|   15:07:40
  אביעד ויסולי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ועוזריהם... [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]

החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם

החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם ישלח מסר מהדהד לכל העולם כי ישראל תמגר את הנאציזם החדש עד כלותו זה גם יצדיק את הדרישה של מדינת ישראל משאר מדינות העולם להילחם בנאצים החדשים עד חורמה
24/10/2023  |   אביעד ויסולי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

הטבח בשמחת תורה בישובי עוטף עזה, היה האסון הנורא ביותר לעם היהודי מאז השואה. מבצעי הטבח, ערביי עזה, הראו קבל עם כי הם מפלצות גרועות מהנאצים באכזריותם המזוויעה. אלה "הנאצים החדשים" כפי שקראו להם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב.

על הכנסת לחוקק מיידית את "חוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם". בדיוק כמו שהכנסת הראשונה חוקקה בשנת 1950 את "החוק לעשיית דין בנאצים ועוזריהם".

חוק הנאצים החדשים יגדיר כ"נאצי חדש" את כל מי שפועל או מנסה לרצוח יהודים אך ורק בגלל שהם יהודים. מדינת ישראל תפעל לעשיית דין בכל נאצי חדש שיסגיר את עצמו לידיה. כל נאצי חדש שימשיך במאמציו להרוג יהודים יוגדר כאויב במלחמה ויושמד.

כל שטח שבו הנאצים החדשים פעלו, התאמנו, שימש בסיס יציאה או שבו הם מסתתרים, ייחשב כאזור נאצי, בדגש על רצועת עזה. וכוחות צה"ל יוכלו להשמידו מעל פני האדמה, לאחר הוצאת האזרחים מאזור זה.

העונש שיוטל על הנאצים החדשים ועוזריהם הוא מאסר עולם ללא אפשרות חנינה או קציבת עונש, והם ייעצרו אוטומטית עד לתום ההליכים. יורשי כל יהודי שנרצח על-ידי הנאצים החדשים יהיו זכאים לפיצוי מהם או מיורשיהם ובני משפחותיהם בסכום מינימלי של 10 מיליון שקל. כל אדם שנפגע מהנאצים החדשים יהיה זכאי לפיצוי יחסי על בסיס הסכום המינימלי הנ"ל.

לנאצים החדשים ועוזריהם לא תהיה כל זכות על-פי חוקי ישראל, והם לעולם לא יוכלו להיות תושבי מדינת ישראל, ויהודה והשומרון בכלל זה. לנאצים החדשים לא תהיה זכות לשכר, פיצויים, ביטוח לאומי או פנסיה כתוצאה מעבודה בישראל. כל הכספים המופקדים על שמם של הנאצים החדשים ועוזריהם (בקופות הפנסיה והפיצויים שוכבים מיליארדי שקל על שם תושבי עזה) יחולטו לטובת נפגעי הנאצים החדשים.

החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם ישלח מסר מהדהד לכל העולם כי ישראל תמגר את הנאציזם החדש עד כלותו. זה גם יצדיק את הדרישה של מדינת ישראל משאר מדינות העולם להילחם בנאצים החדשים עד חורמה.

הנאצים החדשים הם עמלק. התורה מחייבת את העם היהודי למחות את עמלק מעל פני האדמה. החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ימגר אותם עד כלותם.

תאריך:  24/10/2023   |   עודכן:  24/10/2023
אביעד ויסולי
+זינוק בתקריות האנטישמיות בבריטניה בשבועיים האחרונים
10:02 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בלונדון נרשמה עלייה של 1353% ביחס לפשעים אנטישמיים אשתקד  ▪  בצרפת נער בן 15 ממוצא צ'צ'ני נעצר בסביבת בית כנסת כשברשותו סכין  ▪  עלייה של 300% בתקריות אנטישמיות באוסטריה ביחס לאשתקד  ▪  100 אירועים אנטישמיים אירעו בשוויץ מתחילת המלחמה  ▪  השר שיקלי: "על העולם המערבי להדק את המרדף אחר תומכי הטרור בארצם"
הפגנה נגד ישראל בלונדון [צילום: קין צ'ונג/AP]
+חסן נסראללה נפגש בביירות עם בכירי החמאס
09:27 25/10/23  |  מירב ארד
מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, נפגש בביירות עם סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי ומנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה. השלושה דנו בהתפתחויות המלחמה.
+חיסול מנהרות חמאס ברצועת עזה
09:20 25/10/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ארגון חמאס בנה במשך שנים ברצועת עזה מערכת מנהרות עניפה באמצעות הכסף הקטרי והמלט והברזל שישראל אישרה להכניס לרצועת עזה. הריסת המנהרות והריגת המחבלים שבתוכן הם האתגר הגדול של צה"ל,המשימה היא קשה ומורכבת ועלולה להימשך לפחות כמה חודשים
המנהרות - האיום הגדול ביותר של חמאס [צילום: עטיה מוחמד/פלאש 90]
+סניף "רמי לוי שיווק השקמה" בשדרות חזר לפעילות
08:55 25/10/23  |  מירב ארד
רשת "רמי לוי שיווק השקמה" הודיעה (יום ד') על חזרתו לפעילות של סניף שדרות שהיה סגור עד כה, ובכך כל 56 סניפי הרשת פתוחים
+חם בגבול
08:51 25/10/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

