|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

אחדות הרבנים מול אהוד ברק

מציתי המסגד היהודים(?) - נכס עצום לשונאי ישראל ועוד: עמידת הרבנים כולם מאחורי הרב מלמד תביא תועלת רבה להתיישבות
22/12/2009  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   נתניהו מקפיא הבנייה   |   תגובות
המסגד השרוף בכפר יאסוף [צילום: AP]


ברק - סוף הקריירה?

האמריקנים שאנסו את נתניהו לגזור את גזירת הקפאת הבנייה, עשו עימנו לפחות חסד אחד: הם לא הפרידו בין שני צידי הגדר, ובכך לימדו לקח את השוגים באשליית "הקונצנזוס", שכמה מהם יושבים בגוש עציון, באריאל, במעלה אדומים ועוד, החושבים שאליהם לא תגיע הרעה. ההקפאה אמורה להמחיש להם שגורל אחד לכל ההתיישבות. אין מיוחסים, ומוטב להילחם יחד. אחדות הגזירה הזאת היא רבת-משמעות, מפני שהאמריקנים לא עשו את זה במקרה. זו משנתם העקרונית של אובמה וחצרו, לדחות את כל תורת "הגושים", ובצדק, מבחינתם. מפני שאם גם ירושלים - לשיטתם - חייבת להימסר לערבים, גוש עציון או מעלה אדומים לא כל שכן!

יוצא, שכולנו מחויבים לסדר את מחשבותינו מחדש ולהפנים, שתפיסה מדינית שליוותה אותנו שנים רבות אבד עליה הכלח. אצל האמריקנים עכשיו - כמו אצל הערבים תמיד - זה הכל או לא כלום, כפי שהיה ראוי להיות גם מבחינתנו: אם ארץ ישראל אינה מתחלקת בקו הירוק, היא אינה מתחלקת גם לאורך הגדר. מכאן ואילך, הבה נשנן לעצמנו: אין "יישובים מרוחקים", מצורעים, לעומת מקומות חסינים, החוסים בצל הקונצנזוס הקדוש. כולנו "ישובים מרוחקים" וכולנו "גושים" - הכל ארץ ישראל, הארץ המובטחת, מולדת ואדמת קודש לעם ישראל על כל חלקיו.

בדיווח הראשוני על החלטת הממשלה בעניין "מפת העדיפויות הלאומיות" סופר על כוונה להעביר את כל היישובים שממזרח לגדר לוועדת חריגים, ובכך לקלקל את "אחדות-ההקפאה" החדשה. בכך הייתה ממשלת הליכוד (מכל הממשלות!) נותנת גושפנקה פוליטית סופית לגדר, מסמנת לאורכו את קו חלוקת הארץ מחדש. נראה, שברגע האחרון איזה מלאך טוב התערב והשאיר לנו את האחדות החדשה שיצרו האמריקנים והערבים שלא בטובתנו: מה אצלכם כדי להרע - כל היישובים היינו הך, גם אצלנו כך - אבל כדי להיטיב.

יתר על כן, ככל שיישוב מרוחק יותר ומסוכן יותר, כך הוא זוכה בעידוד יותר גדול. שאם לא כן, נגיע חלילה למידת סדום, לעולם מוסרי הפוך, שבו מענישים דווקא את הטובים. בימים יותר שפויים, ככל שהתיישבות הייתה יותר מבודדת קשרו לה יותר כתרים, שרו לה שירים והזרימו אליה תקציבים. חניתה, למשל, לפי הערכים המפוקפקים של "מחנה השלום" בימינו, הייתה צריכה להיות מנודה: מרוחקת, מבודדת, תקועה עמוק בתוך השטח הערבי, וגם - על ההר, "נוער גבעות" רחמנא לצלן!

המפה החדשה של אזורי העדיפות מחזירה אלינו מעט מן השפיות, בניגוד למידת סדום שהתגלתה בהקפאה. מה הפלא, שהתקשורת העוינת, וכל השמאל, נזעקו ונרעשו: מה פתאום איתמר? ומה פתאום הר-ברכה, ההתנחלות של ישיבת הסרבנים? הלא את אלה כבר השלכנו מזמן אל מחוץ למחנה!

