|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
לא להתיאש [צילום: שיר תורם, פלאש 90]

ממשלת ביבי וחוקי הרשע

למרות מסע השקרים של בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן והקרנפים שהרימו את 63 הידיים הפרלמנטריות בעד חוקי הדיקטטורה גם הם יודעים כי רוב האומה רוצה לגונן על הדמוקרטיה מפניהם
22/02/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

"מדוע דרך רשעים צלחה"? התריס ירמיהו הנביא כלפי האלוהים במאה הששית לפני הספירה, ומאז ניסו הוגי דעות רבים לתת מענה לקושיה המציקה. הצבעת הרשע של הקואליציה לכינון דיקטטורה בישראל, כפי שרואה זאת לא רק תנועת המחאה אלא גם העולם הדמוקרטי, חידדה את הסוגיה הישנה-נושנה. תשובה מסוימת מצויה בספרו של ד"ר מיכה גודמן "מהפכת הקשב". היא מעניינת, ונכונה חלקית בלבד:

היה זה הפילוסוף הקנדי מרשאל מקלוהן, אשר הלך לעולמו ב-1980, שצוטט בפי כל עיתונאי מתחיל כי עם הטלוויזיה הופך העולם ל"כפר גלובאלי". הכל אותו דבר. בעיקר טען מקלוהן כי התקשורת היא המסר ולא הרעיונות האנושיים (The medium is the message). האינטרנט שנולד אחרי מותו משמש, לכאורה, הוכחה לכך. בתחילה נחשב לשיא הדמוקרטיה השוויונית. כל אדם יידע ככל האפשר, ונחיתותו של החלש מוגרה. אך בפועל התברר כי הוא משמש להפצת מידע שווא.

המניע החזק מן האחרים של האדם הוא הכעס. בהשתלבו בסיפור מעשה המבוסס על שקר הוא גובר על בני האור הדבקים באמת וממילא מוגבלים במציאות העובדתית. השקרנים ממריאים על-כנפי הדמיון ומוכרים לקהל הפותה סיפורי שווא מרתקים, ואילו האמת אפורה. לפי תפישה זו לא הרעיונות החדשניים שינו את פני האנושות אלא המכשירים - הדפוס, הרדיו, הטלוויזיה, האינטרנט, ולאו-דווקא אידאולוגיה זו או אחרת.

זה בדיוק מה שאירע עם החקיקה הדיקטטורית. בג"ץ הגן על האזרח מפני הממשלה, אבל יריב לוין עז הפנים העז לספר שההפך נכון, כאילו מערכת המשפט רמסה את הציבור במשך עשרות בשנים. מדוע לא להאמין לו? בעיקר אם את/ה אזרח/ית כועס? אך התיאור הבהיר והנוח הזה לא יעמוד בסופו של דבר במבחן. מפני שבכפר הגלובאלי המרכיבים המסכמים את עמדת הציבור יותר סבוכים מן התיאור הקווי של מקלוהן-גודמן.

למרות מסע השקרים של בנימין נתניהו ויריב לוין ושמחה רוטמן והקרנפים שהרימו את 63 הידיים הפרלמנטריות בעד חוקי הדיקטטורה גם הם יודעים כי רוב האומה רוצה לגונן על הדמוקרטיה מפניהם. אנשים שלא עסקו במתרחש במערכת המשפט מבינים כי בג"ץ הוא תעודת הביטוח גם של הביביסטים. יש רוב פרלמנטרי לדיכוי ויש רוב באומה בעד הצדק והדמוקרטיה.

בכפר הגלובאלי יש עוד תחנות אינטרנט, שהשפעתן אינה נעצרת על הגבול המדיני של כל מדינה ומדינה. ה-NYT שאינו מרפה מן המגמה הדיקטטורית של הממשלה הביא היום בראש עמודו הראשון מאמר המסביר ליהודי ארצות הברית עד כמה הנהגתם בוחלת בחוקי לוין-רוטמן והקרנפים התומכים בהם אף שיודעים מה האמת.

ביבי ניצח? עוד רחוק מכך. להפך, אם המחאה לא תשקע באדישות ואפילו בייאוש אלא תתמיד בדרכה העכשווית יש סיכוי רב שנתניהו יודח סוף-סוף, ותוקם ממשלת ימין שפויה והגיונית. הוא כבר באובדן עשתונות. מי כנתניהו מבין מה משמעות ההמתנה הארוכה להודעה על הזמנתו לבית הלבן? היא בוששה לבוא. הן לא היה כדבר הזה מאז מלחמת ששת הימים ב-1967. גם מי כמותו מבין מה משמעות ההצבעה האמריקנית עם הפלשתינים במועצת הביטחון ולאן זה מוביל.