הפסקה קלה [צילום: אייל מרגולין/פלאש 90]
+הבנקים יגדילו את ההפרשות בגין הפסדי אשראי
08:44 25/10/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
במערכת הבנקאית צופים שרווחי הבנקים בישראל יצנחו ברבעון השלישי בשיעור של לפחות 30% בעקבות הפרשות להפסדי אשראי צפויים בעקבות המלחמה  ▪  בנק הפועלים ובנק לאומי צפויים להפריש כמיליארד שקל כל בנק
ההפרשות - בדו"ח שיפורסם בחודש הבא [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
+אנשי הביטחון הפלשתינים עלולים לא להתייצב לעבודה
08:34 25/10/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרשות צפויה לשלם רק מחצית משכרם - וחלקם עשויים לעבור לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי, מתריע אקונומיסט  ▪  קשה להאמין שהרשות תוכל לשלוט בעזה אחרי חמאס
כוחות הביטחון הפלשתינים בגדה המערבית [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+דובר צה"ל: "אירן סייעה לחמאס לפני המתקפה וגם עכשיו"
08:30 25/10/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נסראללה נפגש בביירות עם בכירי החמאס: דנו בדרכים להשיג ניצחון בעזה  ▪  בג'נין ירו מחבלים חמושים והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל - כטב"מ תקף את המחבלים וסיכל אותם  ▪  צעיר פלשתיני נהרג מאש צה"ל בקלקליליה  ▪  לאחר הירי לעבר ישראל - צה"ל תקף בתגובה תשתיות של צבא סוריה  ▪  צה"ל השמיד בעזה פירי מנהרות, מפקדות צבאיות, מחסני אמצעי לחימה ועמדות שיגור פצצות מרגמה וטילי נ"ט
נסראללה בפגישה עם סאלח אל-ערורי וזיאד נח'אלה [צילום: משרד התקשורת של חיזבאללה/AP]
+שבבים
08:26 25/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ישראל עושה משגה אסטרטגי כשהיא ניזונה מפירורי תעמולת שחרור של חמאס באשר לגורל החטופים  ▪  המאבק לשחרורם חיוני, אבל מדינה במלחמה עוסקת בראש ובראשונה ביעדה האסטרטגי - הפלת משטר החמאס
דיין. שאפו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+חמאס הוכיח את כוחו של "חיל-האוויר לעניים"
08:08 25/10/23  |  לירן ענתבי, מתן ינקו-אביקסיס   |   לרשימה המלאה
הכטב"מים של הארגון מילאו תפקיד מפתח בהצלחת המתקפה ב-7 באוקטובר  ▪  שאלה נוקבת: האם ישראל הייתה ערוכה לאיום זה?  ▪  הלקח המרכזי: יש להתייחס לכטב"ים כשכבה אווירית בפני עצמה
כטב"ם של חמאס, 2021 [צילום: עטייה מוחמד, פלאש 90]
+צה"ל בושש להיכנס בשערי עזה
08:02 25/10/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
הוא מרבה בתפילה מפני שפחד אימים אחז בו, חרדת צלמוות  ▪  הוא צריך להחליט אם לפלוש לעזה, אם לאו  ▪  הוא הבטיח לעשות כן, אבל נבהל מעצמו
נתניהו. מפחד [צילום: כריסטוף הנה]
+מבקר המדינה: אין הצדקה לאי הקמת חמ"לים למפונים
03:33 25/10/23  |  עידן יוסף
מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, ביקר (ג') באילת, המארחת כ-60,000 מפונים מיישובי הדרום והעוטף. אנגלמן שיבח את ההתגייסות העירונית, אך ביקר את היעדר כלל החמ"לים הרלוונטיים למפונים ביום ה-18 למלחמה. הוא גם קרא להתמקד באוכלוסיות שנפגעו קשות בעוטף, ולסייע להן. "יש מקום לשיפור בטיפול במפונים", אמר אנגלמן. "משרדי הממשלה מוכרחים להתייצב ולספק פתרונות מיד".

