|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
מצוקה אמיתית [צילום: יונתן שאול/פלאש 90]

כבוד למוחים מבלי לעבור על חוקי הממלכה

כל מי שחפץ בכבוד מדינתנו אינו יכול להשמיצה, אינו יכול לשורפה, אינו יכול לערער את בטחונה, אינו יכול להשביתה ולשבשה
27/07/2023  |   עמנואל בן-סבו   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

בשולחן השבת בביתנו שמחתי מאוד לשמוע על המשא הבא שנשא בני, בן התורה הצעיר, ראייה מפוכחת על המציאות המורכבת והמאתגרת בה נמצאת החברה הישראלית. דבריו של בני הצעיר על עוז רוחם וההערכה למוחים אשר חלילה אינם בין מפירי הסדר והעוברים על חוקי הממלכה, על יציאתם במשך תקופה ארוכה מאוד מאזור הנוחות שלהם.

להלן דבריי בני מחמדי: "לא נוכל להתעלם מתכונת החיים הפנימית הכללית, אשר מניעה רבים וטובים מקרב אחינו המפגינים כנגד השינויים במערכת המשפטית. המפגינים כנגד בחירת רוב מניין של העם היושב בציון, סבורים שטובתה של המדינה בהיותה "דמוקרטית" לפי שיטתם. עוד סבורים הם שטובתה של מדינת ישראל בהיותה ככל העמים. מחשבים הם בדעתם כי כבוד המדינה בהיותה מנושלת מיהדותה. אך עם זאת, סוף-סוף חפצים הם בכבודה של מדינת ישראל, ובזה - אחים אנחנו. כל הפלגים במדינתנו מונעים מכח הרצון שלמדינה יהיה טוב, יש סבורים כך ויש סבורים אחרת, אך הממשלה אשר קמה בירושלים מכח בחירת רוב העם, הכריעה את כף המאזנים לטובת אלו החפצים בחיזוק יהדותה וצביונה הלאומי של מדינתנו.

לפיכך כל מי שחפץ בכבוד מדינתנו אינו יכול להשמיצה, אינו יכול לשורפה, אינו יכול לערער את בטחונה, אינו יכול להשביתה ולשבשה. המתנגדים לשינוים במערכת המשפט העושים זאת באופן מופקר וחסר אחריות, חוטאים לחתירתם המתמדת להגיע ל"כבוד האומה" לפי שיטתם, משום שכשהם מבזים את מדינתם משפילים הם את עצמם, ואף יעוץ משפטי איננו יכול להכשיר את השרץ הזה.

אבל לאלו מן המפגינים באופן חוקי, הזועקים את צעקתם בדבר החפץ לכך שצורתה של מדינתנו תהיה לפי שיטתם, תהא השיטה מוטעית ככל שתהיה, סוף-סוף עושים הם כך לכבוד ישראל (לפי שיטתם, שכן כאמור רוב ישראל בחרו בממשלה הנוכחית היושבת בירושלים, ממילא שיטת הימין האמוני היא הרווחת עתה בקרב רוב האומה).

יסוד דומה נמצא בין כתביו של אחד מיוחד בדורו, הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל ראש ישיבת פונביז'. הרב גרשון אדלשטיין מתאר מצב בו אדם שאינו שומר תורה ומצוות מסר נפשו על כבוד הלאומיות הישראלית (ישראלי ויהודי - חד הם), וזו לשונו: "הנה בחור צעיר זה שלא היה מאמין ולא רצה לומר קדיש אחר מיטת אביו, למרות הכל כיוון שמסר את נפשו לטובת הפליטים, יש לו עולם הבא כמו הרוגי לוד, ואף על-פי שהוא עשה את זה מתוך לאומיות, אין זה כמו לאומיות אצל גויים הנובעת רק מגאווה, אלא עשה זאת מתוך אהבת הבריות של יהודים, וגם חילונים שאינם שומרי תורה ומצוות, אם הם מוסרים את נפשם על הצלת אחרים מתוך אהבת הבריות, יש להם עולם הבא כמו הרוגי לוד שמסרו את נפשם לטובת בני העיר", והדברים ידועים.

