידי המערב על רוסיה, זאת באמצעות "לחץ" שהפעיל המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יאיר אבידן, במכתב ששלח למנכ"לי הבנקים, ובו ביקש מהם להקל על העברת כספי הפנסייה. מדובר בקהל מצביעים רוסי לא קטן שאף הוא עלול לסדוק בכוחה האלקטוראלי של ישראל ביתנו.

סוף דבר

שר האוצר לשעבר, משה כחלון, ניסה להיטיב עם העם עם קמפיין "נטו כחלון" והתרסק. ליברמן בא עם נדוניה שלילית. עליית מחירים מטאורית. שיא באינפלציה שנתית. משבר בחינוך. המצב הזה מכה במצביעיו. ליברמן צריך לחשוש כי דווקא מפלגתו לא תעבור את אחוז החסימה.

פורסם בדף הפייסבוק של יואל ישורון
הכותב הוא מרצה למדעי המדינה המכללה האקדמית אשקלון.
תאריך:  23/08/2022   |   עודכן:  23/08/2022
יואל ישורון
+יאיר גולן ברך את זהבה גלאון שניצחה במרצ
23:26 23/08/22  |  עידן יוסף
ח"כ יאיר גולן: "‏אני מברך את זהבה על זכייתה, ויש לנו משימה משותפת לקראת ה-1 בנובמבר. בהצלחה לכולנו".
+ניצחון לזהבה גלאון על ראשות מפלגת מרצ
22:28 23/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המנצח הגדול - מוסי רז  ▪  ניצן הורוביץ נדחק למקום השביעי, יאיר גולן לחמישי וגבי לסקי לשישי  ▪  הורוביץ וגולן נעדרו מנאום הניצחון של גלאון  ▪  שיעור ההצבעה בבחירות המקדימות - 81%
נבחרת מרצ בהרכב חסר [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+המקדימות בציונות הדתית: הח"כים המכהנים במקומות ריאליים
20:29 23/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במקומות הראשונים ברשימה: אופיר סופר, אורית סטרוק, שמחה רוטמן, מיכל וולדיגר, צבי סוכות ומשה סולומון  ▪  סמוטריץ' קורא לראשי מפלגות גוש נתניהו להתחייב כי לא יקימו ממשלה הנשענת על רע"ם
נבחרת הציונות הדתית [צילום: יוסי זליגר]
+הליכוד השתמש בתעמולה של יש עתיד וישלם לה 40 אלף שקל
18:22 23/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות יסיר הליכוד לאלתר סרטון תעמולה מטעה, שאינו מזוהה ולא כולל סימן שמדובר בתעמולת בחירות  ▪  הסרטון נלקח בניגוד לחוק מתעמולה של יש עתיד
לפיד. העתירה התקבלה [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
+נדחתה עתירה שביקשה לחייב את יו"ר הכנסת להציג תערוכת מחאה במשכן
18:00 23/08/22  |  עידן יוסף
‏יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יצחק עמית, דחה את עתירת חץ-דוד, יו"ר מפלגת עלה ירוק למתן צו שיורה ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי לאפשר הצגת "תערוכת ציורי מחאה" במשכן הכנסת.
+ליברמן: אין לי שום כוונה להתפטר - להפך
17:48 23/08/22  |  עידן יוסף
אביגדור ליברמן בטוויטר: "שמעתי במהלך היום פרשנויות שונות ומשונות, ועל כן חשוב לי להבהיר כי אין לי שום כוונה להתפטר אלא להפך, אני מתכוון להמשיך ולהלחם בכל התערבות פוליטית במהלך המו״מ בין משרד האוצר להסתדרות המורים. אם מישהו רוצה לכפות על הדרג המקצועי הכרעה פוליטית הוא יצטרך לפני זה לפטר את שר האוצר". הוא התכוון לראש הממשלה יאיר לפיד ולקריאתו של השר בני גנץ.