המבקר ציין כי נחשף לקשיים רבים של המפונים, כגון חששות בטיפול מס רכוש, וצורך בסיוע בנושאים כגון ארגון הסעות להלוויות במרכז הארץ ורכישת מוצרי היגיינה ומצרכים בסיסיים.
0
+קהילות יהודית תרמו מאות מיליוני דולרים לסיוע במלחמה
03:21 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה אספו עד כה 388 מיליון דולר למען אזרחי ישראל  ▪  ארגון הבונדס העולמי גייס 200 מיליון דולר  ▪  הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית העניקה עד כה סיוע לכ-2,500 משפחות שנפגעו מטרור החמאס  ▪  בקהילות היהודיות בעולם חווים עלייה של מאות אחוזים בתקריות אנטישמיות
הדיון בוועדת הקליטה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+צה״ל תקף תשתיות צבאיות של צבא סוריה בתגובה לשיגורים לישראל
02:30 25/10/23  |  עידן יוסף
בתגובה לשיגורים לעבר נאות גולן, תקפו מטוסי קרב של צה"ל תשתיות צבאיות ועמדות לשיגור פצצות מרגמה של צבא סוריה.

תחנת הרדיו שאם-אף-אם המזוהה עם משטר אסד דיווחה על פיצוצים בכפרים באזור דרעא, שבדרום סוריה.
+קו תומך חמאס: רוסיה מאשימה את המערב בהסלמה בעזה
02:25 25/10/23  |  יאיר נבות
רוסיה דורשת מהחמאס לשחרר לאלתר את כל החטופים מעזה. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר מוקדם יותר בשיחה עם כתבים: "זו עמדתנו הנחרצת". הוא הוסיף שמוסקבה מנצלת כל אפשרות למגעים בנוגע לשחרור אזרחים רוסים מהשבי ע״י תנועת חמאס "עם כל הצדדים הקשורים לסכסוך": "אכן, עדיין לא הצלחנו להשיג את שחרור החטופים הרוסים, אבל נמשיך במאמצים הללו".

אלכסיי זייצב, סגן דוברת משרד החוץ הרוסי, נמנע מלהאשים בהסלמה את החמאס, והאשים את המערב, ובעיקר ארה״ב. "ההסלמה הנוכחית בעימות בין הפלשתינים לישראל היא תוצאה ישירה של התעלמות המערב מהחלטות קיימות של האו"ם ומועצת הביטחון, שלמעשה חסם את כינוסה של רביעיית המתווכים הבינלאומיים למזה״ת הכוללת את רוסיה, ארה"ב, האיחוד האירופי והאו"ם״. הוא כיוון ל"רביעייה לענייני המזה״ת״, שכשלה בסיום את הסכסוך בין ישראל לפלשתינים. זהו קו תומך בעמדה הפלשתינית, שמזכיר שוב ושוב את זכות הפלשתינים למדינה שבירתה מזרח ירושלים.
+AP הנחתה את עיתונאיה שלא לתאר את חמאס כארגון טרור
02:13 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
במדריש שהפיצה הונחו הכתבים שלא להשתמש במונח "טרור" לתיאור פעולות החמאס בנימוק שמדובר בתיאור טעון פוליטית  ▪  מנגד, בניו-יורק טיימס ידגישו שמשרד הבריאות בעזה בשליטת חמאס כדי שההתייחסות למידע תהיה בערבון מוגבל
תקשורת מלבינה טרור [בינג AI]
+S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל לשלילית
01:27 25/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברת דירוג האשראי אישרה מחדש את דירוג האשראי אך הזהירה מהשלכות המלחמה בשנה-שנתיים הקרובות  ▪  הסוכנות צופה פגיעה משמעותית בצמיחת כלכלת ישראל ברבעון האחרון, פגיעה בשוק התעסוקה, השבתת ענף התיירות, פגיעה בהפקת הגז וירידה בהשקעות הזרות
סיכונים כלכליים גיאופוליטיים ובטחוניים [צילום: הני ריי אברמס/AP]
+תרגיל ההטעיה: חמאס אותת ללשכת רה"מ על עסקת שבויים כשהתכונן למתקפה
01:14 25/10/23  |  עידן יוסף
חמאס אותת בחודשים האחרונים ללשכת ראש הממשלה על עסקת שבויים להשבתם של הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו. זאת בזמן שארגון הטרור מכין את המתקפה הרצחנית בדרום. המשא-ומתן נוהל באמצעות כמה מתווכים מול לשכת ראש הממשלה ורוכז בידי המזכיר הצבאי אלוף אבי גיל (כאן חדשות).
+ארה"ב מגבירה כוננות במזרח התיכון - טייסת נוספת של מטוסי אף-16
00:21 25/10/23  |  עידן יוסף
סנטקום, פיקוד המרכז של צבא ארה"ב במזרח התיכון, הודיע על קליטת טייסת נוספת של מטוסי אף-16 - כחלק מהגברת הכוננות באזור, ברקע התמיכה הצבאית בישראל והגברת התקיפות מצד המיליציות הפרו-אירניות בעירק ובסוריה.

