|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
מפחד מפני 'מה יאמרו'. שר הביטחון יעלון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בלבול ופאניקה

בפרשת החייל בחברון משדר שר הביטחון משה יעלון בלבול ופאניקה, שעלולים להפוך את צה"ל, לצבא הגנה לישמעאל
07/04/2016  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   טרור בערי ישראל   |   תגובות
התחייבות חדשה לאם העברייה
התנהלות יעלון מאז 2013 מחייבת עידכון התחייבותו בת האלמוות של שר הביטחון הראשון דוד בן-גוריון, לאם העברייה. מעתה ייאמר בצה"ל: "תדע כל אם עברייה, שהיא מוסרת את גורל בניה לידי מפקדים, שתדמיתו של צה"ל חשובה בעיניהם יותר מכל"...

   עידן יוסף
יעלון: החייל סרח; בנט: משפיע על מצ"ח

   עידן יוסף
"הכוחות השפויים במדינה חייבים להתאחד"

   איציק וולף
"מי שנותן גיבוי לחייל שסרח אינו נותן גיבוי למפקדיו"

1. מדהים להיווכח כיצד הפך הצבא האדיר ביותר במזרח התיכון ומן החזקים בעולם, לעלה נידף ברוח ובהבל פיהם של כמה לבלרי בצלם, והכל כדי להצטלם יפה במצלמות של בצלם.

סיפורו של החייל מחברון, ללא כל קשר להחלטות המשפטיות בעניינו, מעיד על פאניקה עצמית, פחדנות ושפיפות קומה גלותית, שאחזו בראש הממשלה וברמטכ"ל. שניהם, מסתבר, 'שפוטים', של שר ביטחון מפוחד מפני 'מה יאמרו', שהתנהלותו מעקרת את חיילי צה"ל, מטילה עליהם בעל כורחם חובת התייעצות בעורך דין לפני כל ירייה, והופכת אותם לחיילי צבא הגנה לישמעאל.

פרשת החייל היורה, הוכיחה סופית מה שהוכח כבר בפרשת סא"ל שלום אייזנר, סמח"ט הבקעה, שנענש ב-2013, חצי שנה אחר כניסת יעלון ללשכת שר הביטחון, על שהעז להרים ידו על פלשתינים ופעילי שלום עכשיו אירופיים: שתדמית צה"ל חשובה בעיני השר יותר מכל. התנהלותו מאז 2013 מחייבת עידכון התחייבותו בת האלמוות של שר הביטחון הראשון דוד בן-גוריון, לאם העברייה. מעתה ייאמר בצה"ל: "תדע כל אם עברייה, שהיא מוסרת את גורל בניה לידי מפקדים, שתדמיתו של צה"ל חשובה בעיניהם יותר מכל"...

2. הבלבול והפאניקה שאחזו בצה"ל, בהנחיית השר, מחלחלים אל החיילים. מאז איזוקו של החייל מחברון והאשמתו ברצח, מהססים יותר ויותר לוחמים לפתוח בירי חיוני כלפי טרוריסטים פלשתינים בני מוות.

בבת אחת נשכחו כל תורות הלחימה שהנחילו רפול, מאיר הר-ציון, דווידי, דני מט ואחרים, ללוחמים שיצאו למגר טרור אכזרי, שנועד לשחוט יהודים ללא אבחנה, ממש כבימי הנאצים. באבחת צלמי בצלם, נשכחו אמירות של ראשי ממשלה ובכירים אחרים ש"מחבל צריך לחסל, לא לנטרל"; ונמחקו דברים שהשמיעו שרים בממשלה הנוכחית: "יידע כל מחבל שהוא לא ישוב לעולם הביתה". כך גם התאדו לקחים שהפיקו, בצדק, חיילים מאירועים דומים, שהסתיימו בצל"ש: למשל, קצין משטרה, שנזעק לאירוע טרור בראשון לציון לאחר שהמחבל נוטרל ושכב פצוע, וביצע ליתר ביטחון נוהל וידוא הריגה (האירוע מתועד בסרטון באינטרנט).

