|   15:07:40
  אביעד ויסולי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מקור הבעיה [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

המפתח למיטוט החמאס אינו בעזה

מהי ליבת החמאס? מהו הערך המרכזי והחיוני לקיומו? היכן ניתן לפגוע בחמאס בצורה שתשתק אותו? מה יקומם את הציבור העזתי נגדו? מה יפיל את תמיכת הציבור ביהודה והשומרון בטבח ה-7 באוקטובר, המגיעה לכמעט 80% על-פי הסקרים?
16/01/2024  |   אביעד ויסולי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

ראשי מערכת הביטחון אובדי עצות. כחצי אחוז מהחמאס חוסל, יותר מ-8,000 הרוגים ומאות שבויים, רוב רצועת עזה הרוסה אך סינוואר אינו מראה סימנים של שבירה. מה מחזיק את החמאס בחיים? התשובה היא פשוטה, גלויה, ברורה לכל ערבי. גם הסיבה שראשי מערכת הביטחון אינם מבינים אותה אינה מפתיעה. כולם שבויים עדיין באותן קונספציות שהובילו לאסון ב-7 באוקטובר. לא למדו כלום.

נחזור לתקופה של טרום ה-7 באוקטובר. החמאס התאמן בגלוי לכיבוש קיבוצי עוטף עזה. הוא בנה כוח תקיפה, בנה מודל של קיבוץ, הסריט את האימונים ביוטיוב ופרסם את זה לכל העולם. החמאס עשה הכנות ברורות וגלויות לתקיפה באזור הגדר, שזוהו על-ידי התצפיות. גם הכוונות של החמאס לתקוף את הישובים בעוטף עזה הוצהרו בפומבי והוצגו בטלוויזיה ובנאומים של ראשי החמאס ללא הרף.

ראשי מערכת הביטחון בנו לעצמם שק של מיתוסים מדוע לא להאמין לראשי החמאס ומדוע החמאס יתנהג לפי המנטליות הליברלית - פרוגרסיבית שלהם במקום לפי הדברים שנאמרו בגלוי על-ידי ראשי החמאס. אותם מיתוסים כוזבים גרמו לכשל הנורא ב-7 באוקטובר. הם גם הסיבה שהחמאס אינו מראה כל סימני שבירה.

ניתן לקבוע כי עד עכשיו צה"ל לא פגע בערכים החשובים של החמאס. הפקודה שניתנה לצה"ל למוטט את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס נשמעת אולי טוב בתל אביב, בוושינגטון ובפריס, אבל בערבית החמאסית היא חסרת כל ערך או משמעות. זו הסיבה שסינוואר לא מנהל איתנו מו"מ על החטופים. ישראל לא פוגעת, ואפילו לא קרובה לפגוע, בערכים החשובים לחמאס. במה שיכול למוטט אותו. במה שיקומם נגדו את הציבור הערבי. רק כאשר נבין מה מניע את החמאס ומה חשוב לו, נוכל להכאיב לו באמת. עד עכשיו פספספנו זאת בגדול.

במערכת הערכים של החמאס, גם אם נהרוג את כל 40 אלף הפעילים שלו עד האחרון, כולל סינוואר וכל הנהגתו, הוא לא הפסיד במלחמה. הוא פשוט יחליף אותם ב-40 אלף אחרים. החמאס מייצג רעיון. לא "יכולות צבאיות ושלטוניות". כל עוד נתכחש לרעיון העומד בבסיסו, לא באמת נפגע בלב החמאס. בסך-הכל עד עכשיו גרדנו כמה קליפות מהשריון שלו. זו המציאות. על בנימין נתניהו, יואב גלנט, בני גנץ וכל הכפופים להם להפנים אותה, במקום להוביל מערכה שלא קרובה בכלל להכרעה. קני הנשק של צה"ל מכוונים לכיוון הלא-נכון.

ערך מרכזי

ליבת החמאס אינה סוד. ראשיו מצהירים עליה ללא הרף. כולנו שמענו עליה. חיילינו הגיבורים רואים אותה בכל בית בעזה. הבעיה היא שראשי מערכת הביטחון אינם מאזינים לאויב. הם שומעים אותו אך אינם מקשיבים לדבריו, אינם מבינים אותו ועל כן אינם פוגעים בו. כן, גם היום הקונספציה המערבית מעוורת את קבינט המלחמה וראשי צה"ל, השב"כ והמוסד, וגורמת למערכה הארוכה בתולדות מדינת ישראל להמשיך לדשדש ללא הכרעה.

מהי ליבת החמאס? מהו הערך המרכזי והחיוני לקיומו? היכן ניתן לפגוע בחמאס בצורה שתשתק אותו? מה יקומם את הציבור העזתי נגדו? מה יפיל את תמיכת הציבור ביהודה והשומרון בטבח ה-7 באוקטובר, המגיעה לכמעט 80% על-פי הסקרים? מה הרעיון העומד בבסיס החמאס שעל ישראל למגר כדי למוטט אותו? מה מנוף הלחץ על החמאס שיגרום לו לשחרר את החטופים?