הנה, אני מבקש לרשום: אם ביבי ימשיך כך - הוא ובצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן-גביר יסכנו את ההתיישבות ביהודה ובשומרון לא רק במאחזים הבלתי חוקיים אלא אפילו בגושי ההתיישבות. כאשר הגלגל ייסוב לאחור הוא לא ייעצר בסטאטוס-קוו הקודם.

הבהלה כבר ניכרת במעשיו ובהתנהלותו. הוא מתרוצץ כעכבר מסומם בין ראשי מערכת הביטחון, שילכו להזהיר את שריו מפני חומר הנפץ האורב לשקט בדרום ובצפון (גילוי של בן כספית היום במעריב). הוא מחזר אחרי ראש השב"כ רונן בר "להרגיע את השטח" וממשפחתו יוצא המסר כי ארגון זה חותר להדיח את נתניהו, וביבי מחריש על הציוץ התמוה.

זה בולט גם בידיעה שהביא הלילה ניר דבורי בערוץ-12, ואולי גם בערוצים אחרים. ישראל נערכת לתקיפת יחיד על אירן. זה מטורף לביצוע. זה מטורף עוד יותר להצהיר. דני קושמרו היטיב לעשות כאשר אמר כי הדברים אושרו לפרסום על-ידי הצנזורה הצבאית. ביבי מגלה סודות ויוצר מתיחות ביטחונית עם חיזבאללה וחמאס כדי להסיח את דעת הקהל ממעשי הזדון והרשע שלו.

כל אלה חולשות. אומנם מסוכנות. אומנם ניאלץ לשלם עליהן מחיר כבד. אנשי ההייטק והכלכלה מזהירים מפני ירידה בדירוג האשראי של ישראל. הירידה הזאת כבר קיימת בעולם המדיני. כמובן שמתעוררת השאלה לאן פניה של תנועת המחאה? האם לנהל משא-ומתן עם ממשלת העבריינים, שסירבה לעכב את החקיקה המרושעת בחמישה ימים? זה מצריך דיון נפרד. גם מחר הוא יום. אך בראש ובראשונה תנועת המחאה המאוחדת חייבת להשקיע את מאמציה בעיבוי השורות ובגיבוי ההפגנה ובמחיקת הייאוש האפוף בשאננות עצובה של חלק מהטובים בבני האור.

נכון שכל אזרחיות ואזרחי ישראל ישלמו מחיר יקר בשל תעלולי הזדון של נתניהו ולוין. אבל אם רק נתמיד בהנפה עוצמתית של דגלי הכחול-לבן שמילאו את שמי ירושלים בשבוע וחצי האחרון - נראה את אבי ממשלת העבריינים נפרד לדרכו. "אנחנו עוד נראה את הימים האחרים", ובבוא היום נספר בגאווה לנכדינו ולנינינו איך עמדנו על משמר החרות והדמוקרטיה מול גחמת הסיאוב של החשוכים שהשתלטו על השלטון.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  22/02/2023   |   עודכן:  22/02/2023
דן מרגלית
+רוטמן הניח חלופה אפשרית למודל ביקורת שיפוטית רכה
18:05 22/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי המוצע בית המשפט לא מבטל את החוק אבל מביע את עמדתו והכנסת תחליט  ▪  "מבין את החששות מתרחיש קיצון ולכן נשק יום הדין יהיה פסילה אמיתית"  ▪  סגלוביץ': "רק בזכות פסילה כלשהי נמנע מצב בו המדינה תעמוד בפני טריבונל בינלאומי"
[צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+בטרומית: מח"ש תנותק ותוסמך לחקור תובעים בפרקליטות
14:48 22/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ח"כ סעדה: הביקורת של היועצת המשפטית לממשלה על החוק נובעת מתוך הרצון לשמור על החסינות שלהם ומתוך הרצון למנוע גוף שיבקר את הפרקליטות  ▪  ח"כ גנץ: אתם לא באתם לדבר, לא באתם לתקן - אתם הורסים
[צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90]
+פסקת ההתגברות אושרה בקריאה טרומית
14:33 22/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים: בתהליך אנטי דמוקרטי בוצעה הפיכה כאשר ביהמ"ש לקח לעצמו סמכות לפסול חוקים  ▪  לפיד: ראש הממשלה האמיתי יריב לוין העדיף לתת למדינה הזו להתפרק רק כדי לשנות את הרכב הוועדה למינוי שופטים
חברי יש עתיד בקריאות ביניים [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הניפו דגלים לא טנקים
12:33 22/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
החולמים על הדמוקרטיה, המגינים עליה, לא רק גנבו את הטנק מאתר ההנצחה, אלא גם השחיתו אותו בכיתובים בזכות הדמוקרטיה  ▪  לאחר שעוכבו בעקבות המעשה "ההרואי", רוחם לא נפלה, תוכנית ב' יצאה לאוויר העולם
אדוני הארץ [צילום: דוברות המשטרה]
+לא מוותרים
12:27 22/02/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

