|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

עשר השגיאות של המתגרש הטרי <br>

"הגבר הישראלי הממוצע גורם לעצמו נזקים בלתי הפיכים בהליך הגירושין, 90% מהם בשבוע הראשון לאחר הודעת הפרידה", אומר אליעזר גריסרו - עורך דין לענייני אישות. קבלו את עשר השגיאות הפטאליות של המתגרש הטרי - ודרכים להימנע מהן
31/10/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

אחוז המתגרשים עולה משנה לשנה בעולם המערבי. רק החודש הוכרז בארה"ב על מיעוט חדש: הנשואים. לראשונה רוב האמריקנים אינם משתייכים למין הנשוי. גירושים הם הליך סבוך ומורכב שעלול להיות מכוער, מתיש וכואב, אך לצערנו הוא הופך להיות רווח יותר ויותר במקומותינו. עורך הדין אליעזר גריסרו, המתמחה בייצוג גברים בסכסוכים בתוך המשפחה, מפרט את עשר השגיאות הקשות ביותר אותן עלול לבצע הגבר - ומציע דרכים חלופיות שייטיבו את מצבו. הנה השגיאות שלא כדאי לכם לנסות בבית:

1. לנקוט באלימות - החוק הישראלי מתייחס למילה אלימות בהרחבה רבה יותר ממה שרוב הציבור מתייחס אליה. צעקות, גערות ונזק לרכוש נחשבים בצדק לאקטים אלימים - המאפשרים לצד המאוים לפנות למשטרה ולהרחיק את הצד האלים. בגירושין, כמו בחיים, שמירה על קור רוח היא גישה בריאה ונכונה. גברים מעטים מצליחים לשמור על קור רוח כאשר כתבי תביעות הגירושין מגיעים לידיהם. כל תגובה מתפרצת (מילולית או פיזית) של הגבר עלולה להחמיר את מצבו ולספק לאישה תירוץ מוצדק להגשת בקשה לצו הרחקה מהבית. במקרה שכזה עלול הגבר לבלות בבית המעצר ואף לעיתים להיות מועמד לדין פלילי - חוויה משפילה וכואבת לכל הדעות; לכשישתחרר, ייאסר עליו על-פי רוב לחזור לדירה המשותפת לתקופה של בין 90 יום ועד שנה (ולעיתים אף יותר). אשר על כן, הגישה המנחה הנה - קור רוח - בכל מצב.

2. עורך דין "ניטרלי" - גישה חברית ושקטה להליך הגירושים היא תמיד הגישה המועדפת. אך יש להיזהר מחברותיות יתר ומאמון מוגזם. לעיתים מציעה האישה לגמור את זה מהר ובשקט אצל עורך דין שהיא מכירה. לא אחת עלול עורך הדין "הניטרלי" הזה להיות למעשה עורך הדין של האישה. הוא יחתים את הבעל על מסמכים שינשלו אותו מכל זכויותיו, וחתימתו זו תקבל את אישורו של השופט הדן בתיק. אחר כך יקשה מאד על הבעל לטעון כי הוא הוטעה על-ידי האישה, קל וחומר לאחר שאישר באזני השופט את הסכמתו לכל סעיף וסעיף. רצוי ועדיף בטרם חתימה על הסכם כלשהו להתייעץ עם עורך דין נוסף.

3. לעזוב את הבית - הגבר הישראלי נוטה על-פי רוב לעזוב את הבית מיד לאחר שאשתו מביעה את רצונה לפתוח בהליכי גירושים - או כאשר מגיעה לידיו תביעת הגירושים. זוהי שגיאה קריטית שאין לעשותה. ההשארות בדירה המשותפת קשה לשני הצדדים - אך מהווה קלף חשוב בכל הקשור להליכים המתנהלים. הפתגם כי החזקה היא שני שלישים מהחוק הינה נכונה. לשהייה בדירה יש משקל רב בהתדיינות על עתיד הדירה ועל גובה דמי המזונות והמדור. בנוסף על כך המגורים יחדיו מאפשרים לגלות אינפורמציה חדשה, מפתיעה ולא ידועה על נכסי האישה, כספים וחשבונות שלה וכדומה.

4. היסחפות אחרי פרובוקציות ומניפולציות - החיים המשותפים תחת קורת גג אחת - למרות שהסכסוך עם בת הזוג הולך ומחריף, הינם משימה קשה ומתישה. שהייה זו הופכת לבסיס פורה ליצירת עימותים. בעימותים שכאלה עלול הגבר לגרום לעצמו נזקים קשים וביניהם חשיפת מידע ונקודות תורפה אישיות - אינפורמציה שתקל על הצד השני ללחוץ עליו ולהכניע אותו במשפט. ישנם עורכי דין אשר מעודדים את האישה ליצור פרובוקציות אשר יגרמו לבעל לחשוף את האסטרטגיה שלו. יש לזכור כי הבית איננו מקום עבודה, מותר לצאת להפסקת סיגריה יותר מפעם אחת בשעה. אוויר צח במקרים כאלה חוסך הרבה כסף וכאב לב.

