|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
מטוס ללא טיס [צילום: פלאש 90]

קונספציה ממלחמת העולם השנייה

הנחה שחיל-האוויר יכריע את המלחמה היא קונספציה ממלחמת העולם השנייה הדבר הנכון הוא להקים חיל טילים ואז יהיה מקום לוויכוח בין מפקד חיל הטילים לבין מפקד חיל-האוויר כל צד יתמוך בגירסה שלו וכך ורק כך נגיע למינון נכון
10/03/2024  |   מוטי הרכבי   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

80 שנה עברו ממלחמת העולם השנייה. אסור לקבל קונספציה זאת כתורה משמים! אסור להסתמך רק על חיל-האוויר. חייבים להקים חיל טילים כמו שמקובל ברוב הצבאות המודרניים.

נתחיל עם מעט היסטוריה - בתחילת מלחמת העולם השנייה האמינו כל הגנרלים והאדמירלים האנגלים, האמריקנים, הגרמנים והיפנים שאת גורל המערכה הימית יקבעו אוניות המערכה. ככל שהאוניה תהיה בעלת נפח גדול יותר (כושר ספיגה), שריון עבה יותר ובעלת תותחים גדולים יותר, תוכל אוניה כזו לנצח בקרבות הים. אבל הכשלונות הברורים של קונספצית אונית המערכה הוכיחו שגורל המלחמה נקבע על-ידי מטוסים ונושאות מטוסים ומכאן המסקנה לסמוך על חילות אוויר ונושאות מטוסים. אבל למי ששכח מאז מלחמת העולם השנייה חלפו כבר כמעט 80 שנה!

כשהיפנים תקפו בפרל הרבור הם התעלמו מנושאות המטוסים האמריקניות שעזבו את הנמל לצורך תרגיל והתמקדו באוניות המערכה שנשארו בנמל, גישה שתאמה את קונספצית אוניות המערכה. כאמור הקונספציה הייתה שאוניות המערכה יקבעו את גורל המלחמה הימית ולכן גם את גורל המלחמה היבשתית.

היפנים הצליחו להטביע או לפגוע בכל אוניות המערכה האמריקניות. יומיים מאוחר הטביעו גם 2 אונית מערכה בריטיות. הקונספציה איפשרה לנושאות המטוסים האמריקניות להינצל, דבר שאיפשר לאמריקנים לנצח כשנתיים מאוחר יותר בקרב המידווי, ניצחון שהחזיר את השליטה באוקיינוס השקט לאמריקנים, דבר שהציל את אוסטרליה מפלישה יפנית והחזיר את היוזמה לצי האמרקאי.

למרות שההצלחה היפנית בפרל הארבור הייתה הודות לנושאות המטוסים, היפנים עדיין לא התעוררו מהקונספציה והשקיעו את מיטב כספם ומאמציהם בבניית אוניות מערכה הגדולות בעולם מסוג "יאמטו" (סה"כ נבנו 3 אוניות, רביעית הוסבה לנושאת מטוסים אבל מאוחר מדי). לו היו היפנים משקיעים כספים אלה בבנייה של עוד נושאות מטוסים, ספק עם האמריקנים היו מנצחים במידווי וגורל המלחמה באוקיינוס השקט היה שונה! אגב אוניות המערכה היפניות כמעט ולא השתתפו בקרב וטובעו על-ידי מטוסים!

הגרמנים המשיכו באותו קו והשקיעו את מיטב מאמציהם בבנית 2 אוניות מערכה שהיו גדלות, מהירות ובעלות כוח אש שאף אוניה אמריקנית או בריטית לא השתוו להן. אוניות המערכה הגרמניות שבנו ה"ביסמארק" וה"טירפיץ" כמעט שלא השתתפו בקרב. ה"ביסמארק", בהפלגה היחידה שלה הצליחה אומנם להטביע אוניית מערכה בריטית - "ההוד", אבל טובעה בגלל מטוס קטן ממלחמת העולם הראשונה שהמריא מנושאת מטוסים ישנה והצליח לפגוע בהגיים של ה"ביסמארק" דבר שהוביל בסוף לטביעתה. ה"טירפיץ" מעולם לא השתתפה בקרב. ה"טירפיץ" טובעה בסוף על-ידי חיל-האוויר הבריטי במקום בו התחבאה בפיורד בשבדיה. לו היו הגרמנים משקיעים את התקציב האדיר שהושקע בשתי אוניות המערכה בעוד צוללות, ייתכן מאוד שהיו מצליחים לחנוק את אנגליה וגורל המלחמה היה שונה.

