|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חשין. "הבית שלי" [צילום: קובי גדעון/פלאש 90]

ימי החושך המשפטי

מערכת המשפט במדינת ישראל היא מקהלה בקול אחד, פה ושם ישמע קול בודד, נטע זר, קול שנכפה על אדוני המשפט, קול בעל גוון שמקלקל את קולות העליונים המלאכים
02/01/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

מדינת ישראל חייבת מערכת משפט עוצמתית, איכותית, מערכת שאינה תלויה בפוליטיקה ובפוליטיקאים. מדינת ישראל חייבת מערכת משפט מגוונת נטולת צבע אחד ויחיד, נטולת מחשבה אחת ויחידה, נטולת נפוטיזם. מדינת ישראל חייבת מערכת משפט הזוכה לאמון הציבור, הזוכה לתמיכת הציבור הבא בשעריה ומבקש לקבל את יומו. מדינת ישראל חייבת מערכת משפט אשר בשולי גלימתה יהיו גם חמלה, פיכחון בהבנת המציאות, התייעלות, מיצוי דין ולא עינוי דין.

מערכת המשפט במדינת ישראל היא מקהלה בקול אחד, פה ושם ישמע קול בודד, נטע זר, קול שנכפה על אדוני המשפט, קול בעל גוון שמקלקל את קולות העליונים המלאכים. מערכת המשפט המפוארת והעוצמתית במדינת ישראל הצמיחה עוד ועוד מאותו דבר, מאותו מילייה, מאותה אליטה סגורה. במשך שבעים וחמש שנים הייתה "משפחת העליונים" חומה בצורה ונעולה בפני חלקים גדולים מאוד בחברה הישראלית, יצרה תקרת זכוכית לשופטים בבית המשפט העליון, ורק העניקה ברוב חסדה וטובה מעת לעת, כיסא לשופט דתי, ערבי, מזרחי.

משפטנים מהשורה הראשונה ברמה הבינלאומית, דוגמת פרופ' רות גביזון, נחסמו בשערי העליון מלבוא בזה ההיכל בשל דעותיה שלא עלו בקנה אחד עם דעת היחיד בעליונים. אין פלא איפה כי מערכת המשפט במדינת ישראל נמצאת בהתדרדרות שיטתית וקבועה במדד אמון הציבור במערכת המשפט, שפל חסר תקדים.

עד כה מקובל היה כי תפורסמנה עצומות מימין ומשמאל של משפטנים, בעד ונגד התיקונים המתבקשים במערכת המשפט, בעד ביצור הדמוקרטיה ונגד החלשת הדמוקרטיה, ברם, כזאת טרם היה, בעצומה שכזו לא חזינו מעולם. גיוס החירום של העליונים היה יעיל, מהיר, בכל תוכנית בתקשורת, זניחה ומרכזית, התייצבו שופטים בדימוס, פרקליטי מדינה בדימוס, יועצים משפטיים בדימוס, מלחכי פינכה לעליונים בדימוס ובהווה.

ההתקפה המתוזמנת, רבת הזרועות של העליונים, הייתה צפויה, הייתה כמעט ידועה מראש. עדיין מהדהד משפטו גלוי הלב של סגן נשיא העליון לשעבר, מישאל חשין ז"ל: "זה ביתי. מי שירים יד על ביתי אני אגדע את ידו".

ממשלת ישראל הנכנסת, נבחרה על מספר אדנים, הבטחות. הראשונה שבהן היא תיקון מערכת המשפט לזרועותיה. משנבחרה ממשלה המבקשת לקיים את שהבטיחה בוחריה, מעשה נדיר בתרבות הפוליטית, ותהום הארץ ותחרד ממלכת המשפט. בטירוף המערכות, מציגה מערכת המשפט פאניקה וחרדה מהממשלה הנבחרת על-ידי רוב העם בבחירות דמוקרטיות. הבליסטראות הוצאו, החרבות נשלפו מנדנן, כאחרוני ההייטקיסטים, הטייסים, המשוררים, פרסמו לראשונה, העליונים וחבריהם בדימוס גם מהערכאות הנמוכות, עצומה ובה הם מתריעים מפני קץ הדמוקרטיה.

