|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
עד למועד הגשת הרשימות צפויות עוד הפתעות [צילום: פלאש 90]

פירוק והרכבה

עד למועד הגשת הרשימות צפויות לנו עוד הפתעות. רשימות יצוצו וייעלמו, ח"כים ימשיכו לנוד ממפלגה למפלגה עד שימצאו לעצמם בית. ואידיאולוגיה? - את מי מעניינת המילה ה"גסה" הזאת? העיקר לקפוץ על העגלה הנכונה והמבטיחה - אולי - מקום בכנסת. כך החיים הפוליטיים התדרדרו לשפל המדרגה והבושה
29/08/2022  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות

כדבר הזה לא היה בחיים הפוליטיים בישראל מאז הקמתה. מפלגה זעירה שמנהיגה נבחר - בדרכי מניפולציה מעוותות - לראש הממשלה, התאיידה ואיננה עוד. פליטיה התפזרו לכל רוח. ליתר דיוק - לכל מפלגה אחרת שאספה אותם. העומד בראשה עדיין נושא בתואר ראש ממשלה חליפי, אבל כמעט נשכח. "ימינה" - כשם שנסקה, כך גם התפרקה לגורמיה. "תקווה חדשה", שאיבדה תקווה, מצאה קרש הצלה ב"כחול לבן", כשהיא נוטשת בצידי הדרך כמה מח"כיה. שניים מהם התחברו לפליטת "ימינה" איילת שקד והקימו עימה מפלגת מצב רוח חדשה - "הרוח הציונית". זו שקד, שהפרה בלי מיצמוץ כמעט כל הבטחה שלה בטרם בחירות, התחברה לגורמי שמאל, ובלבד שתהיה שרה בממשלה. ומסכן אביר קארה - תוך ימים ספורים נפלט תחילה מ"ימינה" ולבסוף מ"הרוח הציונית"...

האיש בעל האגו הגדול ביותר, מפיץ אש שנאה ליו"ר הליכוד, הלו הוא אלי אבידר, פרש משותפותו עם ליברמן והכריז על הקמת בית משלו - "ישראל חופשית". מסתבר שבשם יומרני זה קיימת עמותה הנלחמת בכפייה דתית ודורשת מאבידר להחליף את שם מפלגתו. אבל מדוע עמותה זאת דואגת? וכי יש לה שמץ של חשש, שאבידר יעבור את אחוז החסימה? ב-1 בנובמבר ישראל תהיה חופשית מהאיש הנפוח הזה, מרוב חשיבות עצמית.

מי שחושב כי בכך תמו האבסורדים בבחירות הקרובות - טעות בידו. בקרוב יטמטמו את מוחנו בתשדירי בחירות גדושי הבטחות ומליצות, לא רק של אבידר ושקד אלא של עוד כמה "מפלגות" שצצו לקראת הבחירות המתקרבות. בפנקס המפלגות של משרד המשפטים כבר נרשמו כמה מפלגות כאלה: "יש כיוון", "העצמאים החדשים", "עתיד הנגב", "דתי לאומי ישראלי", "צעירים בוערים" ועוד היד נטויה. את הבקשות לרישומן מפרסם משרד המשפטים במודעות בעיתונות ובתוכן מטרות כל מפלגה, שמות עשרת הראשונים ברשימת מייסדיה, תוך ציון שבתוך עשרה ימים ניתן להגיש התנגדויות. המפלגות הללו צצות במסגרת הדמוקרטיה הישראלית החנונה, המכילה כל תופעה הזויה ובלבד שהיא במסגרת החוק וכלליו.

אז בתשדירי הבחירות יקבלו אבידר ודומיו כמה דקות לשאת דברם לאומה, אך ספק אם אחוז משמעותי מהציבור יבזבז מזמנו לצפות בהם, להקשיב להם. אולי רק למעמד זה תמהונים אלה מייחלים. יופיעו, ידברו וייעלמו מהחיים הציבוריים. נוכל לנשום לרווחה ולשכוח מהם. חבל רק על כמה מאות קולות שיתפתו לשים בקלפי את פתקיהם של "מפלגות" אלה - ויושלכו הפחה.

גם מפלגות קיימות נמצאות על סף אחוז החסימה. דובריהן כמובן מספרים לנו בכל הזדמנות, באופטימיות מעושה, איך יגדלו ויתרחבו במספר המנדטים, איך יהוו לשון מאזניים, איך בלעדיהם לא תהיה ממשלה, וכיו"ב באלה דברי רהב תעמולתיים, אך אין ספק שבלבם מקננת דאגה. האם מרצ הפרו-פלשתינית תעבור? והעבודה לא אבוד-אבודה? ומה עם ליברמן שאינו מתרומם למרות "כוכבותו" בתקשורת?