על כן, אין לזלזל במצוקתם האמיתית של החוששים והחרדים לכבוד האומה, בין יהיו מימין ובין אם יהיו משמאל, משום שמגמת הכלל לממש את כבוד מדינתנו, וכולנו בני איש אחד אנחנו, ישראל, יהודים במדינת ישראל. כל מילה בסלע, כל מילה נוספת מיותרת.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  27/07/2023   |   עודכן:  27/07/2023
עמנואל בן-סבו
+נתניהו לא מתחייב לכבד פסילת חוק הסבירות
00:39 28/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בראיון ל-CNN הוא לא התחייב לכבד את פסיקת בג"ץ אם יפסול את צמצום עילת הסבירות  ▪  בראיון ל-NPR, אמר כי אין בכוונתו לפטר את מיארה, אך בכוונתו למנות את דרעי לשר בממשלתו
נתניהו. נערך למשבר חוקתי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+המשטרה מתכוננת להגיב בגז מדמיע להסלמה במחאה
22:19 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המחאה המתחדשת אחרי ההפגנות הסוערות בתום אישור החוק לצמצום עילת הסבירות  ▪  במשטרה מבהירים כי פגיעה בשוטרים היא קו אדום
ההפגנה בתל אביב [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+סמוטריץ': אזהרות S&P ומודי'ס אינן מפני הרפורמה אלא מפני השפעת המחאה
21:25 27/07/23  |  עידן יוסף
שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בתגובה לדוח S&P ולהודעת משה רדמן ממנהיגי המחאה על הכוונה לפגוע בכלכלה הישראלית: "כשמביטים מעבר לכותרות בערוצי התקשורת רואים שגם S&P כמו מודי'ס אינה ממליצה על הורדת דירוג האשראי ואינה מזהירה מפגיעה בכלכלה בשל הרפורמה המשפטית, אלא בגלל המחאה שמייצרת אי-יציבות.

"ובינתיים משה רדמן אחד ממנהיגי המחאה גם מצהיר בגלוי על כוונתם לפגוע בכלכלה הישראלית. האופוזיציה חייבת לגנות גורמים כמוהו שעושים נזק למדינת ישראל, ולהגיע להידברות אמיתית כדי להוביל להסכמות משותפות ויחד לתקן את הדברים החיוניים במערכת המשפט ולחזק את הכלכלה הישראלית".
+נערכים לתביעות ענק: נפתח מוקד להשבת שכר לנפגעי השביתה
20:08 27/07/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההסתדרות הלאומית אומרת כי השביתה ביום שני פגעה בכ-100 אלף עובדים הייתה פוליטית, פראית וללא התרעה מראש  ▪  פתחה מוקד לכלל העובדים לסיוע חינם בהגשת תביעות כנגד מקומות העבודה  ▪  שמחי: ״לא נאפשר לאף מעסיק, גדול ועשיר ככל שיהיה, לפגוע בעובדים"
חנויות סגורות בקרית עקרון [צילום: יוסי אלוני/פלאש 90]
+S&P חותכת את תחזית הצמיחה של ישראל ל-1.5%
20:05 27/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
סוכנות הדירוג הבינלאומית המובילה מסבירה את התחזית במחלוקת הקשה על הרפורמה המשפטית - המאיימת על הצמיחה גם בטווח הבינוני - יחד עם החולשה הכלכלית בארה"ב ובאירופה
הפגיעה האמפירית הראשונה בשל הרפורמה [צילום: הני ריי אברמס, AP]
+המשטרה חסמה רחובות רבים בת"א לקראת הפגנות מחאה
18:21 27/07/23  |  איציק וולף
בשעה 18:00 נחסמו לתנועה רחובות רבים בתל אביב, בשל הצפי להפגנות מחאה שיתקיימו הערב.

