|   15:07:40
  מתי דוד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

16 שנים לכישלון הסכם אוסלו

מדוע נכשלנו בהסכם אוסלו? אנטומיה תמציתית של הונאה עצמית הקונספציה שהפכה לאובססיה הקרויה אוסלומניה
30/09/2009  |   מתי דוד   |   מאמרים   |   ישראלי-ערבי   |   תגובות
היה נאמן אך להשמדת המדינה היהודית ולהקמת מדינה פלשתינית בשטחה. ערפאת [צילום: AP]

בזכות התנופה המועילה של תהליך אוסלו
ד"ר שלום פליסר
מאז תהליך אוסלו נוצרו עשרות-אלפי מקורות-פרנסה לאזרחי-ישראל! למי תודה למי ברכה? – לאבירי אוסלו, כמובן! * פנייה למדינות העולם: פיגועים וטרור הם מתכון לפרנסה משגשגת, נסו ותיווכחו
לרשימה המלאה

בתחילה, אוסלו היה חלום ורוד ואופטימי, לסיום הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ואילו בסיום העשור, הפך לכישלון ולאסון, שהביא עלינו טרור ורצח פלשתיני תמידי.

יוזמי ומעצבי אוסלו, האמינו בעיוורון של הונאה עצמית, לכל ההבנות, ההסכמות ההצהרות, ההבטחות והחתימות החגיגיות של הפלשתינים, למרות ההפרות הבלתי פוסקות מצדם לכל ההתחייבויות, תוך המשך ההסתה והטרור. כמעט אחרי כל פיגוע ורצח, הם הוציאו הודעות גינוי סטריליות כשיטת רמייה של "חלוקת עבודה" בנוסח "גינויים בתמורה לנרצחים". בתוכנו היו לאסוננו תמימים רבים, שהשלימו עם הגינויים, באומרם שהנרצחים הם "קורבנות השלום" האחרונים.

רק אנחנו נדרשנו ליזום "צעדים בוני אמון", להעלות "רעיונות יצירתיים", להסכים ל"ויתורים חד-צדדיים", לפתוח "חלון הזדמנויות", להציג "אופק מדיני", ולתת שוב ושוב "צ'אנס קבוע" אחרי כל פיגוע. כל זאת, למען השגת "שלום של אמיצים" על-פי דרישת ערפאת. ואילו הפלשתינים נתנו "בתמורה" המשך הסתה, חבלה, רצח וטרור, ללא הגבלה, הבחנה והפסקה, תוך סירוב לכל פשרה.

אדריכלי ומעצבי אוסלו, הסכימו בעיוורון של הונאה עצמית תמידית, לתת לפלשתינים הישגים ממשיים, ללא התניה ותמורה ראויה. עובדה שאנחנו נתנו להם טריטוריה, נשק, כסף, הכרה, פרנסה, סיוע כלכלי, רפואי ותעשייתי, וזכות השיבה ליו"ש ולעזה לכל ארגוני החבלה, מכל ארצות הפזורה. ואילו אנחנו קיבלנו "בתמורה" המשך הסתה, רצח וטרור, ללא הבחנה וללא הפסקה, תוך סירוב לכל פשרה. אנחנו נתנו להם כלים ואמצעים, כדי לבנות את מכונת הטרור נגדנו, ואילו הם "הבטיחו" לעשות "מאמצים" למנוע פיגועים ונרצחים נוספים.

להלן תזכורת חלקית של הפיגועים והנרצחים שהפלשתינים "מנעו":

בצומת בית ליד;
בצומת גולני;
בדולפינריום;
במלון פארק;
במסעדת מצה;
במסעדת סיפוד;
במסעדת מקסים;
במסעדת סבארו;
בשוק מחנה יהודה;
בצומת מגידו;
בצומת כרכור;
בצומת מירון;
בצומת צריפין;
במועדון בראשל"צ;
בקניונים ובאוטובוסים בתל אביב, בירושלים, בחיפה, בחדרה, בעפולה, והרשימה עוד ארוכה ונוראה.

