|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

דיקטטורה תקשורתית

העיסוק הבזוי בבנימין נתניהו האיש ולא ברעיונותיו, מייצג את עריצות המחשבה ארוכת השנים של השמאל כלפי יריביו האידיאולוגיים לא נתניהו זקוק להגנה אלא חופש המחשבה ועצמאות הדעת שלנו, הזכות להחליט בעצמנו ולא להיכנע לתכתיביה של תקשורת העושה שימוש אלים במיקרופון ציבורי לטובת עמדה פוליטית חד-צדדית
20/02/2015  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   בחירות 2015   |   תגובות
גלאמין ושרה נתניהו. בא לחדש [צילומסך]

מה רצית, שהתקשורת לא תדווח? שואלים לא אחת. זאת היתממות, משום שיש דיווח ויש שטיפת מוח. לא היה אפשר להימלט מפרטי הדוח שצוטטו ברצינות תהומית בכל מקום. הפכנו בקיאים באורחה ורבעה של משפחת נתניהו. התחושה בקרב רבים הייתה מחנק. עשרות תותחים מכוונים לא אל אוזנינו אלא אל מוחנו, מאיימים להכרית באבו כל בדל מחשבה עצמאית. המשימה: עליכם לקבל ללא תנאי את האקסיומה "נתניהו מושחת". בלטה לעין העובדה שרבים ממבקרי נתניהו מושחתים בעצמם. שחיתות אינה רק קבלת שוחד אלא גם שימוש אלים במיקרופון ציבורי לטובת עמדה פוליטית חד-צדדית.

במצב כזה, חובה על אדם חופשי ברוחו לא לשתף פעולה עם שוטפי המוח. כבר לא משנה מה כתוב בדוח, מה שחשוב הוא לשמור על עצמאות הרוח והמחשבה. ברגעים כאלה אני נזכר בפסוק: "וְהִשְׁאַרְתִּי בְיִשְׂרָאֵל שִׁבְעַת אֲלָפִים כָּל הַבִּרְכַּיִם אֲשֶׁר לֹא כָרְעוּ לַבַּעַל וְכָל הַפֶּה אֲשֶׁר לֹא נָשַׁק לוֹ" (מלכים א' י"ט, י"ח). לא לכרוע לבעל התקשורת, לא להיכנע לכיבוש התודעה.

אין הכוונה שלא ראוי להתייחס לליקויים שהדוח מצביע עליהם, אלא להשהות את ההתייחסות. הרי לא מדובר במעטפות טלנסקי ולא בהולילנד, וגם לא באי היווני. מה היה שם - חשמלאי, הוצאות על אוכל, ניקיון. שטויות. מה שצריך לתקן יתוקן. זה בהחלט יכול לחכות אחרי הבחירות. אבל מבקר המדינה נכנע ללחץ התקשורתי (לא לחץ ציבורי אלא לחץ של קואליציית מוזס בתקשורת), ובחר לפרסם באופן שערורייתי חודש לפני הבחירות דוח ראשוני מסוגו, שלוקה במרכיב החשוב ביותר: השוואה. במה שונות ההוצאות הללו מאלו של ראשי הממשלה הקודמים? לא ידוע. זאת ועוד: מתי הוזמנו המאכלים, לכבוד מי, באילו נסיבות? עובדים שילמו מכספם ולא קיבלו החזר. בוודאי שזה לא תקין, אבל האם זה תפקידו של רה"מ? הוא יודע מי מזמין? יש מנהל למעון רה"מ שצריך להתעסק בזוטות הללו.

פרסום דוח לקוי חודש לפני הבחירות הוא שגיאה של המבקר (שלא לומר התערבות במערכה) וסיפוק חומר לתקשורת לטמטם את מוחנו. הזמזום המתמיד של פרטי הדוח לא נועד לתקן עולם; לא שוכנעתי שכספי הציבור עומדים בראש מעייני עיתונאינו החרוצים. חלק מהעיתונאים הללו הגן על אהוד אולמרט וקרא לו אך לפני שנתיים לשוב למערכת הפוליטית. הצביעות מלאה עד להתפוצץ.

