|   15:07:40
  גיא רוה  
מייסד ארגון "הורות משותפת=טובת הילד".
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
קבוצת ירדן
האם ניתן לקיים צוואה על בסיס העתק הצוואה?

אבות נוטשים ילדים

אני רוצה להוביל מהלך ולהוכיח ללא כחל וסרק שיש אבות אשר ראויים להיות אבות משמורנים ולטפל בילדים שלהם בדיוק כמו האמהות. לצערי, חובת ההוכחה מוטלת עלינו
08/05/2007  |   גיא רוה   |   מאמרים   |   תגובות

"אני אספר על בכי של ילד שמבקש מאבא בטלפון שיבוא לראות אותו, מרחק נסיעה של 20 דקות, והאבא עונה שכרגע הוא עסוק מאוד, כמו אתמול, כמו שלשום, כמו לפני שבוע ושבועיים. יש לו שני ילדים חדשים בביתו החדש".

ערב חג שני של פסח, פורסמה באתר Ynet כתבה "הגירושים הפכו אותי להורה סוג ב'", בה הצטלמתי כאחד האבות המצולמים לכתבה וממובילי המאבק על שיוויון לאבות גרושים.

מתוך עשרות המיילים שקיבלתי ואשר תמכו בנושאים שהוצגו בכתבה, היו גם מספר מיילים של נשים שסיפרו על כאבן האישי, על אב שפשוט מתנכר לילדיו, והנה מה שכתבה לי נירה (שם בדוי):

"שלום גיא, שמי נירה ואני גרושה שבע שנים. יש לי שני ילדים, האחת בת 19 והשני בן 11. אני כותבת לכם לחזק אתכם. זה משמח אותי לקרוא ולשמוע שיש אבות שמוכנים להלחם להיות נוכחים בחיי ילדיהם. אני כותבת דווקא כמי שילדיה נפגעים מאב שונה ממה שעולה מהכתבה. בתי הגדולה ננטשה לחלוטין ע"י האב ובני הקטן עבר דחייה חלקית, עד ייצוב המצב הנוכחי שמתאים לתנאי האב לראות את בנו. כל שבת שנייה. את הפעמיים בשבוע שהעלנו בכתב בהסכם הגירושין, הוא מימש בשנה הראשונה לגירושין.

תשובותיי בתחילת הדרך שאיננו יודעים מדוע האב מתנהג כך ויתכן ושלעיתים אנשים בוחרים בדרכים שונות להתמודד עם מצוקתם ושכל התגובות של האב גם אם מושלכות על הילדים, ביקשתי מהם שינסו לא לקחת את זה על עצמם, כי אלו התגובות שלו לפרידה, תשובות אלה כבר לא יכולות להיות סנגורו במשך כל כך הרבה שנים.

לא אלאה אתכם בפרשת נטישתו של האב את ילדתו, במקרה שלנו. חייבתי את שני ילדיי לקבל טיפול פסיכולוגי סמוך לגירושין גם כשהיו כעוסים עליי כי בחרתי להתגרש מאבא וכשכוחם תש מלנסות לרצות אותו שיאהב אותם.

הוא מעולם לא לקח אחריות על ההתנהגות שלו ביחס לילדים וסרב לשתף פעולה עם כל גורם שפנה אליו בעניין הזה אשר פניתי אליו בבקשת עזרה לנסות להגיע לשיתוף פעולה הדדי בינינו ולקרב בינו לבין הילדים ככל שניתן.

אדרבא, דווקא בגלל מה שאני מתארת, אני מחזקת את ידיכם. זה משאיר מקום לתקווה שכפי שהאמנתי תמיד ואני עדיין מאמינה שההתנהגות שלו היא לא הגיונית ונוגדת את חוקי הטבע עצמם ושרב האנשים לא היו נוהגים כך, למרות ואף על-פי שגם המערכת באופן כללי נותנת גיבוי מלא לגברים שמתנהגים כך. הגיבוי ניתן ע"י התעלמות מוחלטת ממצוקת הילדים הקשה ובתשובה המוחצת של "מה אפשר לעשות, הוא לא חייב לראות אותם אם הוא לא רוצה, אי אפשר להכריח מישהו לאהוב, או לבוא בניגוד לרצונו".