+כ"ץ: להחיל את דין פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס
00:12 25/10/23  |  עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ פנה לשר המשפטים יריב לוין במטרה לקדם בהקדם הקמת בית דין צבאי מיוחד שיחיל את חוק פשעי הנאצים ועוזריהם על מרצחי החמאס שהשתתפו במתקפה על מדינת ישראל ב-7 באוקטובר.
+מקור סורי: את הרקטות לגולן ירו מיליציות פרו-אירניות
00:09 25/10/23  |  עידן יוסף
מקור סורי: המיליציות הפרו-אירניות בגולן הסורי שיגרו לעבר ישראל 5 רקטות בסך-הכל. 3 נפלו בשטח סוריה ו-2 נחתו בישראל. צה"ל יורה פגזים לעבר מוצבים של המיליציות באזור קוניטרה (אבו עלי).
+נגמרה החגיגה: צעדים דרסטיים נגד אסירים ביטחוניים
23:19 24/10/23  |  עידן יוסף
רשות האסיר הפלסטיניים מפרטת את הצעדים אותם נקטה הנהלת כלא עופר מול האסירים הבטחוניים:

1. החרמת כל מוצרי החשמל מהתאים: טלוויזיות, פלטות חימום, מיחמי מים.
2. הפסקת חשמל בתאים משש בבוקר עד שש בערב.
3. היציאה של האסירים לרחבת הכלא, מחוץ לתאים, מוגבלת ל-20 דקות ולעיתים לא מתקיימת בכלל.
4. הושמדו כל מכשירי הכושר.
5. הפסקת המים החמים במקלחות - האסירים נאלצים להתקלח במים קרים.
6. סגירת המטבח ומתן שתי ארוחות פשוטות בלבד.
7. חיפוש יומי בתאים.
8. הכנסת 9 אסירים לתא במקום 5 כפי שהיה עד כה.
9. אסירים שנגמרה תקופת מאסרם מועברים למעצר מנהלי.
[צילום: פלאש 90]
+ישראל: רוסיה לא מבינה את חומרת המצב
23:12 24/10/23  |  עידן יוסף
בימים האחרונים ישראל העבירה מסר לרוסיה: יש אי שביעות רצון ואכזבה ביחס להתבטאויות ולאמירות הרוסיות. "ההתנהלות הרוסית וגם וההתבטאויות נגד ישראל לא תואמות את חומרת המצב שישראל נמצאת בו - שהוא מצב מלחמה".
+מספר הרוגי החיזבאללה היום עלה ל-9
23:05 24/10/23  |  עידן יוסף
לפי נתוני ארגון הטרור, מתחילתה מלחמה מספר ההרוגים בצידו הוא כארבעים. סגן מנהיג חיזבאללה, נעים קאסם, מצייץ: "חיזבאללה בלב המערכה של ההתנגדות להגן על עזה ובעימות נגד הכיבוש ותוקפנותו בפלשתין, בלבנון ובאזור. היד של חיזבאללה על ההדק בטווח שהוא מעריך שנדרש בעימות".
+אקוניס: העולם ייבחן בתמיכה בהמשך המלחמה הארוכה
23:04 24/10/23  |  עידן יוסף
השר אופיר אקוניס בשדרות בתדרוך לכתבים זרים: ״מעריכים את תמיכת העולם, אבל המבחן הגדול הוא בתמיכתכם בהמשך המלחמה. היא תהיה ארוכה וקשה. אם אתם לא רוצים את התמונות משדרות ובארי בלונדון, באמסטרדם, בארה״ב או אוסטרליה - תעמדו בחוזקה לצידנו״.

+יום אבל לאומי ייקבע, אבל לא ביום השלושים
23:00 24/10/23  |  עידן יוסף
מזכיר הממשלה לח״כים שביקשו לקבוע יום אבל לאומי ביום ה-30 לתחילת המלחמה: ״בעיצומה של הלחימה אין זה המקום לקיים יום אבל לאומי״, אבל בהמשך ייקבע יום לציון ״האסון החמור ביותר מאז תקומתה של מדינת ישראל״ (חדשות 12).