השר גדעון סער, מפלגתה של שרת החינוך, הגיב לדברי ליברמן: "חבל שלא הגענו מזמן להסכם, לא היינו חייבים להגיע חודשיים לפני בחירות ושבוע לפני פתיחת הלימודים. לא חושב שלפיד וגנץ עשו פוליטיקה".
+מרצ: כמחצית המתפקדים הצביעו במקדימות
17:31 23/08/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה במקדימות במרצ הגיע ל-52 אחוז אחרי 3 שעות. בציונות הדתית מתקרב שיעור המצביעים ל-70 אחוז, אחרי כשבע שעות.
+נתניהו קורא לאיחוד מפלגות הימין הדתי
16:58 23/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר הליכוד ערך לאחרונה סקרים בנושא ואמר כי ״רק ריצה משותפת תבטיח ממשלה בלי המשותפת״ וכי "רק ריצה משותפת של סמוטריץ' ובן-גביר תבטיח ששתי המפלגות יעברו בוודאות את אחוז החסימה"  ▪  סמוטריץ': "מסכים איתו וקורא לחברי איתמר - בוא נשב כבר מחר"  ▪  בן-גביר: סמוטריץ' מעוניין בשיקלי
בן-גביר, נפרד מסמוטריץ' [צילום: פלאש 90]
+כשל טכני במקדימות של מרצ
15:03 23/08/22  |  עידן יוסף
‏כשל טכני במקדימות של מרצ: בדקות האחרונות נשלחת למתפקדים הודעה עם קישור תקול להצבעה, עדיין לא ברור אם ההודעה נשלחת רק לחלק מהמתפקדים, ולמי מהמתפקדים. רבים מהמצביעים חוששים שהצבעתם לא נקלטה וכבר בשלב מוקדם זה יש טענות על זיופים (עכשיו 14). למפלגה 18,500 זכאי הצבעה ב-43 קלפיות.
+גנץ: התפזרות הכנסת - רק ברוב של 70 ח"כים
15:01 23/08/22  |  עידן יוסף
גנץ מציע לקדם לאחר הבחירות הצעת חוק להתפזרות הכנסת רק ברוב של 70 ח"כים. על-פי המוצע, אי-אישור תקציב לא יוביל לפיזור אוטומטי של הכנסת (וואלה).
+לא יוצבו קלפיות במרכזי שירות בכפרים הלא-מוכרים של הבדואים
14:36 23/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
יו"ר ועדת הבחירות המרכזית: בהעדר מען מדויק (למעט ציון השבט) לא ניתן 'לחתוך' את פנקס הבוחרים לפי הערכה משוערת של מקום מגורים, שאינה מגובה בנתון רשמי על מקום מגורים מדויק  ▪  קורא לבחון האם ניתן לסייע לאוכלוסייה בהסעי בוחרים ממרכזי אוכלוסייה אל מקומות הקלפי
חריגה ממרשם האוכלוסין [צילום: רועי עלימה/פלאש 90]
+נתניהו נועד עם פרוש לדון בפיצול ביהדות התורה
14:02 23/08/22  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד בנימין נתניהו נועד עם ח״כ מאיר פרוש (אגודת ישראל) בלשכתו במצודת זאב. השניים שוחחו על הסכנה הגדולה בפיצולים בתוך גוש הימין, ובדרכים למנוע זאת. נתניהו מנסה לאחד מחדש את רשימת יהדות התורה.
+אבולוציה של פיצול
13:35 23/08/22  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
המרכז מפוצל ונטול אג'נדה וחוט שידרה, השמאל והימין מפוצלים, כששמאלה ממרצ נמצא את הקומוניסטים של עודה וימינה מסמוטריץ' נמצא את בן-גביר
בן-גביר. ימינה מסמוטריץ' [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+פינדרוס ליועמ"ש: השהי את מינוי היועץ של שר הבריאות
13:23 23/08/22  |  עידן יוסף
ח״כ יצחק פינדרוס (דגל התורה) פנה ליועצת המשפטי לממשלה וביקש להשהות את החלטת שר הבריאות ניצן הורוביץ למנות יועץ חיצוני לבריאות הנפש במשרד הבריאות במאות אלפי שקלים, בשל תקופת הבחירות (קול ברמה).
+41% הצבעה במקדימות בציונות הדתית
13:17 23/08/22  |  עידן יוסף
שיעור ההצבעה בבחירות המקדימות לציונות הדתית נכון לשעה 13:00 הוא 41%. מספר המצביעים בפועל עד כה: 9,696 איש.
+המקדימות בציונות הדתית: רבע מבעלי זכות הבחירה הצביעו בתוך שעה
11:34 23/08/22  |  עידן יוסף
כבר בשעה הראשונה להצבעה בבחירות המקדימות לציונות הדתית, רבע מבעלי זכות ההצבעה הצביעו. שיעור ההצבעה נכון לשעה 11:00 הוא 25%. מספר המצביעים בפועל - 5,980 איש.