התשובה לכך נמצאת בכל מקום שאליו נכנסו לוחמי צה"ל. בכל כיתה בעזה, בכל משרד ואפילו על כל תלוש שכר של עובדי החמאס. בכולם רואים את אותה תמונה, אותו סמל, אותו ערך שהחמאס מייחס לו את החשיבות העליונה ותכלית קיומו: כיפת הסלע. הר-הבית.

כיפת הסלע (קובת א-סח'רה בערבית) אינה "אל-אקצה" אף שהערבים מכנים אותו כך במרמה, כדי להצביע, כביכול, על היותה מקום קדוש לאיסלאם. כיפת הסלע אינה מסגד בכלל. אין בה שום קדושה באיסלאם. ילדים משחקים בה כדורגל. היא משמשת כ"כיכר ההפגנות" של הערבים בהר-הבית. בעת רמדאן הם שולחים לשם את הנשים. מסגד אל-אקצה, וכל שאר מסגדי הר-הבית, נמצאים 80 מטר דרומה לכיפת הסלע, ורק שם מתפללים אלפי המוסלמים הבאים להר-הבית.

אם כך, מדוע כיפת הסלע "מככבת" בכל בית, משרד, כיתת לימוד ומסמך רשמי של החמאס בעזה? מדוע בתמונות של כל ראשי החמאס לעולם רואים את כיפת הסלע מאחוריהם בתצלום ענק ולא את מסגד אל-אקצה? מדוע כיפת הסלע היא תכלית קיומו ויעדיו של החמאס? מסיבה פשוטה: כיפת הסלע מסוככת על "הסלע", שהוא אבן השתיה הנמצא בקודש הקודשים של המקדש בהר-הבית. כיפת הסלע מסמלת למוסלמים את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי עלי אדמות. וכמובן, גם לעם היהודי.

הבטחת אללה

רגע, מה ענין המקום הקדוש ביותר לעם היהודי לחמאס? מדוע כיפת הסלע היא היעד הראשי של החמאס? מסיבה פשוטה - תכלית קיומו של חמאס מתבטאת במלחמה דתית (ג'יהאד) נגד הציונים, השמדת היהודים וגירושם מארץ ישראל. ומלחמה דתית מתחילה בהשתלטות על המקום הדתי המקודש ביותר לאויב. הר-הבית.

ראו סעיף 7 באמנת החמאס: "תנועת ההתנגדות האיסלאמית היא חוליה אחת מהחוליות של מלחמת הקודש [ג'יהאד] בעימות עם הפלישה הציונית. ... למרות שהחוליות רחוקות זו מזו, ולמרות שהמכשולים שהערימו הנוהים אחר הציונות בפני לוחמי מלחמת הקודש [מג'אהדין] עצרו את המשך הג'יהאד, תנועת ההתנגדות האיסלאמית נושאת עיניה להגשים את הבטחת אללה, ככל שיארך הדבר; שהרי השליח [מחמד], תפילת אללה עליו וברכתו לשלום, אמר: "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, ועד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ו[אז] יאמרו האבנים והעצים: "הו מוסלמי, הו עבד אללה, יש יהודי מתחבא, בוא והרגהו", למעט הימלוח (ע'רקד), הנמנה עם העצים של היהודים.".

תמצית הרעיון, האסטרטגיה והמהות של החמאס היא - מכיוון שאבן השתיה הנמצאת מתחת לכיפת הסלע היא המקום הקדוש ביותר ליהודים עלי אדמות, הרי כיבושה במלחמת דת (ג'יהאד) על-ידי המוסלמים יביא להשמדתם וגירושם של הציונים מאדמת פלשתין. זה המפתח ותכלית קיומו של החמאס - ג'יהאד על הר-הבית וכיפת הסלע כדי לגרש ממנו תחילה את הציונים, ומשאר ארץ ישראל לאחר מכן. אם ישראל רוצה למוטט את החמאס, עליה להביס אותו בהר-הבית תחילה. בהר-הבית מתנהלת המלחמה האמיתית עם החמאס. בעזה מתנהל, לשיטת החמאס, רק קרב.

בשנים האחרונות החמאס השתלט על הווקף המוסלמי בהר-הבית, ורוב המוסלמים הנכנסים להר-הבית הם תומכיו. הם גם לוחצים על ירדן, שהיסטורית שלטה בווקף בהר-הבית, להקצין את עמדותיה ולסכן את הסכם השלום עם ישראל, על-אף שהיא המרוויחה העיקרית ממנו.

החלת הריבונות של ישראל בהר-הבית תמוטט את הרעיון העומד בבסיס כוחו והשפעתו של החמאס על הציבור הערבי - מלחמת דת מוסלמית (ג'יהאד) להשמדה וגירוש היהודים מהר-הבית ומארץ ישראל. "השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס", כפי שהממשלה הגדירה את יעדי המלחמה, לא תמוטט את החמאס. רק מימוש סממני הריבונות של מדינת ישראל כמדינה יהודית על הר-הבית, יחסלו את הרעיון העומד ביסוד החמאס ואת בסיס תמיכת הציבור הערבי בו.