וכשם שהגיעה לנתניהו ביקורת קשה על כניעתו ללחץ האמריקני בעניין ההקפאה, כך מגיעים לו שבחים על עמידתו בלחץ של ברק והתקשורת העוינת והמסיתה, ומסתמא גם בלחץ אמריקני, עמידה שהחזירה לנו מעט מן השפיות הלאומית.

האחדות החדשה משני צידי הגדר עומדת בפני מבחן חדש, הלא היא הפגיעה ברב אליעזר מלמד ובישיבת ההסדר שלו. האם ישלימו יתר הישיבות עם השלכתו לכלבים? או שמא נזכה לראות עמידה סולידארית משותפת? הלא הרב מלמד לוחם כאן על כבודם ומעמדם של כל הרבנים, שלא יפסלו את סמכותם בענייני הלכה ומצפון, ובוודאי שלא ישללו מהם את חופש הדיבור. וגם זאת, שלא יתייחסו אליהם בפחיתות כבוד כמו אל עבריינים, ששולחים להם "זימון" למקום ולשעה מוכתבים מראש, והזימון הוא ל"שימוע". הופעתו של הרב אליעזר מלמד - מכובדת, מדודה ועומדת על שלה - הוסיפה כבוד רב להתיישבות כולה. נזק כבד ייגרם לכולנו אם חבריו ישאירו אותו לבד בשטח ולא יעמדו מאחוריו כאיש אחד.

אהוד ברק, שמדיניותו ההרסנית בענייני ארץ ישראל מתגלה בימים אלה בכל מערומיה, קיבל שתי מכות - את חוק משאל העם, ששריין את ירושלים, הגולן ושטחים מישראל הריבונית שאנשי השלום זוממים לקרוע מן המדינה, ואת מפת העדיפויות הלאומיות. כעת הוא מנסה לשקם את מעמדו ב"מחנה השלום" על-ידי דיכוי רבני ההסדר והשפלתם, אך זו חרב פיפיות. אם יעמידו מולו חזית מאוחדת, דווקא הפרשה הזאת עשויה לקרב את קץ הקריירה הפוליטית שלו, וזו תהיה ברכה לעם ישראל.

לא מפחדים מ"תג מחיר"

קשה לי לדבר על כל נושא שהוא, בטרם אתייחס להצתה במסגד בכפר יאסוף בשומרון, שלפי החשד בוצעה בידי יהודים. אם - ואני מדגיש אם - אכן יהודים הציתו מסגד וקשקשו על הרצפה שהמעשה נעשה במסגרת מה שנקרא "תג מחיר" - אסור לשתוק ואסור להתייאש מלנסות להחדיר גם לתוך המוחות הכי אטומים, עד כמה מעשים כאלה הם מתועבים מעצם מהותם וגם מזיקים, מקלקלים והרסניים לעניין היהודי הלאומי בארץ ישראל. דווקא על הפשע המוסרי, והוא העיקר, קשה להכביר מילים. כי מה יועילו מילים, אם מבצעי המעשה אינם חשים בעצמם, בליבם ובנפשם, שהמעשה הזה דוחה ומקומם, אם אינם מסוגלים לעשות בדמיונם את ההשוואה המתבקשת כל כך, מה היו מרגישים לו ערבים הציתו בית כנסת, וזאת ללא כל פרובוקציה יהודית, כי אם כדי לגבות "תג מחיר" מערבים אחרים שהם בריב איתם - נניח אנשי חמאס רוצחים יהודים כדי לנקום בפת"ח, או להפך. ואכן, כבר היו דברים כאלה, ואנחנו בזנו למחבלים האלה וראינו בהם פריצי חיות.

לו חס וחלילה הם היו מצליחים להדביק את החברה שלנו בעיוות המוסרי הזה של פגיעה בחפים מפשע כשיטה, זה היה יכול להיחשב כגדול ניצחונם עלינו: הם נעשו, כביכול, המדינאים המכופתרים ואותנו הפכו לטרוריסטים.

