|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

למגן את עזה

שדרות, זיקים, ישובי עוטף עזה ואשקלון - בטווח הקסאמים. פגיעת הקסאם, במחנה הצבאי בזיקים - היא התגרות בוטה בישראל ובצה"ל נוכח התגובות האנמיות והמאופקות של ממשלת ישראל. יש קסאמים ויש תשובות - לא לכבוש את עזה לכתוש אותה
13/09/2007  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

אין אפשרות מעשית ותקציבית למגן את שדרות, זיקים ועוטף עזה - לכן הפתרון הטוב יותר הוא לאלץ את החמאס למגן את עצמם. ממשלת ישראל "מאוננת" בתגובותיה על פגיעה מתמדת ומתמשכת בשדרות ובישובי עוטף עזה מזה שנים - דבר הנותן ביטחון לארגוני החמאס וגרורותיהם להמשיך בדרך זו.

מלחמת לבנון 2 נתנה רוח גבית לטרור בעזה - כאשר הם זנחו את הטרור האישי ע"י מתאבדים, או מכוניות תופת ועברו לשיטה פשוטה, אך יעילה יותר - ירי קסאמים. עושה רושם שהחמאס, הג'יהאד האיסלאמי ופת"ח ממשיכים לצחוק כל הדרך אל הקסאמים - נוכח "הדברת" של ישראל, כאשר בפועל יש פתרונות אך חסרים לנו פותרים.

המומחים לחמאס ופרשנים פוליטיים טוענים, במידה של צדק, שהקסאמים באים לגרות את ישראל לפגוע קשות בחמאס, כדי שפת"ח והפלגים המתנגדים לחמאס ייהנו מכך, כאשר ישראל תעשה עבורם את העבודה השחורה.

כלומר: על ישראל להיזהר לא ליפול למלכודת המאבק הפנימי בעזה. יש בזה ממש, אבל אין בזה פתרון ביטחוני לתושבי ישראל. כאשר בוצעה ההינתקות החד-צדדית, טענו רבים בימין, החל מנתניהו, הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, ח"כ שטייניץ ואחרים, שהנסיגה תיתן רוח גבית לטרור ותהפוך את עזה לחמיניסטן.

הם צדקו, אבל גם התומכים בהינתקות צדקו ועדיין צודקים, אם וכאשר ממשלת ישראל תנצל את היתרון המדיני והצבאי שנוצר עקב ניצחון החמאס בעזה.

כתבתי בעבר - שאין להיבהל מניצחון החמאס בעזה - ואני עדיין איתן בדעתי, כי לישראל נוצרה הזדמנות טובה יותר משבעבר להלחם בחמאס, ביד חופשית ובתמיכה רחבה יותר של הקהילייה הבינלאומית והאירופית.

כל עוד ישובי גוש קטיף ישבו באזור עזה, ישראל נחשבה כשולטת ומחזיקה ברצועת עזה, מבחינה משפטית, ולכן האחריות על הביטחון, על האזרחים, על התשתיות, והכלכלה של תושבי הרצועה היא בידי ישראל.

למעשה - ידיה של ישראל היו די מוגבלות ומאוזקות מבחינת המשפט הבינלאומי. אם נוסיף לכך את הצורך להגן על הישובים היהודיים, בהחזקה מתמדת של 10,000-20,000 חיילים בסדיר ובמילואים לאורך השנה, לרבות פיגועים בישובים ובתושביהם והתמודדות עם טענות החמאס, שהם נלחמים בפולש שמחזיק באדמותיהם, המצב פעל בעולם לא לטובתנו.

הנסיגה לקו הירוק, אומנם נתנה לחמאס הזדמנות לנצח - אבל השאירה לנו את האפשרות לפגוע ולמגר את החמאס באופציות צבאיות, כלכליות ואזרחיות רחבות יותר.