הריסת כיפת הזהב

כאשר מדינת ישראל תוכיח לערבים כי החמאס הובס בהר-הבית וגרם דווקא לחיזוק האחיזה והריבונות של מדינת ישראל בכיפת סלע, שהיא היעד האולטימטיבי שלו, היא תחסל את תמיכתם בחמאס ובג'יהאד שלו.

אין ספק כי הריסת "כיפת הזהב" מעל אבן השתיה תהווה מכה ניצחת לחמאס ואקט אשר יסמל את החלת הריבונות המלאה של מדינת ישראל בהר-הבית. אולם ניתן לנקוט צעדים רכים יותר אשר ישלחו לעולם הערבי מסר כי החמאס נכשל ביעד האולטימטיבי שלו - לסלק את היהודים מכיפת הסלע בהר-הבית. צעדים כגון: פתיחת הר-הבית לבני כל הדתות 24/7, בדיוק כמו למוסלמים; בידוק שווה לבני כל הדתות בכל השערים להר-הבית; בניית בית כנסת בהר-הבית; מתן אפשרות לתפילת יהודים מלאה וחופשית בהר-הבית; מתן אפשרות תנועה חופשית והפסקת המעקב המשטרתי הצמוד אחר יהודים דתיים בהר-הבית. כל אלה צעדים שמשטרת ישראל יכולה לבצע מיידית בהר-הבית ללא כל שימוש בכוח צבאי.

החמאס טוען באורח גלוי ופתוח ובצדק, כי הוא אינו רק ארגון טרור, אלא כי בסיס קיומו הוא רעיון המשותף לכלל המוסלמים - סילוק הציונים מ"אל-אקצה". ועל כן, רדיפת החמאס במנהרות בעזה, הגם שהיא נדרשת כדי למגר את כוחו הצבאי לא תמוטט את החמאס. ייתכן שהיא אף מחזקת את תמיכת הציבור המוסלמי ומדינות העולם בו. החלת ריבונות ישראל בהר-הבית במלואה, תמוטט את הרעיון העומד בבסיס החמאס ותחסל את התמיכה העממית בו.

גם הלחץ על החמאס להשיב את החטופים לא יושג בעזה. מבחינת סינוואר וכל אנשיו, אפשר להרוג את כולם ועדיין זה ייחשב להם כניצחון. ביטול הפריווילגיות והשליטה של החמאס וירדן בהר-הבית יגרום ללחץ על החמאס פי עשרות מונים מכל מבצע צבאי בעזה.

כפי שה"קונספציה" של הממשלה ומערכת הביטחון כשלו בהתראה, בהגנה, בהערכת יכולות ובתפיסת האסטרטגיה של החמאס, כך הם נכשלו בהבנת הרעיון העומד בבסיס קיומו של החמאס ובאופן סיכולו. פגיעה אמיתית ומשתקת לחמאס תושג בהר-הבית, לא בעזה. ללא ירייה אחת.

תאריך:  16/01/2024   |   עודכן:  16/01/2024
אביעד ויסולי
+ראש המוסד סיכם עם קטר: התרופות יימסרו לחטופים ביממה הקרובה
22:30 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
התרופות נרכשו מצרפת, יובאו מקטר למצרים ומשם לעזה וישראל אמורה לקבל הוכחה כי התרופות נמסרו לחטופים - במקביל יוגדל הסיוע ההומניטרי לעזה  ▪  הבית הלבן: מגעים רציניים לעסקת חטופים  ▪  גורם בממשל ביידן: "מנהלים דיונים אינטנסיביים בקטר לגבי ההסכם"  ▪  גורם מדיני: "לא נסכים לעצירת הלחימה"
עצרת בניו-יורק למען החטופים [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+המשפחות עודכנו על הרצחם של איתי סבירסקי ויוסי שרעבי
22:19 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
קיבוץ בארי הודיע כי איתי סבירסקי (38) ויוסי שרעבי (53) נרצחו בשבי, וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס  ▪  יוסי נחטף עם אחיו אלי מביתו ב-7 באוקטובר, אשתו ושתי בנותיו נרצחו  ▪  איתי נחטף מבית הוריו, רפי ואורית, שנרצחו על-ידי המחבלים
(איתי סבירסקי ויוסי שרעבי)
+צה"ל חשף והשמיד מנהרה מתחת לציר ההומניטרי ברצועה
20:24 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
המנהרה האסטרטגית, באורך מאות מטרים ובעומק כ-9 מטרים, שימשה לשינוע מחבלים בין צפון הרצועה לדרומה  ▪  הניו-יורק טיימס: ההערכה בצה"ל היא כי מנהרות חמאס מגיעות לאורך של בין 560 ל-720 קילומטרים
תוואי המנהרה שהושמדה [אינפוגרפיקה: דובר צה''ל]
+בלינקן: מדינות ערב לא ששות לשקם את עזה, אם היא "תשוטח" שוב
20:09 16/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ האמריקני של ארה"ב, אנתוני בלינקן, אמר בראיון שהעניק לרשת CNBC בשולי הפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, כי שאלת המדינה הפלשתינית צריכה לידון: "צריך לפתוח את השאלה הפלשתינית. מדינות ערב אומרות 'לא ניכנס לעסק, למשל, של שיקום עזה אם זו תשוטח שוב בעוד שנה או חמש שנים, ושוב נתבקש לבנות אותה מחדש".
+החות'ים: תקפנו בטילים את הספינה "זוגרפיה" בדרכה לישראל
20:07 16/01/24  |  עידן יוסף
דובר המורדים החות'ים, יחיא סריע, אמר כי הכוחות הימיים שלהם תקפו ספינה בשם "זוגרפיה" שעשתה דרכה לנמלי ישראל באמצעות טילים ימיים מתאימים. לדבריו, "זה הוביל לפגיעה ישירה בספינה. התקיפה בוצעה לאחר שצוות הספינה סירב להיענות לאזהרות".