אלו התשובות של עובדות סוציאליות במשך השנים אשר התבקשו על-ידי לגרום לאב לבוא בכל מחיר לשיחה עם הבת שלו או איתי שאוכל לדבר על ליבו על הנזק שהוא עושה עם תגובתו הקיצונית (שהנטישה היא הסיפא שלה) או לשמוע את הפסיכולוג של הילד או כל נושא אחר בעניין זה. המערכת מנערת את חוצנה וכל פעם בתורו עונה איש אחר ואומר, "הזמנו אותו לשיחה, הוא לא רוצה לבוא, מה את רוצה שנביא אותו בכוח?" לדאבוני, הוא לא הראשון שבוחר בדרך הנטישה.

ילדיי גדלים, ואני מקווה שיהיו בעלי משפחות בעצמם, מאוד הייתי רוצה שלא יאבדו אמון במערכת הזוגית ובאבהות. לצערנו אנו יודעים שגם אם יקראו מחקרים רבים וידעו שקיימים מצבים אחרים, החוויה האישית מאפילה על הכל. אני שמחה לשמוע את הקול האחר שלכם. כמו גם ילדיי, גם אני יודעת מסיפורים אחרים שיש אבות שלא מפסידים את המפגש עם הילד, ושמקפידים לבוא לכל מסיבה בבית הספר, ואפילו לוקחים גם כשזה לא "התור שלהם" (זה בכלל, נראה לילדים שלי, חזון אחרית הימים), אך לצערי החוויה שלנו היא שונה.

לא פעם אמרתי ואני כותבת גם לכם זאת, אני חושבת שאילו הייתי גבר, לא הייתי מתגרשת לעולם. המחשבה לא להיות קרוב ובאופן קבוע ליד הילדים שלי, היתה משתקת אותי.

אני רוצה לחזק את ידיכם בריש גלי ולומר לכם כל הכבוד. אני מתרגשת מאוד, וכן, אפילו שלכם זה נראה מובן מאליו, אך אני שיודעת שכלום לא מובן מאליו מרשה לעצמי לומר לכם, שגם בשם הילדים שלכם.

הילדים שלי כבר לא חיים את עוצמת הנטישה כי בדרכי בחרתי להתמודד עם זה ולהראות להם את העוצמה שלהם ולהשאיר פתח רחב לקרבה בינם לבין האבא שלהם, הרווח יהיה של כולם. בהצלחה רבה, נירה.

הי גיא,

כפי שכתבתי במייל הראשון שלי, אני מחזקת את ידיכם על הרצון החזק והבלתי מתפשר שלכם להיות חלק מהותי מחייו של ילדכם. על אף שבעיניי זה מובן מאליו, לצערי זה כנראה לא מובן מאליו להרבה מאוד אנשים. יחד עם זה, אני לא בעד משמורת משותפת.

אין ולא הייתה לי חוויה והכרות אחרת עם אב אחראי כך שגם בדמיוני אינני יכולה להסכים עם זה, איכשהו כשאני חושבת על זה, נראה לי כאילו הייתי מפקירה את ילדיי אילו הייתי חותמת כך לפני שנים. יתכן כי אני לא מאמינה במשמורת משותפת בגלל הניסיון שלי, אך לצערי אני לא יכולה להרגיש שייכת לקבוצה שלכם.

אני מסכימה לחלוטין עם הכותרת שלכם שילד לא מתגרש מאבא, אך המאבק שלכם הוא במערכת שמפרידה בין הילד לאביו, בניגוד אליכם, במקרה שלנו האבא הוא זה שהתגרש מהילדים, ואני גם חושבת שהמערכת עזרה לו עם זה, בכך שאין שום חוק שירתיע אותו
מלעשות כן. שאין שום עונש בחוק על זלזול והרס נפשו של ילד.

יש עונש על גניבה, יש עונש על העלבת עובד ציבור, יש עונש למי שהולך עם הכלב ברחוב והכלב עושה את צרכיו, אין עונש על צער שהורה גורם לילד שלו.

