|   15:07:40
יעל לוטן   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

יחסי ציבור, אחריות ועיתונות

לפני ראיון הכרחי לעשות סימולציה מול הלקוח ולשאול את כל השאלות שהוא רוצה ושהוא לא רוצה לשמוע וללמד אותו להתכונן אליהן כדי שהכתבה הגדולה תצא הכי חיובית שאפשר
22/08/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

כותרת המאמר הזה נראית כל כך טריוויאלית ואין לכם מושג עד כמה היא לא. מרגע שנחשף הלקוח לשירותי יחסי הציבור ועד השלב בו מתפרסמת כתבת פרופיל מרשימה (כי קטנות ובינוניות זה לא כל כך קשה) באחד מהעיתונים המרכזיים ישנה דרך, הרבה דרך. קשה? אולי, מעניינת? בטוח ואתם יודעים מה? בכל שלב בדרך גם בסופי ביותר יש סיכוי שהכתבה תיפול בעריכה...

אז איך ולמה צריך להתייחס בדרך לכתבה גדולה על הלקוח שלך?

השלב הראשון של כל עבודת איש יחסי ציבור הוא המחקר. כמה שיותר מעמיק ככה יותר אפקטיבי. כי אם לא תכיר את הלקוח ותאמין בו בכל לבך לעולם לא תצליח לשכנע מישהו אחר שהוא שווה משהו. אם ערכת מחקר מקיף ויש בידך את כל הנתונים לגבי מי, מה , כמה ואת מי זה יעניין, אפשר לצאת לדרך.

הבמה המתאימה

אין ספק שאיש יחסי ציבור טוב הוא מי שמכיר את התנהלות התקשורת ושוחה בה. להכיר זה אומר לדעת בדיוק היכן יהיה המיקום האפקטיבי ביותר עבור הלקוח ולהכיר זה גם אומר לדעת איזה עיתונאי ספציפי יאהב ממש ויוכל להתחבר ללקוח שלך בקלות. לא כל עיתונאי שכותב בשבע ימים מתאים לכתבת פרופיל על מנכ"ל מוזיאון ישראל, בדיוק כמו שלא כל עיתונאית מתאימה לכתוב על מיכל רובנר כתבת רוחב של יותר משני עמודים. וכאן באה לידי ביטוי המומחיות לדעת לא לקפוץ על כל עגלה נוסעת ולהיות מתוכננים היטב משלב בניית הקונספט ועד שהכתבה יוצאת לדפוס וזו הרבה עבודה אך שכרה בצידה.

החלטנו שהמקום האידיאלי למנכ"ל מוזיאון ישראל הוא מגזין G של גלובס מה עכשיו? גם כשכבר "מכרת" את הלקוח והעיתונאי כבר מוכן ורוצה (ולפעמים מתחנן) לכתוב עדיין זהו פרויקט שצריך מחשבה עמוקה ותכנון אסטרטגי.

תחילה על איש יחסי הציבור לעבוד מול הכתב, לבנות איתו במדויק את הקונספט של הכתבה כי ידוע שהקריאייטיב הוא הצד של יחסי הציבור, הם אלה שבאים בדרך כלל עם הרעיון ואז העיתונאי מפתח אותו, מבצע תחקיר וכו'.

לאורך כל הדרך יחסי הציבור לא יוצאים מהתמונה הם תמיד נוכחים. בזמן הריאיון עצמו, בצילומים, בשלב בחירת התמונה שתהיה (שיש לה ערך וחשיבות גדולה), בשלב הכנת החומרים ובדרך כלל כשמדובר בעיתונאי מקצועי עם כוונות טובות הכתבה עוברת דרך יחסי הציבור לאישור אחרון לפני דפוס לא חלילה כדי לומר לעיתונאי מה לכתוב אלא על-מנת לאשר נתונים כלומר שהכתבה מדויקת ואמינה וזה מגיע מהמקום של האחריות הן כלפי הלקוח והן כלפי הקורא הנאמן.

אנחנו בעולם של יח"צ אשר בו חוץ מתאריך כל העיתונים מלאים בעבודת יחסי ציבור קשה ומפרכת ולכן האחריות היא גם של יחסי הציבור כלפי הקורא ולא רק של העיתונאי כי ב"שרשרת המזון "של התקשורת הדברים עובדים כך: יחסי ציבור, עיתונאי, עורך, הקוראים אך החוליה הראשית היא בדרך כלל יחסי הציבור ואם הם לא יקפידו להעביר בשרשרת מידע נקי ואמין לא תהיה לנו תקשורת אלא תשקורת.

גם הלקוח צריך לקבל הכנה מדויקת לפני המפגש עם הכתב. אין זה סוד שעיתונאים יחפשו את ה"סיפור" שלהם ויהי מה ולכן לשלוח לקוח לראיון לבדו זה כמו לשלוח אותו לאיבוד... כשמדובר בכתבת פרופיל מדובר בשאלות חיוביות אך גם בשאלות שלא תמיד נוח עמן. אפשר לענות על כל שאלה השאלה הגדולה היא איך. איך לזהות את השאלה הכואבת מראש ולעקוף אותה בזהירות מבלי שאחד משני הצדדים ייפגע.