לראשונה בתולדות מדינת ישראל התאגדו עשרות שופטים, נטורי קרתא של מערכת המשפט, חרדים ומודאגים וחתמו על עצומה פוליטית באופן מובהק. השופטים האמורים להיות נטולי זיהוי פוליטי, יצאו חוצץ נגד מהלכיה של הממשלה עוד טרם שהושבעה. עצומת השופטים תחת הכותרת: "לעצור מהלכים נגד שילטון החוק", יוצאת חוצץ נגד הכוונה לחוקק את פסקת ההתגברות, נגד הכוונה לשנות את תהליך בחירת השופטים, נגד הכוונה למנות יועצים משפטיים במשרת אמון.

ממשלת ישראל חייבת לבצע רפורמות משמעותיות במערכת המשפט אשר איבדה את דרכה בעשורים האחרונים, תיקון המערכת באופן מקצועי תוך גיוונו והפיכתה למערכת משפט של כלל עם ישראל ולא של אליטות מסוימות מאוד כמו המצב היום. ראוי היה שהשופטים הנכבדים בדימוס לערכותיהם השונות לא היו מעמיקים את התהום הפעורה בציבור במדינת ישראל, לא היו מרחיבים את השסע, את המחלוקת והפילוג בחברה הישראלית המדממת.

עשרות השופטים בהובלת העליונים יצאו למאבק, למלחמה, נגד מציאות תיאורטית, נגד פרשנות לדעתם, נגד ביצה שלא נולדה. שופטים אלה ודומיהם החרישו, לא פצו פה ולא צפצפו, לא חתמו על-אף עצומה, עמדו מנגד אל מול עוולות מוסריות שדגל שחור התנופף מעליהם בעת גירוש עשרת אלפים יהודים מבתיהם, הם אישרו מעצרים עד תום ההליכים של קטינים וקטינות, בהם בת ארבע עשרה, שביקשו לממש את זכותם למחות נגד עקירתם וגירושם של יהודים מביתם.

ששת אלפים אזרחים נעצרו בימי החושך המשפטי, ימים בהם נמנעה זכות ההפגנה על-ידי מעצרי אוטובוסים, עשרים ושניים בני אדם נעצרו בכל יום, מחנות מעצר הוקמו, לידם הוקמו בתי משפט. לא להאמין, אבל פרט לסנגוריה הציבורית שדיברה בקול צלול על רמיסת הדמוקרטיה, השופטים סכרו פיהם. לא עצומה, לא מחאה רפה, רק שקט שהוא רפש. בימי החושך המשפטי, הימים בהם זכויות אדם נרמסו ברגל גסה בהוראת בית המשפט העליון, לא נחתמו עצומות שופטים על העוולה המוסרית, לא התראיינו שופטים בתקשורת על הסכנה לדמוקרטיה, לא התריעו ולא הזהירו מפני קץ הדמוקרטיה וחורבנה.

עצומת השופטים הסירה עוד מסך מעל מה שהיה ברור לציבור גדול בעם, שהפוליטיקה חדרה עמוק לתוככי היכל המשפט, עצומת השופטים מדרדרת יותר את אמון הציבור במערכת המשפט. ממשלת ישראל החדשה חייבת לבוחריה ולכלל עם ישראל מערכת משפט עוצמתית, מקצועית, מגוונת, מערכת משפט לא פוליטית.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  02/01/2023   |   עודכן:  02/01/2023
עמנואל בן-סבו
+עו"ד אמנון מרחב ימונה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה
21:18 02/01/23  |  איציק וולף
שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, הודיע על מינוי עו״ד אמנון מרחב לתפקיד מנכ״ל משרד הכלכלה והתעשייה.