בבת אחת חזרנו לאמירות שיקריות בנוסח טוהר הנשק, שגם אם יש להן מקום בלחימה נגד אויב, שמוכן לקבל על עצמו מגבלות שנקבעו באמנות ז'נבה והאג, הרי ברור שאין להן תוקף כשהצד השני מצפצף על כל האמנות הבינלאומיות. אין שום אמנה בינלאומית שמעניקה זכות הישרדות לטרוריסטים, שבזים להן באכזריות (כפי שמוכיחים מחבלי דאעש, החמאס ואפילו הפתח').

הבלבול והפאניקה השכיחו, שהעיקרון הוא, שהמתעלם מערכים אנושיים בסיסיים, אינו זכאי להגנתם. שתוקפן שדורס את חוקי המלחמה, אינו זכאי לצפות שהצד השני יכבדם. ששום חוק בינלאומי אינו מחייב מלחמה בטרור בידיים קשורות לאחור. שהמרחם על אכזרים מתאכזר לרחמנים. רק יפייפות נפש מזויפת, שלום-עכשוו'ניקית, מבית הקרן להכחדת ישראל ובצלם, דורשת שלא לרוצץ מוחו של חלאת המין האנושי.

3. דוגמה לפאניקה, למבוכה ולבלבול, שחילחלו לשורות צה"ל, מתפרסמת כאן לראשונה.

מדוּבר בפנייה אל דוֹבר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, בשבוע שעבר, לקבלת תגובת צה"ל לאירוע משנת 2013. בשבוע שעבר עילעלתי ב'חוברת למפקד' שפירסם חיל החינוך בחטמ"ר עציון, ונחרדתי לגלות בה אמירות מופרכות להחריד, הממליצות לחיילי צה"ל למסור את נפשם – לא להאמין!!! - על מזבח בטחונם של אזרחים פלשתינים ערטילאיים (כלומר, שאינם בשטח), שעלולים להגיע לזירת אירוע ולהיפגע.

פרטי הדברים שאותם חייבת לדעת כל אם עברייה, הם בתמצית: קצין צה"ל, הבחין בהיותו בתפקיד בבית לחם ברכב פלשתיני חשוד. הוא הורה לו לעצור אך נהגו נתן גז ונמלט, והתפתח מרדף אחריו. במהלך המרדף נטש הנהג את הרכב ונמלט. חבלנים שהוזעקו למקום חששו שהרכב ממולכד ופוצצו אותו. מחמת הפיצוץ נוצרה דליקה והרכב החל לבעור. בשלב זה דיווח הקצין למג"ד על האירוע וקיבל הוראה להתקפל. אך הקצין סירב לנטוש, וטען כי הוא נשאר להבטיח שלרכב הבוער לא יתקרבו סקרנים פלשתינים, העלולים להיפגע במקרה שמטעני הנפץ שהוטמנו מן הסתם ברכב יתפוצצו בפני הסקרנים. הקצין נשאר בשטח, אך לא לזמן רב. צלף פלשתיני התקרב אליו וירה בו למוות, מטווח של 30 מטרים.

החוברת מתארת את האירוע, ולאחר מכן משבחת את 'מעשה הגבורה', לכאורה (ובפועל – מעשה טיפשות אומלל), שביצע הקצין, כשסירב להוראות המג"ד, ונשאר בשטח. "יש להדגיש כי סרן שחר שמול ז"ל מהווה דוגמה ומופת מבחינה ערכית, מוסרית והומנית. הוא דאג שאזרחים [פלשתינים] חפים מפשע לא ייפגעו, ושילם על כך בחייו. אם היו נפגעים אזרחים [פלשתינים] מהתלקחות הרכב, צה"ל היה נתפס כצבא לא אחראי ולא מוסרי. שחר שמר על תדמיתו של צה"ל כצבא אחראי, מוסרי והומני, ודאג לביטחונם של האזרחים הפלשתינים ששהו באזור. למרות שדאג לביטוחנם, לא דאג לביטחונו האישי".

