|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

״יהי רצון מלפניך״

ארבעה עשר מיליון היינו טרם פרצה מלחמת העולם השנייה, וארבעה עשר מיליון אנחנו עכשיו, שבעה עשורים אחרי שהסתיימה. אין ספק שהמלאכה בפני אויבינו רבה, ואנחנו נחושים בדעתנו לשרוד, לפרוח, לשגשג ובעיקר להיות ״אור לגויים"
20/08/2016  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]


מאירים את העולם
[צילום: ארי בוסל]

כיצד יודע אני בודאות מוחלטת שאנחנו עדין לא באחרית הימים? פשוט, שכן הנביא ישעיה מתאר לנו את שיקרה באחרית הימים, ואין זה דומה כלל ועיקר למציאות העכשווית.

״והיה באחרית הימים, נכון יהיה הר בית ה׳ בראש ההרים ונישא מגבעות, ונהרו אליו כל הגוים. והלכו עמים רבים, ואמרו לכו ונעלה אל הר ה׳, אל בית אלוהי יעקב, ויורנו מדרכיו, ונלכה באורחותיו. כי מציון תצא תורה ודבר ה׳ מירושלים.״ (ישעיה א:1-3)

בימינו אלו, עיני העולם כולו נשואות לציון ירושלים, מושא שנאתם היוקדת. כל מה שאומות העולם משתוקקות - אחת ככולן - הוא להשמידנו, לפטור את העולם אחת ולתמיד מהיהודים השנואים. אך היהודים מסרבים, עומדים איתן ואומרים: ״מקדם ימים אנחנו כאן, ואין בכוונתנו לעזוב!״

אנחנו בשלנו והם בשלהם: ״יש למחוק את מדינת ישראל מעל המפה, יש לזרוק את היהודים כולם לים! נעלה לירושלים, במצעד של מיליונים, ונטבח בהם בכולם, עד שתרווה האדמה מדמם.״

מה טוב לעשות זאת כשהיהודים כולם מרוכזים במקום אחד, בארץ ישראל! אלא שאנחנו חכמים מכולם, החלטנו שלמרות שיש לנו סוף-סוף ארץ משלנו, מדינה מודרנית משגשגת, טוב יהיה אם נתפזר. ינסו שונאינו להשמידנו, ואנחנו נגיד "הנה, דוקא לכם, מסרבים אנחנו ללכת כמו צאן לטבח!" מיליון מאתנו, לערך, עזבו את מדינת ישראל והשתכנו בארה״ב. אך זו דוגמה אחת בלבד - אין מקום בעולם בו אין לנו דריסת רגל, נוכחות חובה!

כך יוצא שקצת פחות ממחצית יהודי העולם מקובצים להם בארץ - אותה פיסת אדמה שמותניה כה צרות ואורכה אינו רב - ולמעלה ממחציתם מפוזרים להם ברחבי העולם, עד פינותיו הנידחות ביותר הגענו. ארבעה עשר מיליון היינו טרם פרצה מלחמת העולם השנייה, וארבעה עשר מיליון אנחנו עכשיו, שבעה עשורים אחרי שהסתיימה. אין ספק שהמלאכה בפני אויבינו רבה, ואנחנו נחושים בדעתנו לשרוד, לפרוח, לשגשג ובעיקר, להיות, "אור לגויים". את כל העולם אנחנו מאירים.

לבנון השנייה
[צילום: AP]

לפני עשור נלחמנו - אך לא ידענו שאנחנו ״נלחמים״ - את מלחמת לבנון השנייה. מדינת ישראל יצאה למרדף אחר לוחמי חיזבאללה שחדרו לשטח מדינת ישראל וחטפו שני חיילים: אהוד גולדווסר ואלדד רגב. גורל החיילים לא היה ידוע, והפחד היה שהם הוגנבו מלבנון לאירן או לארצות עוינות אחרות.

חיזבאללה סחר בחלקי גופותיהם, תמורתם הוא קיבל מחבלים משהותם בקייטנות שרות בתי הסוהר בישראל. אלו חזרו נינוחים, מעודכנים בכל הקורה בעולם, שטופי מוח ומחודדי דעה, וחלקם אף עם נקודות לקראת לימודים אקדמים. ישראל יצרה מאזן סחר: 1:100, שהלך והתעצם. כזכור, ישראל לא ידעה שהיא מקבלת חלקי גופות, עד הרגע האחרון קיוינו שאהוד ואלדד יוחזרו משביים בעודם בחיים. כשהגיע הזמן להתדיין על החזרתו של גלעד שליט, המאזן כבר הרקיע שחקים לרמה חדשה: 1:1,000.