עו״ד מרחב היה בעברו מנכ״ל עיריית ירושלים, היועץ המשפטי לעירייה וכיום מכהן כמנכ״ל התאחדות הקבלנים בוני הארץ בישראל. המינוי יובא לאישור הממשלה בקרוב.
+רפורמת הסלולר תבוטל, אך פינוי תדרי דור 2 ו-3 יתבצע כמתוכנן
19:43 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר התקשורת קרעי סיכם עם ראשי המפלגות החרדיות על ביטול רפורמת הקומה הכשרה  ▪  עם זאת, פרריסת תדרי דור 4 ודור 5 תתבצע ללא שינוי  ▪  תוארך בחצי שנה האפשרות לרכישת קווים חדשים בדור 2 ודור 3
קרעי וראשי המפלגות החרדיות [צילום: תקשורת שר התקשורת]
+"אמיץ, קר רוח, מקצועי וטוב מזג": גלנט מינה את זמיר למנכ"ל משרדו
18:59 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
אייל זמיר ייכנס לתפקיד מנכ"ל משרד הביטחון בשבועות הקרובים בתום הליך חפיפה מסודר עם המנכ״ל היוצא אמיר אשל ולאחר השלמת הליך המינוי ואישורו בממשלה
אייל זמיר [צילום: דוברות משרד הביטחון]
+שר החקלאות דיכטר: שטחים חקלאיים ימשיכו להיות שטחים חקלאיים
18:52 02/01/23  |  עידן יוסף
שר החקלאות הנכנס, אבי דיכטר, אמר בטקס חילופי השרים: "עלינו להגיע למצב שבמדינת ישראל בתחום החקלאות נוכל לספק ולדאוג לביטחון מזון לכלל אזרחי ישראל. בתוך כך, לדאוג לכך שכל המחירים יהיו הוגנים וסבירים לכל נפש, ולא נגיע למצב שבו הביקוש הופך לייאוש".

עוד התייחס דיכטר לסוגיית הקרקעות: "כל מי שחושב שהחקלאות תהיה כר שבה אפשר ליהנות מעבריינות, טועה. הפשיעה החקלאית, הטרור החקלאי, הסחטנות החקלאית והעבריינות החקלאית זה סיפור שניתן גם ניתן להתמודד איתו, ולנצח. נגדע את הטרור החקלאי. שמירה על התלם נכונה לגבי כלל השטחים, לא רק אלו בסמוך לגבולות. שטחים חקלאיים ימשיכו להיות שטחים חקלאיים, בכל הארץ. מי שישתלט על שטחים חקלאיים יפנה אותם באמצעים כאלה או אחרים".
+לפיד: ימים קשים דורשים אנשים קשים
18:20 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מליאת הכנסת דחתה את הצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה  ▪  ראש האופוזיציה: "ב-75 שנות קיומה של ישראל המודרנית, מעולם לא היה ספק לגבי השאלה אם היא תהיה מדינה דמוקרטית, עכשיו יש"  ▪  השר קיש: "זו הסתה נגד חרדים. קשה למצוא ביטוי לכך"
יאיר לפיד [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+פרוש מסרב להתפטר לבדו במסגרת החוק הנורווגי
17:54 02/01/23  |  עידן יוסף
למרות דרישת דגל התורה כי פרוש יתפטר בהסכם הנורבגי לאלתר בהתאם לסיכום בין הסיעות, באגודת ישראל מסרבים ודורשים כי מקלב יתפטר גם כן על-מנת להכניס את נציגם רוט (בחדרי חרדים).
+סמוטריץ': "סמוך עלי שמצאתי מקור תקציבי"
17:39 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר האוצר: "כלכלה זה לא עניין של שליפות מהמותן, הנושא מחייב עבודה מקצועית ויסודית כדי להביא בסופו של דבר לתוצאות שכולנו מיחלים להן"  ▪  "לאחר שתסתיים עבודת המטה נציג את תוכנית הפעולה לציבור"
סמוטריץ'. עיתון נפוץ מצא את האשמים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו שוחח עם בן-גביר לגבי העלייה להר-הבית
17:13 02/01/23  |  עידן יוסף
עמית סגל: נתניהו שוחח עם בן-גביר על הר-הבית. השר לביטחון לאומי לא חוזר בו מכוונתו לעלות להר בשבועות הקרובים (חדשות 12).
+גנץ: שרים שמבטלים טקסי חילופין ולא מקיימים ישיבות חפיפה - פוגעים בבסיס הדמוקרטיה
16:11 02/01/23  |  עידן יוסף
יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, אמר בפתח ישיבת הסיעה: "אני נגד הממשלה הזאת ונגד הרבה דברים של הממשלה הזאת ובעד מדינת ישראל. לא אצטרף לממשלה הזאת".