כישלון אחר כישלון

כאשר האדריכלים הישראלים של אוסלו נדרשו לעצור את התהליך, בגלל טרור והפרות חוזרות ונשנות של ההתחייבויות הפלשתיניות, הם התעלמו מהביקורת ומהעובדות, "בנימוק", שאסור לעצור את התהליך. הם הבליגו והשלימו עם "המצב הזמני", כדי לסייע ל"ערפאת המתון" לגבור על הקיצונים של החמאס והג'יהאד, למען "הפשרה ההיסטורית", המובטחת על ידם. עצימת עיניים, סלחנות לא רציונלית, וסניגוריה אוטומטית להצלתו של ערפאת, על-ידי שותפיו הישראלים להסכמי אוסלו, הם האשמים למציאות המדממת והמטורפת בה אנו נמצאים, בגלל אמונתם העיוורת והנאיבית בקונספציה שגויה הקרויה אוסלומניה.

יוזמי ומעצבי אוסלו, הֶשלוּ את עצמם, הונו את תבונתם, הטעו את כולם, ולא עצרו כדי להודות בכישלונם, למרות העובדות וההוכחות של מבחן התוצאה, הקובע שאוסלו היה הימור היסטורי טראגי, של חלום נאיבי ולא ריאלי. "תעשיית השלום" של אוסלו פירנסה לאורך שנים קבוצת פוליטיקאים, פרשנים, מומחים, עיתונאים ושאר אנשים טובים, שכולם ביחד יצרו תקוות ואשליות, שהובילו לבסוף לתוצאות הרסניות.

נכשלנו כשהאמנו לערפאת, שהבטיח במכתבו ליצחק רבין, ב-9 לספטמבר 1993, ערב הכרתה של ישראל באש"ף, את הדברים הבאים: "אש"ף מתחייב לתהליך השלום וליישוב הסכסוך בין הצדדים בדרכי שלום, והנושאים הנוגעים להסדר ייפתרו במשא-ומתן". הבטחה זו ורבות אחרות מסוגה, ניתנו על-ידי ערפאת, במהלך "תהליך השלום", אך נעלמו כלא היו.

נכשלנו, כאשר האמנו כל פעם מחדש, הן להבטחות השלום והן לנאומי האלימות וההסתה שלו בתמיכה לשאהידים ולג'יהאד, תוך הסבר נאיבי של הונאה עצמית, כי המדובר ברטוריקה רק לצרכים פנימיים.

נכשלנו מאחר שלא האמנו לאסטרטגיה הקבועה של ערפאת, שחזר ואמר בכל ההזדמנויות של ההתכנסויות הפנימיות כי הסכמי השלום, עליהם חתם עם ישראל מאז 1993, אינם אלא הונאה טקטית, שמטרתה להביא בסופו של התהליך לחיסולה של המדינה היהודית. "אנו מתכננים לחסל את מדינת ישראל ולהקים מדינה פלשתינית טהורה" (הדברים נאמרו בפני 40 דיפלומטים ערבים בשטוקהולם ב-30.1.96. דברים דומים אמר בפגישה סגורה עם מנהיגים מוסלמים בדרום אפריקה ב-10.5.94).

נכשלנו מאחר שלא רצינו להאמין ל"תורת השלבים" שאימץ אש"ף, מאז יוני 1974. אסטרטגיה שקבע ערפאת, לפיה יש להסכים לחתום על הסכמי ביניים עם ישראל, במסגרת "תהליך השלום", כדי לקבל שטחים, להתבסס בהם ולבנות את תאי הטרור, ואחר כך להפעיל את תורת "הטרור בשלבים", לשם קבלת ויתורים והישגים נוספים מישראל, בדרך ל"שחרור השלם של פלשתין" (הדברים נאמרו פעמים רבות בתקשורת בעולם הערבי: ברדיו מונטה קרלו, בעיתון אל-חיאת בלונדון, בטלוויזיה ESL בקהיר, בטלוויזיה ENTV באלג'יר, בטלוויזיה MBC בלונדון, ברדיו קהיר, בסוכנות הידיעות למזרח התיכון ועוד).

נכשלנו מאחר שעצמנו עיניים ולא האמנו לדבריו של פייסל חוסייני המנוח, שגילה כי הסכמי אוסלו הם "סוס טרויאני", שנועד לא לשלום, אלא כדי לקדם את המטרה האסטרטגית של אש"ף - "פלשתין מנהר הירדן ועד הים התיכון".

נכשלנו מאחר ששתקנו, השלמנו ולא הגבנו, בזמן אמיתי, לפיגועים, להסתות ולהפרות כל ההסכמים מצד ערפאת והפלשתינים, בטענה הנאיבית של הונאה עצמית שאסור לפגוע "בתהליך".