כפי שאמר לי יצחק הרצוג פעם באירוע תקשורתי אחר: הם לא התעניינו בזה, אלא חיפשו את הראש של רה"מ. ידע על מה הוא מדבר.

העיסוק הבזוי בנתניהו האיש ולא ברעיונותיו מייצג את עריצות המחשבה ארוכת השנים של השמאל כלפי יריביו האידיאולוגיים. לא נתניהו זקוק להגנה אלא חופש המחשבה ועצמאות הדעת שלנו, הזכות להחליט בעצמנו ולא להיכנע לתכתיביה של תקשורת חד-צדדית שרבות מאבחנותיה נכשלו במבחן הזמן.

הביטו וראו, 95 אחוזים מעיתונאי ישראל מדברים באותו סגנון. הגיוני? אגב, חלק מדבר איתי מאחורי הקלעים וחושף דעות אחרות. אני מכנה אנשים כאלה "אנוסים חברתיים" - הם נמצאים לא רק בתקשורת, אלא בתרבות, בספרות ובאקדמיה. אנשים בעלי השקפת עולם לאומית, ימנית, שמרנית - שכלפי חוץ מזדהים עם הדעה ה"נכונה" מחשש פן יבולע להם.

הפוסל לא ישפוט
הירשפלד. הומוגניות פוליטית [צילום: פלאש 90]

עריצות המחשבה מתקשרת עם פרשת פרס ישראל. אמרתי כבר שפיטוריו של פרופ' אבנר הולצמן היו טעות. אבל פיטוריו של פרופ' אריאל הירשפלד הם מחויבי המציאות; אסור שישוב לכס השיפוט. מדובר במבקר ספרות מוכשר שלא יכול לנתק את השקפת עולמו הפוליטית מקריאת יצירה ושיפוטה. כך פסל את המשוררת חוה פנחס כהן בעוון "דעותיה הפוליטיות" וכך פסל גם את הסופר אהרן מגד. אלה שהתנגדו להתערבות רה"מ במינוי ועדות הפרס, עזרו לשמר מוקד כוח ידוע של השמאל. באמצעות ועדות הפרס השונות - לא רק בספרות אלא במדעי הרוח והחברה - חילקו אנשי שמאל פרסים לדומים להם, ובכך חיזקו את ההומוגניות הפוליטית המבישה של עולם הרוח והתרבות הישראלי.

יוצר בעל השקפת עולם לאומית, ימנית, שמרנית - יחשוב שוב ושוב בטרם יחשוף דעותיו. לא כך ביחס לצד השני. יוצרים ישראלים יכולים להזדהות עם בל"ד ולא להינזק, אבל נעמי שמר ניזוקה. זה לא מנע ממנה לצאת באומץ ולהילחם על דעותיה. מה יגידו אלה שאינם נעמי שמר? אסור שהירשפלד ישוב לכס השיפוט משום שהוא המייצג את הפוליטיזציה של הרוח, ולא התערבותו המאוחרת של רה"מ.

מעל המקפצה
ברקאי. חד-כיווני [צילום: פלאש 90]

עד שלא פירסמתי ברבים את דבריו המקוממים של הירשפלד נגד המשוררת חוה פנחס כהן, איש לא התרגש מהם. כזכור, הירשפלד אמר שעמדותיה "בנושא ההתנחלויות ובנושאים אחרים לא אחראיות ולא מוסריות בעיניי", ודברי שחץ נוספים. למי היה אכפת? הרי לא באחינועם ניני או יקיר שמאל אחר מדובר. ביום ראשון העלה סוף-סוף רזי ברקאי את חוה לשידור. היא דיברה בהיסוס. רק זה חסר לה, שיחרימו אותה סופית. ברקאי, שאוהב להתהדר בחיבתו לשירה עברית, הפגין בורות משוועת ביחס למשוררת החשובה הזאת שהשפיעה על דור משוררים שלם ושליטתה במכמני העברית לדורותיה רבה ועמוקה לאין שיעור ממשוררים בעלי יחסי ציבור טובים יותר.

