|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי

קץ שלטון הבג"צ

אולמרט הודיע שממשלתו לא תכבד את הוראת בג"צ למגן את יישובי עוטף עזה. בכך חזר על תקדים גביזון שהיתה הראשונה לסרב למלא הוראת בג"צ
23/07/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  הכה בז'יד והצל את המדינה
  דת קוסמית
  מדינה "יהודית" - יוק
  הדם והדמים
  נכונות מעמד הר סיני

אולמרט בחר בקפדנות את הזירה בה יצא עם ההכרזה הדרמטית שבאה לשים קץ לשלטון החונטה המשפטית שייסד ברק - במה שהתפרסם כ "פרלמנט העמק", בשיחה נינוחה על בקבוקי בירה ותקרובת בקיבוץ יפעת, עם ותיקי משקי עמק יזרעאל.

שם, ביום ו´ האחרון, הודיע שבא הקץ לדיקטטורה המשפטית של חבורת ברק, אשר נטלה את השלטון בפוטש משפטי, תוך שהיא מערערת את איזון שלוש הרשויות ההכרחי לקיום דמוקרטיה מערבית.

ב"פרלמנט העמק", הכריז אולמרט שהגיע הזמן לשים קץ לשלטון כנופיית החוק שנטלה על עצמה את סמכויות הרשויות המחוקקת והמבצעת והפכה בהליך אנטי דמוקרטי לכת השולטת במדינה, בלי בחירות ותוך הכתבת סולם ערכים של מיעוט קטן על רצון הרוב, הרואה בערכים אלו מעוותים ומסלפים את רצון העם, כפי שנקבע בבחירות.

במשך שנות שלטונו, כאשר הוא פועל באמצעות צבת תלת זרועית של פרקליטות/משטרה/תקשורת, הילך ברק אימים על כל נבחר ציבור שהעז להמרות את סמכותו. המערכת המשפטית הפכה ממערכת השופטת על-פי חוקי הרשות הנבחרת למתפרת תיקים נגד כל מי שפעל נגדה.

יציאת ברק לגמלאות, הצטלבה עם ירידה דרמטית באמון הציבור במערכת בראשה הוא עומד. במקביל מונה רמון לשר משפטים, שסירב לקבל את תפקיד הפודל המכשכש בזנב למשמע הוראות אדוניו, כמו שרי משפטים קודמים, דוגמת מרידור, שטרית וכיו"ב. הוא התנגד למינוי ביניש, המשנה לדיקטטור בחבורת ברק, כנשיאת בית המשפט העליון במקומו. ביניש דאגה מיד לתפור לו תיק. היא הצליחה אומנם להדיח אותו מכסאו ולסלול את דרכה לתפקיד. אבל הטרף הזה היה אחד יותר מדי. היא לא הצליחה לעכל אותו.

משפטנים מבריקים, אנשי מקצוע בתחומם, יצאו הפעם בצורה נחרצת נגד חבורת אומרי ההן שריכז ברק סביבו ואשר הצטיינו בכניעה לתכתיביו יותר מאשר בהבנת החוק. בראשם, פרופ´ דניאל פרידמן, שפרסם מאמר ביקורת חריף על פסק הדין של השופטת במשפט רמון, שהרשיעה אותו במטרה לקבל קידום מביניש. מיד לאחר פרסום מאמר זה, מינה אותו אולמרט לשר משפטים. בכך הראה ברורות שכוונתו להילחם חזיתית בחבורת ברק.

למה אולמרט? לאחר התרסקותו בסקרי דעת הקהל בעקבות התבוסה במלחמת לבנון השנייה, לא היה לו יותר מה להפסיד. כמו גם לכל חבורת הפוליטיקאים שהתכנסו סביב שרון במפלגת קדימה. ביניש העריכה שהדרך הטובה ביותר להציל את מעמדה המתערער, היא ע"י הטלת בוץ ורפש לכל הכיוונים, השחרת והשמצת המערכות המחוקקת והמבצעת, כדי שבית המשפט העליון יצטייר שוב בדעת הקהל כאביר על הסוס הלבן הדוהר להציל את המדינה מבין ההריסות. אולמרט היה המטרה האולטימטיבית. עושי דבריהם של שופטי העליון בתקשורת, מילאו את טורי העיתונות, מסכי הטלוויזיה וגלי האתר בפרשיות על פרשיות של "שחיתות" או שחיתות ראש הממשלה.