הלקח והמסקנה הברורה של מלחמת העולם שניה היה - גורל המערכה הימית והיבשתית יקבע על-ידי מטוסים ונושאות מטוסים! מסקנה נכונה אבל מאז עברו 80 שנה! צבא הגנה לישראל אימץ מסקנה זאת ולכן חלק הארי של התקציב של צהל הושקע במטוסים. הדבר הוכיח את עצמו במלחמת ששת הימים כשגורל המערכה נקבע כבר בשעות הראשונת על-ידי חיל-האוויר, וגם במלחמת יום כיפור.

אולם מאז מלחמת העולם השנייה עברו כ-80 שנה וממלחמת ששת הימים עברו כ-60 שנה. שדה הקרב השתנה. הטילים החדשים זולים יותר וזמינים יותר. טיל שעלותו אפסית יכול לפגוע ולהפיל מטוס שעלותו מגיעה ל-100 מיליון. מה שיותר גרוע זה שניתן לשתק את כל חיל-האוויר על-ידי מספר טילים שיפגעו בבסיסי חיל-האוויר. גורל המלחמה הבאה יקבע על-ידי טילים ומטוסים ללא טייס ולא מטוסים. במחיר של מטוס F35 ניתן לרכוש לפחות 1,000 טילים ולפזר אותם ב-1,000 מקומות. מטוס ללא טייס עולה חלקיק מעלות מטוס מאוייש והפלת מטוס כזה היא שולית ביחס לפגיע במטוס מאוייש.

ישראל משקיעה כמובן גם בטילים ובמטוסים ללא טייס, אבל להערכתי המינון בין מטוסים מאויישים לטילים אינו נכון. היום גם הטילים וגם המטוסים ללא טיס נמצאים בחיל-האוויר. העובדה שטייס (בכיר ככל שיהיה הוא עדיין טיס) הוא זה שקובע היכן יושקע התקציב ולכן מירב התקציב מושקע במטוסים מאויישים ולא בטילים ובמטוסים ללא טייס.

הדבר הנכון הוא להקים חיל טילים ואז יהיה מקום לוויכוח בין מפקד חיל הטילים לבין מפקד חיל-האוויר. כל צד יתמוך בגירסה שלו וכך ורק כך נגיע למינון נכון. גם מטוסים ללא טיס צריכים להיות מופעלים ישירות על-ידי כוחות שיריון ורגלים. חיל-האוויר צריך מטוסים ללא טייס אבל כך גם חילות השריון והרגלים.

הזמן הולך ואוזל!! בוא נתפלל שעדיין לא מאוחר. זכרו, כשהאמריקנים כשלו בפרל הארבור מאות אלפי אזרחים בדרום מזרח אסיה שילמו את המחיר. אחרי ה-7 באוקטובר אנחנו יודעים בדיוק מי ואיך ישלם את מחיר הטעות הישראלית.

מאחר שהזכרתי את מתקפת הפתע על פרל הארבור והקרב על המידווי, כדאי אולי ללמוד מה עשו האמריקנים והיפנים כשנחלו כישלון מודיעיני וצבאי:

המתקפה היפנית על פרל הארבור הייתה ללא ספק כישלון מודיעיני, כישלון מוכנות של הצבא האמריקני בהוואי וכישלון מבצעי. אין מקום להשוואה בין מתקפת פרל הארבור ל-7 באוקטובר. לאמריקנים לקח כמעט שנתיים להתאושש ורק אחרי קרב המידווי חזרו האמריקנים לנצח. ב-7 באוקטובר חזרה השליטה והיוזמה לצה"ל אחרי כ-48 שעות. המחיר ששילמו האמריקנים והעולם היה נורא - לא רק אלפי אזרחים וחיילים אמריקנים. היפנים ניצלו את ההצלחה כבשו חלקים מסין, הונג קונג, פיליפינים, קוריאה, בעצם את רוב דרום מזרח אסיה וגרמו בכך למאות אלפי הרוגים. היפנים גם התחילו את ההכנות לכיבוש אוסטרליה וללא המידווי ייתכן שהיו מצליחים.