מפגינים בוורוד [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+נגד מחריביה ומהרסיה
12:05 22/02/23  |  צבי גיל   |   לרשימה המלאה
העומדים בשער היהדות נגד מחריביה ומהרסיה ממי שמתיירמים להגן עליה  ▪  אורתודוקסי נאור בעל תואר רב, נאבק בנחישות נגד הרפורמה במערכת המשפט והתיאוקרטיה החרדלית שהיא נושאת בכנפיה
כפיה דתית [צילום: אביר סולטן/פלאש 90]
+כינוס כרמים, תואם הגות ג'ורג' אורוול
11:52 22/02/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
מסדר העליונים  ▪  קהילה סגורה שומרת על סגירותה בקנאות, זר לא יבוא בקהלם  ▪  כך פעלה והופעלה החונטה ה"דמוקרטית"  ▪  על עוללות ברק
ברק. ארשת של תמימות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+מה חשוב ולמי
11:43 22/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
הקואליציה איננה איש אחד  ▪  האינטרסים בתוך הקואליציה הם שונים  ▪  האם האינטרס של רוב הציבור יגבר?  ▪  שינוי דרכי הבחירה של שופטים היא אינטרס של כולם אך לא אינטרס ראשון של אף צד
דגלי ישראל עדיפים על הדגלים השחורים [צילום: אריק מרמור/פלאש 90]
+הליכוד בדרך ל-1933
10:17 22/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
חוסר הרגישות של ביבי ומשפחתו הגיע לשיאים חסרי תקדים אם בעונה זו הוא מבקש המחאה פתוחה ללא מגבלה לבזבוזים שלו ושל רעייתו על חשבון המדינה
נתניהו. תאוות כסף [צילום: נועם רבקין פנטון/פלאש 90]
+גלקסיות נפרדות
09:51 22/02/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים  ▪  והפעם - פעמי אביב, אפליה, נזק חמור, משפט שלמה, התפרעות בריונית והוגה דעות  ▪  "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)  ▪  הרבה בריאות, נחת, שלווה, שמחה ואושר  ▪  "הגרמנים לא חזרו למוטב, הם רק נחים" (בן הכט)  ▪  "משנכנס אדר - מרבין בשמחה" (מסכת תענית, דף כ"א, עמוד א')
זכויות אזרח רק לערבים [צילום: גרשון אלינסון/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממשלת ביבי וחוקי הרשע
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה
27/02/23 07:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (המחלקה לחקירות שוטרים), התשפ"ג-2022 של חבר הכנסת משה סעדה, המכונה חוק מח"ש. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 52 מתנגדים, והיא תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תדון בה.
22/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מליאת הכנסת אישרה (יום ד', 22.2.23) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: ההתגברות (תיקוני חקיקה) של חבר הכנסת שמחה רוטמן. בהצעה תמכו 62 חברי כנסת אל מול 51 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט.
22/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
"הפגנת לוחמי יום הכיפורים". איזו יומרה, איזו עזות. מספר לוחמי מלחמת יום הכיפורים השתלטו על המלחמה וניכסו אותה לעצמם כחלק מהסירוב לקבל את תוצאות הבחירות. קבוצת ותיקי המלחמה אשר מתיימרת לדבר בשם כלל הלוחמים החיים והמתים, כל לוחמי יום הכיפורים, כל נושאי זיכרון החללים שנפלו בשדות הקרב. בעלי הבית של מלחמת יום הכיפורים.
בתמונה: אלפי מפגינים אוחזים בדגל ישראל כשהם מוחים נגד הרפורמה המשפטית מול הכנסת בירושלים.
22/02/2023  |  יפעת גדות  |   תמונות מיוחדות
בפוסט הקודם תחת הכותרת "ספסרי הדת", צטטתי ממכתב למערכת הארץ של המשפטן החרדי דב הרבלטל, שהתבטא שהוא היה "בודד בכיפתו" בהפגנה ראשונה, בשבוע שעבר מול הכנסת. אפשר ושם הוא היה בודד, אך לא בהפגנות האחרות של נשים וגברים דתיים נגד מזימות השלטון. אחת מהן בהשתתפות רבה נערכה ביישוב הגדול ביותר בגוש-עציון - אפרת. ציינתי זאת בפוסט אחר. עם יוזמי הפגנה זאת נמנה הרב אבידן פרידמן, מחנך ופעיל חברתי. מטבע הדברים רציתי לשמוע את דעתו על המצב מנקודת ראותו האישית וגם של הציבור הדתי שעימו הוא נמנה. יתרה מזאת, רציתי לבחון אם יש בקרבנו ציבור דתי שונה מן היהדות החשוכה שחסה בצל חוטאים דרבנן, אוכלי טריפה דאוריאתא ומושחתים ושקרנים, אליבא דעלמא כולא.
22/02/2023  |  צבי גיל  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il