עוד אמר: "נתניהו מבשל את מה שהוא באמת מכוון אליו - פטור ממשפט". לדבריו, "שרים שמבטלים טקסי חילופין ולא מקיימים ישיבות חפיפה - פוגעים בבסיס הדמוקרטיה".
+נתניהו על ההסתה נגד הממשלה: "להשיב מלחמה שערה"
15:48 02/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה אומר כי הממשלה הקודמת הזניחה את נושא יוקר המחיה וכי יחד עם השר סמוטריץ' תפעל הממשלה "בצורה תקיפה, מושכלת ואפקטיבית"
ישיבת סיעת הליכוד [צילום: דוברות הליכוד]
+עלה בידינו
14:49 02/01/23  |  משה גביש   |   לרשימה המלאה
עלה בידינו לבחור ראש ממשלה נאשם בפלילים חמורים החותר, עם חבריו, לקעקוע המערכת המשפטית כדי לחלץ את עצמו מזרועות החוק
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+השר אלי כהן: לא נמנה שגרירים שלא מכירים במדינה יהודית
14:14 02/01/23  |  מירב ארד
שר החוץ החדש אלי כהן נשא דברים (יום ב', 2.1.23) בפני עובדי המשרד עם כניסתו לתפקיד. "כמו בכל שנה, גם הקיץ יהיה סבב מינויים לתפקידים דיפלומטיים ברחבי העולם. דבר אחד בטוח - לא ימונה אף אחד שלא מכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" אמר כהן.

+המצעד להאג
13:30 02/01/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מאז עלה בנימין נתניהו לשלטון והבטיח לתמוך בשלום המבוסס על שתי מדינות לשני עמים ושיקר את כל העולם התהפך הגלגל  ▪  הצידוק הישראלי לקפאון המדיני הלך ונשחק, כי העולם חדל להאמין לביבי
נתניהו. נושא באחריות [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+גולדקנופף המפצל, סמוטריץ' המפלה וביבי המופלא
07:02 02/01/23  |  יעקב קורי   |   לרשימה המלאה
יצחק גולדקנופף הוא המפצל האולטימטיבי  ▪  הוא מפצל את הדירות שלו לחמישה, כל זוג בצאן מרעיתו מתפצל לעשרה ילדים, וחצרות החסידים מתפצלות לעשרות כתות השונאות זו את זו
גולדקנופף. אלוף הפיצול [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
אני עדיין מחפש צדיק אחד בסדום, בממשלת הכאוס, מישהו אחד בממשלה ובקואליציה שאחוש אליו אמפתיה, שאעריך אותו, שאראה בו מודל להתנהגות. לעומתם בקרב המצביעים עבורם אני אישית מכיר עשרות שהם אנשים מקסימים, ישרים, עובדים, לומדים, תורמים - דתיים, ליכודניקים, חרדים, מתנחלים. דווקא אלה מייצגים אתכם?
02/01/2023  |  יעקב קורי  |   יומני בלוגרים
שר הביטחון, יואב גלנט, נכנס (יום א׳, 1.1.22) לתפקידו, בטקס רשמי, בקריה בתל אביב. גלנט התקבל על-ידי משמר כבוד של חיילי צה"ל כשהוא מלווה על-ידי הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי ומנכ״ל משרד הביטחון אמיר אשל.
01/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
עיתון הארץ סיכם לקוראיו את הקמת הממשלה במילה אחת: "כאוס", אות סיום לחודש של קמפיין נבואות הזעם שהובילה התקשורת הישראלית על העתיד להתרחש במדינה לאחר הקמת "הממשלה הכי ימנית שקמה בישראל אי-פעם".
01/01/2023  |  שלמה פילבר  |   יומני בלוגרים
יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופ, פנה (יום א', 1.1.23) לעמיתיו השרים, שמשרדיהם שוכנים במזרח ירושלים, וביקש מהם לשנות את הכיתוב בנייר המכתבים של המשרד. על הניירות הרשמיים נכתב "קרית הממשלה מזרח ירושלים".
01/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה (יום א', 1.1.23) את דברי הרבנים מאיר מאזוז ושלמה עמאר כנגד הלהט"ב, מבלי לנקוב בשמות הדוברים, ואמר: "אני מגנה בתוקף את ההתבטאויות נגד קהילת הלהט״ב ויו״ר הכנסת אמיר אוחנה. 'חביב אדם שנברא בצלם'. כל אדם נברא בצלם אלוהים. זה העיקרון שהובא לאנושות לפני אלפי שנים על-ידי עמנו וזה העיקרון שמנחה אותנו גם היום".
01/01/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
למרות שאיילת שקד אינה נושאת בתפקיד ציבורי, היא חייבת לתת הסבר לציבור על השיחה המביכה    שיחה שלמעשה הכתימה את דרכי פעולתה של מערכת המשפט בישראל, והיא מעיבה על המערכת גם היום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il