נכשלנו מאחר שקיבלנו בהשלמה וללא תגובה את האסטרטגיה של ערפאת, שהייתה שילוב טקטי מתוחכם ומניפולטיבי של טרור ודיפלומטיה. הסתה ותמיכה בג'יהאד וברצח יהודים ללא הבחנה, באמצעות שיתוף פעולה עם החמאס והג'יהאד, ו"מסעות שלום" דיפלומטיים, ברחבי העולם, באמצעות אנשי הממסד של הרש"פ, כביכול המתונים.

נכשלנו כאשר האמנו, שיש סיכוי ותועלת להביא לסיום הטרור והסכסוך, באמצעות הסמינרים, המפגשים והכנסים האקדמיים, עם האינטלקטואלים הפלשתינים, שהתקיימו בכל בירות העולם, והפכו לתעשיה עקרה של "תיירות השלום", שהפיקה כותרות ואשליות ללא שום תוצאות חיוביות.

נכשלנו כאשר האמנו ש"איפוק זה כוח", ולכן יש להימנע מתגובות קשות, בעקבות הפיגועים והרציחות, דבר שיביא למתינות פלשתינית ולמחמאות אירופיות. נכשלנו שהאמנו בנוסחה לפיה "יש להמשיך בתהליך המשא-ומתן לשלום, כאילו אין טרור, ולהילחם בטרור, כאילו אין תהליך שלום". עוד להטוט לשוני שבצידו כישלון מבצעי ודאי.

נכשלנו כשהאמנו שאת מנהיגי מפלגת העבודה, הפלשתינים לא ירמו, בזכות הפתיחות והנדיבות שלהם, לוויתורים מפליגים, לטובת התביעות שלהם. ואולם התברר שאפילו העמדה המתונה ביותר בקרב הפלשתינים אינה משלימה עם קיומה של מדינה יהודית במזרח התיכון. אפילו השמאל השפוי, הבין לבסוף שהושטת היד הנדיבה שלו, לא נענתה ביחס מקביל של הפלשתינים.

נכשלנו כי האמנו ל"רפורמות הדמוקרטיות" ברש"פ, שיובילו לבחירתו של מנהיג שיהיה, משיח פלשתיני, שיסכים לשכנע את עמו ללכת לוויתורים ולפשרה טריטוריאלית עם ישראל. מבחן התוצאה מראה פעם נוספת, שאין הבדלים אידיאולוגיים בין אבו עמאר, אבו מאזן ואבו עלא. הסרבנות והקיצוניות הפלשתינית, להסכים לפשרה עם הציונים והיהודים נמשכת מאז הסירוב להצעת החלוקה ב-1947, דרך החלטות חרטום ב-1967, בסירוב להשתלב ביוזמתו של סאדאת לשלום עם ישראל, כאשר כינו אותו בוגד. בגידתם בכל התחייבויותיהם בהסכמי אוסלו, ולבסוף סירובם להיענות להצעות הנדיבות של אהוד ברק ב-2000. העם הפלשתיני החמיץ את כל ההזדמנויות, בגלל הקיצוניות של מנהיגיו.

נכשלנו גם פוליטית, בגלל ששמנו את כל יהבנו האלקטורלי הציבורי על הקלף של ערפאת והסכם שלום אוסלו, שהפך למלחמת אוסלו, ולכן הפסדנו את הבחירות. קיימת סכנה שניכשל פעם נוספת בגלל ניפוח אשליה מחודשת של אופטימיות מגויסת, בעקבות מבול התוכניות והיוזמות המדיניות "החדשות"-ישנות שכולן נכשלו כבר, בגלל חוסר הנכונות הפלשתינית לפשרות בעניין השטחים והשליטים, אבו מאזן הוא משענת קנה רצוץ. גם תמיכה בו היא אשליה.

לסיכום - תהליך אוסלו היה המשגה האסטרטגי החמור ביותר של ממשלה בישראל, מאז הקמת המדינה. נאיביות, הונאה עצמית, והתעלמות מהגנטיקה הפוליטית הקיצונית של הפלשתינים, גרמה לאדריכלי אוסלו, להאמין שניתן לאמץ את ערפאת כמנהיג פלשתיני, שותף לשלום, בו בזמן שכל הסימנים וההוכחות הצביעו כי הוא מחויב להשמדת מדינת ישראל, באמצעות הטרור, הג'יהאד, השאהידים ו"תורת השלבים", של דיפלומטיית שלום שקרית, במקביל לטרור רצחני וקטלני.