+חמאס: יש לנו 35,000 לוחמים, מוכנים להילחם באויב
22:57 24/10/23  |  עידן יוסף
חבר הלשכה המדינית של חמאס בעזה, ע׳אזי חמד, בראיון לטלוויזיה הלבנונית: "יש לנו 35,000 לוחמים ברצועת עזה, ויש לנו לוחמים בגדה המערבית, ואנחנו יודעים שאם אנו רוצים להילחם בצבא הישראלי הנתמך על ידי ארצות הברית ואירופה, עלינו להיות מוכנים היטב. הצלחנו לפתח את היכולות שלנו בתנאים כמעט בלתי אפשריים".
+פיקוד העורף מאפשר לתושבי נתיב העשרה לצאת מבתיהם
22:52 24/10/23  |  עידן יוסף
פיקוד העורף: בהמשך להתרעה שהופעלה על חדירת מחבלים ביישוב נתיב העשרה - הטיפול באירוע הסתיים. ניתן לצאת מהבתים ולנוע באזור ללא הגבלה.
+האו"ם: נמנעה הכנסת 20 משאיות סיוע לעזה
22:46 24/10/23  |  עידן יוסף
האו"ם אומר כי 20 משאיות שהיו אמורות להעביר סיוע לרצועת עזה דרך מעבר רפיח ממצרים לא נכנסו היום בסופו של דבר לרצועה. דובר האו"ם באזור אמר: נקווה שזה יקרה מחר.

אונרא בטוויטר: אם לא יכנס דלק - נצטרך להפסיק את פעילותינו בעזה מחר דובר צה"ל בתגובה: יש לחמאס 500,000 ליטרים של דלק, לכו לבקש מהם.
+עימות בין בן-גביר למיארה באשר להוראות פתיחה באש של שוטרים
22:44 24/10/23  |  עידן יוסף
עימות בין איתמר בן-גביר לבין גלי בהרב-מיארה, בנוגע להוראות הפתיחה באש של השוטרים. היועמ"ש לממשלה מסכימה להתיר לירות ברגלי מפגינים רק במקרים של הפרעה לשיירות צה"ל בשליחות מבצעית, או במקרה של ניסיון להטיל מצור על יישובים ולמנוע טיפול רפואי, וזאת רק לאחר שהמפגינים יורתעו קודם לכן באמצעות שימוש הדרגתי בכוח. השר לביטחון לאומי אומר כי אין זמן לביצוע של שני שלבים אלא יש צורך לנקוט פעולה מהירה (ynet).

ברקע מלחמת ״חרבות ברזל״ משטרת ישראל מעדכנת את נוהל העמדה לדין של שב״חים: כתב אישום יוגש נגד שב״ח שנתפס בפעם הראשונה ולא בפעם השלישית.
+שגרירות סעודיה בביירות החלה בפינוי משפחות מלבנון
22:36 24/10/23  |  עידן יוסף
בלבנון מדווחים: שגרירות סעודיה בביירות החלה בפינוי משפחות של העובדים והדיפלומטים - דרך נמל התעופה של בביירות, באמצעות טיסות של חיל האוויר הסעודי.
+ארדן מסרב למתן אשרת כניסה לארץ לנציגי האו"ם
22:32 24/10/23  |  עידן יוסף
בעקבות דברי מזכ"ל האו"ם גוטרש, השגריר ארדן מחריף את הצעדים כנגד אנשי מנגנון האו"ם: הוא החליט לסרב לבקשת מתן האשרה לישראל של המשנה למזכ"ל והאחראי על הנושאים ההומניטריים, מרטין גריפית, שביקש להגיע לאזור. ארדן דורש את התפטרותו של המזכ"ל.
+התרעה נוספת לחדירת מחבלים לזיקים
22:17 24/10/23  |  עידן יוסף
גם תושבי נתיב העשרה התבקשו להסתגר בבתיהם.

‏לוחמה פסיכולוגית: במקביל לניסיון החדירה מהים, תושבים בזיקים קיבלו שיחת טלפון מקטאר (כך לפחות רשום) ומהצד השני של הקו: איומים בערבית ואנגלית שמחבלים בדרך לזיקים. החומרים הועברו לחקירה.
+כן יאבדו כל אויבך ה'
22:15 24/10/23  |  אביתר בן-צדף   |   לרשימה המלאה
אחרי שמונה מאמרים על מלחמת "חרבות ברזל", הצטברו אצלי תובנות, השלמות ובעיקר - תגובות שקיבלתי  ▪  לכן, חזרתי לרגע למתכונת של הערות קצרות, החביבה עליי
עזתי מחמד [צילום: נאסר אישתייה/פלאש 90]
+מטה מתאם השבויים והנעדרים: "ביקשנו ממשפחת ליפשיץ לא להתראיין"
21:59 24/10/23  |  עידן יוסף
במטה של מתאם השבויים והחטופים מותחים ביקורת על משפחת ליפשיץ: "הם היו חלוקים ביניהם אם להתראיין או לא. ביקשנו מהם לא להתראיין, והם עשו את זה בכל זאת. עובדה שהחטופה השנייה לא התראיינה. אנחנו לא הצנזורה ואין לנו יכולת למנוע מאנשים לדבר" (כאן חדשות)
+איסמאעיל הנייה נפגש עם משלחת אירנית בכירה לצורך שיתוף פעולה
21:49 24/10/23  |  עידן יוסף
ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה נפגש עם משלחת אירנית בכירה, בראשות יו"ר הוועדה לביטחון לאומי ומדיניות החוץ במועצת השורא האירנית - ודן איתה "בהתפתחויות ברצועת עזה, מ-7 באוקטובר ועד היום, ובשיתוף הפעולה המתמשך בין חמאס לרפובליקה האיסלאמית".
+ביידן: הסיוע לרצועת עזה לא נכנס מספיק מהר
21:45 24/10/23  |  עידן יוסף
אחרי שאתמול ציין נשיא ארה"ב את הצורך בסיוע הומניטרי שוטף לרצועת עזה, נשאל ביידן על קצב הסיוע ואמר כי הוא לא נכנס מספיק מהר.

