|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
מפלצות הנאצים [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]

האתגר המשפטי הגדול

ברקע יום הזיכרון לשואה והגבורה: ללמוד מסיפור הגבורה של האנס ליטן (Hans Litten) העו"ד היהודי שלנו שכמעט ניצח את היטלר, מה צריכה מערכת המשפט
07/05/2024  |   אבי נחמני, אבי נחמני   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות
[צילום: אבי נחמני]

ברקע המלחמה הנמשכת בעזה, מתקיימים דיונים מתחת לרדאר התקשורתי, בשאלות הקשות סביב ההליך המשפטי למחבלי הנוח'בה. הסוגיות קשות ומורכבות מאוד. אין בישראל אח ורע לסדר גודל של אירוע מהסוג הזה ודומה שהמערכת המשפטית תצטרך להמציא את עצמה מחדש. ברקע יום הזיכרון לשואה והגבורה, מערכת המשפט שלנו יכולה וצריכה לשאוב כוח ועידוד מסיפורו של אחד, עו"ד יהודי-גרמני שניסה לעצור את היטלר מנהיג המפלגה הנאצית עוד לפני עליית המפלגה לשלטון. סיפורו של האנס ליטן, פחות מוכר בתודעה הציבורית וראוי שיקבל יותר ביטוי נוכח יום השואה, השביעי לאוקטובר ומה שביניהם.

ליטן היה צעיר בן 27, עו"ד יהודי גרמני שייצג קורבנות של המפלגה הנאצית לפני עלייתה לשלטון. שיאו המקצועי היה בשנת 1931 במאבק נגד המפלגה הנאצית, כאשר הצליח ב-8 למאי לזמן לדוכן העדים בבית המשפט לעניינים פליליים בברלין, את מנהיג המפלגה הנאצית הצורר אדולף היטלר - עוד בטרם זה התמנה לקנצלר. ההליך המשפטי שהוביל ליטן, לגרום להיטלר למסור עדות כעד מרכזי על פשעים של פעילי מפלגתו, יכול היה לסכן את עתידו הפוליטי של הצורר הנאצי. ליטן חשף והציג את השיטות האכזריות של היטלר אלא שבאותן שנים מערכת המשפט הגרמנית התכופפה בפני השלטון ולא גילתה עמוד שדרה ועמידה על עקרונות שלטון החוק.

שנתיים לאחר מכן, בינואר 1933 המפלגה הנאצית עלתה לשלטון. היטלר לא שכח את ההשפלה שעבר בחקירות על-ידי המשפטן היהודי הצעיר והורה לעצור את ליטן. חרף הפצרות של בני משפחתו, ליטן סירב לעזוב את ברלין כדי להמשיך לייצג את מעמד הפועלים החלש בעיר שלא היה מסוגל לברוח. ליטן נעצר ובמשך חמש שנים עבר מסכת עינויים קשה. בשנת 1938 כשהוא בגיל 34 בלבד, שם קץ לחייו. לזכרו הוצבה בברלין אנדרטת זיכרון ורחוב נקרא על שמו. זהו על קצה המזלג, סיפורו המרגש של עו"ד האנס ליטן, אליו נחשפתי במסגרת קורס במשפטים שלמדתי אצל פרופ' יובל אלבשן בקריה האקדמית אונו. כמה שמעו על האנס ליטן היהודי האמיץ שיצא למאבק מול המפלצת הנאצית אני לא יודע, אבל אפשר רק לדמיין מה היה קורה, אילו מערכת המשפט בגרמניה של אז, הייתה עצמאית ומעמידה לדין את הצורר הנאצי.