לכם ולי יש טענות כלפי אותה מערכת, אך הטענות הן שונות. אתם באים ממקום טוב, אתם רוצים את מה שאני רוצה, אך אנחנו לא נאבקים על אותה מטרה. לצערי לא ראיתי מישהו שהייתי יכולה ומוכנה לסמוך עליו בעניין הילדים שלי, כך שמן הסתם לא אמצא את עצמי בקבוצות שלכם.

אתם תתלוננו שרציתם לראות את הילד יום אחד נוסף בחג מעבר להסכם, ואילו אני אתלונן מנגד שאבא של בני לא בא לקחת אותו ואף לא הודיע, למרות שהילד עומד רחוץ ולבוש כמו חתן ומחכה בחלון...

אתם תתלוננו שעל אף המזונות הכבדים שאתם נותנים לה, היא לא מאפשרת את זה ואת זה ואת זה, ואילו אני מנגד אספר שכדי להחריף את כעסו הצהוב. הוא לא שילם מזונות חודשים ארוכים עד שבמסגרת הוצאה לפועל עיקלו את משכורתו. אתם תספרו על לילות ללא שינה אכולי געגועים לילדים, ואני אספר על בכי של ילד שמבקש מאבא בטלפון שיבוא לראות אותו, מרחק נסיעה של 20 דקות, והאבא עונה שכרגע הוא עסוק מאוד, כמו אתמול, כמו שלשום, כמו לפני שבוע ושבועיים. יש לו שני ילדים חדשים בביתו החדש. אם אתה חושב שיש משהו אחר שבו אני יכולה לתרום מניסיוני אשמח מאוד לעשות את זה. שבוע מצוין, נירה.

אנחנו לא יכולים ואף אסור לנו להתעלם מכך שיש הרבה הורים שמשתמשים בילדים לניגוח הצד השני. סיפורי הנטישה של אבות את ילדיהם הוא סיפור עצוב וראוי שיועלה על כל גל ויטופל כראוי.

אין לי כל סולידריות עם אותם גברים שבוחרים להיפרע מילדם שלהם גם אם הדבר קרה בעקבות קושי כזה או אחר שלהם. ההפך, אני מזדהה הזדהות מלאה עם הילדים העצובים. אין לי כל מחלוקת בעניין זה עם אותן אמהות.

הסיפורים העצובים שקיבלתי, מציגים תמונה קיצונית,שלדאבוני אנו שומעים על מקרים לא מעטים כאלה ואין ספק שכולנו ,אמהות ואבות כאחד כואבים את הכאב של אותם ילדים, ודווקא בדיוק מן הטעם הזה, בדיוק בגלל העובדה שאני מודע לחשיבות הקשר של הילד עם האב, אני דורש שוויון.

באופן טבעי,פשוט מבחינה סטטיסטית, מספרית, מאחר שהאם היא המשמורנית היחידה, סיפורי הנטישה הידועים הם של האבות ולא הפוך. איננו יודעים איך היו נראים פני הדברים אילו המצב היה שוויוני.

אני רוצה להוביל מהלך ולהוכיח ללא כחל וסרק שיש אבות אשר ראויים להיות אבות משמורנים ולטפל בילדים שלהם בדיוק כמו האמהות. לצערי, חובת ההוכחה מוטלת עלינו. המנטליות החברתית החליטה שהאבות אחרי הגירושין צריכים להוכיח מסוגלות הורית, מה שלא נדרש מהם מעולם בשעה שהיו נשואים.

אני רוצה להוביל מהלך שיאפשר לילד לראות באביו הורה מובן מאליו ובמלוא מובן המילה ובמלוא משמעות המילה בפן היומיומי ולא הורה של גן שעשועים ופיצה לשעתיים גנובות בערב ואשר בקשר הזה בין האב לילדיו חובותיו יהיו ברורות. כל המחקרים מוכיחים את החשיבות העליונה בקשר של הילד עם אמו ואביו. אנו לא צריכים את המחקרים האלו שיעמדו לצידנו, אנו מרגישים זאת מדי יום ביומו.