האם ישראל יצאה נשכרת? אותה מלחמה שלא נקראה בשמה עד הרבה אחרי שנגמרה חשפה אותנו במערומינו. היה לנו פיקוד עורף שלא תפקד. היה מודיעין טמון בכספות תחת מעטפת "סודי ביותר" כך שלא ניתן היה להשתמש בו. מחסני ציוד לא היו מרועננים, וכך גדול היה החסר מהמצוי, והמצוי לא היה שמיש. יחידות בסדיר ובמילואים לא היו מאומנות. לא רק שהשאננות פשטה בכל, גם היוהרה. אמצעי הגנה לא נדרשו, כך נדמה היה, שכן אנו ״כל יכולים.״ לימד אותנו נסראללה, מנהיג חיזבאללה, שיעור בזמן אמת מול סטי"ל ישראלי. לימדו אותנו חומרים חודרי-שיריון מרוסיה איך מפצחים את הטנק המתקדם ביותר בעולם.

עשר שנים חלפו מאז, ואולי תוקנו הליקויים. אך בחשוב מכל לא נגענו. חיזבאללה מעורה באוכלוסייה המקומית הלבנונית, שוכן הוא בקרבה, ואין להבדיל. לפני עשור מדינת ישראל סרבה לפגוע בלבנון ובתשתיותיה, כל פגיעה שטחית אפשרה שיקום תוך חודש. את מערכות התקשורת של חיזבאללה לא הצלחנו לפצח. את מערך הבונקרים התת קרקעיים שלהם לא הצלחנו להשמיד. ואת מערך הטילים והמסה האדירה שנצברה בלבנון לא הצלחנו להקטין ולו במעט. פעם היו מאה אלף טילים, היום המספר הרקיע למאה ושמונים אלף, או אולי מספר כפול מזה. מי יודע?

היום, לאחר ביצועי עזה של לפני שנתיים, יודע כל סבא בארץ, יודע גם כל זאטוט בן יומו, שיש לנו את כיפת ברזל, והיא תגן עלינו ממטר הטילים, כמו מטריה בעת גשם. לפיכך הם פוסלים בהנף יד את הסכנה של מאה אלף, מאתים אלף או אפילו חצי מיליון טילים.

אך אפילו כיפת ברזל - המגינה עלינו כמו בסרטים מצוירים, כמו אותה כיפה שקופה בלב ים המגינה על העיר האבודה אטלנטיס - לא תוכל למנוע עשרות ומאות טילים, רקטות ומרגמות בקצב מסחרר כל שעה משעות היממה, יום אחר יום, ללא הפסק. תהינה נפילות בשטח בנוי, תהינה פגיעות, מהן מדויקות, נשלם בחיי אדם ובנזק אדיר. נזק מצטבר, שכן ככל שימשך מטר הטילים, יפלו עלינו חרדה ופחד שלא נוכל להשתחרר מהן. לצאת מהבתים לא נרצה, ולהיות בהם לא נרצה. כך יוקפאו חיינו, והבהלה תאחוז בנו.

לפני עשור סירבנו לעשות את הנדרש, כך בלבנון, ואחר כך שלוש פעמים, בערך פעם בשנתיים, בעזה. אכפת לנו מדי: מהאוכלוסייה האזרחית, ממה שחושב העולם, ממה שחושבים אנחנו. אכפת לנו מהכל, ואנחנו מוכנים להקריב את שלוות חיינו, את חיי חיילינו ואת חיינו אנו על מזבח "הדבר הנכון לעשות".

הדבר הנכון לעשות הוא ללמד את האויב לקח שהעולם לא ישכח, להשמיד את האויב, לנצח; אך אנחנו עדיין לא מוכנים לכך. לא היינו מוכנים אז, ולמרות שעבר עשור, אנחנו עדין לא מוכנים בהווה. ניחא, על חינוך משלמים, לפעמים ביוקר, וגם אנחנו לא פטורים מכך.