עד למועד הגשת הרשימות צפויות לנו עוד הפתעות. רשימות יצוצו וייעלמו, ח"כים ימשיכו לנוד ממפלגה למפלגה עד שימצאו לעצמם בית. ואידיאולוגיה? - את מי מעניינת המילה ה"גסה" הזאת? העיקר לקפוץ על העגלה הנכונה והמבטיחה - אולי - מקום בכנסת. כך החיים הפוליטיים התדרדרו לשפל המדרגה והבושה. השאלה מה יעשה הבוחר המפוקח בקלפי? רוב אזרחי ישראל אינם קונים את משחקי הכס של הפוליטיקאים-בגרוש. רוב אזרחי ישראל רוצים יציבות. מנוחה מהפוליטיקה והפוליטיקאים. רובם גם יצביעו באופן שמרני, כלומר למפלגות שלהן היו רגילים להצביע גם בעבר.

בראש המפלגות היציבות, האיתנות, בעלות המסורת, הדמוקרטיות ובעלות המוסדות, ניצבת כמובן הליכוד בראשות בנימין נתניהו. לכן, אין זה מפליא שבסקרים היא שומרת על מעמדה המוביל, שאף מתחזק ונותן סיכוי גדול לשיבתה אל השלטון. ואולם לא הכל תקין במפלגה גדולה זו פנימה. דומה שמאז הפריימריז נשתכח מפעיליה שאנחנו כבר נמצאים במערכת בחירות. רחש-בחש, ערעורים על מיקומים ברשימה שנבחרה, המשך השמצות של קבוצות לרוב אנונימיות נגד אחרות, חילופי דברים קשים בין ח"כים - כל זה מתרחש לאו-דווקא במסתרים כי אם בעיקר בקבוצות הוואטסאפ הליכודיות, הרוחשות אש וגחלים באין מי שיכבה וירגיע.

במקום להתמקד מעתה במאבק על חזרה לשלטון, בליכוד יש מי החושבים שהניצחון מונח בכיס, ומתמקדים במאבקים אישיים פנימיים. ככה לא בונים חומה ולא קיר ברזל. ככה יוצרים מירשם לאובדן מנדטים ולקיטון הסיכוי להשיג את המטרה - להקים ממשלה לאומית בראשות נתניהו. למודי ניסיון אנו, שכל קול קובע, כל מנדט יכריע - לכאן או לכאן או לשם - כלומר: לממשלה לאומית-ימנית כרצון רוב העם, או לממשלת מרכז-שמאל עם הערבים, או לבחירות ששיות. יהיה אפשר להקים ממשלת ימין יציבה. בנבחרי הליכוד ובפעילי השטח שלה תלוי הדבר.

תאריך:  29/08/2022   |   עודכן:  29/08/2022
יוסי אחימאיר
+נעם החמיצה הזדמנות לקבל מקום גבוה בריצה משותפת
17:46 29/08/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סמוטריץ' הציע לפני שבועיים למפלגתו של אבי מעוז מקום ריאלי בשני תרחישים, אך בעקבות ויכוח פנימי בנעם הושהתה ההחלטה וירדה מהפרק  ▪  בנעם מכחישים מגעים עם הבית היהודי, אך בבית היהודי מאשרים
בן-גביר וסמוטריץ'. פגישה בארבע עיניים
+נדחתה ההתנגדות לשם המפלגה של אלי אבידר
16:52 29/08/22  |  עידן יוסף
ניצחון לאלי אבידר: רשמת המפלגות וראש רשות התאגידים עו"ד שולי אבני-שוהם, דחתה את ההתנגדות של התנועה החילונית הרדיקלית ישראל חופשית, לרישום המפלגה הנקראת "ישראל חופשית דמוקרטית". לטענתה, אין בשם המפלגה ניסיון להטעיה של הציבור. בהתאם לכך, מפלגת "ישראל חופשית דמוקרטית בראשות אלי אבידר" נרשמה היום לכנסת.
+המדינה: אי-אפשר למנות ממלא-מקום ליו"ר ועדת הבכירים
16:46 29/08/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
טוענת בבג"ץ שמינויו של מזוז ליו"ר הוועדה הבודקת מינויים בכירים חיוני בשל הצורך למנות את הרמטכ"ל, ואילו מינוי ממלא-מקום סותר את העיקרון של עצמאות הוועדה
מזוז. מינוי לשמונה שנים [צילום: הרשות השופטת]
+הרב חיים אמסלם מנסה שוב להיכנס לכנסת
15:26 29/08/22  |  עידן יוסף
הרב חיים אמסלם הודיע כי הוא מצטרף לבית היהודי. הוא היה בשס, עם שלם, הליכוד, הבית היהודי וזהות״. הבית היהודי אינה עוברת בסקרים את אחוז החסימה בבחירות הקודמות קיימה עם שלם של אמסלם 592 קולות בלבד.