לפי פוקס ניוז, הותקפו מוקדם יותר 4 טילים בליסטיים מתוצרת אירן.

בתוך כך, דיפלומטים אירופים אמרו כי מדינות האיחוד האירופי תומכות ברעיון משימה אבטחה ימית, שמטרתה הגנה על ספינות בים סוף מפני מתקפות של המורדים החות'ים. אומנם לא פורסמה הודעה רשמית בנדון, אך נטען שבוועדה האמונה על ענייני מדיניות חוץ וביטחון הסכימו לרעיון המשימה הימית.
+מיליציות בעירק טוענות כי שיגרו לאחרונה טיל שיוט לעבר ישראל
19:50 16/01/24  |  עידן יוסף
ערוצים פרו-אירניים רומזים כי הפיצוץ שהתרחש לפני יומיים במפרץ חיפה נגרם כתוצאה מטיל שיוט. בהודעת המיליציות השיעיות בעירק נטען: "שיגרנו בימים האחרונים טיל שיוט מתקדם וארוך טווח לעבר מטרה בלב היישות הציונית".
+חיזבאללה: תקפנו ברקטות בורקאן מוצב בגליל המערבי
19:34 16/01/24  |  עידן יוסף
חיזבאללה הודיע כי תקף בשעות הערב מוצב צה"ל ליד אדמית באמצעות רקטות "בורקאן". זוהי הפעם השישית היום שארגון הטרור לוקח אחריות על ירי לצפון
+לוחמי הקומנדו פשטו על משרדי מפקדים בכירים בחמאס
19:10 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צוות הלחימה החטיבתי של עוצבת הקומנדו פגע בתשתיות טרור בח'אן יונס תוך שימוש בירי פגזים מדויק  ▪  מגלן ואגוז פשטו על משרדי מפקדים בכירים, חשפו אמצעי לחימה והשמידו מצלמות מעקב של חמאס  ▪  דובדבן חיסלה חוליית מחבלים במהלך פשיטות בדרום ח'אן יונס  ▪  היחידה עוברת כעת ליהודה ושומרון להמשך משימות מבצעיות
מיסוך עשן בשטח [צילום: דובר צה''ל]
+אירן מאמנת מחבלי ג׳יהאד איסלאמי מרצועת עזה
17:50 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מפקד מחלקה בג'יהאד האיסלאמי שנעצר ברצועת עזה חשף בחקירתו בשב"כ כי פעילי הארגון עברו אימונים צבאיים באירן  ▪  האימונים כוללים אימוני צליפה, ירי בקלשניקוב ודרגונוב, וירי של רקטות וארטילריה
באסל אבו מהדי בחקירת שב"כ
+ביקור-בזק בדאבוס: הרצוג ילחץ להשבת החטופים
17:29 16/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנשיא ינצל את ביקורו החטוף בפורום הכלכלי לחשיפת הזוועות של חמאס בפני מנהיגים בעולם ולשקף להם את האיום הנשקף לאזור מארגון הטרור
הרצוג. פפיקור פחות מיממה [צילום: קובי גדעון, לע"מ]
+במטח לרמות נפתלי שוגרו כ-15 רקטות
16:57 16/01/24  |  עידן יוסף
במטח האחרון לכיוון רמות נפתלי נורו כ-15 רקטות. ישנן נפילות בשטחים לא מאוכלסים, ואין נפגעים בגוף. במקביל לירי הרקטות, שוגר טיל נ"ט לעבר מוצב צה"ל באזור.
+גם בגין נובמבר-דצמבר: עסקים באזורים שבהם הוטלו הגבלות מחמירות יזכו לפיצוי מוגדל
15:50 16/01/24  |  מירב ארד
ועדת הכספים האריכה (יום ג') את תוקפם של מסלולי הפיצוי המוגדל עבור עסקים באזורים שבהם הטילה מערכת הביטחון הגבלות מחמירות במיוחד על הפעילות הכלכלית בשל מלחמת חרבות ברזל. על פי התקנות שאושרו, עסקים ביישובים שבהם חלו הגבלות מחמירות של פיקוד העורף או פיקוד צפון יהיו זכאים לפיצוי מוגדל בגין נזק כלכלי שנגרם להם בשל המלחמה בחודשים נובמבר-דצמבר 2023.

