בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
סוף השבוע האחרון הוכיח לי, שהכיפה שלך היא קישוט בלבד. כמי שמתגורר בסמוך לכיכר רבין, הייתי עד במו עיני לחילול השבת ההמוני שגרמה העצרת שאירגנת שם אמש
לרן ארז שלום, מתחילת השביתה של הארגון שבראשו אתה עומד, יש לי הסתייגויות קשות ממך ומן הדרך שאתה מוביל. אני סבור שבחרת בדרך כוחנית, שאתה תאב פרסום ושהחינוך אינו בדיוק בראש מעייניך. הדברים הללו הרגיזו אותי, אבל לא יותר מאשר התנהגות דומה של ראשי ועדי עובדים אחרים. מה שאני לא יכול לסבול, היא הצביעות שלך. אתה חובש כיפה, נכון? זה אמור להצביע על כך שאתה שומר מצוות. משום שאם לא - אתה מטעה את הציבור. זה דבר פסול מצידו של כל איש ציבור, על אחת כמה וכמה - מצד מי שמתיימר להיות מחנך בישראל. התחלתי לחשוד במידת שמירת המצוות שלך כאשר שמעתי על חשדות המרמה שהועלו נגדך. סבתי המנוחה נשאלה לפני המון שנים על הבנקאי יהושע בן-ציון, שגנב עשרות מיליונים: הוא אדם דתי, אז איך הוא גונב? תשובתה היתה פשוטה: אם הוא גונב, הוא לא דתי. הרי התורה אוסרת לגנוב בדיוק כשם שהיא אוסרת לחלל שבת, וכשם שמחלל שבת אינו דתי - כך גם גנב. חשדותי התגברו כאשר קראתי בידיעות אחרונות על הדרך שבה אתה מנהל את ארגון המורים העל-יסודיים. דרך של הפחדות, של קירוב מלחכי פנכה, של סילוק כל מי שדעתו שונה משלך. האם זוהי דרכו של מי שאמור לשקף את מסורת ישראל? האם זוהי דרכו של מי שהכיפה שעל ראשו מעידה, שהוא יודע משהו על הדרך בה התנהלו הדיונים בסנהדרין ובבית המדרש לאורך כל הדורות? בא סוף השבוע האחרון והוכיח לי, שהכיפה שלך היא קישוט בלבד. כמי שמתגורר בסמוך לכיכר רבין, הייתי עד במו עיני לחילול השבת ההמוני שגרמה העצרת שאירגנת שם אמש. התקנת הכיכר נמשכה אל תוך השבת, ואילו האבטחה וסגירת הרחובות החלו עמוק לפני צאתה. כך גרמת לחילול שבת של עשרות ואולי מאות שוטרים, מאבטחים, סדרנים, טכנאים ואחרים. אני מרשה לעצמי לשער, שחילול השבת לא הצטמצם לאזור העצרת. מורים שרצו להגיע מיישובים מרוחקים, ודאי החלו להתארגן עוד לפני צאת השבת. למשל: בהארץ מצוטטת הבוקר מורה מקיבוץ עברון שליד נהריה. זה לפחות שעתיים וחצי נסיעה מתל אביב. השבת יצאה כשעתיים וחצי לפני תחילת האירוע - זמן מספיק כדי להגיע מחיפה ומבאר שבע, אך לא ממקומות רחוקים יותר. ויש לי הרגשה שגם במקומות קרובים יחסית לתל אביב, לא המתינו כל המורים, הנהגים, המארגנים והפעילים עד להבדלה על-מנת לעשות את כל ההכנות. עד עכשיו, מר ארז, העלית סימני שאלה לגבי מידת דקדוקך במצוות בעניינים הנוגעים אליך. אך כעת אתה בגדר של מחטיא את הרבים, ואני מקווה שהשכלתך הכללית - בלי קשר לכיפה - מספיקה על-מנת שתכיר את שאמרו חז"ל על מחטיאי הרבים. אין לי אשליות. אני לא חושב שתגיע למסקנה שמי שמעמיד פנים, אינו ראוי להנהיג ציבור. אני גם לא חושב שבוחריך יתרגשו יתר על המידה מצביעותך; יש להם בעיות הרבה יותר גדולות איתך. אבל לכל הפחות, תוריד את הכיפה. משום שכאשר אתה חובש אותה ועושה את מה שאתה עושה - אתה עלול להגיע חלילה לגדר של חילול השם. ואם שכחת או לא למדת, כדאי שתקדיש כמה דקות לקריאת דברי הרמב"ם על מחללי השם. אולי גם תיזכר באמרתו של המלך ינאי לרעייתו שלומציון על ערש דווי: "אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים, אלא מן הצבועים - שעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס".