תאריך:  08/05/2007   |   עודכן:  08/05/2007
גיא רוה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אבות נוטשים ילדים
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יורם יהודה
9/05/07 00:43
 
יואב פז, עורך-דין
18/05/07 06:30
 
יורם יהודה
26/05/07 12:08
 
יואב פז, עו"ד
3/06/07 21:48
 
יואב פז, עו"ד
5/06/07 08:34
 
יורם יהודה
8/06/07 04:19
 
יורם יהודה
8/06/07 04:24
 
לא נוהג להתערב
17/10/07 09:39
2
סבתא
9/05/07 04:54
3
אלכסנדרוני
9/05/07 17:36
 
תדפקי אותו
11/05/07 12:39
 
מיק
2/01/08 08:26
4
דובר אמת
25/09/11 13:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאורעות הימים הופכים במשך הזמן לחומר גלם ספרותי, וכאשר מדובר בתמונות הקשות של ההינתקות, היה צפוי שיגיע התיעוד הספרותי של הכאב ושל השבר. ספרה של אסתר זילבר ויתקון "חוצה שומרון" השמיע את צעקת העקורים בעוצמה רבה ובכלים אמנותיים. משבר ההינתקות וכאב העקירה ליווה אותנו כצופים וכקוראים בשנה האחרונה בעיקר בדיווח החדשותי השוטף, ולא מעטים נרעשו כאשר חזו בתלאות העקורים בסיקור בכלי התקשורת הכתובה והאלקטרונית.
08/05/2007  |  הרצל חקק  |   מאמרים
בלילה במאי נפל עלינו המאהב, בראיון מדהים מול היערות. חיכיתי שלושה ימים, ואפילו מר מאני לא הצליח להסביר לי את הרוח הרעה, הנופלת מדי פעם על הסופר א"ב יהושע, ומתבטאת בפרצי הגות מבעיתה, המעידה על בורותו. אמר הסופר:
08/05/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
הם מנסים לשבור אותנו, קודם כל על-ידי איומים, אחר כך מנסים לעשות הפרד ומשול, לקחת הצידה את האוניברסיטאות וללחוש להן הצעות מפתות באוזן, כאלו אטרקטיביות שידאגו להן בלבד ולא למאבק הרחב אשר לפני רגע היו חלק ממנו.
08/05/2007  |  אריק בר-נס  |   מאמרים
"אנחנו ערבים. אנו מקדימים ומאחרים; אנו מוסיפים וגורעים, אך אין אנו מתכוונים בכך לשקר", אבן קֻתַיְבַּה, עיון אלאח'באר, בירות, 1985, כרך 2, עמ' 152.
08/05/2007  |  פרופ' משה שרון  |   מאמרים
שר הביטחון מר פרץ הכריז כי ברצונו למסור את הביטחון תמורת קבלת תיק האוצר. משל למה הדבר דומה? לרופא מתחזה שהצליח בערמה לקבל מעמד במחלקה לניתוחי חזה. לאחר שלושה ניתוחים שהסתיימו במות החולה התכנסה ועדת בדיקה וקבעה: האיש איננו יודע מה הוא עושה בניתוחי חזה ועדיף שלא יעבוד עוד במקצוע. הרופא מתעשת ואומר, מקובל עלי, אמסור את מקומי לאחר, ובתמורה אתחיל לנתח ניתוחי מוח. העילה: קיבלתם אותי כאשר לא היה לי מושג ירוק בחזה. קבלו אותי גם ככירורג מוח.
08/05/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
המשטרה חקרה חשד, לפיו מאור פחימה, עבריין ידוע ומוכר למשטרה, מעורב בהטמנת מטען חבלה שנועד לפגוע במנכ"ל החברה הכלכלית לפיתוח קיסריה, מיכאל כרסנטי - לאחר שזה דחה בקשתו להכשיר עבירות ב...
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
ביקורתו הפומבית של יו"ר המחנה ה"ממלכתי" על ניהול המלחמה פוגעת במלחמה ובלוחמים כאשר בשל שיקולים פוליטיים הוא מאיים להפיל את הממשלה. על גנץ להתאחד מאחורי העם, להילחם עד הניצחון ולא ל...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
על אף מידת הרגישות המתחייבת בהתייחס לשימור וטיפוח היחסים המיוחדים שבין ארה"ב לבין ישראל, הרי שהדעת נותנת כי למרכיב האינטרסים הלאומיים הישראלים תהיה תשומה עודפת במערכת זו, גם במחיר ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il