ברקאי שאל האם נכון מה ש"הימין טוען" שעשו לה. היא ענתה שזה לא "הימין" אלא אדם אחד שנלחם והזכירה אותי. ברקאי בחר שלא להזכיר או לשוחח איתי, "קיצוני" שכמוני. חבל, הייתי מביא דוגמאות נוספות להדרה החד-כיוונית של יוצרים מצוינים שאינם משתייכים לשבט הפוליטי של ברקאי. תחת זאת, העלה לשידור שני אנשי שמאל וביחד איתו הם פירכסו זה את זה.

רגע לפני, עסק ברקאי בסרטון האווילי של ועד מתיישבי השומרון שחיברו את עמותות השמאל עם ה"דר-שטירמר" האנטישמי. דוגמה לטמטום ולאי הבנת הזירה התקשורתית. והנה, בלב הדיון על השטירמר, האסוציאציה שעלתה לברקאי היתה... ישראל היום. אין גבול לחוצפה. בשבועיים האחרונים הוא השמיץ את ישראל היום יום-יום בנסותו להגן על פרשיית עמותות השמאל המסייעות לשמאל הישראלי במערכת הבחירות.

אמרו לי שברקאי התנגד לחוק ישראל היום. אז מה? לא צריך להיות צדיק כדי להתנגד לחוק התועבה שנועד לפגוע בבמה תקשורתית מרכזית. אבל מאז, כדי לנקות את שמו, ברקאי מכריז בכל יום שלא זנח את אמונתו והוא דבק בשבטו. ההבדל הוא שבעוד העיתון שאתם אוחזים ביד הוא גוף פרטי, ברקאי עושה זאת - כמו הירשפלד - מעל המקפצה בגוף שידור ציבורי שאינו נחלת אבותיו. או שכן...

זועבי ומרזל כמקרה בוחן
זועבי. החלטה נכונה [צילום: פלאש 90]

טוב עשה בית המשפט העליון כשביטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את חנין זועבי וברוך מרזל מהתמודדות בבחירות. כל עוד אין קריאה לאלימות, ראוי שכיכר העיר תהיה חופשייה להתבטאויות מכל הסוגים והמינים. תקופה ארוכה השמיעה התקשורת הישראלית כמעט קול אחיד (גם כיום, במקרים מסוימים). לא כך בזירה הפוליטית; זה המקום היחיד שבו יש באמת שיקוף אמיתי למגוון הדעות בעם.

העיסוק הקבוע בפסילת מועמדים לכנסת הוא נגיעה בשולי הדברים. לטעמי, יש להבדיל בין זועבי למרזל, משום שמרזל משתייך לרוב היהודי בעוד זועבי משתייכת למיעוט הערבי, ולכן יש להקפיד יותר על זכותה לייצג את בוחריה ולהשמיע את דעתה. כדאי לחבריי בימין להימנע מסתימת פיות. בעצמנו חווינו כיצד בלמו אותנו והעלימו את קולנו. בפעמים קודמות טענתי שלו בזמן הסכמי אוסלו הייתה התקשורת פלורליסטית יותר ומעניקה ביטוי רחב לקולות המתנגדים (לא רק דיווח על הקולות, אלא מתן לגיטימציה למתנגדים באמצעות שדרים ומגישים המזוהים עם עמדתם), לא היינו חווים חלק ניכר מהאלימות, וייתכן שגם רצח רבין היה נמנע.

בניגוד לחזות הליברלית של מרצ, גם שם הצביעו, עם הסיעות הערביות, בעד פסילת מועמדותו של ברוך מרזל. מפלגת העבודה ויש עתיד הצביעו בעד פסילתם של השניים. בקיצור, איש לא נקי.