ביידן שוחח הערב על המלחמה בישראל עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. שר החוץ של סעודיה קרא ל"הפסקת אש מיידית והסרת המצור על רצועת עזה". ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: "הפסקת אש תועיל כעת לחמאס בלבד".
+הפנטגון: טילי השיוט מתימן יכלו להגיע לישראל
21:35 24/10/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
טילי השיוט ששיגרו החות'ים לעבר ישראל היו לטווח 2,000 ק"מ  ▪  הם נשאו ראשי נפץ במשקל מצטבר של 1.6 טונות וכוונו לעבר אילת  ▪  המתקפה הייתה משמעותית והמשחתת האמריקנית שיירטה אותם מנעה אסון
יירוט הטילים [צילום: הצי של ארה"ב]
+בסיס לכוחות ארה"ב הותקף בידי מיליציות פרו-אירניות
21:31 24/10/23  |  עידן יוסף
גם הערב: מתקפת טילים של המיליציות הפרו-אירניות נגד בסיס עין אל-אסד בעירק המאכלס כוחות אמריקניים. הפנטגון: מאז 17 באוקטובר - יותר מ-13 מתקפות נגד בסיסים אמריקנים בסוריה ועירק.
+גרמניה: נעצר פעיל דאעש שזמם פיגוע בהפגנה נגד ישראל
21:20 24/10/23  |  עידן יוסף
המשטרה בגרמניה עצרה פעיל דאעש בן 29 שתכנן פיגוע דריסה באמצעות משאית נגד הפגנה פרו-ישראלית במדינת המחוז נורדריין וסטפאליה.

עוד מגרמניה: בעקבות איומים שהתקבלו בחמש מדינות פדרליות שונות על פצצות במבנים ציבוריים, בחלק מהמדינות מנעו שוטרים כניסה של תלמידים לבתי הספר ואלה נשלחו הביתה, תחנת רדיו בוויימאר פונתה מיד. בברלין שוטרים סמויים בדקו את תחנת הרכבת אך לא נמצא חשד להימצאותה של פצצה. המשטרה חוקרת את האיומים והאם יש קשר בין התקריות שכן חלק מהאיומים התקבלו במיילים המקושרים לחמאס.
+כ-83% מהחללים האזרחים זוהו במחנה שורה
21:16 24/10/23  |  עידן יוסף
עד עתה זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 784 חללים שהם כ-83% מהאזרחים אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה. הועברו לקבורה 688 חללים.
+דובר צה"ל מתקן את דברי הרמטכ"ל: "דלק לא ייכנס לרצועת עזה"
21:02 24/10/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי מתקן את דברי הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי, שאמר היום: "נדאג שיהיה דלק למקום שבו צריך כדי לטפל באזרחים, ולא נאפשר דלק לחמאס על-מנת שיוכל להילחם באזרחי ישראל".

לדברי הדובר, לא ייכנס דלק לרצועת עזה. הוא הוסיף שגם אם נדרש דלק לבתי החולים בעזה, הן לא יקבלו אותו, וציין כי על מדינות העולם לדרוש מחמאס לספק את הדלק שגנב לבתי החולים.

במקביל, בבית הלבן סבורים שעל ישראל לאפשר העברת דלק לרצועה. ג'ון קירבי אמר כי הוא מבין את חששותיה של ישראל, אך המתאם ההומניטרי דייויד סאתרפילד מופקד על כך שהדלק לא יעבור לידי חמאס. בסופו של דבר, מי שיכריע בעניין יהיה הדרג המדיני בירושלים.
+ניידת טיפול נמרץ של מד"א נפגעה מירי במהלך נסיעה - הנהג ניצל
20:53 24/10/23  |  עידן יוסף
במהלך נסיעה (ב') בין אדורה לקריית גת, כ-300 מטר לפני מחסום תרקומייה, נדלקה לפתע נורת חום מנוע בניידת טיפול נמרץ בו נהג פראמדיק מד"א. הפראמדיק החליט לא לעצור את הניידת בצד הדרך והמשיך בנסיעה זהירה עד קריית גת - החלטה שהצילה את חייו.