במקרים לא מעטים נופלים גברים קורבן למניפולציות קשות וציניות. מוכרים מקרים מתועדים לא מעטים, בהם נעמדת האישה מול הגבר וצועקת בקול "אל תכה אותי, אל תרביץ לי" מבלי שאיש נוגע בה - כל זאת בשביל שהשכנים ישמעו ויזמינו משטרה. כשסוג של מניפולציות מכוערות שכאלה חודרות לזירת הסכסוך יש להתחיל לשקוד על תיעוד ואסמכתאות. מומלץ להסתובב עם טייפ מנהלים המוכן להקלטה בכל רגע, וכן מומלץ להעמיד שני חברים קרובים בכוננות הקפצה על-מנת שיסורו לדירה וישמשו עדים לפרובוקציות מכוערות אלה של האישה.

5. לרוץ לרבנות - הדעה הרווחת גורסת כי טוב לו לגבר למהר ולהגיש את תביעת הגירושין שלו בבית הדין הרבני - אפילו אם היא זו שלמעשה יזמה את ההליכים. הטעות הרווחת היא לרוץ אל בית הדין בלי עילות נכונות. בית הדין איננו מעוניין להקל על תהליך הגירושים - וריצתו המהירה של הגבר אליו עלולה להיות בעוכריו. לתביעת גירושין (ככל תביעה) דרושות הוכחות, ראיות ועדים וכאשר אין - התוצאות עשויות להיות הפוכות מהכוונה המקורית ואף להחמיר את המצב.

6. זלזול בכתובה - רבים הגברים המזלזלים בכתובה ורואים בה נייר חסר ערך. בליל הנישואין הם מציינים בה סכומים סמליים כמו ח"י מאות אלפי ש"ח - על-מנת להוכיח קבל עם ועדה את אהבתם האינסופית. מעטים יודעים כי הכתובה היא חוזה לכל דבר - ובית הדין הרבני מתייחס אליה ככזו. גיחוכו המזלזל של הגבר לשמע רצונה של האישה לראות את הכתובה עלול להפוך לתדהמה קשה כשבית הדין יחייב אותו לשלם עשרות אלפי שקלים (לעיתים אף מאות אלפי שקלים) עליהם חתם ביום הנישואים. מומלץ על כן, להימנע מלפנות לבית הדין הרבני כאשר אין כל עילה לגירושין ולפעול בדרכים משפטיות אחרות ועקיפות כדי לגרום לקבלת גט ללא תשלום כתובה, כמו לדוגמא תביעה למכירת הדירה המשותפת.

7. להעביר את כל התיק לרבני - מעטים המתגרשים המודעים לכך כי ניתן ולפעמים אף עדיף לפצל את תיק הגירושים בין בית הדין הרבני לבית המשפט האזרחי. לדוגמא: ייתכן ומשיקולים שונים החליטו בני הזוג לרשום את דירתם על שם האישה, בעוד הכסף ממנו נרכשה הדירה הגיע כולו מעבודת הבעל. במקרה שכזה עדיף לדון בחלוקת הרכוש בבית המשפט לענייני משפחה. מדוע? מפני שבית הדין הרבני יכריע בנושא זה תמיד על-פי הכתוב בטאבו - והדירה תעבור כולה לידיה של האישה. למעלה מכך, בית הדין הרבני ידון בסוגיית חלוקת הרכוש אך ורק לאחר שתוכח עילת הגירושין וכאשר אין כזאת או כאשר האישה מעכבת את מתן הגט העניין עשויי להיגרר זמן רב מאד. מומלץ לכן להתייעץ בכל מקרה עם עורך דין לענייני משפחה לפני שפוצחים בהליך.

8. להשתמש בילדים - עירוב הילדים בסכסוך הינו מעשה מכוער ולא משתלם בעליל. הילדים הינם אנשים קטנים שיזכרו לך את החסדים והאהבה, אך גם את השגיאות והמניפולציות שהפעלת עליהם. הורים מעטים יכולים לעמוד מול תחנוני הילדים שתומרנו בצורה מתוחכמת על-ידי ההורה השני. מומלץ במקרים שכאלה להבליג ולא להעמיק את מעורבותם של הילדים בהליך הגירושים. אובדן נקודות בטווח הקצר עדיף במקרה זה על הפסד מערכת היחסים ארוכת הטווח עם הילדים, שלא לדבר על טובת הילד - שעירובו בסכסוך שכזה יגרום לו נזקים קשים. ניתן גם לפנות לפסיכולוג כדי לקבל יעוץ כיצד לנהוג עם הילדים.