בהתאם לתקנות שאושרו, עסקים ביישובי ספר וביישובים בצפון הארץ שבהם חלו הגבלות של פיקוד צפון, יהיו זכאים לבחור בין פיצוי בגין ירידת המחזורים המלאה (בכפוף לתקרה של 5 מיליון ש"ח) לפיצוי במסלול "שכר", שבו יפוצו בסכום קצוב של 520 ש"ח ליום בגין כל עובד שנעדר ממקום העבודה בשל הנחיות מערכת הביטחון. כמו כן, עסקים ביישובי ספר שבהם חלו הגבלות מחמירות זכאים לבחור להגיש תביעה במסלול "אדום", שבו מוענק פיצוי מלא.
+מטח רקטות לעבר הישוב רמות נפתלי
15:48 16/01/24  |  מירב ארד
כעשרה שיגורים זוהו במטח האחרון לאזור קיבוץ רמות נפתלי שבגליל העליון. לא ידוע על נזק או על נפגעים.
+צה"ל: חמאס ביצע השבוע שיגור מבית חולים נאצר שבח'אן יונס
15:38 16/01/24  |  מירב ארד
דובר צה"ל מעדכן כי מוקדם יותר השבוע, זוהה שיגור שבוצע לעבר כוחותינו הפועלים בצפון ח'אן יונס. ממערכות צה"ל עולה כי השיגור בוצע משטח בית החולים נאצר. חמאס פועל באופן שיטתי בבתי החולים ברצועת עזה ובמרחבים הסמוכים אליהם, תוך שימוש באוכולוסיה האזרחית כמגן אנושי וניצול תשתיות בתי החולים.
תרשים בית החולים
+"היום שאחרי" - לא ערבויות ביטחון ולא כוח זר
15:06 16/01/24  |  יורם אטינגר   |   לרשימה המלאה
ביטחון ישראל מחייב שליטה צבאית ישראלית בלעדית ברצועת עזה, ולא ערבויות ביטחון וכוח בינלאומי, שאינם נשלטים על-ידי ישראל, ותורמים לאשליה ביטחונית
בידי מי השליטה? [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+ליברמן תוקף את הצטרפות ירדן לתביעה בהאג: שיזכרו מי עזר למנוע השתלטות על השושלת האדמית
15:06 16/01/24  |  מירב ארד
ליברמן תוקף את הצטרפות ירדן לתביעה נגד ישראל בהאג: אחרי השתלחויות חוזרות ונשנות, ירדן עשתה עוד צעד חמור כנגד מדינת ישראל, ומצטרפת לתביעה השקרית והאנטישמית שהגישה דרום אפריקה בהאג. אני מציע לשר החוץ הירדני שמוביל מסע צלב כנגד מדינת ישראל, להיזכר באירועי ׳ספטמבר השחור׳ ואיך אז המלך חוסיין טיפל במחבלים הפלשתינים ומי עזר לו להתגבר על ניסיון הפלשתינים להשתלט על השושלת ההאשמית.
+בני נצרים, ברור חיל, דורות, נווה וצוחר יוכרו כיישובי ספר למשך שנה
15:02 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בישובים אלה יהיו זכאים לפיצוי מלא מקרן הפיצויים של רשות המיסים בגין הנזק העקיף שנגרם להם בשל אירוע מלחמה או פעולות איבה
[צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בוואדי סלוקי שבלבנון
13:46 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תוך זמן קצר הושלמה תקיפה לעבר עשרות עמדות, מבנים צבאיים ותשתיות אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה
[צילום: דובר צה"ל]
+להפסיק את המלחמה בעזה
13:31 16/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
העם, הצמא לתמונת ניצחון, אסור לו ללכת שולל אחרי האמירה להמשיך את המלחמה עד הסוף, כי פירושה יהיה שקיעה בבוץ העזתי ללא השגת המטרות
המטרה העיקרית [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
+המוסר הסלקטיבי והאמת לשעתה
13:21 16/01/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
מי צריך את בית המשפח הבינלאומי לחוסר צדק בהאג, כשבמדינת ישראל, הבית היהודי היחיד לכל יהודי העולם, חתמו חוקרי שואה ורצח עם על תביעה מיו"ר "יד ושם" להשמיע קול מוסרי
מנהרות החושך [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נתניהו לראשי רשויות מהעוטף: ״נחושים לשקם את היישובים והקיבוצים"
13:12 16/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה נתניהו במפגש עם ראשי רשויות מהעוטף: ״אנחנו נחושים לשקם את היישובים והקיבוצים, להחזיר את התושבים לבתיהם ולהביא לשגשוג ופריחה הרבה מעבר למה שהיה עוד לפני המלחמה״.