אז מה קרה באמריקה? איש לא האשים את רוזבלט במחדל המודיעיני (למרות שהיפנים המשיכו לנהל משא-ומתן עם הממשל האמריקני עד להתקפה). הגנרלים שכשלו הוחלפו והנשיא מינה את אדמירל נימיץ לנהל את הצי באוקיינוס השקט והשאר היסטוריה. הקרב על המידווי היה כישלון יפני צורב. כישלון מודיעיני וצבאי, קרב שחרץ את גורלה של יפן. גם ביפן לא הוחלף האיש החזק (מקביל לראש ממשלה) וכמובן לא הקיסר. הגנרלים הכושלים הוחלפו!

תאריך:  10/03/2024   |   עודכן:  12/03/2024
מוטי הרכבי
+הוסרה הגבלת ההתקהלות באזורים "ירוקים"
21:08 10/03/24  |  עידן יוסף
בתום הערכת מצב הוחלט להסיר את הגבלת ההתקהלות באזורים הנמצאים במדיניות ירוקה, למעט הערים אשקלון ונתיבות שבהן תישאר מגבלת התקהלות של עד 15,000 אנשים. זאת למרות שעדיין נותרה בידי חמאס יכולת לירי "סמלי" לטווחים מרוחקים.

יתר האזורים נשארים ללא שינוי במדיניות. יש להמשיך ולעקוב אחר ההנחיות המפורסמות על-ידי פיקוד העורף באמצעי ההפצה הרשמיים. ההנחיות המלאות מעודכנות בפורטל החירום הלאומי וביישומון פיקוד העורף.
טבלת ההגבלות
+צה״ל תקף שני משגרים מהם בוצע ירי לעבר צפון הארץ
21:03 10/03/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב תקפו במרחב רשאי אל-פוחר את המשגר ממנו בוצעו שיגורים לעבר מרחב החרמון. כמו-כן, הותקף משגר נוסף במרחב כונין שבדרום לבנון, ממנו בוצעו שיגורים למרחב מירון במהלך היום.

מוקדם יותר היום זוהו כ-30 שיגורים שחצו משטח לבנון לעבר מרחב החרמון, צה״ל תקף בירי ארטילרי את מקורות הירי ואין נפגעים.
+צה"ל ושב"כ מעריכים שהשנה ייעצרו אלפי מחבלים
19:39 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מאז פרוץ המלחמה נעצרו כבר כ-4,000 מחבלים, מרביתם בעזה  ▪  נתניהו הנחה את משרדי האוצר, הביטחון והביטחון הלאומי להכין בדחיפות אלפי מקומות כליאה
כלא עופר [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+נתניהו משיב לביידן: "רוב הציבור בישראל תומך במדיניותי"
19:28 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש בראש מול נשיא ארה"ב, אומר ראש הממשלה נתניהו בתגובה לביקורת כלפיו מצד ביידן: "זאת לא המדיניות הפרטית שלי בלבד, מדובר במדיניות שנתמכת על-ידי הרוב המכריע של הישראלים - תמיגה בהשמדת החמאס ודחיית כל ניסיון לכפות עלינו מדינה פלשתינית"
נתניהו. מבינים מה טוב לנו [צילום: נמרוד קליקמן/פול פלאש 90]
+משלחת משפחות חטופים בראשות שר החוץ יוצאת לדיון במועצת הביטחון
17:13 10/03/24  |  עידן יוסף
ראש ממשלת, בנימין נתניהו, שוחח עם שר החוץ ישראל כ"ץ ואיחל לו הצלחה לקראת נסיעתו הלילה לניו-יורק, לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא ממצאי הדוח על הפשעים המיניים של החמאס ב-7 באוקטובר. נתניהו הדגיש בשיחתו כי בקשתן של ארה"ב, בריטניה וצרפת לכנס את מועצת הביטחון מיד היא הישג מדיני חסר תקדים, שהושג בזכות מאמצים דיפלומטיים נרחבים בהובלת השר כ"ץ.

כ"ץ הודה לראש הממשלה על הגיבוי והסיוע, והתייעץ עימו על אודות דרכי הפעולה שיש לנקוט כדי לקדם הכרזה רשמית של האו"ם על חמאס כארגון טרור ולהטלת עיצומים אישיים על ראשי חמאס. עוד אמר כי ישראל לא תעצור עד אשר יוכרז חמאס ארגון טרור.

למשלחת בראשות כ"ץ יתלוו עשרות בני משפחות של חטופים שנמצאים בשבי חמאס, וישתתפו בדיון במועצת הביטחון. נקבעה להם פגישה עם פרמילה פאטן, הנציגה המיוחדת של האו"ם לאלימות מינית באזורי עימות ומחברת הדוח. אל הביקור יתלווה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש.
+התרעה הופעלה במג'דל שמס
16:41 10/03/24  |  עידן יוסף
התרעה הופעלה במג'דל שמס שבצפון רמת הגולן.