ההתנגדות לפסילת מועמדים לכנסת שונה מהליברליזם המוחצן של השמאל. ליבת הרעיון השמרני היא שמירה על חרות הפרט - לא רק חרות הקניין וחופש ההתאגדות אלא ממש החופש של היחיד לעמוד בכיכר העיר ולהתריס נגד הרוב במילים הקשות ביותר. אין מה להתרגש מקללות; הגבול הוא קריאה לאלימות. החברה הישראלית חזקה דיה להכיל הן את זועבי והן את מרזל. וכי מה חשבו הפוסלים - שהעלמת השניים תעלים את בוחריהם או דעותיהם?

בניגוד לפוסלים, חשוב שמפלגת בל"ד וזועבי בתוכה ישתתפו בהליך הדמוקרטי הישראלי; מיניה וביה הם נטמעים במוסדות המדינה ומוצגים כחברים בכנסת ישראל במדינה היהודית הדמוקרטית.

חופש ביטוי כתירוץ
ליברמן. מזגזג [צילום: AP]

אגב פסילת ערבים, אי-אפשר היה שלא לגחך למראה השפן הקטן שאביגדור ליברמן שלף מכובעו הפוליטי בפעם האלף: ערבים. מה היה עושה בלעדיהם? ליברמן ביקש לחלק בכיכר העיר עותקים מגיליונות העיתון הסאטירי "שארלי הבדו" בשם חופש הביטוי. רק לפני שלושה חודשים הצעיד בסך את 12 חברי סיעתו להצביע בעד חוק החרפה נגד ישראל היום. אתם מבינים שבינו לבין חופש ביטוי אין קשר הדוק. מה שנותר לו הוא עיתון שמבזה את המוסלמים, ועל הכרטיס הזה הוא מבקש להיבחר. עכשיו, אחרי שתקופה ארוכה עשה קולות של שמאל, הוא חוזר ומשמיע קולות של ימין. האירוניה היא, שהאיש שהטיח בערביי ישראל תביעה ל"נאמנות", זיגזג אינספור פעמים בין מחנה הימין למחנה השמאל. חבל על הזמן.

מי מחלק את ירושלים?
ירושלים. להיות יצירתיים [צילום: AP]

מרוב בקבוקים וחשמלאים שכחנו את העיקר. כשדוחקים את שתי המפלגות הגדולות אל הקיר, מתגלע הבדל עמוק בשאלת ההסדר המדיני: ירושלים. ירושלים היא נייר לקמוס ראשי בינינו לבין שכנינו. לא לחינם הם מכחישים את זיקתנו אליה; הם יודעים שבלי ציון לא הייתה ציונות. דורות רבים של יהודים ערגו אליה ושאבו ממנה כוח לא רק לשוב ארצה, אלא לקדם את המעשה המדיני באמצעות התנועה הציונית. מלחמת ששת ימים הפגישה את הישראלים עם ירושלים העתיקה. במונחים פסיכו-היסטוריים התרחש פה מפגש עם המודחק האולטימטיבי של החברה הישראלית, מפגש עם מה שירושלים ייצגה בתודעה היהודית במשך דורות, המסורת הדתית, התקוות המשיחיות, ובעיקר המודחק בה"א הידיעה: האלוהים. במונחיו של גרשום שלום, החברה הישראלית פגשה בעוקץ האפוקליפטי שלה. ואכן, חלק מהחברה הישראלית מבקש להתנתק מהמקומות הללו, דווקא בשל מה שהם מייצגים. נהגו ללעוג לסיסמה "פרס יחלק את ירושלים", אבל ברגע האמת, כשעומד על הפרק הפתרון האחרון, מתברר שמפלגת העבודה כן מחלקת את ירושלים. כך היה עם אהוד ברק בקמפ דייוויד, וכך גם עם יצחק הרצוג.

