בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ביהדות מוכר הפתגם שמי שמרבה ביחסי מין, עיניו כהות, שיער ראשו אובד ושיניו נושרות ובו בזמן כל מערכות הגוף נחלשות ● לפי הגישה הסינית, ריבוי יחסי מין מחליש את הכליות, שיער הראש נושר וכך גם השיניים
היהדות והרפואה הסינית דומות אחת לשנייה בצורה מפתיעה. שתי תורות עתיקות אלה מצביעות על-כך שכל שעלינו לעשות הוא לחיות על-פי אמות המידה שלהן, כדי לקיים אורך חיים בריא ומוסרי. למרות הזמן הרב שעבר מאז נכתבו שתי התורות הללו, לא נס ליחן והן מפתיעות ביכולתן לגשר על הפער מול הקידמה. בכתבה זאת נצא למסע מרתק אל המשותף בין היהדות, הדת העתיקה בתבל, לבין הרפואה הסינית העממית, אשר קרמה עור וגידים באותה התקופה. סיפור הבריאה, לדוגמא, כפי שהוא מתואר בספר בראשית, מתואר בצורה מפתיעה בפרוטרוט בכל ציור סיני קלאסי. הציור לא מעביר את הפרשה לפי סדר הימים המתואר במעשה בראשית היהודי, אך הוא מסכם את אותם מעשים. בהמשך הפרשה בספר בראשית, מתואר כיצד אלוהים ברא את האדם ולאחר מכן ברא את חוה מצלעו. מכאן, שבכל גבר יש גרעין נקבי שיכול ליצור נקבה ולאישה יש גרעין זכרי בזכותו היא יכולה ליצור חיים. גם הרפואה הסינית מתייחסת לנשי ולגברי ומאמינה שבכל אדם יש את היין והיאנג - האנרגיה הנקבית והזכרית. דוגמא נוספת קשורה לאורחות החיים. הדינים הקשורים לאוכל ביהדות מדברים על-כך שעלינו לאכול שלוש ארוחות ביום ושקודם לארוחת הבוקר עלינו להטיל שתן ולהפריש צואה. גם הרפואה הסינית רואה כך את תחילת היום. ביהדות נאמר שמיד אחרי תפילת שחרית יש לשתות יין או אלכוהול ובכך לחמם את הקיבה. רק לאחר-מכן מותר לאכול את ארוחת הבוקר. הסינים הרחיבו מעט בנושא זה. הם מדגישים את הצורך לאכול ארוחת בוקר חמימה, כדי לא לקרר את הקיבה והטחול. הרמב"ם אמר: "אכול בבוקר כמלך, בצהריים כבן מלך ובערב אכול כאביון". הרפואה הסינית דוגלת אף היא בעיקרון תזונתי זה. קיים קשר בין היהדות לרפואה הסינית גם בכל הנוגע לחיי האישות. ביהדות מוכר הפתגם שמי שמרבה ביחסי מין, עיניו כהות, שיער ראשו אובד ושיניו נושרות. בו בזמן כל מערכות הגוף נחלשות. לפי הגישה הסינית, ריבוי יחסי מין מחליש את הכליות, שיער הראש נושר וכך גם השיניים. גם הזנת המוח נפגמת ועמה יכולת החשיבה והזיכרון. היהדות מתייחסת לא פעם לנושא הפעילות הגופנית: "אהוב את המלאכה", מצוות עלייה לרגל לירושלים ברגל, "לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה וחכם" ועוד. כך מאמינה גם הרפואה הסינית, המאמינה שפעילות גופנית נדרשת לתפקוד תקין של כל איברי הגוף ושל אנרגית החיים, המכונה צ'י. היהדות מצווה על הגבר להניח תפילין. במהלך הנחת התפילין אנו לוחצים על שתי נקודות חשובות בראש, החשובות מאוד לתפקוד המוח. הקשר האחורי של התפילין פועל גם הוא על המוח בנקודה שנחשבת על-פי התורה הסינית לחלק המוח האחראי לעולם הרוח ולקשר אל האל, החלק שאחראי על הנפש האתרית. קשירת התפילין על היד, פועלת בנקודות שעל-פי הרפואה הסינית קשורות להרגעת הנפש. בנוסף, אנחנו מגרים את זרימת הצ'י ביד ותורמים לזרימת האנרגיה בגוף. את התפילין מניחים על יד שמאל, למעט איתרי יד ימינם. היהדות מסבירה שהוא יותר קרוב ללב. צד שמאל לפי הגישה הסינית קשור לנפש וכן לאנרגיה הגברית. ביהדות מפרשים שצד ימין הוא הטוב וצד שמאל הוא הרע. יתכן שבהנחת התפילין עלינו לשפר את צד הרע שבנו. האמונה היא בסיס היהדות והטאו היא בסיס הרפואה הסינית המסורתית. כמי שחי בשני העולמות ומקיים את שניהם כמיטב יכולתי, אני יכול לומר ששתי התורות הללו משלימות זו את זו ויחד תורמות ללחיים טובים, מאושרים ומספקים ובעיקר, לחיים בריאים.