אלמיאדין הלבנוני: למעלה מ-30 רקטות נורו מלבנון לפני זמן קצר לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. מדובר צה"ל נמסר כי תצפיתניות באוגדה 210 זיהו מוקדם יותר היום חוליית מחבלים חמושים במשגר נ"ט במרחב שבעא שבדרום לבנון.

זמן קצר לאחר הזיהוי, הכווינו התצפיתניות מטוסי קרב של חיל-האוויר וכלי טיס נוסף אשר תקפו את החוליה במרחב וזאת בטרם הצליחה לבצע את השיגור.

הבוקר זוהה כלי טיס של חיזבאללה שנפל בשטח פתוח במרחב החרמון. אין נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, מוקדם יותר זוהה שיגור נ״ט משטח לבנון למרחב מלכיה. אין נפגעים ונזק נגרם לכלי רכב צבאי.
+הותר לפרסום: לוחם מילואים נהרג בקרב ברצועה
16:26 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ההרוג הוא רס"ל (מיל') מיכאל גל (29) מירושלים, לוחם בפלוגה המסייעת של גדוד 450, חטיבת ביסלמ״ח (828)  ▪  זהו החלל ה-248 מתחילת התמרון
רס"ל (מיל') מיכאל גל
+ח'אן יונס: הותקפה תשתית טרור ששימשה מחבלים ב-7.10
14:33 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ארבעת המחבלים שהסתתרו במבנה חוסלו  ▪  בדירת מסתור של פעילי חמאס איתרו הכוחות: פגזים, מטענים, ארגזי תחמושת
[צילום: דובר צה"ל]
+הגרעון התקציבי בחודש פברואר: 5.6% תוצר
13:52 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הכנסות הממשלה כמעט ולא השתנו, אך ההוצאות זינקו בחודש שעבר ב-43.5% - ולא רק בשל המלחמה: ההוצאות שאינן נובעות מן המלחמה עלו ב-16%  ▪  הגרעון מתחילת השנה: 10.9 מיליארד שקל
הגרעון השנתי המתוכנן: 6.6% תוצר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+התחקיר בצה"ל הוא "פייק" (בלוף) המגביר את האנטרופיה (אי הסדר) ומנוון את מערכת הביטחון
12:24 10/03/24  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
חלק ראשון של דיון עומק ביני ובין לוחם סיירת מטכ"ל, המהנדס והוגה הדעות יצחק סיבוש, והד"ר לכלכלה ופילוסוף אלדד שידלובסקי, לשעבר ראש אגף כלכלה ומחקר במשרד האוצר. שוחחנו מדוע אין מפיקים לקחים בצה"ל כפי שנחשף בטבח 7 באוקטובר.
[צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ בן ברק: אם לצאת למלחמה בצפון לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו
10:58 10/03/24  |  מירב ארד
ח"כ רם בן ברק התייחס בראיון לרדיו צפון 104.5FM למתיחות בגזרה הצפונית: "יש מלחמה בצפון, אנחנו צריכים להתנהל נכון, ואם לא תהיה לנו ברירה לצאת למלחמה אז נצא למלחמה ואנחנו צריכים לעשות את זה לפחות כשאנחנו מאוחדים עם בנות בריתנו. סביר להניח שגם הם מרגישים יותר ביטחון כשהמשענת שלנו מתערערת".