וכפי שאמרתי, לקסאמים יש פתרונות והרי שורת הצעות מעשיות.
אין צורך לחכות שחס וחלילה - קסאם יפול על בית ספר, גן ילדים, בית כנסת או מחנה צבאי, בנוסח זיקים כדי להבין שיש להגיב בחומרה.

מבין האופציות המוצעות - להלן הנבחרות:

שלב א':

א) פגיעה והריסת מבני שלטון וציבור בכל רצועת עזה כגון: משטרות, להתחיל במשטרת עזה, היא סמל שלטוני מובהק.
ב) מבני ציבור - המזוהים עם חמאס - ג'יהד, כגון: פרלמנט, בניני משרדים שמהם מנהלים אנשי חמאס את שלטונם ברצועה וכד'.
ג) מחנות, מבנים, אזורים צבאיים, מחנות אימונים, נמל עזה וכד'.

שלב ב':

אם שלב א' דלעיל לא יביא תוצאות וירגיע את משלחי הקסאם - להעמיק את הכתישה.

א) בתי המגורים, הווילות של ראשי החמאס.
ב) תשתיות הרצועה וכד'.

שלב ג':

1. פעולות קומנדו רצופות ומקיפות, כולל חטיפת ראשי חמאס - ג'האד וחמושים.
2. "סיכולים ממוקדים" - ברצף וללא הפסקה.

שלב ד':

אלמנט "פלוג'ה" - נוסח עירק לאמור: רובע, שבו מתחפרים ומחזיקים מחבלים ומשלחים קסאמים - ייהרס. זה פעל יפה בעירק, זה יפעל גם בעזה.

שלב ה':

שילוב של כמה אלמנטים מכל השלבים לפי הצורך, הזמן והמקום. כמובן שיש לקחת בחשבון את דעת הקהל העולמית, את הצביעות המקובלת של הקהילייה האירופית, שתגיב קשות על התגובה הישראלית.

אבל כמו שבמלחמת לבנון הקהילייה העולמית הבינה שיש לישראל זכות להגנה עצמית - כך תבין גם עכשיו, שלממשלת ישראל יש זכות, חובה והתחייבות חד-משמעית להגן על אזרחיה, על עריה, ילדיה ונכסיה.

לא יתכן מצב Aבו עיר שלמה תיהפך לבת ערובה לכנופיות טרור. לא יתכן מצב בו אזרחי שדרות יהפכו לפליטים בארצם. לא מתקבלת על הדעת, ההיגיון והמקום, בו מדינה ריבונית מבצעת נסיגה "חד-צדדית" לגבול הבינלאומי - וממשיכה להיות מאוימת, ללא תגובה הולמת.

יש הטוענים, במידה רבה של הHגיון, שבמקום למגן את שדרות, יש לדאוג שחמאס ימגן את עזה. עם זאת, אסור גם להחמיץ את הזמן לעשות פעולות חברתיות ופעולות מיגון - תחילה במקומות ציבור, בתי ספר, גני ילדים - כדי לתת ביטחון יתר למשפחות.

אם החמאס יצליח להפוך את שדרות לעיר "רפאים" - אחריה תבוא אשקלון, הישובים והקיבוצים סביב ומדינת ישראל תחל בדרכה לחיסול המדינה היהודית הריבונית. ולכל אלה מנבחרי ישראל, מנהיגיה ופוליטיקיה, המנפחים את "השכל" עם אופק מדיני, הידברות, מציאת פתרונות, הסכמים, וועידות בינלאומיות, צריך להגיד: תתעוררו. תפסיקו לחיות בבועה או בחלום אוטופי - קודם נפתור את בעיות היסוד של ביטחון, הגנה על המדינה, אזרחיה ועריה - אח"כ אופק מדיני.