הבנתם את גודל הזוועה? סיפור תפלצתי, בלתי אנושי וגם בלתי יהודי, הופך להיות משנה סדורה, מופת ודוגמה, לקצינים וחיילים: תמסרו נפשכם על מזבח הצלת חיי פלשתינים, שעלולים אולי לקפד חייהם ממטען חבלה פלשתיני. תמותו – העיקר שפלשתינים יינצלו ממטעני הנפץ שהסיע המחבל הפלשתיני.

כמקובל, פנינו לדו"צ לקבלת תגובתו. זה אמיתי? תהינו. אלה הערכים שעליהם מחנך צה"ל את חייליו – למות כדי להציל פלשתינים ממוות? זה המוסר ההוטנטוטי שחיילי צה"ל מתבקשים לאמץ? שאלות אלה העלינו בפני דו"צ, שנזקק ליום שלם כדי לבחון את התייחסותו לסיפור הלא יאומן הזה, ולבסוף הנפיק לנו תגובה שלחלוטין אינה ממין העניין: הוא דיבר על ערכים ועל תחקירים ושאר בלה-בלה שאין בו שום תגובה לשאלות שהצגנו בפניו בשאלת ההמלצה ההזויה לחיילי צה"ל למות למען הצלת פלשתינים ממוות. התגובה כללה גם התייחסות לפרשת החייל שירה בחברון: "גם באירוע בחברון בדקנו ועדיין בודקים וחוקרים".

הסברנו לדו"צ כי תגובתו אינה לעניין. לא עסקנו בחייל בחברון, אלא באירוע מזוויע מ-2013. מה הקשר? מה הקשר בין קישואים ומרק פירות? הייתכן שבכיר שתפקידו לשווק את צה"ל, ינהג באופן כה מופרך ברוח של 'טענוֹ חיטים והודה לו בשעורים'?

אבל פאניקת החייל מחברון בלבלה את צה"ל, בכל רבדיו. זו הייתה התגובה, ואין בילתה. רק לאחר יומיים, במענה לעיתון אחר, שפנה עם אותו סיפור, התעשת דו"צ והנפיק תגובה עניינית, שהשורה החשובה בה: "הפיסקה המדוברת תשונה".

אגב, במענה הלא-ענייני לפנייתנו, ביקש דו"צ להשמיט את שם הקצין, "כדי לא לפגוע במשפחה". מדהים היה להיווכח, שבתגובה שהנפיק כעבור יומיים, נקב הדובר עצמו בשמו ודרגתו. אז למה התבקשנו להשמיטם? עוד בלבול.

ככה זה כשהכל מתבלבל, וכשהכי חשוב זה מה יאמרו הגויים. מתי נתחיל להבין שהגויים ממילא גינו/מגנים/יגנו אותנו, כדרכם מאז שהאשימו אותנו באפיית מצות לפסח בדמם של ילדים נוצריים, ועד עצם היום הזה?

תאריך:  07/04/2016   |   עודכן:  07/04/2016
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלבול ופאניקה
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
החייל שעיר לעזאזל
7/04/16 12:32
 
המשך ..
7/04/16 13:00
 
ריק חלול ומזיק
7/04/16 17:39
 
כבש 44
7/04/16 17:46
 
פרעאנקי
7/04/16 23:43
2
מקס הזועם
7/04/16 12:44
3
אבנר אברהם
7/04/16 13:02
4
קרצ'אק
7/04/16 13:54
5
צבא ההגנה למתנחלי
7/04/16 14:05
6
רון וייס
7/04/16 14:42
 
