להלן ציטוט של הודעה באתר זה: "לפני 3 חודשים מונה ניר גלעד לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל במקום יוסי רוזן. גלעד כיהן במשך כארבע שנים כחשב הכללי במשרד האוצר, בשנים 1999-2003. בסוף 2002 הוביל גלעד להסכם עם החברה לישראל לרכישת מניותיה של החברה (26%) בחברת בתי הזיקוק תמורת 120 מיליון דולר. ההסכם, שקיבל את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה דאז, אליקים רובינשטיין, סלל את הדרך לפיצול בתי הזיקוק בחיפה מבית הזיקוק באשדוד ולהפרטת השניים."
למתקשים להבין נסביר בפרוט:
1) ניר גלעד כיהן כחשב הכללי במשרד האוצר.
2) ניר גלעד הוביל (כנציג המדינה???) את מכירת בתי זיקוק ע"י האחים עפר.
3) האחים עפר שילמו 120 מיליון דולר תמורת 26% ממניות בתי הזיקוק
4) שווי החברה במכירה לאחים עפר היה כ-460 מיליון דולר.
5) שווי השוק היה 2,400 מיליון דולר! פי 5!
6) ניר גלעד מונה לתפקיד מנכ"ל החברה לישראל, בעלת בתי זיקוק חיפה.
ודוגמא נוספת, שי טלמון. עד לפני 6 שנים היה שי טלמון החשב הכללי באוצר והיה אחראי על מכירת בנק הפועלים למשפחת אריסון. עם עזיבתו את האוצר התקבל באופן לא מפתיע ל... ניחשתם נכון, בנק הפועלים. השכר של טלמון (2.9 מיליון שקל) אומנם גבוה, אבל הרווח הגדול שלו מתחבא באופציות ה"פאנטום" שקיבל. אופציות אלה מעניקות לו תגמול המבוסס על עליית ערכן של מניות הבנק בבורסה. בשנים החולפת שיגרו את מניות בנק הפועלים למחירי שיא, שסידרו לטלמון רווח של מעל 6 מיליון שקל.
מן התקשורת: "ההתקשרות של שי טלמון עם בנק הפועלים, ובכלל זה ההשתלמות הבנקאית, אושרה על-ידי הוועדה למתן היתר לפי חוק שירות הציבור הפועלת בבית המשפט המחוזי בירושלים."
מעניין מי יושב ב"וועדה למתן היתר לפי חוק שירות הציבור"! ומהם הקריטריונים לפיהם היא מחליטה. מקרה זה אינו מקרה יחיד וכל מי שטאטא רצפה ב-מ. י. נכסים או היה מגיש תה במחלקה באוצר שמכרה את נכסי עם ישראל בחינם, יצא עשיר.
נראה לי בסדר, אם מישהו באוצר מתקבל לעבודה על-רקע כישוריו המקצועיים וקשריו בממשלה ובכנסת, ואכן היו כאלה עשרות, אך נראה לי מושחת אם מישהו באוצר שעסק בהפרטת חברה, יתקבל לעבוד בחברה שעסק במכירתה, אפילו אם האדם צדיק אמיתי ועובד בהתנדבות. גם בפעילות ציבורית, ש"נערי האוצר" הם חלק ממנה, יש עניין של מראית עין.
נראה לי שניתן לטפל בבעיה קשה זו בשתי צורות:
1) הפסקה מיידית של ההפרטה של רכושנו וייעול ניהולו. למשל בנק הדואר, ממשלתי, יכול להתחרות בכל הבנקים באפס עמלות, שירות טוב יותר וכו'. אין צורך למכור אותו.
2) צריך לאסור בחוק על מי שטיפל מטעם האוצר במכירת רכושנו בחברה X, לעבוד, לאחר שחרורו מתפקידו הציבורי, בחברה X או בחברות הקשורות בה. כאמור את השחיתות קשה למנוע לחלוטין, אך צריך ללא ספק להקשות על המושחתים בכל דרך אפשרית ולא רק משפטית.