+רס״ם (מיל׳) נועם אשרם, שנפצע בחודש שעבר בעזה, מת מפצעיו
13:02 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אשרם לוחם בפלס״ר 5352, עוצבת ׳ראם׳, מת מפצעיו לאחר שנפצע ב-29.12.2023 בקרב במרכז רצועת עזה  ▪  בכך עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-524
רס״ם (מיל׳) נועם אשרם ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+ליברמן: כל שטח שצה״ל יפנה חמאס מיד ישתלט עליו. מילת המפתח היא פירוז
12:54 16/01/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנהו, ח"כ אביגדור ליברמן בעקבות המטח לדרום: "רק אתמול עזב צה״ל את מחנות המרכז ברצועת עזה וכבר היום ספגנו מטח כבד של עשרות רקטות מאותו השטח לעבר דרום הארץ. הדבר מלמד אותנו מה יקרה בעתיד הקרוב. כל שטח שצה״ל יפנה חמאס מיד ישתלט עליו. לכן מילת המפתח היא פירוז. חייבים להתנות את המשך הסיוע ההומניטרי ושיקום הרצועה בפירוז של כל השטח מנשק ורקטות, ובמקביל צה״ל חייב להשתלט על ציר פילדלפי שדרכו גם בימים האחרונים היו הברחות לא מעטות מסיני לתוך הרצועה."
+המלחמה כמנוף לחידוש אתוס ההתיישבות
12:40 16/01/24  |  שיר טורם-הספרי   |   לרשימה המלאה
דווקא אירועי ה-7 באוקטובר והמלחמה שפרצה לאחר מכן, בעקבותיהם פונו מהנגב המערבי ומהגליל כ-130 תושבים, מספקים חלון הזדמנות ראשון מסוגו, לאחר שישה עשורים, לחידוש מפעל ההתיישבות בנגב ובגליל
ליישב מחדש [צילום: יניב נדב/פלאש 90]
+בן גביר: ההחלטה להוציא את צה״ל ממרכזי החמאס ברצועה היא שגיאה חריפה
12:37 16/01/24  |  מירב ארד
השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר נגד דילול כוחות ברצועה: "קבינט הקונספציה מחליט פעם אחר פעם החלטות שגויות אשר מביאות לנזק. ההחלטה להוציא את צה״ל ממרכזי החמאס ברצועת עזה היא שגיאה חריפה וחמורה שתעלה בחיי אדם".

בן גביר הוסיף: "מטח הרקטות ששוגר הבוקר לנתיבות, מאיזור ממנו יצאו כוחות צה"ל רק אתמול, מוכיח שוב כי כיבוש הרצועה הינו דבר הכרחי בשביל מימוש מטרות הלחימה. המשך ניהול המלחמה ועקיפת הקבינט המדיני-בטחוני באמצעות הקבינט הקטן - אינם מקובלים על עוצמה יהודית."
+הערות על המצב והמלצות
12:23 16/01/24  |  רבקה שפק-ליסק   |   לרשימה המלאה
חובה לארגן פטיציה הקוראת להקמת ממשלת חירום לאומית ללא נתניהו, מאחר שנתניהו אינו אהוד, בלשון המעטה בעולם, היותו ראש ממשלה גורמת נזק למדינה
נתניהו. עסוק במשפטו [צילום: יריב כץ]
+מפקד פיקוד הצפון: "מוכנים יותר מאי פעם למתקפה בלבנון"
12:17 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
האלוף גורדין ציין:יותר מ-150 חוליות חיזבאללה נפגעו והרבה מאוד יכולות של ארגון הטרור נלקחו. יש עוד הרבה מה לעשות כדי להביא לתוצאה הרצויה של ביטחון משופר
האלוף גורדין. "מוכנים להיום בלילה אם מצטרף" [צילום: דובר צה"ל]
האלוף בתרגיל התקפה בלבנון [צילום: דובר צה"ל]
+האם ארה"ב ואירן יצליחו להימנע מעימות ישיר
11:59 16/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אירן משגרת את שלוחיה ברחבי המזרח התיכון ובמקביל מאותתת שאינה רוצה מלחמה ישירה. אבל הרג של אמריקנים יגביר משמעותית את סכנת ההתלקחות – מנתח ניו-יורק טיימס
הפגנה נגד ארה"ב ובריטניה בטהרן לאחר תקיפת החות'ים [צילום: וחיד סאלמי, AP]
+27 מבוקשים נעצרו הלילה ברחבי יו"ש ובחטיבת הבקעה והעמקים
11:48 16/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו הלילה 27 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון ובחטיבת הבקעה והעמקים. הלוחמים פעלו בעיר רמאללה למיפוי ביתו של המחבל שביצע את פיגוע הירי בסמוך לצומת המשטרה הבריטית ב-07.01.

במבצע גדודי בכפר אדנא בחטמ״ר יהודה, ממנו יצאו שלושת המחבלים לפיגוע ביישוב אדורה ביום שישי האחרון, תחקרו לוחמי צה״ל ושב״כ עשרות חשודים. הכפר עודנו מכותר, כוחות צה"ל פועלים בימים האחרונים לסיכול טרור בכפר ומתגברים צירים במרחב.