הנצחת זכרם
[צילום: AP]

באותה מלחמה-שלא-נקראה-כך, הגיע קצין שיצא לחופשה ליחידתו ואמר: ״שבצו אותי!״ רוח ההתנדבות נשבה אז (ולמזלנו היא קיימת עדיין היום), משב מרענן, מחייה. אותו קצין סרב לקבל תשובה שלילית. תמיד ניתן לעזור: להביא הספקה (מזון, שתיה, ציוד ותחמושת, כמו גם אנשים) לקווים הקידמיים, לחלץ פצועים ולכודים. הלוך ושוב הוא וצוות הטנק שלו נסעו ונעו. תחת אש. בזמן קרבות. תוך כדי סכנה ממשית.

נראה היה שהם בכל מקום, ״כוח בניה״ נשמע בקשר, כמו סיסמא, כמו כוח מחלץ, כוח עזר נפלא.

בניה ריין היה אותו קצין, ולאחר מותו (הטנק נפגע פגיעה ישירה ע״י טיל נ״ט וכל אנשי הצוות נהרגו) הוא וצוותו קיבלו צל״ש אלוף. אך מה טוב צל"ש כשבניה איננו? בן 27 היה במותו, באותו יום, השנים עשר באוגוסט, 2006. הוא ושאר החיילים (121) והאזרחים (44), 165 במספר, וכמו שנכתב באותם ימים: ״כולם היו חזית אחת במאבק מול האויב מצפון.״

בקיבוץ משגב עם, בגבול לבנון מצפון מערב לקריית שמונה, המקום ממנו יצא "כוח בניה" ללבנון, הוקמה אנדרטה בשם ״מצפה בניה.״ מצוטט שם הפסוק: ״צדיק כתמר יפרח, כארז בלבנון ישגה״ (תהילים 92: 13) ובהמשך הסבר מהמדרש: "נמשלו הצדיקים לתמר ולארז לפי שהם גבוהים מכל האילנות ונראים למרחוק. הכל עומדים תחתיהם ונושאים עיניהם לקומתם.״

מתת תודה, קורבן אדם. אמרה אמו של בניה: ״הקורבן שאני מקריבה הוא קורבן תודה. הקב״ה נתן לי מתנה שקוראים לה בניה, בן השם. השם נתן, והשם לקח.״

אחד מהאנשים ששרת עם בניה ריין הוא יצחק מאיר. הוא מספר: ״כמעט עשור חלף מאז אותו הקרה. כמעט עשור מאז אותה השבת בוואדי סלוקי שבדרום לבנון. שנינו היינו שם. הקרב ההוא גדע את פתיל חייו של בניה, ובי - הוא העיר את התשוקה להקדיש את שארית חיי לנגינה ושירה.״

אמו של בניה הי״ד סיפרה למאיר שמאז התיכון ומהלך כל השרות, בניה נשא עמו תפילה המיוחסת לרבי נחמן מברסלב.

בתפילה מובא פסוק מנבואת ישעיהו (ב:4): "לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה."

מאיר הלחין את מילות התפילה:

יהי רצון מלפניך,
אלוהינו ואלוקי אבותינו,
שתבטל מלחמות ושפיכות דמים מן העולם.
ולא ישאו עוד גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה.
יכירו וידעו כל יושבי תבל אשר באנו לזה העולם,
לא לריב ומחלוקת, לא לשנאה וקנאה
רק להכיר ולדעת אותך.

וכך מצטרפת לה תפילה זו, ״תפילת בניה", לשיר ששרה עמית פרקש לזכר אחיה תום, טייס חיל האויר שנהרג גם הוא מהלך אותה מלחמה-שלא-נקראה-בשם (כתב והלחין יפתח קרזנר):

מיליון כוכבים

רצית לעוף, רצית כבר הלאה

עם חצי חיוך עלית למעלה

מיליון כוכבים בשמים

תופסים את הצבע שלך בעיינים

תן רק עוד שניה אחת לומר לך שלום

ומצטרפים להם התפילה והשיר להבטחה נושנה-לא-כל-כך, ממלחמת יום הכיפורים. אותה הבטחה שניסינו לעמוד בה אך לא הצלחנו עד כה שזו תהיה המלחמה האחרונה (כתב חיים חפר, הלחין דובי זלצר):

בשם כל הטנקיסטים ופניהם המאובקות, בשם הימאים אשר פשטו על הנמלים, בשם הטייסים אשר פרצו אל קרב זועם, בשם הצנחנים שבין עופרת ועשן, בשם התותחנים אשר ברסק הפגזים, בשם חובשים רופאים שבנפשם ומאודם, בשם הקשרים אשר קולם קרע לילות, בשם כל הגייסות והחילות, בשם כל האבות אשר הלכו לקרב נורא, בשם כל עם ישראל כולו:

אני מבטיח לך, ילדה שלי קטנה

שזאת תהיה המלחמה האחרונה.

