|   15:07:40
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
צה"ל משקר [צילום: דובר צה''ל]
הגיגים תתל"ו

שקרים לבנים

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - שובר שיאים, הונאה, השיגרה נשמרת, אורח, לא ידעו, הופתעו ותקלה קשה
06/04/2023  |   אביתר בן-צדף   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות


במימון הציבור

גופים ציבוריים, הממומנים על-ידי המדינה, פועלים לקדם את ההפגנות נגד הממשלה. ביניהם - התזמורת הפילהרמונית, מוזאון תל אביב, בית הגפן בחיפה והאוניברסיטאות. חייבים להציג קו ברור מול בכירים באוניברסיטאות, הממומנות מכספי אזרחים, וגוררות את הסטודנטים למחאה פוליטית מאורגנת על חשבון הלימודים. את השיא - הזמני, כנראה - קבע פרופ' חיים היימס, רקטור אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שאישר קורס אקדמי, ששמו "מחאת סטודנטים וסטודנטיות", ועיקרו השתתפות סטודנטים בהפגנות, שהוא מארגן ברחובות באר-שבע בשעות הלימודים נגד החקיקה, שיוזמת הממשלה.

צה"ל משקר

במהלך מבצע "שומר החומות" במאי 2021, הפעיל צה"ל רשת חשבונות פיקטיביים, כדי להוכיח, שהוא מגיב לחמאס. צה"ל בתגובה: שגינו. זה היה מבצע הונאה נגד אזרחי ישראל, על-מנת להעלות את המוּדעות לתקיפות צה"ל בעזה ול"מחיר", שנגבה כביכול מהפלשתינים, כך פרסם העיתון הארץ.

לפי הפרסום, יצרו חיילי דובר צה"ל חשבונות פיקטיביים (בּוֹטים) ברשתות החברתיות, מבלי לקשרם לצה"ל, ופרסמו בהם תמונות וסרטונים של תקיפות צה"ל תחת ההאשטאג #עזה מתחרטת. כמו-כן, הגיבו אותם הבוטים על פוסטים של אנשי ימין כגון ינון מגל ואיתמר בן-גביר.

דובר צה"ל: "במהלך מבצע ׳שומר החומות׳ הופצו חומרים, המתארים גם את המתרחש ברצועת עזה. החומרים הנם קטעי מדיה אותנטיים מתוך רצועת עזה שנמצאו ברשתות הגלויות. כלל הפניות למשפיענים לפרסום הקטעים, בוצעו באופן רשמי מטעם צה"ל. לאור העובדה כי מדובר בחומרים שצילמו פלשתינים ברצועת עזה, פרסום החומרים בוצע ללא ייחוס לצה"ל. בנוגע לטענה על פתיחת חשבונות פיקטיביים, אכן נפתחו מספר מצומצם של חשבונות על-מנת להגדיל את החשיפה. החשבונות שיתפו את החומרים ברשתות החברתיות. בדיעבד נמצא שהשימוש בחשבונות אלו הוא בגדר שגיאה, והיה מוגבל לכ-24 שעות. יודגש בזאת כי לא נעשה שימוש בכלי זה בשנתיים האחרונות. נדגיש, כי דובר צה"ל מחויב לאמת ומקפיד על דיווחים אמינים ומדויקים ככל הניתן, במטרה להעביר לציבור את כלל המידע בצורה ממלכתית".

זה מזכיר לי את דברי סא"ל (מיל.) אלי דקל-דליצקי, עמיתי, כי בתחילת שנות השמונים רימה צבאנו את הציבור הישראלי, ומסר לפרסום דוחות מודיעין מסורסים על טילים קרקע-קרקע לכיוון תל אביב כדי "לא להטיל אימה על צה"ל", והשמיט מהם את המידע, שטילים "פרוג" מסוריה מכוונים לתל אביב. נער הייתי וגם זקנתי, ואין בסטייה חמורה זו מהאמת חידוש בהתנהגות דובר צה"ל מאז ומתמיד.

חֶלם (1)

שלוש שעות בלבד אחרי שהוסרו בצוהרי יום שישי המחסומים בכניסות לכפר המרצחים חווארה, יצא רכב מהכפר, והנוסעים בו ירו אל שני חיילים, שנסעו בדרך אל גב ההר, ופצעו אותם. זה הפיגוע השלישי באותה השיטה, שיוצא מחווארה, שזכה לאהדת השמאל הישראל.