|
|
הכותב הוא מנהל הפרסומים בלשכת רואי חשבון. המאמר משקף את עמדתו האישית בלבד.
|
|
תאריך:
|
18/11/2007
|
|
|
עודכן:
|
18/11/2007
|
|
איתמר לוין
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
דוידה
|
18/11/07 09:01
|
|
2
|
|
נב
|
18/11/07 09:08
|
|
|
|
גנאל
|
18/11/07 15:49
|
|
3
|
|
איציקבן
|
18/11/07 09:23
|
|
4
|
|
מאירי
|
18/11/07 09:32
|
|
|
|
אהובה
|
18/11/07 10:50
|
|
5
|
|
חילוני מוצהר
|
18/11/07 09:33
|
|
6
|
|
ש.ר
|
18/11/07 09:42
|
|
7
|
|
א מ רול
|
18/11/07 11:50
|
|
8
|
|
אוהב את הבריות
|
18/11/07 13:15
|
|
|
|
הצדיק מסדום
|
18/11/07 18:45
|
|
9
|
|
הרב משה גרוסמן
|
18/11/07 20:26
|
|
|
|
יהודיה אחת
|
19/11/07 12:02
|
|
|
|
מ.ל.
|
19/11/07 15:39
|
|
10
|
|
הרואה נכוכה
|
19/11/07 12:26
|
|
11
|
|
הניה
|
19/11/07 17:53
|
|
12
|
|
זאבי
|
12/12/07 21:04
|
|
הסנצריו הזה מוכר לכל מי שחווה על בשרו תאונת-דרכים: מלבד הצלקות המכאיבות, שהן מנת-חלקו, הוא גם נאלץ להיקלע למאבק מתיש וממושך עם חברת הביטוח שלו, שלה הוא משלם ממיטב כספו, ושאותה הוא נאלץ, מכוח החוק, לתבוע, כדי לזכות בפיצוי ההולם המגיע לו.
|
|
|
זה עתה חזרתי ממפגש עם יבגני יבטושנקו, והדבר שהפעים אותי יותר מכל בשירו "באבי יאר" היה עומק ההזדהות שהוא חש כלפי הסבל של העם היהודי. לאו דווקא כעם, אלא סבלו של כל אחד ואחד מבני העם. הוא מזדהה עם סבלו של דרייפוס, רואה את עצמו כנער קט בביאליסטוק השטופה בדם, כאנה פראנק. הוא כל זקן אשר נורה למוות, כל ילד קט ירוי.
|
|
|
ביום שני נטמן העיתונאי ישעיהו (שייקה) בן-פורת, שנפטר והוא בן 80. לטקס הלוויה נקבצו ובאו עיתונאים ואנשי תקשורת רבים, וגם בכירים לשעבר במערכת הפוליטית. אחת מהן, השרה לשעבר, שולמית אלוני, ספדה לבן-פורת, ובהזדמנות בלתי חגיגית זו, תקפה את המו"ל הנוכחי של ידיעות אחרונות , ארנון (נוני) מוזס - "היורש", כלשונה, על יחסו המחפיר ובגידתו בבן-פורת.
|
|
|
באחד הימים התפקעה צנרת מחמם המים המהיר במטבחו של יעקב כגן. הצנרת תוקנה, אולם לא לפני שהרצפה הוצפה. לריצוף במטבח נגרם נזק בלתי ניתן לתיקון. היה צורך לרצף את המטבח מחדש.
|
|
|
נושא דוחות החניה בכלל ודוחות החניה הישנים בפרט הינו נושא מורכב מבחינה משפטית, ובהתאם לכך ניתנו פסקי דין רבים הקובעים מסמרות בעניין.
|
|
|
|