הבטחה שהבטחנו, ולא הצלחנו עד כה לקיימה.

תאריך:  20/08/2016   |   עודכן:  20/08/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
״יהי רצון מלפניך״
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ל-ארי בוסל
20/08/16 10:42
2
ל-ארי בוסל
20/08/16 10:42
3
הירונימוס
20/08/16 11:21
4
רק לא אור לגויים
20/08/16 12:02
5
נאצי ערבי רוצח
20/08/16 12:40
6
ל- הירונימוס
20/08/16 12:41
7
ל- נאצי ערבי רוצ
20/08/16 13:40
8
יש יותר יהודים
20/08/16 14:54
9
tiqvab@yahoo.com
20/08/16 16:53
 
אלטע קאקער
20/08/16 23:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מדי כמה חודשים מגיח לו ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ויוצא לביקורת נגד מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנאום שנשא לפני חודשיים בכנס הרצליה, תקף ברק את ממשלת נתניהו וקרא להפיל את הממשלה והעומד מראשה במחאה עממית ובהצבעה בקלפי. הוא הוסיף כי סדר העדיפות של ממשלת נתניהו איננו הביטחון ואיננו שמירת הדמוקרטיה.
19/08/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
את פרשת השבוע, וָאֶתְחַנַּן, אנחנו קוראים למחרת ט"ו באב יום שחז"ל הגדירו כיום טוב הכי נעלה לצד יום הכפורים ואפילו למעלה ממנו. קצת נחמה אחרי הנפילה הקשה שחווינו בשלושת השבועות שנסתיימו בט' באב. ואמנם הפטרת השבת פותחת בפסוק (ישעיהו מ): [א] נַחֲמוּ נַחֲמוּ, עַמִּי יֹאמַר, אֱלֹקֵיכֶם. כיצד תהיה הנחמה ועל מה? [ב] דַּבְּרוּ עַל-לֵב יְרוּשָׁלִַם, וְקִרְאוּ אֵלֶיהָ כִּי מָלְאָה צְבָאָהּ, כִּי נִרְצָה עֲו‍ֹנָהּ: כִּי לָקְחָה מִיַּד ה', כִּפְלַיִם בְּכָל-חַטֹּאתֶיהָ. מדובר כאן בנחמה כפולה על חורבן כפול, אבל בדרך היה גם עונש כפול, כִּפְלַיִם בְּכָל-חַטֹּאתֶיהָ. לכאורה, כפל החורבן והעונש יכול להתפרש על שני בתי המקדש שחרבו והנחמה הכפולה תהיה בבניין בית המקדש השלישי, שיהיו בו היתרונות של שני קודמיו.
19/08/2016  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
האוצר ממשיך להגניב רפורמות בדלת האחורית בתחום המכרזים כולם רוצים לעבוד כמה שפחות בחינות הבגרות מפספסות בענק את ההזדמנות של עידן הידע כיצד מתמודדת משטרת הדוברים של אלשיך עם עבירות מין ומדוע לא תראו פקח רודף אחרי אופניים חשמליים
19/08/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
נכון, שר האוצר משה כחלון צודק, לכאורה: בעלי אינטרסים חוששים מהוזלת הדירות. הוא רק שכח לציין - ואולי פשוט אינו יודע - ש"בעלי אינטרסים" אלו הם מיליוני אנשים, כ-70 אחוז מאזרחי המדינה, המתגוררים בדירות בבעלותם.
18/08/2016  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
קיץ 1952, אני הנער נמצא במחנה עבודה בקיבוץ בית אלפא. ליד חדר האוכל נערכות חזרות של להקת המחול של תנועות הנוער לקראת פסטיבל הנוער הדמוקרטי בבודפשט. על מלאכת ההכנות של להקת המחול מנצח זאב חבצלת, לידו האיש שעל האקורדיון נחום היימן. זאב חבצלת עומל ללא לאות להוציא מהלהקה ריקוד חדש שהוא מעצב למילים "וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתוֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת. לֹא יִשָּׁא גּוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב". נחום היימן קשוב לבקשות של זאב חבצלת להתאים קצב ולחן לתנועות הריקוד שהוא מחבר ולמילות השיר מהמקורות. אי-אפשר שלא להיות מוקסם מהצלילים, שמוציא נחום היימן מהאקורדיון.
18/08/2016  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il