הרחובות שנחסמו הם: רחוב קפלן מאבן גבירול ועד דרך מנחם בגין, צומת קפלן-דרך מנחם בגין לצפון ולדרום, רמפת גשר השלום לצפון ולדרום, יגאל אלון-השלום למערב, יגאל אלון-תוצרת הארץ, השלום-תוצרת הארץ, השלום-עליית הנוער לכיוון מזרח, יגאל אלון-השלום לכיוון דרום, יגאל אלון-יצחק שדה לכיוון צפון ויצחק שדה-המסגר לכיוון צפון. בנוסף, לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
+ח"כ עמית הלוי: הדיון במעמד היועמ"ש לממשלה יימשך אחרי הפגרה
18:04 27/07/23  |  עידן יוסף
ח"כ עמית הלוי (הליכוד) אומר בראיון לחדשות 12 כי המשך הדיון במעמד היועץ המשפטי, לא דווקא באמצעות החוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, יידון אחרי הפגרה כחלק מיתר הרפורמה המשפטית. לדבריו, המצב שבו יועץ משפטי אינו מייצג את הממשלה בבג"ץ אינו מקובל.

ח"כ אלי דלל (הליכוד) משך אומנם את חתימתו מהחוק לפיצול סמכויות היועמ"ש, אך כל עוד יתר הח"כים החתומים ימשכו את חתימתם - לא קיימת מניעה חוקית להמשך קידום הצעת החוק לאחר הפגרה.
+נתניהו: הרס הדמוקרטיה? תיאור טפשי
17:12 27/07/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נתניהו תיאר בראיון לרשת ABC את חקיקת צמצום עילת הסבירות כשינוי מינורי בלבד ואמר כי הוא אופטימי משום שכעת האופוזיציה יודעת שהממשלה יכולה לחוקק גם ללא פשרה ולכן תרצה פשרה
נתניהו. מבין שאנשים חוששים [צילום: מתוך הראיון ל-ABC]
+ממשלת דה-פקטו
14:45 27/07/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
כבר עתה אנו מודיעים כי אם השוטרים יגיעו מכאן ואילך ללא תווי זיהוי וללא מצלמות גוף נראה בהם אזרחים רגילים התוקפים אותנו ונשתמש בזכותנו החוקית להגנה עצמית מפניהם
אלימות קשה [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+ועדה לבחירת מלכים
13:44 27/07/23  |  עדי ירדן   |   לרשימה המלאה
הלב הפועם של הרפורמה המשפטית הוא השינוי בשיטת בחירת חברי הוועדה לבחירת שופטים  ▪  בחירת הוועדה החדשה לבחירת שופטים בשיטה הישנה היא סטירה מצלצלת ללחי של המצביעים
נתניהו. קו האחדות [צילום: /יונתן זינדל/פלאש 90]
+רוב שמרני בהרכב בעתירות לכינוס הוועדה לבחירת שופטים
13:26 27/07/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
בשל העובדה שבכירי העליון חברים כעת או בקרוב בוועדה לבחירת שופטים, העתירות יידונו בפני ברון הנחשבת לאקטיביסטית ולצידה מינץ ואלרון השמרנים
מינץ וברון. הדיון יתקיים בספטמבר [צילום: הרשות השופטת]
+המפכ"ל: נאפשר את מימוש זכות המחאה כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק
13:19 27/07/23  |  מירב ארד
מפכ״ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, קיים הבוקר (יום ה') הערכת מצב לקראת שורת המחאות הצפויות היום ובסוף השבוע בכל רחבי הארץ: "אנו רואים בזכות המחאה אבן יסוד במדינה דמוקרטית ומאפשרים את מימוש זכות זו כל עוד היא מתקיימת במסגרת החוק. יחד עם זאת, לא נאפשר הפרות סדר, פגיעה בשוטרים, בסמלי שלטון, בתשתיות וחסימת צירי תנועה"
+אני ימני אבל לא אידיוט
11:43 27/07/23  |  מרדכי איש שלום   |   לרשימה המלאה
כשביבי הועמד לדין התערבבו אצלו העמדה האידיאולוגית הימנית עם אינטרסים אישיים של אימת גזר הדין הצפוי, דבר שנוצל היטה בבחירות האחרונות הן על-ידי מפלגות קיצון והן על-ידי ח"כים קיצוניים במפלגתו