|
|
פרופ' משה שטרנפלד הינו מומחה ברפואה פנימית ורפואה סינית
|
|
תאריך:
|
23/08/2006
|
|
|
עודכן:
|
23/08/2006
|
|
פרופ' משה שטרנפלד
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
יוחאי ר
|
23/08/06 20:02
|
|
2
|
|
פנחס
|
23/08/06 23:24
|
|
3
|
|
איציק שדה
|
28/08/06 07:18
|
|
מזה מספר שנים היתה לי הזכות ללוות ולעזור לבן שלי לערוך אירועי התנדבות לילדים חולים ולמשפחותיהם. כל אירוע כזה דורש לוגיסטיקה רבת היקף ורבת מתנדבים ולמזלנו פגשנו הרבה אנשים טובים באמצע הדרך. בעלי שטחים מתאימים מאשרים לנו שימוש בשטח, בעלי שטח חקלאי הסכימו לעכב את עיבוד השטח עד לאחר האירוע. ביטוח מוענק לאירוע בחינם. חנויות מכל קצוות הארץ תורמים אמצעי עזר שונים. עשרות מתנדבים מכל קצוות הארץ ומקשת מגוונת של גילאים מגיעים לאירוע, כל אחד מהם עם ציוד פרטי רב ערך ויקר מאד (אלפי ועשרות אלפי שקלים). כולם מגיעים בהתנדבות באהבה וברצון להעניק ולתרום לחברה, לילדים החולים ולבני משפחותיהם, זאת למרות הידיעה הברורה שהם עלולים לסכן את הציוד היקר שלהם.
|
|
|
חלפו כמה ימים מאז הניחו על קברך בהר הרצל רגבי עפר ירושלמיים. אחד אחד עברו על קברך בני המשפחה, בני משפחת ישראל, ואלפים אלפים, שקראו את ההספד שנשא עליך אביך הסופר דוד גרוסמן יבדל"א והשתתפו בצער הנורא של המשפחה הגרעינית הקרובה ביותר.
|
|
|
אביבה, אישה קשת יום, עובדת כמבשלת בבית מלון בטבריה וכותבת בכל רגע פנוי שיש לה, ואין לה הרבה. אביבה חולמת להיות סופרת., שיום אחד הספר שלה יודפס ועל הכריכה יופיע השם שלה. לאביבה (אסי לוי) בעל מובטל (דרור קרן), ילדים מתבגרים (דנה איבגי ואיתי תורג'מן), אמא חולת נפש (לבנה פינקלשטיין) ואחות (רותם אבוהב) שנשואה לנהג מונית (נתן רביץ) שמכה אותה.
|
|
|
השאלה היא לא אם אולמרט צריך ללכת. על תצוגה מבישה כזאל של מנהיגות בעת חירום, בשעה שהיא המבחן העליון של מנהיג - אין ספק שהוא צריך ללכת. אבל השאלה היא אם יש מישהו שיבוא במקומו. התשובה היא לא. כי הכישלון הזה הוא לא בלעדי לאולמרט. גם לא לפרץ וחלוץ, שאחראים כמוהו למחדל. הכישלון הוא של כל השיטה הציונית.
|
|
|
סיומה של המלחמה מעמיד את בעלי העסקים ובעלי המקצועות החופשיים בפני הצורך לשקם את עסקיהם. רוב העסקים סבלו מירידה במכירות, מי פחות ומי יותר, וחלקם אף צברו במקביל הוצאות וחובות, אך לפני שנציע דרכים להתמודדות יש להבחין בין שני סוגים של ירידה במכירות.
|
|
|
|