כידוע, לבעיה הסבוכה עם הפלשתינים, יש הצעות רבות לפתרון שנשמעו בשנים האחרונות בשפע, אך יש להדגיש מתוכן את המהלך שמוביל וממליץ עליו שר החוץ היוצא של ממשלת ברק, פרופ' בן-עמי - פתרון כפוי על הפלשתינים וישראל באמצעות הקהילייה הבינלאומית ובפיקוחה על בסיס "מפת הדרכים", תוך הצבת כוח בינלאומי בנקודות החיכוך למניעת ירי קסאמים או יציאת פיגועים. יש למהלך זה יתרונות, והרבה חסרונות, שבכוחם לטרפד יוזמה זו.

בין היתר, לא נראית התלהבות רבה מצד מדינות אירופה לפעילות ממשית, פיזית, להבדיל מדיבורים וכנסים בינלאומיים. ניתן ללמוד זאת, מהיחס וההשתתפות הדלה במבצע הבינלאומי בעירק - שהתבסס בעיקר על ארה"ב ואנגליה, כשיתר המדינות עשו זאת בשקט, בהסתר, ובהשתתפות סמלית בלבד, כמו: ספרד, יפן, פולין, בלגיה ואחרות.

יתירה מזאת - יוזמה בינלאומית תכבול בעיקר את ידיה של ישראל, הן באופן מעשי לצורך תגובה, והן מבחינת מהלכים מדיניים, ותוציא למעשה את הסכסוך הארוך והקיומי של ישראל למהלך של "בוררות" בינלאומית, ולכן ברור למה על ישראל לסרב בתוקף להצעה מעין זו, שתפגע לא רק בביטחונה אלא גם בעצמאותה כמדינה ריבונית לפתרון סכסוכים איזוריים.

שיתוף כוחות בינלאומיים, עזרה של מדינות אירופה, עזרה ושיתוף של מצרים כמדינה מוסלמית חזקה באזור, בעלת השפעה על הפלשתינים כן - אבל לא למסור את פתרון הסכסוך לידיים זרות - שפירושו קבלת פסק דין בינלאומי שעלול למוטט את ישראל כמדינה ריבונית.

האופציות הנוספות שראוי לבחון, ברוח ועדת וינוגרד, בשילוב עם סנקציות כלכליות, סגירת ברז של זרימת כסף לרשות, פגיעה בתשתיות ובשירותים של פלגי הטרור, כולל הסיכון המחושב של פגיעה באוכלוסיה אזרחית על כל הסבל הנלווה לכך:

אׂ לתת הזדמנות נוספת ושהות לאבו מאזן להראות מה הוא יכול ורוצה לעשות, למרות כל מגבלותיו - ובינתיים לנשוך שפתיים, להתאפק ולהמשיך במלחמה בטרור, בפיגועים, בקאסמים ובחיסולים ממוקדים של אלמנטים שלא מוכנים לתת צ'אנס להדברות או להצלחה של הנשיא הנבחר.

ב) ללכת בדרך של שרון - דהיינו ניתוק מגע זמני, עד שנראה פעולות ממשיות בשטח להצהרות על מלחמה בטרור, בכנופיות, ובהפסקת האינתיפאדה - במקביל למלחמה נחרצת בטרור.

ג) לתת הזדמנות - לקהילייה הבינלאומית, אולי-אולי לעשות משהו מועיל ופעיל.

אבל, אם בכל זאת יגיעו מים עד נפש, יהיה צורך לכבוש מחדש את כל רצועת עזה - כדי למגר ולהרוס תשתיות טרור - יש לבצע זאת, כמעשה אחרון וקיצוני. האם ישראל צריכה להמשיך ולספוג קסאמים ונפגעים בעריה בגבולותיה? בשום אופן לא! כמו שלא היו מסכימות מדינות ריבוניות אחרות בעולם. יש להחזיר לשדרות את הביטחון, השקט והיכולת לגדל ילדים בנחת ובביטחון. ולדעתי האישית - אם עלינו לבחור מי תהיה עיר "רפאים" שדרות או בית חנון - בית חנון עדיפה עלינו.