למרות רצף הפיגועים, לא הנחה יואב גלנט, שר הביטחון, לדרג המקצועי להיערך בצורה מיוחדת, והשגרה במקום נשמרת.

חֶלם (2)

רמזי ח'ורי - חבר הוועד הפועל של אש"ף, ראש הוועדה העליונה לענייני הכנסיות בפלשתין וראש הקרן הלאומית הפלשתינית (קל"פ), שהיא הזרוע הכלכלית של אש"ף, השתתף בתשעה-עשר במרס בטקס בכנסיית הבשורה בנצרת, בשמו של מחמוד עבאס (אבו מאזן).

במארס 2017 הכריז שר הביטחון על קל"פ כארגון טרור, כיוון ש"הקרן מעודדת פעילות טרור נגד מדינת ישראל באמצעות מימון גורמים האחראים לביצוע פעילות טרור חמורה - לרבות מימון פעילי טרור כלואים, כלואים לשעבר וכן משפחות של פעילי טרור שנפצעו או נהרגו".

לפי חוק המאבק בטרור (סעיף 20) והצו בדבר הוראות ביטחון (סעיף 237א), העונש בגין עמידה בראש ארגון טרור הוא 25 שנות מאסר. לפיכך, נשאל: מי אישר לח'ורי להיכנס לישראל, ומדוע לא נעצר.

חֶלם (3)

צה"ל החזיר בסוף השבוע שעבר לרשות הטרור מרמאללה גופות של שני מחבלים, שביצעו פיגועי חדירה בחודשיים האחרונים, מבלי ליידע את חברי הקבינט. לפי רשות האסירים ברשות הטרור, התחייבה מערכת הביטחון להעביר ביום ראשון גופה של מחבל, שמת באחרונה בכלא, כך דיווח אתר "הקול היהודי".

במהלך הלוויות המחבלים, התקיימו מופעי הסתה גדולים בהשתתפות שוטרים במדים של רשות הטרור, אנשי חמאס וג'יהאד איסלאמי ומאות ערבים, שקראו קריאות בשבח הטרור.

חלק מחברי הקבינט לא ידעו על ההחלטה להעביר את גופות המחבלים. כידוע, מסירת גופות מחבלים מנוגדת למדיניות הרשמית של מדינת ישראל להחזיק בגופות המחבלים, ולא למוסרן לקבורה עד להשבת גופות לוחמי צה"ל, הדר גולדין ואורון שאול, המצויות בשבי חמאס.

חֶלם (4)

גוף, השייך לוואקף הירדני, קיים בחודש שעבר סיור בעקבות "פשעי הנכּבָּה" בשכונת קטמון בירושלים ללא תיאום עם משרד ראש הממשלה, המועצה לביטחון לאומי ומשרד החוץ, שהופתעו מתכני הסיור. בהזמנה לסיור מופיעים סמליל (לוגו) של ספריית אל-אקצה וסמליל של ממלכת ירדן, כך דיווח אתר "וואלה".

כזכור, כבש הלגיון ה(עבר-)ירדני את מזרח ירושלים באמצע מאי 1948. במסגרת פשעיו במהלך הכיבוש הפגיז את הרובע היהודי בעיר העתיקה והרס את כל בתי-הכנסת ברובע, שמרבית תושביו גורשו למערב העיר. חלקם נלקחו לשבי בעבר-הירדן.

דמוקרטור

קוראי הארץ ומנוייו נתקלו בוקר אחד, שומו שמיים, במודעות, התומכות ברפורמה במערכת המשפט. הקוראים החושבניים מאוד-מאוד של העיתון נפגעו עד עומק נשמתם השמאלנית, וקָבלו מרה בפני עמוס שוקן, המוציא-לאור של העיתון, אחד ממובילי ההפגנות נגד הממשלה, כביכול בשם הדמוקרטיה.

שוקן ענה, כי המדובר בתקלה קשה: "... בניגוד להוראה הקבועה להעביר כל מודעה פוליטית לאישור, במקרה הזה לא עשו את זה, והמודעות נכנסו [לעיתון] בלי שהועברו קודם לאישור שלי או של העורך הראשי". והוסיף, שימו לב: "ברור לי שלא היינו מאשרים מודעות שקריות כמו שתי אלה. 'הארץ' נחרץ במאבק נגד הדיקטטורה עד לניצחון".