אז איך יראה ההליך המשפטי למפלצות הנאצים? מי ייצג אותם? האם יוקם בית משפט מיוחד, האם ניתן להחיל את עונש המוות עליהם, ועוד שאלות משפטיות מורכבות. מערכת המשפט הישראלית ניצבת בפני האתגר המשפטי הגדול ביותר שידעה בתולדותיה. דבר אחד ברור: הניצחון בזירה המשפטית הזו מצריך אומץ, גבורה וקור רוח כמו של האנס ליטן, כדי ללכת עד הסוף עם הנאצים של השבעה באוקטובר.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי וסטודנט למשפטים בקריה האקדמית אונו.
תאריך:  07/05/2024   |   עודכן:  07/05/2024
אבי נחמני
+אתונה: מפגינים התפרעו מול מלון בבעלות ישראלית
23:24 07/05/24  |  עידן יוסף
התפרעויות נרשמו באתונה מול מלון בראון שבבעלות ישראלית. על-פי הודעת משרד החוץ, המשטרה המקומית השתלטה על האירוע ומבחינתם הוא הסתיים. האספסוף שהתקבץ סביב המלון ביקש לפגוע ביהודים ובתיירים ישראלים, ופוזר בגז מדמיע על-ידי המשטרה.
[צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+כיפת ברזל יירטה מטרה לאילת ששוגרה מעירק; אזעקות בגליל העליון
23:11 07/05/24  |  עידן יוסף
דוברות עיריית אילת: גורמי ביטחון במרחב מדווחים על יירוט של כיפת ברזל על מטרה חשודה במפרץ אילת. מפיקוד העורף נמסר כי לא היה צורך באזעקה". מיליציות עירקיות נטלו אחריות לירי. זוהי התקיפה השלישית בתוך יומיים מעירק.

התרעות הופעלו גם באביבים וביראון כתוצאה מירי צה"ל, ובקריית שמונה ובישובים נוספים באצבע הגליל כנראה כתוצאה משיגורים מלבנון.

מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו מוקדם יותר היום מבנים צבאיים של חיזבאללה במספר מרחבים בדרום לבנון, ביניהם בליידא, מרון א-ראס, יארון, ואלחיאם. בנוסף הותקפה תשתית טרור של חיזבאללה במרחב כפר חמם, לצד עמדת שיגור ניידת של הארגון במרחב עייתא א-שעב שבדרום לבנון. במהלך היום זוהו שתי מטרות אוויריות שחצו מלבנון לעבר צפון הארץ, אחת מהן יורטה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית, נגרם נזק קל ואין נפגעים.
+ראש ה-CIA חזר לשיחות בקהיר
22:20 07/05/24  |  עידן יוסף
ראש ה-CIA ויליאם ברנס חזר לקהיר לשיחות המשא-ומתן (רויטרס). משלחת חמאס בראשות ח'ליל אלחיה, סגנו של יחיא סינוואר וחבר הלשכה המדינית של חמאס, הגיעה מוקדם יותר לקהיר, כדי לדון בהסכם הפסקת אש. מהצד הישראלי נמצאים בקהיר דרגי עבודה זוטרים. מקור מצרי בכיר אמר כי יש הסכמה בין כל הצדדים לחזור להליך המו"מ על עסקת חטופים.
+ממשל ביידן מעכב משלוח פצצות מדויקות לישראל
22:04 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארצות הברית מעכבת משלוחים של שני סוגים של פצצות מדויקות מתוצרת בואינג כדי לשלוח מסר מאיים לישראל  ▪  בלחץ ארה"ב מעבר כרם שלום ייפתח ודלק יועבר במעבר רפיח  ▪  מחר תוגש חוות דעת לקונגרס בעניין הפרת זכויות אדם והחוק הבינלאומי מצד ישראל
ביידן בטקס יום השואה [צילום: ג'יי סקוט אפלוויט/AP]
+החטוף ליאור רודאיף נרצח בשבעה באוקטובר
21:38 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
על-פי ממצאים חדשים, גופתו של נהג האמבולנס מקיבוץ ניר יצחק מוחזקת בידי חמאס  ▪  בכך עלה מספר החטופים שידוע כי אינם בחיים לשלושים ותשעה
ליאור רודאיף. הותיר אלמנה וארבעה יתומים
+איש העסקים זיו קופר נרצח במצרים
20:42 07/05/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הנרצח נושא אזרחות ישראלית וקנדית ולא ברור האם הרקע לאירוע הוא לאומני  ▪  ארגון מצרי קקיוני נטל אחריות לרצח שאירע באלכסנדריה
זיו קופר ז"ל
+גנץ: לצוות המו"מ שיצא לקהיר יש חובה להפוך כל אבן
20:01 07/05/24  |  איציק וולף
יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, הצהיר כי למשימת החזרת החטופים יש קדימות עליונה במערכה הצבאית של ישראל וכי הצוות הישראלי שנשלח שוב לקהיר חייב לפעול כדי להביא למתווה שחרור חטופים.