בכלל לא משנה אם השחיתות היא עם מרכאות או בלעדיהן. הממשל מלא שחיתויות, ועוטי הגלימות השחורות מן העליון לא מפגרים בתחום זה אחרי עמיתיהם משאר זרועות השלטון. השאלה היא רק את מי בוחרים כקרבן התורן האמור לעבור את תהליך השחיטה הפולחנית הדרוש לקתרסיס הלאומי, בטכס הקבוע של הקרבת הקרבות על-ידי כהני העליון. הפעם, לנוכח התערערות מעמד הכהונה של העליונים, נבחר קרבן שמן במיוחד. ראש הממשלה.

אולמרט אבל ייעד לעצמו תפקיד שונה מן הקרבנות הקודמים. הוא לא עמד לעזור ליד האוחזת בסכין הפולחנית ע"י הושטת גרונו. מינוי פרידמן היה איתות ברור שהחליט לקלקל הפעם את הטכס הפולחני הנערך לקול תופי הטמטם של המדיה.

ביניש עזרה לו בכך, בשגיאה הקשה שעשתה בפרשת וינוגרד. בעוד ברק ידע לכוון את המדיה לשחק על-פי התווים שלו, היא אצה רצה לספק את רצון האספסוף של הרצליה פיתוח ורמת השרון. בעוד ברק הצליח להפוך את העליון מ"סניף של מרצ" לכך שמרץ תהיה סניף של העליון, החזירה ביניש את העליון לדרגת הסניף של גלאון. היא שיחקה על-פי הרצונות של הח"כית ממרץ ודרשה מוועדת וינוגרד לפרסם את הפרוטוקולים. עם תאריך יעד. ובדרך להשפיל גם את גביזון, עוד אחת השייכת למקצוענים וממילא לא התאימה לכהן בעליון של ברק. ביניש לא העריכה אבל נכון את תגובת הפרופסורית המבריקה למשפטים. גביזון אמרה: יוק. וביניש נאלצה להיכנע. כי האלטרנטיבה היתה לשלוח שוטרים לקחת בכוח את הפרוטוקולים. את זה אפילו ברק לא היה מסוגל לעשות לגביזון. בטח לא ביניש.

נוצר תקדים. לראשונה מאז תפשה חבורת ברק את השלטון - סירב מישהו למלא צו של בג"צ. האמת היא שרבים מצווי בג"צ הם בלתי חוקיים בעליל. ברק ניצל אבל את פעולת המלקחיים שלו של פרקליטות/משטרה/תקשורת כדי לכפות אותם על הציבור ובאמצעותם לתפוס את השלטון בצורה לא דמוקרטית. הפעם, לראשונה, היה מי שסירב.

ביום 29.5.07 קיבל בג"צ בראשות ביניש והשופטים ברלינר וג´ובראן את עתירת ועד ההורים העירוני בשדרות לפיה יש למגן את כל כיתות האם ביישובי אזור עוטף עזה ודחה את עמדת המדינה, לפיה יש למגן בשיטת המרחב המוגן רק את כיתות הטפח (מעבדות, ספריות ושאר חדרי הלימוד בהם מתקיימים שיעורים מיוחדים). במסגרת פסק הדין הורה בג"צ למדינה למגן עד תחילת שנת הלימודים הבאה את כל כיתות האם בבתי הספר בעוטף עזה.

ביום ו´ האחרון, השתמש אולמרט בהחלטה זו כדי לעשות המשך לתקדים גביזון. הוא בחר את "פרלמנט העמק" כדי להכריז שהשלטון שב מעתה מן החונטה המשפטית לבית המחוקקים של העם:

"לא בית המשפט יחליט איפה נמגן וכמה נמגן. זה בלתי נסבל ולא יעלה על הדעת. זאת החלטה של הממשלה, ואם הממשלה טועה - שיחליפו אותה".

במילים אחרות, בדמוקרטיה קובע רצון העם, ולא רצון חבורת העליון. אם ההחלטה לא טובה, שהעם יאמר את דברו בבחירות. והכל במסגרת החוק: "הממשלה ורק הממשלה היא הגורם שצריך לקבל החלטות בנושא המיגון. הקצאת משאבים וקביעת סדרי עדיפויות, כל אלה באחריות הממשלה והיא זו שמוסמכת לקבל הכרעות". מי שלא מבין זאת, כמו גב´ ביניש, הוא אשר פועל נגד החוק.