בראיון לידיעות אחרונות בדצמבר 2013, עם היבחרו לראשות מפלגת העבודה, אמר הרצוג דברים שהיום ישמח להסתירם: "אני רואה את ירושלים כמשמשת שתי בירות פוליטיות: במזרח ירושלים, בירת המדינה הפלשתינית; ובמערב העיר, בירת המדינה היהודית. ככה אני רואה את המוצא. מקום משכנה של הממשלה הפלשתינית יכול להיות לדעתי באחת השכונות במזרח ירושלים; אני לא מפחד מזה". הרצוג נשאל, האם ירושלים תישאר כולה עדיין בטריטוריה ישראלית והשיב: "אני לא יורד לדקויות ולא מנהל כאן מו"מ. הכותל יישאר בידי ישראל. לגבי השאר, צריך להיות יצירתיים". מחנה ציוני, אבל בלי ציון.

חולדה ובור ב"הדיבוק"
"הדיבוק". גאולת הנפש [צילום: דניאל קמינסקי]

צפיתי ב"הדיבוק", הפקה מרהיבה ועמוקה של תיאטרון גשר המבוססת על המחזה המקורי של ש. אנסקי שחובר כמאה שנים קודם לכן. חנן, עילוי עני, אוהב את לאה בת הגביר. כשנודע לו שהיא עומדת להיות לאשת אחר, הוא מת ורוחו דבקה בלאה ש"משתגעת". אביה לוקח אותה לצדיק שיגרש הדיבוק מגופה, ואז נחשף סוד לפיו הבטיח האב את לאה לחנן כשהיו ילדים. ההבטחה לא קוימה וכך הגיע בעל החוב לגבות חובו.

תוך צפייה במחזה עלה בזיכרוני מעשה חולדה ובור. התלמוד במסכת תענית (דף ח') מביא דברי ר' אמי: "אין גשמים יורדים אלא בשביל בעלי אמנה", כלומר הכלכלה תלויה באנשים נאמנים המקיימים הבטחות. הדוגמה שהתלמוד מזכיר היא מעשה חולדה ובור. הסיפור היה נפוץ במאות הראשונות ולכן לא מפורט בתלמוד, אבל פרשני ימה"ב מביאים אותו. הנה עיקרה של גירסת בעלי התוספות, חכמי צרפת ואשכנז במאות ה-12 וה-13:

"מעשה בנערה אחת שהייתה רוצה לילך לבית אביה והיה בור בדרך ונפלה. בא בחור אחד ואמר: 'אם אני אעלך - תינשאי לי?' אמרה לו: 'הן'. ונשבעו ביניהן שהוא לא יישא אישה אחרת והיא לא תינשא לאיש אחר. אמרו, מי מעיד בינינו? והייתה חולדה אחת הולכת לפני הבור, ואמרו: 'אלו שנים, בור וחולדה, יהיו עדים בינינו', והלכו לדרכם. היא עמדה בשבועתה ו(אילו) הוא נשא אישה אחרת שילדה בן - באת חולדה ונשכתו ומת; וילדה לו בן שני ונפל לבור ומת. אמרה לו אשתו: 'מה זה המעשה שהגיע לנו שלא כשאר בני אדם?' נזכר השבועה, וסיפר לאשתו כל המעשה. אמרה לו: 'אם כן, חזור וקחנה' (שא אותה לאישה). וכתב לה (לאשתו) גט, והלך ונשא את הבתולה".

ההבטחה הקושרת בין השניים גדולה יותר מהחיים והמוות גם יחד. נשמת חנן נטרפת בכף הקלע ובכך יוצאת מעולם המתים כדי למשוך אליה את נשמתה של לאה, ששיגעונה מוציא אותה מעולם החיים. שתי נשמות הנמצאות במצבי גלות - ספק חיים ספק מיתה, וגאולתן באיחודן המלא בעולם הבא.