לפני ראיון הכרחי לעשות סימולציה מול הלקוח ולשאול את כל השאלות שהוא רוצה ושהוא לא רוצה לשמוע וללמד אותו להתכונן אליהן כדי שהכתבה הגדולה תצא הכי חיובית שאפשר.

ציבור הקוראים ולצערי גם ציבור העיתונאים והעורכים בטוחים ש"רק צהוב מוכר". הקורא פותח את העיתון ומחפש פרובוקציות כי הוא לא מכיר משהו אחר והעיתונאי והעורך כל כך בטוחים שרק זה מה שמוכר ופועלים עם קו המחשבה הזה כעיוורים.

אפשר לעשות כתבות גדולות ומשפיעות במדיות וגם שיהיו נקיות מכל תוכן צהוב. ולראיה שני כתבות פרופיל גדולות, האחת על מנהל מוזיאון ישראל מר ג'יימס שניידר במגזין G של גלובס והשנייה במעריב סוף שבוע על האמנית מיכל רובנר אלו הם חלק מהקבלות של משרד יחסי ציבור שעובד נכון.

PuReComm - הנחישות, ההתמדה והמקצוענות


לפני שנה כשהכרזתי על PuReComm הרבה הרימו גבה וחשבו שאני קצת הוזה.. היום אני גאה לומר שהמותג הזה שערכיו הם אמת, הסכמה וטוהר מידות נושא פירות וקוצר הצלחות ובכלל שצריך לתת יותר קרדיט גם ללקוחות וגם לעיתונאים אשר מוכנים כן לחשוב קצת אחרת ולהגיש לקורא כתבות חיוביות ונקיות ובסוף לגלות שגם זה מוכר.

הכותבת היא מנכ"לית ומייסדת לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  22/08/2007   |   עודכן:  22/08/2007
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יחסי ציבור, אחריות ועיתונות
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גיל הוד
22/08/07 09:30
2
דן רומן
22/08/07 10:03
3
משה קלאוזנר
22/08/07 11:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בין התיירים הישראלים הרבים הפוקדים את הארצות שמעבר לים, יש, למרבה הצער, לא מעטים הנופלים קורבן לכייס או לשודד. בצד חוויות המסע המענגות נותרת אז טראומת השוד כפצע ללא מרפא גם לאחר החזרה לארץ, וזמן רב יחלוף עד שהפוסט-טראומה הזו תימוג, אם בכלל.
22/08/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
באחת הכתבות שסיקרו את מחאת ניצולי השואה ראיתי אישה בת שבעים וחמש בוכה מול המצלמות ומתחננת לעוד כמה שקלים בחודש בכדי שתוכל לסיים את חייה בכבוד. ושוב, לא בפעם הראשונה, שאלתי את עצמי - האם לא טבעי הדבר שנכדיה של אותה גברת יתלבטו האם לשרת את המדינה הזו?
22/08/2007  |  פיצ'י דובינר  |   מאמרים
ראש הממשלה הפלשתינית לשעבר, אחמד קריע (אבו עלא), הציג בראיון לעיתון "אל-ראיה" הקטרי (18.08.07) ניתוח מפוכח של מאבק הכוחות בין הפתח לחמאס שהגיע לשיאו לאחר ההפיכה הצבאית ברצועת עזה באמצע חודש יוני. אבו עלא סבור, כי הפילוג הנוכחי בזירה הפלשתינית דומה לקרע בשורות הפתח בשנת 1983, שגם בו נעשה ניסיון באמצעות הנשק ובהשפעה חיצונית (אז סוריה וכיום אירן) להשיג דומיננטיות. הוא מזהיר, כי העימות בין הפתח לחמאס סולל את הדרך לקראת היפרדות מדינית, גיאוגרפית, כלכלית ותרבותית בין הגדה המערבית לרצועת עזה וכי ללא החזרת האחדות בין שני חבלי הארץ לא ניתן יהיה לממש את היעד של הקמת מדינה פלשתינית.
22/08/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
שרת החינוך (שלום עכשיו) לא מבינה במלחמות, ולכן הצביעה בעד המלחמה האחרונה (שלום אחר-כך). אבל בלימוד, חינוך ובייחוד בעולמם של הילדים עם צרכים מיוחדים, היא חייבת להבין.
22/08/2007  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
כתבותיו של אורי גולדשטיין ביומן של ערוץ-1 ניתנות לזיהוי על-ידי גוון של עצב האופייני להן, שמתוכו משודרת לעתים אהדה רבה לוויתרים ונסיגות. כתבתו האחרונה צולמה עם תושבי רמת הגולן המתבטאים בעד ונגד הנסיגה "בתמורה לשלום עם סוריה". לא חדש הוא, שבכתבות כאלו, על-רקע הנופים היפים של הרמה, עם האנשים החובשים מגבעות רחבות השוליים, אלה שבעד הנסיגה הם תמיד רבים יותר ורהוטי דיבור. הפעם המרואיין המרכזי מנה שלושה תסריטים אפשריים לעתיד, כדלקמן:
21/08/2007  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il