״אתמול התחלנו בפעולה צבאית באזור רפיח - שתלך ותתרחב ככל שיהיה צורך.
אני מבקש לחזק כתמיד את כל לוחמי צה"ל. אני משוכנע שיעמדו במשימתם ואני תפילה לשובם בשלום. בכל שלב בו נוכל להגיע למתווה להשבת חטופינו, נעשה זאת. למשימה הזו יש קדימות עליונה. לצוות המשא ומתן שיצא לקהיר, אין רק מנדט להקשיב - יש לו חובה להפוך כל אבן, ולפעול כדי להביא למתווה. כולנו פועלים כדי שזה מה שיקרה, יום-יום", אמר.

גנץ פנה גם לתושבי הצפון ואמר כי החזרתם הביתה בביטחון לפני פתיחת שנת הלימודים נמצאת על השולחן, ותישאר עליו כל עוד הוא חלק מהממשלה. "אסור לאפשר עוד שנה אבודה בצפון", אמר.

+נפתחה המערכת לתביעות פיצויים לעסקים בגבול הצפון
19:16 07/05/24  |  איציק וולף
היום נפתחה המערכת להגשת תביעות לפיצויים במסלול מחזורים בגין החודשים ינואר-פברואר עבור עסקים ביישובים מפונים, עסקים בקו העימות בצפון ובאזור התגוננות גליל עליון.

החל מהיום, יוכלו בעלי עסקים מיישובים מפונים, בעלי עסקים באזור קו העימות בצפון וכן בעלי עסקים באזור התגוננות גליל עליון להגיש תביעה לפיצויים במסלול מחזורים בגין החודשים ינואר-פברואר 2024.

בהמשך תיפתח האפשרות להגיש תביעה במסלול שכר לתקופה זו, ובעלי העסקים יבחרו את אחד משני המסלולים. על מנת להגיש תביעה יש להיכנס למערכת, להזדהות, לבחור באפשרות "חרבות ברזל - ינואר-פברואר" ולבחור במסלול המתאים, בהתאם להנחיות ורשימות היישובים המפורטות באתר הרשות.
+נתניהו: הצעת חמאס הייתה רחוקה מהדרישות ההכרחיות של ישראל
18:50 07/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה מבהיר כי למרות הפערים הגדולים מאוד בין הדרישות הישראליות לבין ההצעה שהעביר חמאס באמצעות המתווכים - נשלחה המשלחת הישראלית לקהיר  ▪  טען שהכניסה לרפיח משרתת גם את חיסול חמאס וגם את קידום השבת החטופים
נתניהו. הכניסה לרפיח - על פי החלטת הקבינט [צילום: לע"מ]
+אם ואם ואם
18:35 07/05/24  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ברמה המעשית לשנים הקרובות יכלה ישראל להגיע ליעדה האסטרטגי גם במהלך המלחמה הרעה הזאת אילו הסכים ביבי להעביר את השליטה ברצועת עזה למנהלה פלשתינית הכוללת גם את הרשות הפלשתינית
כישלון [צילום: צפריר אביוב/AP]
+מבצע במרחב טו"כ: חוסל מחבל חמוש, שישה מבוקשים נוספים נעצרו
15:40 07/05/24  |  מירב ארד
כוחות סיירת חרוב, דובדבן, שב"כ, ומג"ב השלימו הלילה מבצע שארך מעל 20 שעות במרחב טולכרם שבחטיבת מנשה. במהלך המבצע הכוחות השמידו שלוש מעבדות מטענים וכוחות הנדסיים חשפו מספר מטענים שהוטמנו מתחת לצירים. במהלך חילופי אש, הכוחות חיסלו מחבל חמוש ועצרו שישה מבוקשים נוספים. בנוסף, הכוחות איתרו והחרימו עשרות חלקי נשקים וציוד צבאי וסרקו מעל 60 מבנים במרחב.

במהלך פעילות במרחב דהרייה שבחטיבת יהודה, הלוחמים עצרו מבוקש שסייע למחבל אשר ביצע את הפיגוע בגן יבנה.

