|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

סרקוזי מעודד חקיקה פרלמנטרית ישראלית

זה שנשיא של מדינה אחת בא לפרלמנט של מדינה אחרת המצויה בעיר הבירה של אותה מדינה וקורא לחלק אותה, לזה כבר התרגלנו, אבל הפעם נשבר שיא השיאים: סרקוזי קרא לחברי הפרלמנט הישראלי להצביע בעד חוק פינוי-פיצוי
26/06/2008  |     |   מאמרים   |   תגובות
בשם חופש הדמוקרטיה. סרקוזי בכנסת [צילום: פלאש 90]

   רשימות קודמות
  "הפערים החברתיים מדאיגים אותי"
  לא מלאך ולא שרף, ואולי גם לא מיסז'ניקוב
  יחזקאל נגד יחזקאל
  פרויקטים כלכליים וחומוס שאיננו יורה
  היעד הבא של פרקליטות המדינה

נאומו של נשיא צרפת ניקולא סרקוזי בכנסת ישראל עורר נחת רוח שלא מן העולם הזה. איזו אהבה, איזה חום, איזו תמיכה התמוגג עם ישראל, כותרות העיתונים ממש נטפו דבש. נשיא צרפת התקבל בכנסת בחום ובאהדה ובטקס רב רושם כמיטב יכולות ההפקה המרשימות של יו"ר הכנסת דליה איציק. אחר כך נכנס אל אולם המליאה, שבו התייחס לסוגית הגרעין האירני והבהיר שדבר זה לא בא-בחשבון מבחינתה של צרפת. אחר כך הבהיר בדרמטיות שאלה הקוראים להשמדתה של ישראל ימצאו לצדם את צרפת, שתמיד תחסום את דרכם. "העם הצרפתי תמיד עמד לצד מדינת ישראל", הכריז.

כששמעתי את הדברים האלה לא יכולתי שלא להיזכר בכור הגרעיני "אוסיראק" בעירק שהופצץ על-ידי חיל האוויר הישראלי ב-1981. הכור, כמו שסרקוזי בוודאי יודע, היה מתוצרת צרפת, שכידוע תמיד עמדה לצד מדינת ישראל, אולי בגלל זה הם גם סיפקו לעירקים אורניום מועשר (מה שהאירנים המסכנים נאלצים היום לעשות בעצמם), ואני חייב להזכיר לנשיא הצרפתי שסדאם חוסיין בזמנו דיבר על השמדת ישראל בדיוק כמו אחמדינג'אד היום. אני מניח שסרקוזי התכוון בוודאי גם לאמברגו על מכירת נשק לישראל שהטילה צרפת בעקבות מלחמת ששת הימים, בעוד צרפת הייתה אז ספקית הנשק המרכזית לישראל. אגב, הפצצת הכור נעשתה באמצעות מטוסי אף-16 מתוצרת ארה"ב, שבניגוד לצרפתים לא הטילה שום אמברגו על ישראל בעקבות השימוש במטוסים מתוצרתה.

אז זה שנשיא של מדינה אחת בא לפרלמנט של מדינה אחרת המצויה בעיר הבירה של אותה מדינה וקורא לחלק אותה, לזה כבר התרגלנו, גם לזה שאומרים לנו להקים מדינה פלשתינית ולפנות התנחלויות למרות שהדבר שרוי במחלוקת קשה בחברה הישראלית. אבל הפעם נשבר שיא השיאים, בא נשיא מדינה זרה וקורא לחברי הפרלמנט להצביע בעד חוק מסוים. לא. לא חלמתי. סרקוזי אכן התייחס להצעת חוק שמקדם ח"כ אבשלום וילן לפיצוי מתיישבים יהודיים הגרים בישובי יו"ש ומעוניינים לעזוב וקרא לקדם אותה ולהפוך את העניין למגמה.

תארו לכם שראש ממשלת ישראל ינאם בבית המחוקקים האמריקני ויאמר להם כי מדינת ישראל כידידת אמת של ארה"ב והעם האמריקני, חייבת לומר להם את האמת כפי שהיא ולפיה סדר חברתי תקין והומאניות אמיתית לא ישררו בארה"ב כל עוד ימשכו המתת עוברים המוניות במרפאות האמריקניות. "ישנה הצעת חוק מצוינת של הנציג הרפובליקני", יניף את ידו ראש הממשלה הישראלי במחווה ידידותית, "מדינת ישראל קוראת לכם לתמוך בהצעת החוק הזו ולעודד אותה בכל דרך אפשרית". העניין שרוי במחלוקת עזה בין הדמוקרטים לרפובליקנים והוא נושא אמריקני רגיש, דבר שיוביל בהכרח למהומה רבתי. "איך מעז ראש ממשלה של מדינה זרה קטנטונת וזניחה להטיף למעצמת המערב החופשי כיצד להתנהג, ועוד מרהיב עוז לקרוא למחוקקים של אומה זו לתמוך בהצעת חוק מול פניהם", יאמרו בוודאי. אני לא רוצה אפילו לחשוב על סדרת המאמרים האנטישמיים שיכסו מקיר לקיר את כל העיתונות האמריקנית ולא פחות מכך כותרות העיתונות הישראלית. אני בטוח שהרפובליקנים מאוד לא ישמחו בתמיכה בלתי צפויה כזו ואף ירגזו עליה ביותר.