אתמול (א´) חזר אולמרט בישיבת הממשלה על הדברים: "הממשלה ורק הממשלה היא זו שתקבל את ההחלטות בכל הנוגע לסדרי עדיפויות בנושא המיגון. כך נהגנו וכך ננהג. יש מה לעשות בנושא הזה והכל יטופל במסגרת עבודת הממשלה".

כדי למתן את ההכרזה, כדי שלא יצטייר הדבר כהכרזה תוקפנית, מה שלא מתקבל טוב בדעת הקהל, אמר: "אנחנו לא מנהלים מאבק בבית המשפט העליון, בוודאי שלא נלחמים בו". אבל, שיהיה ברור: "בנושא זה יש לפעול לאור המלצות מערכת הביטחון ופיקוד העורף".

את תפקיד היציאה מן הכלים, הותיר לביניש, שכבר הוכיחה שהטמפרמנט שלה רחוק מלהיות מה שדרוש לדמות ממלכתית, מצג שברק כה הצטיין בהכנתו. וכך הגיבה: "אולמרט מהלך אימים על בג"צ, הוא מנסה להרוס את המערכת שאמורה להכריעה בענייניו". כלומר, אולמרט מנסה למנוע מאיתנו להושיב אותו מאחורי סורג ובריח, לכן הוא מתנהג כמו בריון אלים - מסבירה לנו ביניש.

האמירה הזאת מראה שבניגוד לקודמה ברק וליריבה אולמרט, ביניש לא מבינה כנראה הרבה בדעת קהל. סוף סוף, תחת ברק היא התרגלה לקבל הכל בכפית של זהב. כאשר היא נתקלת עכשיו בסירוב להמשיך לפטם את האגו שלה - לא פלא שהיא מגיבה בצרחות כמו ילד מפונק.

מרוב תסכול וזעם, לא דאגה לנסות לבודד את אולמרט, אלא העצימה גם את איבתו של השר לביטחון פנים, אבי דיכטר: "כשראש הממשלה מתנהג כך גם השרים מקבלים אור ירוק. דיכטר כבר תקף את בית המשפט העליון בעבר. הוא אדם חסר מעצורים", הוסיפה להתקפה על אולמרט. דיכטר לא נותר חייב לנוכח ההשתוללות המילולית של ביניש: "אני דווקא זוכר שופט עליון לשעבר ששמו מיכאל חשין שהתבטא במונח ´אגדע את ידיו´ בהקשר של שר המשפטים. זו, לדעתי, אמירה חסרת מעצורים", הגיב.

אם אולמרט יצליח לשרוד פוליטית עוד תקופה קצרה, מה שנראה סביר, היא תיאלץ אבל כנראה להבין עד מהרה שתם עידן. גם כאן, כמו במקרה גביזון, היא מסובכת עם תאריך. המבחן יהיה בתחילת שנת הלימודים הבאה, 1.9. עד אז חייב בג"צ את המדינה למגן את בתי הספר. וגם עכשיו, כמו במקרה גביזון, לא נראה שיש לה כוח ציבורי להכניס את אולמרט, או את בראון שר האוצר, לבית הסוהר, כאשר יסרבו בפועל לשחרר את הכסף.

עם בועז אוקון, אותו הפכה ליריב מושבע, כפרשן על משפטי של ידיעות אחרונות, שם כותבת בענייני משפט גם טובה צימוקי, עיתונאית מוכשרת ומבקרת חריפה של העליון; עם משה גורלי כפרשן על משפטי של מעריב, אף הוא מבקר חד עט של חבורת ברק; עם עיתונאים, כמו יואב יצחק למשל, התוקפים חזיתית כבר זמן רב את בית המשפט העליון, בייחוד את ביניש, כאשר הם חושפים שחיתויות שלה ושל בני משפחתה; עם ממשלה בה חברים פרידמן, רמון, בראון, דיכטר, אשר יצטרפו במרץ רב להביא להדחת החונטה המשפטית מן השלטון - בכלל לא ברור שלטונו של מי יבוא לקצו קודם, של אולמרט או של ביניש.

בכל מקרה, למאבק הזה יש יותר חשיבות לגבי עתיד העם היהודי היושב בציון, מאשר למאבק בין גבי אשכנזי וחסן נסראללה.

שהרי - מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו.