בנוסף, לוחמי צה״ל ושב״כ פעלו אתמול בכפר בני נעים לאחר הפיגוע בעיר רעננה לתחקור עשרות חשודים בכפר, ועצרו שני מבוקשים. המבוקשים שנעצרו ואמל״ח שהוחרם הועברו להמשך טיפול כוחות הביטחון. אין נפגעים לכוחותינו
+בורות ההיסטורית עמוקה הוטחה בישראל בהאג
11:23 16/01/24  |  מירב ארד
לשכת רה"מ נתניהו התייחסה להאשמה כלפי ישראל בהאג להסתה לרצח עם באמצעות אזכור 'עמלק'. "בין האשמות האבסורדיות שהוטחו בישראל בהאג הייתה הטענה שאחרי הטבח ב-7 באוקטובר ראש הממשלה נתניהו הסית לרצח עם ע"י ציטוט הפסוק "זכור את אשר עשה לך עמלק". טענה שקרית ומגוחכת זו חושפת בורות היסטורית עמוקה", נמסר מלשכת נתניהו.

בלשכת ראש הממשלה הגדילו להסביר: "עמלק תקפו באכזריות את בני ישראל לאחר יציאת מצרים. במהלך הדורות ההשוואה לעמלק נועדה לתאר את אלה שמבקשים להשמיד את העם היהודי. בדורנו, השוואה זו כוונה בראש ובראשונה לנאצים. לכן המילים שמופיעות בכרזה במצגת קבע ביד ושם קוראות למבקרים ל"זכור את אשר עשה לך עמלק". פסוק זה אף מופיע בהאג באתר הנצחה ליהודים הולנדים שנרצחו בשואה".

"מובן מאליו שאין באף אחת מאמירות אלה הסתה לרצח המוני של העם הגרמני. כך גם בהתייחסותו של ראש הממשלה נתניהו לעמלק לא הייתה שום כוונה להסית לרצח עם של הפלשתינים, אלא לתאר את הטבח האיום שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר והצורך להילחם בהם".
אתר ההנצחה בהאג [צילום: עיריית האג]
+גדעון סער דורש לכנס את הקבינט: יש לקבל החלטה על הגברת הלחץ הצבאי על חמאס
11:03 16/01/24  |  מירב ארד
השר גדעון סער דורש לכנס באופן מיידי את הקבינט הביטחוני כדי לדון בהמשך המלחמה:
"פניתי לכינוס מיידי של הקבינט הביטחוני כדי לדון בהמשך המלחמה ברצועה ובאופן ניהולה. הורדת עצימות פעילות צה״ל ברצועה וצמצום היקף הכוחות בה במצב הקיים - שגויים. יש לקבל החלטה על הגברת הלחץ הצבאי על חמאס לאלתר. כמו כן יש להנחות ששינויים באופי המערכה יתבססו על בחינת ההתקדמות בהשגת היעדים ולא לפי לוחות זמנים.
+אין זבנג וגמרנו, תנו לצה"ל לנצח
10:48 16/01/24  |  טובה ספרא   |   לרשימה המלאה
מפברואר צפוי צירוף כוכבים אלים במיוחד. מול חיזבאללה תהיה הסלמה. ישראל חייבת להיות עצמאית ולהילחם מלחמותיה. מפברואר עד מאי יתחיל העולם לדבר על נצחונות צה"ל. הצבא יעבור טרנספורמציה וקצינים שכשלו יודחו. האמת תתחיל לבעבע בחודש מארס. טון יגיע מהעם, המדינה תתנקה כאשר המסכות יוסרו לאט ונבין מי לנו ומי לצרינו. המזימה בהאג לא תביא לתוצאה המיוחלת וישראל תגלה יצירתיות ועוצמה
+מטח כבד לעבר העוטף, פגיעה ישירה בחנות בנתיבות
10:14 16/01/24  |  מירב ארד
מטח כבד לדרום: זוהו למעלה מ-50 שיגורים מרצועת עזה לעבר אזור עוטף עזה. בעיר נתיבות פגעה רקטה בחנות למוצרי חשמל וגרמה לנזק רב. לא ידוע על נפגעים בגוף. צוותי הביטחון ממשיכים בסריקות.
+עשרות שיגורים לנתיבות; חשש לחייו של החטוף יוסי שרעבי
09:36 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
מטח של כ-50 רקטות לעבר אזור עוטף עזה  ▪  רקטה פגעה בחנות בנתיבות וגרמה לנזק. אין נפגעים  ▪  אתמול הגיעו נציגי צה"ל לבתי משפחותיהם של שרעבי, איתי סבירסקי ונועה ארגמני שהופיעו בסרטון שפרסם חמאס  ▪  מנועה ארגמני התקבל אות חיים, אך קיים חשש לחייהם שני החטופים האחרים
החנות שנפגעה בנתיבות [צילום: דוברות כבאות והצלה]
הזירה בנתיבות [צילום: דוברות איחוד הצלה]
+במרכז הרפואי מאיר ובבילינסון מאושפזים 7 פצועים מהפיגוע ברעננה
09:22 16/01/24  |  מירב ארד
במרכז רפואי מאיר עדיין מאושפזים 4 פצועים מהפיגוע ברעננה אתמול, מתוכם גבר ואשה במצב קשה בטיפול נמרץ כללי, פצוע נוסף במצב בינוני ופצועה נוספת במצב קל.