הקלפיות ייסגרו בשעה 20:00, התוצאות יתפרסמו מיד לאחר מכן באירוע הכרזה רשמי בכפר המכבייה.
+כהנא וגנץ סיכמו: אין ויתורים לגבי רפורמת הכשרות
10:48 23/08/22  |  עידן יוסף
‏על-פי ההבנות בין רשימת המחנה הממלכתי לבין מתן כהנא - מקום 8 ברשימה - גם במקרה שבו גנץ מקים ממשלה עם החרדים, אין פשרות על רפורמת הכשרות והיא תישאר על-כנה (גלי צה"ל).
+תנו דעתכם לגיוון הרשימה
10:27 23/08/22  |  בצלאל סמוטריץ'   |   לרשימה המלאה
המהלך הדמוקרטי שיצאנו אליו נועד להביא אחדות ולאפשר פתיחת שורות ושותפות אמיתית בין כל גווני הקשת של הציונות הדתית והימין המאמין. קורא לכם לתת דעתכם על גיוון הרשימה באופן שיאפשר לכולם כולם להזדהות ולהרגיש חלק
סמוטריץ'. מתרגש [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+היום: בחירות מקדימות במפלגות הציונות הדתית ומרצ
06:20 23/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
16 מועמדים לארבעה-שישה מקומות ריאליים ברשימתו של סמוטריץ'  ▪  זהבה גלאון צפויה לגבור על יאיר גולן בהתמודדות על ראשות מרצ
סמוטריץ. רוצה רשימה מתונה יחסית [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
מתפקדים וחברי מפלגת הציונות הדתית היקרים,
בחירות מקדימות במפלגות מרצ והציונות הדתית (23.8.22): חברי מרצ יבחרו את מי שיעמוד בראש הרשימה בבחירות הקרובות, ואילו חברי הציונות הדתית יבחרו את מי שידורגו בה אחרי היו"ר בצלאל סמוטריץ. הבחירות בשתי המפלגות מתקיימות בצורה דיגיטלית, כך שהתוצאות צפויות להתפרסם כבר הערב.
23/08/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
קרן הקשורה למפלגת השלטון בגרמניה מממנת בעקיפין מועמדים בבחירות המקדימות במרצ - טוען (יום ב', 22.8.22) בחדשות 12. על-פי התחקיר, פעילים בולטים במפלגה הקימו עמותה חברתית בשם "אנשים תחילה" אך נראה שבחצי השנה האחרונה הם מגייסים באמצעותה כספים פוליטיים.
22/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
ממשלות מעבר סובלות מבעיות לגיטמציה וגירעון דמוקרטי, ומשום כך נדרשות, על-פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, לריסונים הנוגעים הן ביחס למינויים והן ביחס לקבלת החלטות. רק שאצל היועצת המשפטית עוה"ד גלי בהרב מיארה תלוי מי ראש הממשלה.
22/08/2022  |  יואל ישורון  |   יומני בלוגרים
מדי שנה בסוף חודש אוגוסט יוצאים עובדי הכנסת לחופשה בת שבועיים, שבהמלכם נמצאת הכנסת בהדממה. אולם לא זה מה שמנע מיו"ר הככסת, ח"כ מיקי לוי, לקרוא לעבודה כ-20 עובדים ששהו בחופשה, כדי לאפשר דיון והצבעה על מינוי ממלא-מקום ליו"ר הכנסת. זאת לקראת טיסותיו הצפויות בקרוב של יו"ר הכנסת מיקי לוי, נסיעה פרטית בסוף החודש וטיסת עבודה בתחילת החודש הבא. האירוע פורסם לראשונה בכאן חדשות.
22/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il