|   15:07:40
  אשר כהן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
מעוז. יתחיל במיפוי היער העצום [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

אבי מעוז צור ישועתם

את הוויכוחים שלי עם אבי מעוז עוד אנהל ויש לא מעט כאלה. אבל בימים אלה של קריאות למרי, כולל יותר מרמיזות למלחמת אזרחים, אצופף שורות. אבי מעוז זה הקסאם הראשון לאחר ההינתקות. מי שלא הגיב אז, ממשיך גם 18 שנים לאחר מכן לחטוף קסאמים. מי שימצמץ כעת ביחס לאבי מעוז בגלל מתקפות משמאל, עתיד למצמץ והלמשיך להצביע ימין ולקבל שמאל
09/12/2022  |   אשר כהן   |   יומני בלוגרים   |   בחירות 2022   |   תגובות
אספסוף חילוני מתלהם
אבי מעוז הוא צור ישועתם של חלק מאנשי השמאל מכיוון שמאוד נוח לגייס את האספסוף החילוני המתלהם לנוכח שיוכו הקבוצתי המוכר ואמירותיו השונות והשנויות מאוד במחלוקת. אבל מעוז נגע בנקודה הרגישה ביותר: אלפי תוכניות חיצוניות שאת רובן המכריע ההורים כלל אינם מכירים

בימים כתיקונם, הייתי אמור להצטרף ללהקת המבקרות והמבקרים של אבי מעוז על-רקע פערי העמדות המוכרים והידועים בין המחנה החרד"לי לביני.

אבל הימים אינם ימים כתיקונם כלל וכלל. הימין בכלל, והימין הדתי בפרט, נמצא תחת מתקפת דה-לגיטימציה חריפה במיוחד, אולי חסרת תקדים, המגיעה לכדי הסתה והמרדה. עקבתי במשך שנים רבות אחר שיח "הדמוקרטיה בסכנה/מידרדרת" וניתחתי אותו לא מעט פעמים. הדמוקרטיה, על-פי שיח מופרך זה, מידרדרת כביכול אך ורק כאשר הימין בשלטון. והסכנה גדלה כאשר הימין מעז להקים ממשלת ימין עם הדתיים ללא משגיחי כשרות מהשמאל החילוני.

אולם מה שהידרדר הפעם איננה הדמוקרטיה, אלא השיח על אודות הסכנה וההידרדרות שלה כביכול. הפעם לא מסתפקים בסיסמאות הנבובות המוכרות שכבר הופרכו בעבר אינספור פעמים. הפעם בכירים ביותר מנסים ברמות ובהיקפים שונים לבצע דה-לגיטימציה מראש, לממשלה שעדיין לא קמה, דה-לגיטימציה שבחלקה נעה על גבול ההמרדה. ולא, קריאות להפגנה אינן הסתה או המרדה.

"נעמוד איתן מול הרעמים והברקים", אומרת נשיאת בית המשפט העליון, והופכת עמדות לגיטימיות של קרוב ל-2.4 מיליון מצביעים ל"ברקים ורעמים". רם בן ברק, מכוכביו הבולטים של השיח האנטי-דמוקרטי שואל "אז מה אם היו בחירות? הרחוב הוא שקובע?". רמטכ"ל לשעבר מאיים בהוצאת מיליון איש לרחובות, אמירה שהיא כאמור בתחום המחאה הלגיטימית, אבל עם נופך ברור של דה-לגיטימציה. ראש העיר ללא הפסקה בישראל, קורא להפסיק את הקשר עם המדינה כי אולי "אין מנוס ממרי אזרחי". והפרשן המשפטי של כלכליסט, משה גורלי, מרחיב את הקריאה למרי עד לאפשרות של מלחמת אזרחים (לא מנדב קישורים למאמרים בזויים ונאלחים כאלה).

ליאיר לפיד אומנם היסטוריה קצרה כראש ממשלה, אך עשירה בהיעדר הבנה בסיסית של הדמוקרטיה שאת דגלה הוא נושא לשווא. בתפקודו כראש האופוזיציה, כשהוא עדיין ראש ממשלה, במכתב רשמי מלשכתו, הוא מבהיר לראשי הרשויות המקומיות ש"אנחנו פה ונשמח לסייע" בהימנעות משיתוף פעולה עם הממשלה המיועדת. ראשי הרשויות מתוארים כ"שומרי סף", מונח המזכיר את "שומרי הסף" עוקפי הדמוקרטיה ורצון הבוחר ממערכות האכיפה והייעוץ המשפטי. בעיני אסכולה זו, כשהימין בשלטון, "שומרי הסף" החיצוניים הם מגיני הדמוקרטיה. רק לו, כזכור, היה מותר לדחות את עמדת היועמ"שית, לחתום על הסכם מדיני בממשלת מעבר ועוד ועוד דברים שמותר רק בממשלות מעבר של השמאל.