"כשהגעתי לקרית גת עצרתי במקום בטוח, הרמתי את מכסה המנוע, מיד זיהיתי פגיעת ירי וראיתי את הקליע". מספר הפראמדיק "רק אז הבנתי שירו עלי במהלך הנסיעה. הכדור היה קרוב מאוד לשמשה ובנס לא נפגעתי בעצמי".

צה"ל ושב"כ חוקרים את פרטי הפיגוע.
+יינתן מענה תקציבי רחב לתלמידי ישראל
20:52 24/10/23  |  יפעת גדות
בשעה זו הסתיימה ישיבת עבודה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ושר החינוך יואב קיש בנוגע לאתגרים העומדים בפני משרד החינוך בגזרות השונות בארץ כמו גם בסוגיית השירות הפסיכולוגי, המפונים, ומתווה חזרה ללימודים בהתאם למצב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ ושר החינוך יואב קיש: הסכמנו על מענה תקציבי רחב למען תלמידי ישראל. יחד אנחנו נותנים מעטפת שלמה ויסודית לתלמידי העוטף ולתלמידי ישראל כולם. אנו רואים חשיבות עליונה שתלמידי ישראל יחזרו לספסל הלימודים תוך נתינת מענה לניצולים, למפונים ולתלמידים בכל הארץ. ביחד ננצח.
+הפגנת זעם ברמאללה נגד מקרון
20:42 24/10/23  |  עידן יוסף
לקראת ביקור נשיא צרפת מקרון ברמאללה: מתקיימת תהלוכת זעם, בהשתתפות של כ-200 פלשתינים שמשמיעים קריאות גנאי נגד ישראל וצרפת, בהן: "מוחמד יביס את הציונים". במהלכה שרפו את התמונה של מקרון.

מקרון: "צרפת ממשיכה לתמוך בעם הפלשתיני וברשות הפלשתינית, אני שומע את הסבל של האנשים בעזה. המתקפה של חמאס פגעה גם בעם הפלשתיני".

גורם בארמון האליזה: "רוצים להקים קואליציה בינלאומית נגד חמאס, בוחנים עם ישראל את כל האופציות".

+ההקלטה נחשפת: מחבל התגאה בפני משפחתו בטבח יהודים
20:39 24/10/23  |  עידן יוסף
כחלק ממאמץ טיהור הזירות בעוטף עזה, שב"כ וצה״ל איתרו מכשיר טלפון של אחת הנרצחות אשר שימש את אחד המחבלים ועליו מוקלטת שיחה בין המחבל ובין משפחתו ברצועת עזה בה הוא מתגאה בטבח שביצע ביהודים, כאשר הוריו ואחיו משבחים אותו. ההקלטה נחשפה לראשונה הערב במועצת הביטחון של האו״ם ע"י שר החוץ אלי כהן.
+ירי לעבר דרום רמת הגולן; כוחותינו משיבים באש
20:26 24/10/23  |  עידן יוסף
שני שיגורים לעבר דרום רמת הגולן. לא נמסר על נזק או נפגעים כתוצאה משתי נפילות בשטחים לא מיושבים. כוחותינו משיבים באש ותוקפים בשטח סוריה.
+נזק כתוצאה מפיגוע ירי לעבר מיניבוס בבנימין
20:13 24/10/23  |  עידן יוסף
מחבלים פתחו באש לעבר מיניבוס סמוך לראס-קרקר בבנימין, זוהו פגיעות במיניבוס. הנהג הגיב בירי פגע במחבלים שהמשיכו בנסיעה לכפר ורכבם התהפך. מחבל אחד נהרג וחברו נפצע קשה.
+הממשלה אישרה תשלום לכל התושבים שהתפנו באופן עצמאי
20:04 24/10/23  |  יפעת גדות
הממשלה אישרה היום (ב׳) תשלום לכל התושבים שהתפנו באופן עצמאי מהישובים שהוחלט לפנות אותם במסגרת החלטות הממשלה השונות שהתקבלו בנושא.

התשלום, בסך של 200 שקל למבוגר ו-100 שקל לילד (עד גיל 18) ליום, יינתן לתושבים שהתפנו מאזורים אלו באופן עצמאי ולא באמצעות הרשויות המקומיות או משרדי הממשלה השונים ומעדיפים פתרונות פינוי שאינם בתי מלון, זאת באופן רטרואקטיבי מיום ההחלטה על פינוי האזור בפועל.