אדריכלי אוסלו לא קראו נכון את המפה הפלשתינית, והיו משועבדים לקונספציה של אובססיה הקרויה אוסלומניה.

תאריך:  30/09/2009   |   עודכן:  30/09/2009
מתי דוד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
16 שנים לכישלון הסכם אוסלו
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הפרקליטים
30/09/09 14:54
2
אבי געזונט
30/09/09 18:38
3
מד' ליונה עיוורת
30/09/09 22:37
4
גיזמו בון
1/10/09 10:01
5
ופרס-נשיא....!!!
1/10/09 10:49
6
dodel
1/10/09 12:21
7
יוא"ב
1/10/09 14:19
8
מטאטא
1/10/09 15:55
9
מורה נבכים
4/10/09 08:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השאלה שמציבה סוגיית הגרעין האירנית בפנינו, ודרכי ההתמודדות עימה נוגעים לא רק לעכשיו, לא רק לאירן, לא רק לישראל. תקיפה ישראלית באירן מעלה כמה תהיות. מה יקרה אם שנה אחרי, אירן תנסה להשיג שוב נשק כזה? נתקוף שוב? ושוב? מה יקרה אם לא אירן אלא מדינה ערבית אחרת, תעלה שוב לשלטון עוכר ישראל שינסה לשים את ידו על נשק גרעיני? האם נילחץ בכל פעם שמטורף כזה או אחר, והפוליטיקה וההיסטוריה הבינלאומית מלאות ברבים מדי כאלה, ינסה להשיג נשק גרעיני? כל מטורף יכניס את ישראל לכוננות? גרעין הוא טכנולוגיה וטכנולוגיה שווה כסף, שווה כוח. הניסיונות של הבריונים והאלימים להשיג גרעין יגברו ולא יפחתו. האם בכל פעם ישראל תידרך?
30/09/2009  |  אלי אסף  |   מאמרים
אחת מן התבונות המייחדות מנהיג ציבור ומבדילות אותו משאר העם, היא קבלת החלטה לנקוט במהלך מדיני או צבאי גורלי, בלתי צפוי, תוך לקיחת אחריות בצד נטילת סיכון.
30/09/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
החוצפה של תומכי הגירוש והחורבן מגוש קטיף וצפון השומרון אינה יודעת גבולות. במקום להתכנס עמוק עמוק בתוך חוריהם, להתעטף בושה וכלימה ולא להעיז לראות אור יום, יוצא לו העיתונאי נחמיה שטרסלר ומהין לערוך התחשבנויות קטנוניות: "פינוי גוש קטיף היה הומני, מתחשב, רחב לב ורחב יד. הממשלה חוקקה בעבורו חוק מיוחד, בנתה בשביל המפונים מינהלת מיוחדת והציפה אותם בתקציבי עתק ובכל טוב" (נחמיה שטרסלר - הארץ 29.9.09).
30/09/2009  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
בימים אלה, כאשר הכל מוטרדים מהאפשרות שלאירן תהיה פצצה גרעינית, ועניין זה עומד ברום השיח הציבורי, חשוב לזכור ולהזכיר, שבפנינו בעיות חמורות רבות נוספות בתחומי החינוך, החברה, העוני, איכות הסביבה, הבריאות, דת ומדינה, אלימות ופשיעה; והרשימה ארוכה. בדברים שלהלן יש ניסיון לדון בבעיה חמורה במיוחד, אשר כבר בטווח הקצר, לא כל שכן מעבר לכך, היא קיומית למדינת ישראל, אולי אף יותר מהפצצה האירנית.
30/09/2009  |  ד"ר מיכאל כהן  |   מאמרים
הדברים הבאים נכתבים מנקודת מבט אישית כביכול, אבל עניינם רחב בהרבה.
30/09/2009  |  בת-שבע שפירא  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-ערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
לשב"כ אין "זכות וטו" בכניסת פלשתינים  /  רותי אברהם
פרס: אחמדינג'אד מטיף לרצח, לשנאה ולטרור  /  ספי קיני
משורר שהשווה ערביות לארנבות זוכה מהסתה  /  רותי אברהם
ממתין ששים שנה  /  איתן קלינסקי
טורקיה על ספסל הנאשמים  /  דני בז
נתניהו: אירן 'אין', פלשתין 'אאוט'!  /  בת-שבע שפירא
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il