+פורים בלי יין: לוחמים, שימו לב להנחיות!
10:29 10/03/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנחיות ענף ההלכה ברבנות הצבאית: חיילים המעוניינים לצום בתענית אסתר רשאים לעשות זאת, למעט חיילים העוסקים בלחימה או בפעילות ביטחונית  ▪  קריאת המגילה בשטח אויב תתבצע רק בהתאם להנחיות המפקדים ובחלק מהמקרים ניתן להקדימה  ▪  חייל שלא יוכל להעביר מתנות לאביונים יפריש את הכסף עבורם ויתן להם כשיתאפשר  ▪  לוחמים אסורים בשתיית יין בפורים, כיוון שעליהם לשמור על צלילות דעת
מאות שאלות מחיילים בשטח [צילום ארכיון: הדס פרוש/פלאש 90]
+צה"ל חיסל את המחבל שהרג את רס"ן עמישר בן דוד
09:27 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
צוות הקרב של חטיבת הנח״ל ממשיך בלחימה במרכז רצועת עזה וחיסל ביממה האחרונה 13 מחבלים באמצעות ירי צלפים, הכוונת מטוס קרב, כלי טיס וירי טנקים
[צילום: דובר צה"ל]
+35 שיגורים לעבר מירון; מטוסי קרב תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה
09:23 10/03/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים  ▪  מטוסי קרב תקפו הלילה תשתיות טרור של חיזבאללה  ▪  חיזבאללה לקח אחריות על המטח למירון
מטח רקטות כבד באזור מירון [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+נחוץ: פסיכולוג במשרה מלאה
08:17 10/03/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
לפני שנים לא מעטות בהיותו עדיין שר תחבורה הציע השר כ"ץ שישראל תבנה נמל בחופי עזה  ▪  היא תבדוק שהייבוא לרצועה אינו כולל נשק לארגוני הטרור, אבל תאפשר לעזתים לנהל את חייהם האזרחיים ללא תחושת המצור והחנק שכפתה עליהם ישראל  ▪  מי ששמע את הרעיון הנבון של כ"ץ ידע כי לא יתגשם לעולם
הצעה של ישראל כ"ץ [צילום: חסן ג'די/פלאש 90]
+ביידן: רוצה לחזור לישראל ולנאום בכנסת; מחריף ביקורתו על נתניהו
06:28 10/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מסרב לומר האם אפשרות זו נדונה בפועל והאם יהיה צורך בהזמנה של נתניהו או של הרצוג  ▪  "נתניהו מזיק לישראל יותר מאשר עוזר לישראל, בכך שהוא גורם לעולם לראות את ישראל בצורה הפוכה לעקרונותיה"  ▪  סבור שניתן להשיג הפסקת אש ביממה הקרובה ואומר שעושה כל שביכולתו כדי להפסיק את סבל האזרחים ברצועה
אחד החשודים, מחמד חאלד חלאילה, עמד בקשר עם תשתית חמאס מרצועת עזה
ביידן בביקורו בארץ בשבוע השני של המלחמה [צילום: חיים צח, לע"מ]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קונספציה ממלחמת העולם השנייה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במ
11/03/24 07:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
בפעולה משולבת מהאוויר ומהקרקע, לוחמי יחידת אגוז הכווינו כלי טיס שחיסל את המחבל שהרג את רס״ן (מיל') עמישר בן דוד ז״ל בקרב בדרום רצועת עזה ביום ו' השבוע.
10/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
דובר צה"ל מאשר (יום א', 10.3.24) כי זוהו כ-35 שיגורים מלבנון שחצו לשטח ישראל במטח האחרון לעבר הגליל. חלק מהרקטות וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.
10/03/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
בני גילי, אלה שבמילון היומי שלהם נכללים כבר הביטויים "קוצב לב" ו"הפרעת קצב" ו"שבץ מוחי", ייטיבו עם עצמם אם יימנעו מלצפות במהדורת החדשות של הטלוויזיה. התוכן מזמין דום לב והיצרות עורקים.
10/03/2024  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מעוניין לבקר בישראל ולנאום בכנסת. הוא אמר זאת (10.3.24) בראיון לרשת NBC בעקבות נאום מצב האומה. הוא תקף את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר שעדיין יש אפשרות להפסקת אש ביממה הקרובה והצהיר שלא ימנע מישראל נשק דוגמת כיפת ברזל.
10/03/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי אומר כי לצד המאמץ להביא למצב ביטחוני שבו תושבי הצפון יחזרו לבתיהם, באמצעות פגיעה במערכים הצבאיים של חיזבאללה, ממשיך הצבא להאיץ את המוכנות שלו למלחמה, אם יידרש אליה. "אנחנו ערוכים לצאת להתקפה רחבה יותר בהינתן פקודה", הבהיר.
09/03/2024  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
לא לתמונת ניצחון לסינוואר
מיכאל דבורין
זה לא לעניין להאשים את הרמטכ"ל. נתניהו הוא ראש הממשלה והוא מוביל את זה. צריך להפסיק את המשחקים בעניין הזה    הייתכן שסינוואר מביס את נתניהו פעם אחר פעם מאז עסקת שליט? לדמיין את סינו...
צבי גיל
צבי גיל
"לקחי השואה חייבים להיות לקוד תרבותי של חינוך לערכים הומניים, לדמוקרטיה, לזכויות אדם, לסובלנות וסבלנות, ונגד גזענות ואידיאולוגיות טוטליטריות" - מתוך מנשר ניצולי השואה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il