נתניהו. יש חכמים ממנו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חילופי משמרות מהמסד עד הטפחות
09:50 27/07/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה
דמדומי האלים: ישראל בפתחו של עידן חדש  ▪  בימיו של נתניהו נוצרה שוב הזדהות מיוחדת, ברית הדחויים פוליטית-ציבורית, תהליך דומה לזה, שעברו המזרחיים בימיו של בגין
אשכנזים בצמרת [צילום: מרק ישראל סלם/פלאש 90]
+החלטה "נבונה" של 64 חברי כנסת בישראל
09:04 27/07/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
למרבה הצער, בימים אלו רוב של 64 חברי כנסת קבע חוק מבהיל, שנבחר ציבור יכול להחליט החלטות, שאין לרשות השיפוטית הזכות להבהיר לאותו נבחר ציבור שהחלטה מסוימת שלו אינה עומדת במבחן הסבירות
נורמה פגומה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כבוד למוחים מבלי לעבור על חוקי הממלכה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
27/07/23 11:29
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
את ישראל פוקד בימים אלה, עידן חדש. ממדיו טקטוניים, פעם בחיי אומה. הגוורדיה המייסדת, הוותיקה, האשכנזית ברובה הגדול, נעלמת אט אט. מפנה את מקומה. היא בחרה בתרועת זמבורות להיות לה למרש האבל. במהלך העגום, הירידה מבמת העשייה, מעמדת ההנהגה בסיוע מקל ההליכה, כולנו צופים בהשתאות.
27/07/2023  |  מרדכי ליפמן  |   יומני בלוגרים
רוב של 64 חברי כנסת החליט החלטה "מאד נבונה". מעתה איש ציבור יכול להפעיל סמכות מתוך ידיעה, שגם אם יקבל החלטה בלתי סבירה באופן קיצוני היא לא תעמוד לביקורת הסבירות. אם אזרח יחוש, שהחלטת אותו איש ציבור, שנבחר על-ידי הציבור, פוגעת בו, מעתה לא תהיה לבית המשפט סמכות לדון בתלונת האזרח ולשנות את ההחלטה, אם יימצאו פגמים בהחלטת נבחר הציבור.
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', קיים (יום ד', 26.7.23) דיון עם הנהלת משרדו ביחס להודעת חברת דירוג האשראי מודי'ס ביחס לישראל. זאת, לאחר שאמש התייחס כמעט בביטול להודעה שקבעה כי קיים סיכון משמעותי לכלכלה ולביטחון הישראלית בשל הרפורמה המשפטית, כאשר בהודעה משותפת יחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינה את ההודעה בטרם פורסמה 'אבק' כשטען: "זאת תגובה רגעית, כשהאבק יתפזר יתברר שכלכלת ישראל חזקה מאוד".
26/07/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ייעוד צה"ל לא השתנה בחלוף 75 שנה - להגן על המדינה, לנצח במלחמה, להבטיח את קיומה. צה"ל נולד בשעת משבר, מתוך הצורך להבטיח את קיומה של מדינת ישראל. ייעוד זה לא השתנה גם בימינו אנו. עוצמתו של צה"ל בעליונות האנושית בסוכנות הגבוהה למלחמה ובלכידות הפנימית והחיצונית.
26/07/2023  |  הרצי הלוי  |   מאמרים
לבי עם המוחים, רבים מבני משפחתי הם בין המוחים, זעקתם היא אמיתית וכואבת אך עם זאת רצוי וראוי שלא יתעלמו מהמציאות.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
נכון לרגע כתיבת שורות אלה מצטיירת התמונה העגומה היא שהחמאס לא הושמד וישראל מצויה במשבר רציני, מאות חללים מסרו נפשם בקרב ואלפים נפצעו
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il