תאריך:  23/07/2007   |   עודכן:  23/07/2007
שמואל קופר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
קץ שלטון הבג"צ
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הצדיק מסדום
23/07/07 08:59
 
שמואל קופר
23/07/07 13:44
 
1העם1
24/07/07 22:44
2
אתה מביע דיעה
23/07/07 09:47
3
ע. סובול
23/07/07 09:53
 
מירב מגבעתיים
23/07/07 10:33
 
וועלוואלע טרוקס ב
23/07/07 13:30
4
בן הארץ
23/07/07 11:19
5
המגיד
23/07/07 11:56
6
ביהמ"ש העליון
26/07/07 20:00
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדברים הנכתבים כאן נועדו להאיר פן אפל, שחצני ומתנשא במשרד מבקר המדינה ובמערכת הביטחון. אין להם כל קשר לפרשיות אולמרט או לביקורת על פיקוד העורף ועל מלחמת לבנון השנייה, והדברים המתוארים אירעו לפני כהונתו של מיכה לינדנשטראוס בתפקיד המבקר. אף על-פי כן, נודעת להם חשיבות רבה, שכן אף לאחת מן הבעיות המועלות כאן לא נמצא פתרון. בדברים אלה יש גם כדי להאיר מעט פינות אפלות במנהגיה של מערכת הביטחון.
23/07/2007  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
אחת מהוראות הקבע של הוואקף המוסלמי אוסרת על מכירת אדמות הוואקף לקונה שאינו מוסלמי. גם לקרן הקיימת לישראל יש הוראת קבע דומה, האוסרת על מכירת אדמות קק"ל למי שאינו יהודי.
23/07/2007  |  אריק פורסטר  |   מאמרים
משך השנים הרבות שחלפו מאז נתפס, הואשם ונשפט יונתן פולארד למאסר עולם בארצות הברית, אנו עדים לכל אותם בעלי רוממות הדמוקרטיה שבגרונם, אשר באורח לא מפתיע מגיעים מהצד השמאלני (להבדיל מהשמאלי - כהבדל בין איסלאם לאיסלמיסט) של המפה הפוליטית, אלו העמלים להשכילנו באשר ל"נבלה" (לדעתם) אשר ביצע יונתן פולארד, אותו סוכן זר ישראלי בארה"ב שריגל לטובת שולחיו עד שנתפס, נגד מכורתו, בעבור תערובת משונה משהו של אידאולוגיה ובצע כסף.
23/07/2007  |  אהרון רול  |   מאמרים
תקציר חדשות של יום אחד: חסידי ברסלב משתלטים על בית כנסת ברוממה, חיפה, שכונה חילונית. בנתניה מועבר חוק עזר האוסר מכירת חזיר למעט באזור התעשיה. שר התמ"ת מאיים על מארגני אירוע השקת ספר בסדרת הארי פוטר, ביום שישי בערב. הכנסת האריכה בחמש שנים את חוק טל. שר המשפטים חותם דיל עם הרב הראשי שמרמה את הציבור בנושא נישואי פסולי חיתון ומרע את המצב החוקי. וזה רק ביום אחד.
22/07/2007  |  איתן גנור  |   מאמרים
ממצאי דוח מבקר המדינה, שעסק במחדל בטיפול בעורף בזמן מלחמת לבנון מעוררים זעם, ושוב עולה השאלה: בידי מי אנחנו מוסרים את גורלנו? ובשום אופן אין לנסות להתעלם ממצאי דוח זה או להפכו לכלי ניגוח בין אישי.
22/07/2007  |  אבי ביצור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
מימון יצא לחו"ל לפני יותר מ-10 שנים בתקופה שהתקיימה נגדו חקירה סמויה מצד רשות ניירות ערך, רשות המיסים, המשטרה והרשות לאיסור הלבנת הון    מאז נמנע מחזרה לישראל    ביקורו בשבועות האחרו...
איתמר לוין
איתמר לוין  |  
המסר של יום העצמאות תשפ"ד הוא שביום העצמאות תשפ"ה חייבת להיות פה ממשלה אחרת, שתתחיל במלאכת השיקום הגדולה ביותר בתולדות המדינה    אירועי השבוע האחרון רק מחדדים את הצורך הקיומי הזה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
העולם האנושי הוא הוויה דינמית והתהליכים המתפתחים בו נגזרים מאינטגרציה של מהלכים רוחניים וחומריים עם השפעות מן הטבע שמעצבים במשותף את תנאי הסביבה בהם מתקיימת החברה האנושית - מתפתחת ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il