ובחזרה לאבי מעוז. יותם זמרי קלע היטב בניתוח המצב כשתיאר ברדיו גלי ישראל את פרשיית אבי מעוז המתעצמת כרקטה הראשונה שנורתה מעזה לאחר ההינתקות. תומכי ההינתקות טענו אז שבגלל מסירת כל האזור עד הקו הירוק, כולל פינוי כל הישובים, תהיה לישראל לגיטימציה לפעול ולהגיב בחריפות על כל רקטה. כמובן, לא הגבנו על הרקטה הראשונה והשאר היא היסטוריה עקובה מדם, מרובת מבצעים ואינספור רקטות. לגיטימציה לא קיבלנו, שונאי ישראל מחריפים את יחסם כלפיה עם טיעוני אפרטהייד, ועוד היד האנטישמית נטויה.

אבי מעוז הוא צור ישועתם של חלק מאנשי השמאל מכיוון שמאוד נוח לגייס את האספסוף החילוני המתלהם לנוכח שיוכו הקבוצתי המוכר ואמירותיו השונות והשנויות מאוד במחלוקת. אבל מעוז נגע בנקודה הרגישה ביותר שעוד נשוב אליה בהרחבה: אלפי תוכניות חיצוניות שאת רובן המכריע ההורים כלל אינם מכירים. ורוב המתווכחים לא יודעים ככל הנראה שאף תוכנית לא תוכל להיכנס לבית הספר ללא אישורו של מנהל ביה"ס. ושככל הנראה יקח זמן רב רק כדי לעשות מיפוי של אלפי התוכניות.

אם מעוז יתחיל במיפוי של היער העצום ורק ילמד את ההורים ויראה להם אילו עצים יש שם, זו תהיה תרומה גדולה כשלעצמה. לאחר מכן נוכל לדון לגופו של עניין האם ועד כמה נדרש שינוי.

מי שימצמץ כעת לנוכח ההתקפות הבוטות על אבי מעוז, ימצמץ גם על כל ההתקפות הבאות בתור והרשימה ארוכה, ארוכה מאוד, כמקובל בשמאל האנטי דמוקרטי כשהימין בשלטון.

הרחבת הטור שלי מעלון 'מצב הרוח', קרדיט לכותרת לאמנון שומרון
תאריך:  09/12/2022   |   עודכן:  09/12/2022
אשר כהן
+בן-גביר: לפיד, גנץ ובר-לב עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה
15:55 09/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ בן-גביר והמיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי משיב להתקפות נגדו ומזהיר את ראש הממשלה לפיד ואת השרים גנץ ובר לב שדבריהם עלולים להביא אותנו לאינתיפאדה.

הוא קרא לראש ממשלת המעבר לפיד והשרים גנץ ובר לב לגלות אחריות ולהפסיק להבעיר בעירות כהגדרתו: "אתם עלולים חלילה להביא לאינתיפאדה, זה בקול שלכם, זה בידיים שלכם, באחריות שלכם".