מנגנון התשלום נקבע על-ידי משרד האוצר ויהיה בהתאם לבקשה של התושב כי הוא אינו נמצא בעיר או בישוב וכי הוא נקלט באופן עצמאי במסגרת אחרת.

ההגשה לקבלת התשלום תפתח בימים הקרובים באתר gov.il. ולאחריה בתוך מספר ימים ישולם על-ידי ביטוח לאומי.
+ממחר תפעל מערכת החינוך בירושלים כסדרה וכל מוסדות החינוך ייפתחו כרגיל
19:43 24/10/23  |  יפעת גדות
לאור הנחיות ההתגוננות החדשות של פיקוד העורף והעברתה של ירושלים לרשות מקומית ירוקה, מחר, ד' (25.10), תחזור מערכת החינוך לפעול כרגיל. כל מוסדות החינוך ייפתחו כסדרם ובמשכנם הקבוע

בעקבות השינוי בהנחיות פיקוד העורף, ניתן יהיה לקיים בירושלים התקהלויות עד 1,000 איש, מקומות העבודה יפעלו ללא הגבלה, ומוסדות החינוך ייפתחו ללא הגבלות.

לצד זה, עיריית ירושלים תיגברה באופן משמעותי את הביטחון האישי - תוגברו סיורי ניידות השיטור והאכיפה בסביבת מוסדות החינוך בשעות היום, ובשכונות התפר בערבים ובלילות. זאת, בנוסף למעטפת האבטחה ולכוחות הביטחון שנמצאים בבירה בכוחות מתוגברים עקב המצב הביטחוני. במוסדות החינוך אף הוצבו מאבטחים נוספים המוכשרים לכך ועומדים בהגדרות המחייבות של משטרת ישראל, וכן הוצבו כ-70 חיילים מפיקוד העורף לתגבור מערך האבטחה של מוסדות החינוך בעיר.

במקביל, עיריית ירושלים גם החלה בהקמת כיתות הכוננות השכונתיות. הראשונה שבהן כבר הוקמה וצפויות לקום בקרוב מאוד עוד 25 כיתות כוננות, מתוכן 10 כיתות שיוקמו עוד השבוע. אלה יעניקו מענה ביטחוני ואבטחתי נוסף מעבר לכוחות הביטחון הקיימים.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
החוק לעשיית דין בנאצים החדשים ועוזריהם
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
הרמטכ"ל הרצי הלוי סייר (24.10.23) בפיקוד הדרום ונשא הצהרה, העומדת לכאורה בניגוד להחלטת הקבינט, שאספקת הסיוע ההומניטרי העובר לדרום רצועת עזה יכלול רק מזון, מים ותרופות. במענה לשאלת עיתונאי, אמר רא"ל הלוי: "נדאג שיהיה דלק למקום שבו צריך כדי לטפל באזרחים, ולא נאפשר דלק לחמאס על-מנת שיוכל להילחם באזרחי ישראל".
24/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
חוליית צוללים של חמאס שניסתה לחדור מזיקים חוסלה (24.10.23) בידי כוחותינו. החוליה מנתה לפחות עשרה צוללים שחוסלו. אין נפגעים לכוחותינו. זהו האירוע החבלני הגדול ביותר מאז מתקפת הפתע של חמאס בשמחת תורה.
24/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
מזכ״ל האו״ם אנטוניו גוטרש, בנאום שערורייתי, אומר (יום ב', 24.10.23) שהטבח באזרחי ישראל ״לא התרחש בחלל ריק. הפלשתינים נתונים 56 שנים בכיבוש חונק. האדמות שלהם נלקחות, האלימות נגדם גוברת, הכלכלה משותקת ובתיהם נהרסו. הסיכוי לפתרון מדיני דועך״.
24/10/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יציבות בשווקים הפיננסיים למחרת החלטת בנק ישראל שלא לשנות את הריבית ובהמתנה למהלך הקרקעי של צה"ל ברצועת עזה. היום (24.10.23) גם לא נמסרו לבורסות הודעות מהותיות על הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום ואזהרות רווח משמעותיות בשל מלחמת חרבות ברזל.
24/10/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
חמאס ירה בשעות הצהריים (יום ג', 24.10.23) מטח כבד לעבר ישראל. אזעקות הופעלו בערים בשפלה, במרכז ובשומרון בהן בלוד, באר יעקב, צריפין, ניר צבי, צופים, אלפי מנשה, רמלה, נצר סרני, רחובות, נס ציונה, ראש העין, נחשונים, תעשיון חצב, אלעד, גאליה, גיבתון, גן שלמה, גבעת ברנר וניר צבי. בהמשך נשמעו אזעקות גם בגוש-דן ובבאר שבע.
24/10/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il