עם תומך נלהב כמו שוקן בדמוקרטיה (זוכרים את פיטורי נוה דרומי וגדי טאוב?), אני מעדיף לחיות בדיקטטורה. למיטב זיכרוני, קרא המשורר יונתן רטוש לאנשים מסוגו של שוקן, דמוקרטור - הֶלְחֵם חביב של המלים דמוקרטור ודיקטטור.

תאריך:  06/04/2023   |   עודכן:  06/04/2023
אביתר בן-צדף
+הנשיא הרצוג: תובע מהעולם לגנות את הפרת החוק הבין-לאומי
21:33 06/04/23  |  איציק וולף
נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא לקהילה הבינלאומית לגנות את הפרת החוק הבין לאומי שבאה לידי ביטוי בירי לעבר שטח ישראל.

"מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על בטחונה ובטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע", אמר.

עם צאת החג שוחח הרצוג עם ראשי רשויות בצפון הארץ ובדרומה. "בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו", דברי הנשיא.


+גנץ: יש לישראל בנק מטרות חסר תקדים בלבנון
21:20 06/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

+יו"ר ועדת החוץ והביטחון: אירן וחיזבאללה אחראים לנעשה בשטח לבנון
21:04 06/04/23  |  איציק וולף
יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מאשים את חיזבאללה ואת אירן בירי הרקטות היום מדרום לבנון לעבר ישראל.

"אירן אחראית על חיזבאללה, חיזבאללה אחראי על הנעשה בשטח לבנון. אסור לנו לרדוף אחרי זנבות - אלא להכות בראש הנחש", אמר והוסיף כי האויב בוחן כעת את ישראל ואת תגובתה, ולכן חייבת לבוא כעת תגובה עוצמתית ונחושה, כדי להבהיר לכולם שחרף הדיון הפנימי - ישראל כאן וישראל חזקה כתמיד. "טרור מכניעים בעוצמה - לא בהכלה", אמר.

בניגוד לדבריו של אדלשטיין, בתגובה הרשמית של צה"ל הופנתה האצבע המאשימה לעבר חמאס ולא לעבר חיזבאללה.
+השר סמוטריץ': ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה
20:53 06/04/23  |  איציק וולף
חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, השר בצלאל סמוטריץ', מאיים בתגובה ישראלית על ירי הרקטות מדרום לבנון.

"ברגעים האלה עוזבים את כל המחלוקות, ההאשמות, והשיקולים הפוליטיים ומתאחדים נגד אויבינו. מדינת ישראל לא תכיל מתקפות נגד אזרחיה, ואויבינו יצטערו על כך", אמר והוסיף כי היעד הנדרש הוא מכה קשה לטרור והחזרת ההרתעה למדינת ישראל.
+הקבינט התכנס בצל ירי הרקטות מלבנון
20:37 06/04/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
לאחר חודשיים שבהם לא כונס הקבינט המדיני-ביטחוני מתקיימת ישיבה שתעסוק בירי מרצועת עזה ומדרום לבנון  ▪  ראש האופוזיציה מאשים את הממשלה בדרדור המצב הביטחוני אך מצהיר שיינתן גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל
כינוס הקבינט, הערב [צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ]
+דובר צה"ל: החמאס הוא האחראי לירי מלבנון לישובי הצפון
18:36 06/04/23  |  יואב יצחק
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, וראש השב״כ, רונן בר, כינסו דיון הערכת מצב משותפת עם פורום המטה הכללי בבסיס הקריה בתל אביב. על הפרק: מענה הולם לירי בחזית הצפונית ובחזית הדרומית מצד ארגוני טרור. בתום הדיון מסר דובר צה"ל כי ארגון החמאס הוא האחראי לירי הרקטות מלבנון לעבר ישובי הצפון וזאת בהמשך לאירועים הסוערים ביממה האחרונה והמעצרים במסגד אל-אקצה.
[צילום: דובר צה"ל]
+נתניהו זימן את הקבינט המדיני-ביטחוני
18:01 06/04/23  |  יואב יצחק
ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לכנס בשעה 20:30 את הקבינט המדיני-ביטחוני וזאת לאחר סיום הערכת המצב בהשתתפות שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. הקבינט זומן לאחר שבחודשיים האחרונים נמנע נתניהו מזימון פורום זה, על-אף מחאות חלק מהשרים כלפי נתניהו ולמרות ארועים ביטחוניים הן בחזית הצפון והן בחזית הדרום שהצריכו דיון בפורום הקבינט. הדיון יעסוק בעיקרו בצורך לבחון היטב התגרות ומעורבות החיזבאללה בירי הרקטות לעבר ישובי הצפון.
+חלק מרקטה פגע ברכב בישוב פסוטה
17:54 06/04/23  |  יואב יצחק
דוברות המשטרה (צפון - מרחב כנרת) מסרה, כי בעקבות ירי הרקטות בצפון התקבל דיווח על חלק של רקטה שפגע ברכב בישוב פסוטה. שוטרי מחוז צפון יחד עם מערך החבלה של משטרת מחוז צפון ביצעו סריקות במקום ואיתרו מספר שרידים שטופלו, ונאספו מהמקום להמשך חקירה.