במרחב חווארה שבחטיבת שומרון, הכוחות עצרו מבוקש ואיתרו והחרימו עשרות אלפי שקלים של כספי טרור.

במרחב אל בירה שבחטיבת בנימין, הוחרמו אמצעים לייצור חומרי תעמולה עבור ארגוני טרור.

+השר סמוטריץ': הוצאת המשלחת לקהיר היא טעות ונפילה למלכודת חמאס
15:26 07/05/24  |  מירב ארד
יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: הוצאת המשלחת לקהיר היא טעות ונפילה למלכודת המניפולטיבית שטומן לנו חמאס יחד עם קטאר ומצרים. זו העת ללחוץ עוד ועוד על צווארו של סינוואר ושל החמאס עד להשמדתם. לדבר רק באש. אסור להיכנע ללחץ הבינלאומי ואסור לעצור עד הניצחון והכנעת האויב. זו מלחמת העצמאות שלנו ואנחנו חייבים לנצח בה.

כדי להבטיח שזה קורה ונוכל לנתק את צינורות החמצן של חמאס עלינו לפעול היום לפי 3 אבני דרך שיביאו להשבת הביטחון לתושבי הדרום: כיבוש מלא של העיר ומרחב רפיח; ⁠השמדת כל התת קרקע ברפיח והסביבה; ⁠החזקה מלאה בציר פילדלפי ובמעבר רפיח. מיד אחר כך נמשיך לדיר אל בלאח ונוצירת במחנות המרכז ונשלים את פירוק גדודי החמאס שנשארו שם."
+ראש מנהלת תקומה: "הקיבוצים יחזרו לבתיהם תוך שנתיים או שלוש"
14:48 07/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
תא"ל מיל' משה אדרי דיבר בוועידה הכלכלית של איגוד הגזברים על עתיד שיקום העוטף והחזון של המנהלת לחמש השנים הקרובות
תא"ל אדרי. יקח שנים לשקם את העוטף [צילום: נגה שדמי]
+התרעות על חדירת כלי טיס עוין בדישון, רמות נפתלי, מלכיה
13:35 07/05/24  |  מירב ארד
התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין בדישון, יפתח, מלכיה, מרכז אזורי מבואות חרמון, רמות נפתלי.
+התרעות מפני חדירת כלי טיס עוין בבית הלל, כפר גלעדי, כפר יובל, מטולה כפר בלום
13:14 07/05/24  |  מירב ארד
אזעקות מפני חדירת כלי טיס עוין הופעלו במספר ישובים בגליל העליון: שמיר, שדה נחמיה, עמיר, נאות מרדכי, להבות הבשן, כפר סאלד, כפר בלום, גונן, תל חי, קריית שמונה, משגב עם, מרגליות, מעיין ברוך, מנרה, מטולה, כפר יובל, כפר גלעדי, בית הלל.
+צה"ל: מטוסי קרב יירטו הלילה כטב"ם - לפני שחדר לישראל
12:59 07/05/24  |  מירב ארד
במהלך הלילה, מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו לשטח ישראל מכיוון מזרח. הכלי היה במעקב על ידי כוחות צה״ל, לא חצה לעבר שטח הארץ ולא הופעלו התרעות בהתאם למדיניות. אין נפגעים ולא נגרם נזק.
+מצרים גינתה את פעולת צה"ל במעבר רפיח
12:44 07/05/24  |  מירב ארד
מצרים גינתה את פעולת צה"ל במעבר רפיח, וציינה כי היא רואה בה "הסלמה מסוכנת" שמהווה איום השגת הפסקת אש קבועה.
+ההצעה "המתוקנת" שהגיש חמאס למתווכות
12:27 07/05/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
נוסח ההסכם שאישר חמאס כולל נסיגת צה"ל מעזה וחזרה לשקט בר קיימא שיוביל לסיום המלחמה, שחרור 33 חטופים "חיים או מתים" בתמורה לשחרור אסירים פלשתינים מהכלא הישראלי לפי רשימות של חמאס
הכתבת שינויים להצעה הקודמת [צילום: אוסמה עבדולרחמן/AP]
+אזעקות נשמעו בכרם שלום
11:09 07/05/24  |  איציק וולף
אזעקות נשמעו לפני הצהריים בכרם שלום שבעוטף עזה. הירי - יומיים לאחר הפגיעה בכוח צה"ל שהיה סמוך לכרם שלום שבה נהרגו ארבעה חיילים.
+מסתמן: פטור מתוכניות והיתר ל-300 יח"ד עבור מפוני כפר עזה בקיבוץ רוחמה