שום מהומה
7/04/16 15:50
7
ארי כספי
7/04/16 15:19
8
יאיר4
7/04/16 17:11
9
אבן שפטוטא
7/04/16 18:34
10
נובל
9/04/16 18:39
11
יוסי מ
10/04/16 09:31
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
דברי ההבל ורעות הרוח של "תואם כהנא" החדש (לעניים כמובן...) החזירו אותי אל זיכרונות לא כל כך נעימים, בהם אני ובני משפחתי, נזקקנו לשירות רפואי. צריך יותר מרשעות כדי לבוא ולפסול את הקהילייה הרפואית של ערביי ישראל, שמעולם לא נתפסה אפילו בחוסר אחריות רפואית (דבר שרופאים יהודים וסלאבים כבר הפגינו למגינת ליבנו...), רק משום מוצאה! אבל לבצלאל סמורטבי'ץ - האיש שמתחרה בברוך מרזל ובבנצי גופשטיין, מתוך הפרלמנט הישראלי, אין גבול למרוץ הגזעני שלו.
07/04/2016  |  אליהו קאופמן  |   מאמרים
על בצלאל בן אורי, בנה של מרים אחות משה, נאמר כי ישב בצל-אל, על כי נבחר על-ידי הקב"ה, לבנות את המשכן, ועשה זאת בכישרונו הרב, עד שנדמה שבצל קל הוא נמצא. להבדיל,יש בצלאל שיושב בצל ויש המתרחק משם. בצלאל סמוטריץ' רחק מכל דברי הצבועים למיניהם, אמר את מה שאמר על כך שאין זה רעיון מוצלח שאישה יהודיה לאחר לידה תשתכן בחדר עם ערביה, מילים שכל יולדת תסכים להם (אם אינה משתייכת לגילדת ה'מכים על חטא') והותיר מאחור את כל המתחסדים,והמזויפים למיניהם, שאתה מתמלא קבס לשמוע תמיד את אותם דברי להג 'משונים' שלהם. לו הייתי אני אותה יולדת, הייתי דורשת לעבור מיד חדר. לא די שאישה עברה זה עתה לידה, היא עוד צריכה לישון באי נעימות בסמוך לאויבת?
07/04/2016  |  אסתר שניאורסון גרי  |   מאמרים
הייאוש של הפלשתינים הנובע מהמצב הנוכחי הוא גדול מאוד. הסיבות לכך נעוצות במצב הכלכלי הקשה בשטחים, במבוי הסתום בתהליך המדיני מול ישראל, בחוסר היכולת להגיע לפיוס לאומי בין פתח לחמאס, בהמשך הפיצול בין הגדה לרצועה ובכישלונה של "אינתיפאדת הסכינים" בהשגת הישגים מדיניים, כל אלה מעוררים חשבון נפש פנימי גם בקרב פעילים בכירים בתנועת פתח שמתחילים לחפש דרכים שונות ויצירתיות לפתרון הבעיה הפלשתינית.
07/04/2016  |  יוני בן-מנחם  |   כתבות
ארה"ב שוקלת להעביר את כוחותיה מצפון סיני לדרום סיני, בשל חששה מכוחות דאעש. הצבא החזק ביותר בעולם בורח מפני ארגון טרור קיקיוני
07/04/2016  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
דיון נוסף בסדרת דיוני המעקב בנושא הבנייה שלא כחוק בשטחי "סי" התקיים (יום ד', 6.4.16) בוועדת המשנה לענייני איו"ש של ועדת החוץ והביטחון.
06/04/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי    / 
בג"ץ אסר אטימת בתי מיידי אבנים  /  איתמר לוין
סיבת המוות של המחבל: קליע בראש  /  עידן יוסף
בג"ץ מנע הריסת בית מחבל  /  איתמר לוין
לאיזה כנופיה משתייך יעלון  /  יהודה דרורי
הוקעת החייל - ירייה עצמית ברגל  /  עליס בליטנטל
מסוכנים בחוץ, מסכנים בפנים   /  אסתר שניאורסון גרי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il