+הבית היהודי: מתנהל מו"מ מתקדם עם מספר אנשי מפתח
13:59 29/08/22  |  מירב ארד
מפלגת הבית היהודי הודיעה כי היא מנהלת מו"מ מתקדם עם "מספר אנשי מפתח בציבוריות הישראלית אשר מתנהלים על-פי ערכי המפד"ל".
+סלוגן הקמפיין הבחירות של ש"ס: "רעבים לשינוי"
10:49 29/08/22  |  מירב ארד
תנועת ש"ס פתחה (יום ב', 29.8.22) את קמפיין הבחירות תחת הכותרת "רעבים לשינוי". יו"ר ש"ס אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו: "2.6 מיליון ישראלים שלא גומרים את החודש רעבים לשינוי. זו לא סיסמת בחירות, אלא מציאות יומיומית קשה שאנחנו מתחייבים לתקן. ממשלת הניתוק של לפיד וליברמן עולה לנו ביוקר ואין לנו את הפריבילגיה להישאר אדישים. בבחירות הקרובות - רק ש”ס! המפלגה החברתית היחידה בישראל".
+אברום בורג ואלון ליאל מייסדים מפלגה יהודית-ערבית חדשה
10:03 29/08/22  |  עידן יוסף
לרשמת המפלגות הוגשה בקשה לרישום מפלגה ערבית-יהודית חדשה בשם "כל אזרחיה - כל מואטיניהא". בין מייסדי המפלגה נמנים אלון ליאל, אברהם בורג וצבי לשם


מטרות המפלגה הן לקדם את ישראל כדי:
1. שתושיט יד שלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן.
2. שתהא מחויבת לפיוס היסטורי בין שתי הקהילות הלאומיות היהודית והפלשתינית.
3. שתהא מושתתת על יסודות החרות, הצדק והשלום.
4. שתקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדלי דת, גזע ומין.
5. שתבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות.
6. שתשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות.
7. שתהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות.
אברום בורג [צילום: פלאש 90]
אלון ליאל [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+נבחנת העמדת יוסי ברודני בראשות רשימה משותפת עם שקד
09:51 29/08/22  |  עידן יוסף
לקראת ריצה משותפת - איילת שקד ויוסי ברודני בוחנים מי מביא יותר מצביעים בראשות המפלגה המאוחדת של הבית היהודי והרוח הציונית (גלי צה"ל).
+סמוטריץ' ובן-גביר מקבלים 9.5% תמיכה חרדית
09:44 29/08/22  |  עידן יוסף
משאל מאזיני "מהדורת הבוקר" ברדיו קול חי: 96% מהספרדים החרדים, 93% מהליטאים, 73% מהחסידים ורק 27% מאנשי חב"ד יצביעו למפלגות חרדיות. סמוטריץ' ובן-גביר מקבלים 9.5% תמיכה חרדית.

במקרה של פיצול בין אגודת ישראל לדגל התורה, 37.1% מהציבור החרדי יצביעו ל'דגל', 33.6% יצביעו לשס, 17.4% יצביעו לאגו"י, 6.7% יצביעו לציונות הדתית.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פירוק והרכבה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
29/08/22 22:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
סקר עומק ראשון בחברה הערבית, שערך מכון סטטנט של יוסף מקלדה עבור ערוץ מכאן, מעלה (יום א', 28.8.22) כי שיעור ההצבעה הצפוי במגזר הערבי הוא הנמוך ביותר אי-פעם.
28/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
במסגרת הגישור בין הציונות הדתית לעוצמה יהודית שנערך בקיסריה בסוף-השבוע, יו"ר הליכוד בנימין נתניהו התחייב בפני ח"כ בצלאל סמוטריץ', כי אם ירכיב ממשלה לא יותיר את מפלגתו מחוץ לקואליציה, כפי שנהג בעבר.
28/08/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
תא״ל (במיל׳) שרון ניר מצטרפת למפלגת ישראל ביתנו ותשובץ ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-25. הודעה על כך נמסרה (יום א', 28.8.22) על ידי יו"ר ישראל ביתנו, שר האוצר אביגדור ליברמן.
28/08/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
כמו פיגארו באופרה - מנסור עבאס בפוליטיקה. "פיגארו פה, פיגארו שם"? גם מנהיג רע"ם מצוי בכל מקום. פעלו הפוליטי של עבאס יילמד בעתיד בפקולטות למדעי החברה באוניברסיטה. הוא עשה לשילוב הציבור הערבי בדרג ההכרעות במדינה יותר מכל ישראלי אחר. פרק זה בחיים הפוליטיים רשום על שמו בין אם יעלה יפה ובין אם ייכשל.
28/08/2022  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בְּחִירוֹת בְּאֶרֶץ דֵּמוֹקְרַטְיָה
28/08/2022  |  ערן גרף  |   שירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il