כמו בסיפור אורפיאוס המתאחד עם אוורידיקי בשדות האליזיום. וכמו "עגונות", הסיפור שפירסם ש"י עגנון ב-1908, שנים ספורות לפני "הדיבוק" - סיפור אהבתם הלא ממומשת של דינה בת הגביר ובן אורי האמן. גם שם מדובר בנשמות עגונות המחפשות אחת אחרי השנייה, ובעצם יוצאות לגלות בתקווה להיגאל באהבתן. אהבת אמת כדיבוק וכגאולת הנפש.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 20.2.15)
תאריך:  20/02/2015   |   עודכן:  20/02/2015
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
דיקטטורה תקשורתית
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אתה לא קיצוני,
20/02/15 13:13
2
מישהו
20/02/15 14:03
3
אורי מילשטיין
20/02/15 16:34
4
באום
20/02/15 17:54
5
שאול אמרני
21/02/15 23:37
 
אידר לא קורבן,
22/02/15 10:15
6
שרגא
22/02/15 12:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות 2015
הצמידות ונוס-מארס השפיעה בימים האחרונים והיום, 20.2, כוכב מארס יסיים את דרכו במזל דגים, שהוא המזל האחרון בגלגל המזלות ולכן סביר להניח ששמענו ונשמע "שלום ולא להתראות", בין אם מתוכנן או צפוי, ובין אם לא. אנשים בסביבה הקרובה או הרחוקה יעזבו את עולמנו. סיומים שיהיה להם ביטוי במערכות יחסים אישיות, אינטימיות וגם חברתיות.
20/02/2015  |  טובה ספרא  |   כתבות
על מזג אוויר כמו זה השורר בימים האחרונים נהגו פעם לומר, שזקני צפת אינם זוכרים כמותו. ואז באה התגובה: נכון, כי הם סניליים. אז אולי אני כבר נעשה סנילי, אבל אני לא זוכר התנהלות שערורייתית ומקוממת כמו זו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, ושל מבקר המדינה, יוסף שפירא, לה אנו עדים בימים האחרונים.
20/02/2015  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שר החוץ אביגדור ליברמן נראה בימים אלה זחוח ורגוע. קשה לדעת את הסיבה העיקרית לכך אבל אני מוכן לנחש שהוא מעריך בחושיו הבריאים שהסערה הציבורית הגואה שפרצה בשבועות האחרונים בעקבות החקירה נגד בכירים במפלגת "ישראל ביתנו" שחשודים בקבלת שוחד חלפה.
20/02/2015  |  אריה אבנרי  |   מאמרים
מבוכה למפלגת ש"ס: מפלגת יחד הפיצה סרטון בו מתואר פועלו של היושב-ראש שלה, ח"כ אלי ישי, בפעילותו נגד המסתננים. בש"ס, שעד היום התעלמה באופן רשמי ממפלגתו של ישי, תבעו שלא לעשות שימוש בסרטון, משום שהוא שימש חלק מתעמולת הבחירות של ש"ס במערכת הבחירות הקודמת.
20/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
האם הייתה זו ישראל ביתנו שטירפדה הקמת ממשלת ימין צרה עם החרדים? סגן השר אבי וורצמן (הבית היהודי) טוען כי בין הקריאה הראשונה לקריאה השנייה והשלישית בחוק לפיזור הכנסת, הבין פתאום ראש הממשלה בנימין נתניהו את טעותו ונבהל מכך שיאבד את השלטון ושהמחנה הלאומי הולך להפסיד.
19/02/2015  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   בחירות 2015  /  מי ומי  
הליכוד מחק את העתירה נגד פעילות V15  /  איתמר לוין
אשתו של בנט: אני מפחדת על חייו  /  עופר וולפסון
אבטחה הוצמדה לשר בנט ולח"כ לבני  /  איציק וולף
"הדיאלוג" שמנהל נפתלי בנט  /  איתן קלינסקי
נבחרי הציבור ולא נבחרי המפלגות  /  מרדכי שמואלי
לא להשתקת עיתונאים  /  יורי מור
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il