רק שכאן באופן בלתי מפתיע בעליל הודיע ח"כ אבשלום וילן הגאה על כך שראוי שצרפת תוביל את היוזמה הזו. איך בדיוק? האם ממשלת צרפת תגייס למילואים חברי פרלמנט שלה שיבואו להצביע כאן יחד עם השמאל? זה כנראה לא, אבל בעוד כחודש יתקיים יום עיון בנושא בפרלמנט של האיחוד האירופי בבריסל ושם הוא יציג את הצעת החוק. (במאמר מוסגר, מדוע הסיעות הדתיות לא יקיימו יום עיון בסנאט האמריקני בנושא חשיבות שמירת השבת ושר התמ"ת ר' אליהו ישי ינאם שם על הצעת חוק לסגירת עסקים בשבת?) גם השר רמון, ממקדמי הרעיון, נזכר שאכן הגיע הזמן לקיים על כך דיון בממשלה, אבל לפחות הוא השאיר זאת למדינת ישראל.

"לזכותו" של סרקוזי ניתן לומר שהוא התייחס בדרך דומה לפלשתינים בעת ביקור בבית לחם, שם טען שבית לחם קדושה גם ליהודים ולנוצרים והוא איננו חושב שהיא יכולה להיות של צד אחד בלבד.

אם כבר הזכרנו את הצביעות הצרפתית אי אפשר שלא להתייחס לאירוע שבו התפרצו חברי כנסת ערביים בקריאות ביניים במהלך נאומו של נתניהו, משום שהשווה בין הסכנה של האיסלאם הקיצוני למה שאירע מידי הנאצים, כל זה כאשר נשיא צרפת נוכח באולם. סרקוזי התייחס לכך בדבריו והביע תקווה כי בכל הפרלמנטים בעולם ניתן יהיה להתפרץ לדברי נואם בשם חופש הביטוי, כי זו מהות הדמוקרטיה. נכון כבוד הנשיא שבשם מהות הדמוקרטיה בארצו חוקק חוק נגד הפגנת סמלים דתיים בולטים בבתי הספר, וזה כולל חבישת כיפות וציציות ליהודים ולבוש מוסלמי מסורתי לנשים. בקרוב מאוד יהיה נשיא צרפת גם הנשיא התורן של האיחוד האירופי. יהיה מעניין.

הערה : גם אם שוטר מג"ב נהרג במהלך טקס פרידה מנשיא וגורם בכך לתקרית מביכה מול כל העולם, זה עדיין אירוע טראגי וקשה שבו קיפח את חייו אדם וחייל בכוחות הביטחון. מן הראוי לזכור זאת.

שופטים יקרים, אנא הגבילו אותנו
מותר לירות בו

הכנסת אישרה את מה שמכונה "חוק דרומי" המאפשר מעתה פטור מאחריות פלילית לאדם שמנסה להרחיק, לפגוע ומן הסתם גם לירות לעברו ואולי אף להרוג פורץ שחדר אל ביתו או חוותו. החוק שקרוי על שמו של שי דרומי שירה למוות בפורץ שחדר לחוותו, מגדיר את הפטור מאחריות פלילית "למעשה שהיה דרוש באופן מיידי כדי להדוף מי שמתפרץ או נכנס לבית המגורים, בית העסק או המשק החקלאי המגודר, שלו או של זולתו, בכוונה לבצע עבירה".

עם זאת, מה שרוב הציבור איננו יודע ומן הסתם הפורצים גם אינם יודעים זאת וטוב שכך, היא העובדה שחוק זה דבר אחד אבל מה שקובע בשטח זו הפרשנות שלו. הרי מי שיחליט איך ייושם החוק הוא בית המשפט, שכן כל עוד לא קורה דבר אין בעיה, אבל כשיש פריצה ובעל הבית יורה והפורץ נהרג או אפילו נפצע הענין יגיע לבית המשפט.