11:00 07/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
המועצה הארצית לתכנון ולבנייה המליצה לשר הפנים לאשר פטור מתוכניות ומצורך בהיתר לבניה של מאות יחידות דיור עבור מפוני כפר עזה הנמצאים כבר שבעה חודשים בקיבוץ שפיים
שתי שכונות זמניות שיוקמו על ידי משרד השיכון [צילום: אריה לייב אברמס/פלאש 90]
+הזדמנות לתיקון יסודי
10:39 07/05/24  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה
תהליך שיקום ארוך וסיזיפי ממתין למטכ"ל הבא, השבת האמון של אזרחי המדינה בצמרת הצבא, עקירת כל פוליטיקה משורותיו, וטיפול מיידי ואגרסיבי בכל תומך סרבנות מכל סוג שהוא
חליוה. האבן הראשה [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+זהירות, תרגיל!
09:54 07/05/24  |  דרור אידר   |   לרשימה המלאה
חמאס דורש הפסקת אש קבועה ללא אפשרות לחדש את הלחימה לאחר מכן  ▪  ישראל דורשת כמובן לחדש את הלחימה לאחר הפסקת האש  ▪  אי-אפשר לגשר על העניין אלא באמצעות ההולכה בכחש של המציאות "ללכת עם ולהרגיש בלי"
סינואר. אין כוונה לכבד את העסקה [צילום: אוסמה עבדולרחמן/AP]
+הלוי עומד על התנגדותו לביקורת כעת של אנגלמן
09:54 07/05/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הרמטכ"ל מתריע: "הטיית הקשב לביקורת תפגע במאמצי המלחמה ובביטחון"  ▪  מדגיש: "אחריותי האישית לאירועים ברורה לי מאוד על כל השלכותיה"
הלוי. "צה"ל לא יסתיר דבר" [צילום: דובר צה"ל]
+ארבל יהוד חשובה מאורית סטרוק
09:07 07/05/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
קשה לי להבין איך קרה, שחייה של דניאלה גלבוע, החיילת התצפיתנית במוצב בקיבוץ נחל עוז, הנמצאת כיום בתופת העזתית עקב מחדל של ממשל ישראלי, נדחקים לקרן זווית, כי ראש הממשלה נמצא במלכוד של יהירות משיחית, המפגינה בבוטות השרה אורית סטרוק
סרוק. יהירות משיחית [צילום: ינתן זינדל/פלאש 90]
+בלם ישראלי (זמני?) לקטר
08:37 07/05/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
אלג'זירה, למי שיודע ערבית, הייתה הערוץ היחיד שהעביר תמונות וקולות מעזה מאז ה-7 באוקטובר לכל בית בישראל  ▪  העובדה שאין תקשורת ישראלית שמכסה את המלחמה מתוך הרצועה העצימה עוד יותר את חשיבות הסיקור העיתונאי כדי להבין מה קורה בשטח
אולפני אל-ג'זירה [צילום: נאסר נאסר/AP]
+כוחות צה"ל השתלטו בהצלחה על הצד העזתי של מעבר רפיח
08:31 07/05/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
דגל ישראל מתנוסס בצד הפלשתיני של המעבר לאחר שכוחות צק"ח 401 השתלטו מבצעית על המעבר  ▪  כוחות גבעתי שולטים על המעבר ועל ציר סלאח א-דין מרכס דהנייה  ▪  ניסיון של מכונית תופת לפגוע בטנק הסתיים בהשמדת מכונית התופת  ▪  פיקוד הדרום תוקף עשרות מטרות חמאס במרחב רפיח
טנקים ישראליים ודגל ישראל מתנוסס בצד העזתי של מעבר רפיח [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+הרצי הלוי: מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה
08:27 07/05/24  |  יצחק בריק   |   לרשימה המלאה
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו גדלו דורות לוחמים
רא"ל הלוי [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+ההרוגים מפגיעת הכטב"ם בצפון: דן קמחג'י ונחמן נתן הרץ
08:10 07/05/24  |  מירב ארד, איציק וולף   |   לרשימה המלאה