בבית חולים בבילינסון מאושפזים 3 פצועים מהפיגוע ברעננה. מצבו של הפצוע בשנות ה-60 לחייו, קשה ומעט יותר יציב, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע בשנות ה-30 לחייו יצא מהניתוח האורתופדי במהלך הלילה, מצבו קשה, אך יציב. שניהם מורדמים ומונשמים במחלקה לטיפול נמרץ כללי. הפצועה במצב קל צפויה להשתחרר במהלך היום.
+צה"ל תקף משגר נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה
09:03 16/01/24  |  מירב ארד
כלי טיס של חיל-האוויר תקף במהלך הלילה משגר נ"ט של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר כילא שבדרום לבנון. כמו-כן, כוחות מיוחדים של צה"ל תקפו במהלך הלילה להסרת איום שזוהה במרחב עיתא א-שעב.

בהמשך להתרעה על חדירת כלי טיס עוין בצפון הארץ, מדובר בזיהוי שווא.

+לוחמי צוות קרב חטיבה 401 איתרו כ-100 מתקני רקטות
09:00 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כ-60 רקטות מוכנות לשיגור  ▪  הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים במהלך הקרבות  ▪  בצפון שאטי לוחמי צוות קרב חטיבה 5 הכווינו כלי טיס ומסוק קרב והביאו לחיסול תשעה מחבלים
+הותר לפרסום: רס"ל (מיל') ניצן שסלר נפל בקרב בדרום הרצועה
08:52 16/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שני לוחמים נוספים נפצעו  ▪  בכך עלה מניין החללים ל-523
רס"ל במיל' ניצן שסלר ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+צה"ל שילם עד היום 2.1 מיליון ש"ח לחיילים שאיבדו ציוד בטבח
01:23 16/01/24  |  עידן יוסף
בכנסת נידונה בתמיכה בניצולי אירועים בדרום, בדגש על טיפול פסיכולוגי, תחנת מיצוי זכויות ותקצוב צעדים מרכזיים.

אל"ם שולי אלכסנדר, ראש מחלקת הפרט באכ"א, התוותה את הליך הפיצויים של צה"ל בגין אובדן ציוד, כאשר 2.1 מיליון שקל כבר הועברו. על אובדן בשווי עד 7,000 שקל החייל יקבל תשלום מיידי. תביעות מעל 7,000 שקל - נבדקות בידי ועדה פרטנית במשרד הביטחון פעמיים בשבוע, וכל חייל מקבל תשובה בתוך שבוע מהוועדה. לדבריה, 988 תביעות כבר אושרו, ו-101 תביעות נוספות עדיין נידונות. היא הדגישה כי כל חייל שהיה בעוטף בשמחת תורה - קיבל שיחת-טלפון על-מנת לבדוק אם נדרש במענה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפתח למיטוט החמאס אינו בעזה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
כושי
16/01/24 12:57
2
הירונימוס
17/01/24 17:28
3
נפרטיטי
18/01/24 19:49
4
איסלמיסט
18/01/24 19:53
5
חיים ק.
19/01/24 08:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
במרחב בית לאהיה, לוחמי צוות קרב חטיבה 401 איתרו כ-100 מתקני רקטות וכ-60 רקטות מוכנות לשיגור. הלוחמים חיסלו עשרות מחבלים במהלך הקרבות.
16/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צה"ל התיר הבוקר (יום ג', 16.1.24) לפרסום כי לוחם צה"ל נוסף נפל ברצועת עזה: רס״ל במילואים ניצן שסלר, בן 21 מחדרה, לוחם בגדוד 7155, עוצבת ׳חוד החנית׳ (55), נפל אתמול במהלך היתקלות עם מחבלים בדרום הרצועה. בכך עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-523.
16/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
אירן טוענת (16.1.24) כי תקפה בטילים בליסטיים מטה של המוסד בכורדיסטן. לדיווח אין אימות ממקור אחר.
15/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
השר גדעון סער (המחנה הממלכתי) התבטא (15.1.23) נגד דבריו של שר הביטחון יואב גלנט, ואמר כי ״אסור בשום אופן להגיד סיום שלבים לפי לוח זמנים ולא לפי הישגים".
15/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
נציגי צה"ל הגיעו הערב (ב', 15.1.24) למשפחותיהם של החטופים יוסי שרעבי, איתי סבירסקי ונועה ארגמני ועדכנו את בני המשפחות במידע שיש בידי הצבא על אודותיהם ובשני הסרטונים שלהם שפרסם חמאס ביממה האחרונה. צה"ל בוחן את מהימנות הסרטונים ותא"ל דניאל הגרי אמר כי יעדכן את הציבור בהמשך.
15/01/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il