המשטרה קוראת לאזרחים לדווח במיידי למוקד 100 על כל חלק או חפץ חשוד, לא לגעת ולהרחיק אזרחים אחרים מהמקום. כמו-כן נקראים אזרחים להתרחק מאזורי הנפילות ולאפשר לכוחות הביטחון לעשות את עבודתם.
+מטחי רקטות נורו מלבנון לעבר שטח ישראל
15:21 06/04/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
התושבים בשורה של ישובים נדרשו להיכנס למרחבים מוגנים  ▪  ארגנון החיזבאללה נמנע מנטילת אחריות  ▪  בבוקר נורו טילי נ"ט מרצועת עזה  ▪  נמסר על פצוע אחד קל ועל פגיעה באחד הישובים
פגיעת רקטה באחד מישובי הצפון [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+אוי ברצלונה, ברצלונה
09:44 06/04/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
העם היהודי לדורותיו, שבע פוגרומים, שחיטות, רציחות וטבח על-ידי אבותיהם של אזרחי ברצלונה, בני דת השלווה, אשר בשם האהבה המיטו על יהודי העיר טרגדיות, הפיצו עלילות דם, הרעיבו, השפילו, האשימו בהפצת מגיפות, חייבו את יהודייה לשאת סממני זיהוי עוד הרבה לפני שהנאצים הגיעו לעולם
ברצלונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
"החלטתי לנתק באופן זמני את היחסים עם מדינת ישראל ומוסדותיה הרשמיים, כולל ברית ערים תאומות עם עיריית תל אביב, עד אשר הרשויות בישראל יפסיקו את האלימות הסיסטמתית והפרת זכויות האדם של העם הפלשתיני", הצהירה ראשת עיריית ברצלונה, אדה קולא.
שר הביטחון, יואב גלנט, ביקר אחר-הצהריים (יום ד', 5.4.23) יחד עם רמ״ט חיל-האוויר, תת-אלוף איל גרינבוים, בסוללת כיפת ברזל המוצבת בדרום הארץ. זאת, לאחר שבמהלך הליל יירטו לוחמי כיפת ברזל מטח רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר ישראל.
05/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר קורא (יום ד', 5.4.23) לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני בעקבות האירועים הלילה. "הממשלה שאני חבר בה צריכה להגיב בעוצמה לירי הרקטות מעזה, רקטות של חמאס מחייבות תגובה מעבר להפצצת דיונות ומקומות לא מאוישים. הגיע הזמן להוריד ראשים בעזה. אסור לחרוג ממשוואה שמחייבת תגובה רצינית על כל רקטה ורקטה."
05/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
אין הוכחה טובה יותר לעובדה שהרשות הפלשתינית איננה נלחמת בטרור והיא שאחראית לצמיחת הקבוצות החמושות בצפון הגדה, מאשר דבריו של בכיר בצמרת הביטחונית של הרשות אשר מודה במחדל הגדול של מנגנוני הביטחון הפלשתינים מאז המבצע הצבאי של צה"ל ברצועת עזה במאי 2021 ("שומר החומות").
שני חיילים כבני 20 נדקרו הבוקר (יום ג', 4.4.23) סמוך לצריפין, ונפצעו קשה וקל. המשטרה עצרה חשוד בדקירה לאחר שאזרחים שהיו במקום השתלטו עליו. לא נשקפת סכנה לחיי הפצועים.
04/04/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il