השניים שירתו במילואים בגדוד הסיור 6551 שבעוצבת חצי האש  ▪  הלוויתו של הרץ תתקיים בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בשעה 12:00 והלוויתו קמחג'י תתקיים במודיעין בשעה 17:30
נהרגו מפגיעת כטב"ם סמוך למטולה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האתגר המשפטי הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בוקי שמואל
7/05/24 10:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
יש לי בקשה מבנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל, לשנות את סדר העדיפות שלו. לצערי, הוא מעדיף את השרה להתיישבות ומשימות לאומיות, אורית סטרוק, היושבת ניחוחה במשרדה על פני ארבל יהוד מקיבוץ ניר עוז, הנמקה בתופת של גיא ההריגה בעזה.
בשנת 1999 ביקר נשיא מצרים דאז, חסני מבראכ בדוחא, בירת קטר, וביקש מהמארחים שיראו לו את אולפני "אלג'זירה", אז תחנת שידור צעירה ששינתה את מפת התקשורת באזור. בתום הביקור, שכלל סיור במספר קרוואנים הפליא מבראכ: מקום כל כך קטן שעושה כל כך הרבה רעש ונזק. הסיפור ההיסטורי הזה הוא אולי תמצית ההוויה של המשטר הקטרי הנוכחי: הוא חתר ועודנו מעוניין להפוך את קטר למעצמה אזורית, חרף ממדיה הגאוגרפיים הזעירים. העושר העצום מהכנסות נפט וגז, הקמת אלג'זירה ומתן מקלט במשך שנים לגדול פוסקי ההלכה בעולם הסוני, השיח' יוסוף אלקרצ'אוי, הפכו את קטר לשחקן אזורי משמעותי, ששחקנים אחרים מתחשבים בו.
07/05/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
כוחות של צק"ח 401 השתלטו בהצלחה על מעבר רפיח בצד העזתי שלו. כך אישר הבוקר (יום ג', 7.5.24) דובר צה"ל. הכוחות ניתקו את מעבר רפיח מציר סלאח א-דין, הכביש הראשי של רצועת עזה. כעת, כוחות השריון של חטיבה 401 שולטים מבצעית באופן מלא במעבר. במקביל, חטיבת גבעתי שולטת מרכס דהנייה על המעבר ועל ציר סלאח א-דין. אין נפגעים לכוחותינו במהלך הלילה.
07/05/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו גדלו דורות לוחמים. דרך התנהלותו בבחירת דור המפקדים הבא שיבוא אחריו היא דרך עקלקלות, לא מוסרית ולא ערכית וגורמת לצה"ל ולמדינה כולה נזק בל ישוער באובדן אמון המפקדים והציבור ברמטכ"ל ובצבא כולו.
07/05/2024  |  יצחק בריק  |   יומני בלוגרים
הותרו לפרסום שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו אתמול מפגיעת כטב"ם נפץ של חיזבאללה סמוך למטולה. ההרוגים הם רס"ר במילואים דן קמחג'י מכפר האורנים, ורס"ר במילואים נחמן נתן הרץ מהיישוב אלעזר שבגוש-עציון. שני ההרוגים היו בני 31 ושירתו כלוחמים בגדוד הסיור 6551 שבעוצבת חצי האש (551). במותם עלה מניין חללי צה"ל מתחילת המלחמה ל-614.
07/05/2024  |  מירב ארד, איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
תפקודה הלקוי של צרפת בכלל ושל הצבא הצרפתי בפרט בתחילת מלחמת העולם השנייה; לאנשי צבא בכירים אין כישורים לפתח קונספציות ולקרוא את הכתובות על הקיר; דמיון בין התפתחויות ומגמות ב-1940, ...
רון בריימן
רון בריימן
אין צורך בחוק גיוס מגזרי, ובוודאי שאין צורך בחוק השתמטות מקומם    החובה לשרת צריכה לחול על כל בני ה-18 ובנות ה-18, כאשר משך השירות - 3 שנים - והשכר הניתן לחיילי החובה צריכים להיות א...
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il