ועכשיו תראו כמה עניינים יש לבית המשפט לפרש:
  • 1. האם המעשה היה דרוש באופן מיידי?
  • 2. האם המעשה נועד להדוף?
  • 3. האם הייתה לפורץ כוונת עבירה. ומה בדיוק קורה אם לא? ואיך יקבעו זאת?

זו ממש חגיגה ל"אדם הסביר" שכל כך אהוב על השופטים, שכן הם אלה שקובעים איך אמור להתנהג האדם הסביר הזה, וכן לעיקרון המידתיות החביב עליהם לא פחות. הם יקבעו את האיזון ויאמרו אם פעולתו של בעל הבית הייתה מידתית בהתאם למה שהתרחש או לא, דהיינו האם הכח שהשתמש בו היה מתאים להשגת המטרה, בעוצמה הנכונה ואם לא היו חלופות אחרות חמורות פחות. ואם במקרה זה לא היה ברור למישהו אז המחוקק כותב זאת במפורש וקובע שהחוק לא יחול במקרה ש"המעשה היה לא סביר בעליל, בנסיבות העניין, לשם הדיפת הפורץ או הנכנס", משפט זה מחייב התערבות של המדינה והגשת כתב אישום, שכן מי בדיוק יקבע האם המעשה היה כן או לא סביר בעליל ואם התקיימו נסיבות העניין כן או לא.

הכנסת כותבת לשופטים במעין קריצה: "אתם רואים את המילים המעורפלות הרחבות והכוללניות האלה? הרי אתם יודעים מה לעשות עם "סביר" ועם "נסיבות העניין", אנא מכם תכבלו אותי, תגבילו אותי, כי מצד אחד אני רוצה חוק שיפחיד פורצים, מצד שני אני לא רוצה שכולם יתחילו לירות בכל פורץ, אז אנא רוקנו את החוק מתוכנו כי לא באמת התכוונו, רצינו רק להפחיד"- וביום שזה יקרה המחוקקים וכל 44 הח"כים שהצביעו יטענו בעזות מצח שהרשות השופטת מתערבת ומגבילה את הרשות המחוקקת. אבל האמת היא שעדיף כך, כי חוק כזה באמת מסוכן ועם כל הכבוד לרכוש, חיי - אדם הם גם ערך, גם אם הם של פורץ מנוול, ובמדינה דמוקרטית שבה אין גזר דין מוות, לא יתכן שהוא יכנס בדלת האחורית.

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  26/06/2008   |   עודכן:  26/06/2008
חגי סרי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סרקוזי מעודד חקיקה פרלמנטרית ישראלית
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חץ לצרפת הזונה
26/06/08 22:56
2
שרה.א
27/06/08 00:16
3
עובר אורח
27/06/08 01:08
4
אייל.ב
27/06/08 12:53
5
מרק טווין
27/06/08 13:05
 
מומחה בתחום
27/06/08 15:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שני סיוטים יש לו לראש ממשלה בישראל: נשיפתם של חוקרי משטרה בעורפו, ו... עסקה שבה ישראל נדרשת לשחרר טרוריסטים תמורת חטוף ישראלי. על הסיוט הראשון אין צורך להכביר מילים, שהרי מן המפורסמות היא ש(רבים מ-)מנהיגינו אוחזים בכיסאם משל היה קרש הצלה בים גועש, וחקירה עלולה לנתק אותם מהקרש.
26/06/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
אז כן, יש לנו הסכם לחילופי שבויים והפסקת אש
26/06/2008  |  זאב גולדשטיין  |   מאמרים
המסה האחרונה שפרויד כתב, עסקה בדמותו של משה. מסה זו הייתה לפרויד כמעין עבודת סיכום, בה חזר על כמה וכמה מרעיונותיו, כאילו מבקש לגייס אותם לפתרון השאלות שהעמיד לעצמו, שעיקרן:
26/06/2008  |  משה גנן  |   מאמרים
חלב עיזים שימש בעבר כמקור תזונה חשוב באזור המזרח התיכון והמדבר, אולם, נראה כי בשל המודרניזציה המתפתחת, נשכחה תרומתו המשמעותית כמקור תזונתי חשוב והיותו מאבני היסוד בתזונה הים תיכונית, הידועה כתורמת לבריאות ואריכות ימים.
26/06/2008  |  לימור בן-חיים  |   מאמרים
כבדי ראייה הם אנשים אשר סובלים מליקוי ראייה חמור בשתי העיניים אשר אינו ניתן לתיקון בעזרת עדשות מגע או משקפיים קונבנציונליים.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il