בן-גביר הוסיף: "מותר שתהיה מחלוקת. אני חושב מאלה שחושב שהשר הוא זה שצריך להכתיב את המדיניות, נכנסתי לאלונקה ואני רוצה להיכנס למשרד מאוד לא פשוט, כדי להחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל, אולם, יחד עם כל אלה המחלוקת צריכה להיות בדרך לגיטימית ולא בדרך של התססה והמרדה".
+לראשונה: נשיא המדינה נתן רק 10 ימים להרכבת הממשלה
15:38 09/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרצוג למעשה נענה חלקית לקריאות משמאל שביקשו לא לתת שום ארכה, וסירב לבקשת יו״ר הליכוד שביקש להאריך את התתקופה להרכבת הממשלה ב-14 ימים
הרצוג ונתניהו [צילום ארכיון: קובי גדעון, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אברהם בניהו בצלאל / Avraham Benayahu  Bezalel   אוהד טל   אופיר כץ / Ofir  Katz   אופיר סופר / Ofir  Sofer   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai   אושר שקלים / Osher  Shekalim   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   אליהו דלל / Eli Dallal   אליהו רביבו / Revivo Eliyahu    אלמוג כהן / Almog  Cohen   ארז מלול / Erez  Malul   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז ביסמוט / Boaz  Bismuth   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בצלאל סמוטריץ' / Bezalel  Smotrich   גד איזנקוט / Gadi  Eisenkot   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דבורה ביטון / Dvora  Biton   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   דן אילוז / DAN Iluz   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   ואליד אל הושלה / Waleed  El Hawashla   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   חיים כץ / Haim Katz   חמד עמאר / Hamad Amar   חנוך דב מילביצקי / Hanoch Dov Milwidsky   טלי גוטליב / Tali  Gottlieb   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יונתן משריקי / Yonatan Mishraki   יוסף עטאונה / Youssef  Atauna   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   ינון אזולאי / Yinon  Azoulay   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב טסלר / Ya'akov  Tessler   יעקב מרגי / yaakov Margi   יצחק גולדקנופ / Yitshak  Issaschar Goldknop   יצחק קרויזר / Kroizer Yitzhak    יצחק שמעון סרלאוף    ירון לוי / Yaron Levi   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור סון הר-מלך / Limor  Son Har-Melech   מאי גולן / May  Golan   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מטי צרפתי הרכבי / Matti  Sarfati Harkavi   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנסור עבאס / Mansour Abbas   משה אבוטבול / Moshe Abutbul   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה רוט / Moshe  Roth   מתן כהנא / Matan  Kahana   נאור שירי   ניר ברקת / Nir  Barkat   סימון  מושיאשוילי / Simon  Moshiashvili   סימון דוידסון / Simon Davidson   עודד פורר / Oded Forer   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי אליהו / Amichay  Eliyahu   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   עמית הלוי / Amit  Halevi   צבי ידידיה  סוכות / Tzvi Yedidia  Sukkot   צביקה פוגל / Tzvika  Foghel   צגה צנגש  מלקו / Tsega  Melaku   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון דרמר / Ron Dramer   רון כץ / Ron Katz   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלום דנינו / Shalom  Danino   שלי טל מירון / Shelly Tal Meron   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שרון ניר / Sharon Nir   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבי מעוז צור ישועתם
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יהושפט
10/12/22 19:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2022
הלילה (יום ה', 8.12.22) חתמו הליכוד ושס על סיכום התפקידים במו"מ הקואליציוני. על-פי הסיכום שהושג, במחצית הראשונה של כהונת הממשלה יכהן יו״ר שס, ח"כ אריה דרעי, כשר הפנים והבריאות (ולדברי דרעי - שר הפנים, הפריפריה והבריאות), ובמחצית השנייה של כהונת הממשלה יכהן דרעי כשר האוצר, במקום שר הפנים והבריאות.
08/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
המיועד לתפקיד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן-גביר, פנה (יום ד', 7.12.22) ליועצת המשפטית לממשלה, במכתב דחוף ודרש להורות על עצירת כלל המינויים במשטרה.
07/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
יהדות התורה והליכוד חתמו הלילה (יום ג', 6.12.22) על נספח להסכם הקואליציוני המפרט את חלוקת התפקידים לחברי הסיעה החרדית. ביהדות התורה אומרים: "מכיוון שהיה צריך לבקש ארכה מהנשיא, חתמנו כעת על כך שנושא התפקידים נסגר, ומחר תהיה ישיבה על הנושאים העקרוניים". הישיבה מתקיימת אחרי שבועיים שבהם לא התקיימו שיחות מו"מ רשמיות בין הצוותים.
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
הניסיונות לשדר פיוס בין השר המיועד איתמר בן-גביר ובין המפכ"ל יעקב שבתאי הפכו (יום ג', 6.12.22) לעימות חזיתי. השניים התעמתו בנושא המינויים במשרד לביטחון הפנים, וזאת לאחר שפורסם הבוקר בידיעות אחרונות כי בן-גביר פנה למפכ"ל וביקש לעצור חלק מהם.
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
חמשת המועמדים לתפקיד יו״ר הכנסת - ח"כ אופיר אקוניס שבו תומכת שרה נתניהו, ח"כ דוד אמסלם שבו תומך יאיר נתניהו וח"כ דני דנון (וואלה). עוד מועמדים ששמם עלה - אמיר אוחנה ויואב קיש. הכרעה תיתכן כבר ביום ראשון, אם תתקבל החלטה סופית למנות יו"ר קבוע כעת (כאן חדשות).
06/12/2022  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2022  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   כנסת 25  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 37  /  מי ומי  
הרמטכ"ל בשיחות סגורות: אין היתכנות להסכם הקואליציוני  /  איציק וולף
מעוז: מבטיח להורי התלמידים שקיפות מלאה  /  עידן יוסף
נתניהו: קבלו את תוצאות הבחירות, תפסיקו עם הכזבים  /  עידן יוסף
כל האמת על המשא-ומתן  /  בצלאל סמוטריץ'
החרם ושברו  /  ד"ר עדו נתניהו
העם כמה לחצי שעת השקט  /  עמנואל בן-סבו
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il