9. עצה של חבר - כל מי שהאח של החבר שלו עבר גירושים מחזיק מעצמו מומחה בנושא. סיפורים של קרובי משפחה, מכרים, חברים ויודעי דבר אחרים עלולים להטעות וגם לגרום נזק רב. מי שעבר בעצמו גירושים או הליכים אחרים אינו יודע הכל; כל מקרה - בייחוד בעניינים של בינו לבינה - הינו שונה וייחודי. לכל משפחה ישנם נתונים עובדתיים שונים ולא כל פעולה המתאימה במקרה אחד רצויה במקרה אחר. בשביל זה יש אנשי מקצוע.

10. לספר לחבר'ה ולהשאיר דברים בבית - כאשר מתחילים הליכים בין בני הזוג הבית איננו בית יותר וגברים רבים נוטים לשכוח זאת. אם קיימים חפצים ומסמכים יקרי ערך - הן רגשית והן כלכלית - עדיף לאחסנם במקום אחר ולא להשאירם בבית אפילו לא במקום מחבוא. לעיתים קיימת הנטייה למסמכים ולחפצים האלו לצוץ פתאום באמצע הדיון בבית המשפט או בבית הדין. למעלה מכך, גם חברים משותפים - במתכוון או שלא במתכוון - עלולים לשמש כ"גיס חמישי" ולסכל את צעדיך המשפטיים ולחשוף את סודותיך הכמוסים ביותר - רצוי להתקמצן במתן מידע לסובבים.

עוה"ד אליעזר גריסרו מתמחה בדיני משפחה והיינו מבעלי משרד עורכי הדין "גריסרו את מסורי" מראשון לציון העוסק בייעוץ מקצועי וייצוג משפטי בתחום דיני המשפחה, דיני עבודה, משפט מסחרי, דיני מקרקעין וניהול משפטי מול רשויות המיסוי.
תאריך:  31/10/2006   |   עודכן:  31/10/2006
אליעזר גריסרו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עשר השגיאות של המתגרש הטרי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אימת עברייני הצווארון הלבן בשנות השבעים והשמונים היה קצין המשטרה בנימין זיגל. זיגל לא ידע חוכמות ולא הבין קריצות. חשודים חשובים מאוד באו ויצאו אצל זיגל וצוות חוקריו. כמה וכמה מהחשודים החשובים הללו הפכו לנאשמים וסיימו את הקריירה שלהם בבית הסוהר.
31/10/2006  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
נקודת המוצא של טור זה היא ספקנות. אורח חיי קרוי "חילוניות" ואנוכי "אגוניסט יהודי". אגוניסט כתפיסה דתית (או ליתר דיוק היעדרה), יהודי כתרבות ולאום. הטור הבא משתמש בכלי יהודי, פרשת השבוע, כנקודת התייחסות בין עבר לבין הווה, בין תורה לבין מעשה. הוא מהווה בסיס לרב שיח סביב נושא הקשור ומופרד בו-זמנית מחיי היום יום. קשור, כי אנו מתייחסים להווה ואינו קשור הוא דיאלוג המעלה שאלות וחומר למחשבה באופן שונה מבעיות היום יום. בעיני זהו כלי חשוב מכדי להשאירו בידיו של מגזר מסוים בלבד, זהו כלי השייך לכולנו.
31/10/2006  |  אלון נתיב  |   מאמרים
רקע
31/10/2006  |  מוטי יוגב  |   מאמרים
אני משפשף את עיני בתימהון, ואינני מאמין למראה עיני ולמשמע אוזני. מילא, כבר התרגלנו לכך שלישראלים רבים - במיוחד פוליטיקאים - יש א-סימטריות במוסר והיעדר כל יושר אינטלקטואלי. כבר התרגלנו לכך שהאזרח א' נרדף עד צוואר, מוקע בראש חוצות כגרוע שבפושעים ונדרש לעוף לביתו ולהתפטר מכהונתו עוד בטרם הועמד למשפט, בעוד ב', שמצבו דומה להפליא לזה של א', נח לו בשקט וממשיך בשגרת חייו ובכהונתו הציבורית, וההבדל בין שניהם הוא בכך שהראשון הוא בעל דיעה פוליטית או רקע אישי שאינו חביב על הרודפים, ואילו האחר דרוש להם לקידום ענייניהם או משתייך למחנה הפוליטי הנכון, ולכן הוא מוחזק בינתיים כאתרוג בקופסה, עד שיגיע הרגע לבעוט באחוריו ולהעיפו.
31/10/2006  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
התיקונים בגין חוסר אוויר נקי, חוסר בשטח ותכנון לקוי בקומות התחתונות, פיקוח לקוי וחוסר הקפדה בביצוע מערכת מיזוג האוויר במגדל קריית הממשלה, שנפתח רק בשנה שעברה והמתנשא לגובה של כ-40 קומות, יעלו למשלמי המיסים למעלה מ- 9 מיליון שקל. כך נכתב על-ידי ענת פישביין בכתבת תחקיר שכותרתה היא: "סכנה בשירות המדינה", שפורסמה בתאריך 27.10.2006 במוסף "7 ימים" של ידיעות אחרונות.
31/10/2006  |  יוסי מטלון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il