והערה לסיום: חגים, ועידה בינלאומית, מו"מ מדיני, מתיחות בצפון, כל אלה אינם יכולים למנוע מישראל להגן על ביטחון תושביה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  13/09/2007   |   עודכן:  13/09/2007
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למגן את עזה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
נה
13/09/07 17:12
2
שאול אבידור
13/09/07 17:30
 
אחמד זיבי
13/09/07 20:44
3
הניה
13/09/07 18:40
 
מתילדה
14/09/07 22:29
4
הצ'מברליני שולטת.
14/09/07 08:47
5
לא הגיע העת פרישה
14/09/07 13:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שש שנים בדיוק חלפו מהפיגוע במגדלי התאומים ומתברר כי המלחמה בטרור העולמי בראשות אל-קאעידה לא הצליחה להחליש את הארגון ונכשלה עד כה מלפגוע במנהיגו אוסאמה בן-לאדן. האמריקנים גם לא הצליחו לפגוע במנהיג הטאליבאן מולא עומר, ידידו הקרוב של בן-לאדן.
13/09/2007  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
אחת המדינות שתפסו את הכותרות הראשיות בזמן האחרון היא צפון קוריאה. אתמול הקוריאנים נעמדו לצד הסורים בגינוי חדירת המטוס הצה"לי אל שטחה של סוריה. לעומת זאת, בשבוע שעבר נציגי פיונגיאנג הכריזו בחגיגיות כי ארה"ב הסכימה להסיר את מדינתם מרשימת המדינות תומכות הטרור. בארה"ב מיהרו להכחיש את הידיעה ועוזר מזכירת המדינה כריסטופר היל, טען כי דבר זה לא ייעשה עד אשר יתפרקו הצפון קוריאנים מתוכניות הגרעין שלהם.
13/09/2007  |  מני וקנין  |   מאמרים
"אָמַר הָאָמָּן בְּבֵיתוֹ הַבּוֹדֵד:
13/09/2007  |  יהודית מליק-שירן  |   מאמרים
בערב ראש השנה יצאה מלשכת שר הביטחון ההודעה לעם היושב בציון: אחרי החג ימונה החבר עמי אילון לתפקיד שר בלי תיק בממשלה. פורטו גם התפקידים: בנוסף לשר בלי תיק יהיה אילון חבר בקבינט המדיני ביטחוני וישמש גם כיו"ר ועדת השרים לענייני ביקורת ובמסגרת זו יהיה אחראי על ישום המלצות דוח וינוגרד. בהודעה נאמר גם כי ראש הממשלה נתן הסכמתו.
13/09/2007  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
נחום ברנע, סימה קדמון, מאיר שלו, יאיר לפיד, סבר פלוצקר, גפי אמיר וזמר מפורסם מסכמים בגיליון החג של ידיעות אחרונות את השנה שהיתה, כל אחד מנקודת ראותו האישית. לכל הדעות - דרך עיתונאית ראויה לבטא (ויש הטוענים-לייצר) "מדורת שבט".
13/09/2007  |  ספי סגל  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
נמנע פיגוע חבלני בבאר שבע  /  עידן יוסף
אגד מטייל אתכם בחגים  /  גלי דהן
"ישראל חייבת לפעול בעזה"  /  רונן ליבוביץ
ישראל מוותרת על זכות ההגנה העצמית  /  יהונתן דחוח-הלוי
קסאמים שמסאמים  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
חזרה לאוטונומיה  /  קובי לירז
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
הטילים ברקע [צילום: והאיד סלמי/AP]
גדי חיטמן
די בזה שאירן חושבת שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה כדי לייצר עבורה תמריץ להגיב    התמריץ הזה קיים בקביעות אצל משטר האייתולות, שרואה בציונים את האויב הקטן
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ברור היום לכולם כי אין צורך בסיבה מיוחדת כדי לשנוא יהודים, לבזותם, להשפילם, לפגוע בהם בכל דרך אפשרית, להשתיק אותם, לנדות אותם מחברת אומות העולם
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il