אבל יש גם עיוות מחשבתי בעצם התפיסה של "תג מחיר" שכזה, לבד מן העיוות המוסרי. האיחוד האירופי, קרנות אמריקניות עוינות, "שלום עכשיו" ומאות ארגונים חתרניים בארץ ובחוץ לארץ מוציאים עשרות מיליוני דולרים כדי להשחיר את שם המתנחלים ולעשות להם רצח אופי, להציגם לא כמו שהם באמת - אוהבי מולדתם ומורשתם וגם אוהבי אדם ולא שונאי-אדם - כי אם להפך - כחוליגנים, כפורעים, כפראי אדם וכטרוריסטים. הם יודעים, שאם יצליחו להטביע דימוי זה בתודעת ההמונים בעולם, ובעיקר בארץ, בזאת תיעשה כבר חצי מלאכתם. מפני שבבוא יום פקודה, נעמוד חלילה לגמרי לבדנו. כי ככה זה: אף אחד אינו רוצה להזדהות עם מציתי שדות, מסגדים, מכוניות ובתים פרטיים, מה גם של אנשים חפים מפשע.

יידעו אפוא האלמונים שעשו זאת, אם הם יהודים, שהם נכס - נכס גדול לכל שונאי ישראל, ובעיקר שונאי ההתנחלות היהודית, נכס השווה להם הרבה מיליוני דולרים כבדים. זכו שונאינו, ומלאכתם נעשית בידי בני עמנו.

ועוד מחשבה אחת, שאולי תצליח לחדור למוחם של מבצעי המעשה, אם הם יהודים, ובוודאי מתנחלים או תומכי ההתנחלות: האם באמת אתם חושבים שאויבי ההתנחלות - מ"שלום עכשיו" ועד לשלטון העוין - יירתעו בגלל "תגי המחיר" האלה? האם זו יכולה בכלל להיחשב גביית מחיר? ואולי להפך, הם דווקא נהנים לראות שמתנחלים משמיטים לעצמם את הקרקע מתחת לרגליהם?

ועוד לא אמרתי דבר על הסכנה לחיי יהודים שטמונה בהצתת מסגד. כבר נשמעים איומים של אינתיפאדה שלישית, ולאחרונה אכן התרבו יידויי אבנים וניסיונות להכניס מטעני נפץ לישראל. לפני מספר ימים נדקרה צעירה יהודייה בצומת גוש עציון. לתוך החבית הנפיצה הזאת ראו לנכון חמומי ואטומי מוח להשליך גפרור בצורת הצתת מסגד. היכן הם יהיו כשייקראו לבוא ולקבל אחריות על התוצאות, חלילה?

מה טוען השמאל? דו-קיום בין יהודים וערבים "בשטחים הכבושים" (כלשונם) בלתי-אפשרי. ומה עושים המציתים? מספקים להם את ההוכחה!

ואנחנו נאמני ארץ ישראל, בהמונינו, כפי שאיננו יכולים לחדור למוחו האטום של השמאל הקיצוני, כך לא הצלחנו עד עתה לשלוף מתוך ראשי הרובוטים המדמים לעצמם שהם ימין את הדיסקט המטורף של "תג מחיר", אותו הם גובים מתוך טמטום מערבים דווקא.

תאריך:  22/12/2009   |   עודכן:  22/12/2009
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אחדות הרבנים מול אהוד ברק
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שמואל בן ישי
22/12/09 19:42
2
הניה
22/12/09 22:27
3
שלמה הכהן
22/12/09 23:14
4
שולץ
23/12/09 15:50
פורום: נתניהו מקפיא הבנייה כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התבוננות בהתנהלותו של שר הביטחון מעוררת שאלות, תמיהות וספקות באשר לשאלה מיהו כיום האיש ולאן הוא הולך. יחסו לאיו"ש ולמתיישבי איו"ש מאז קיבל הקבינט את החלטת ההקפאה, מעוררת תחושות מעורבות - סלידה מכאן ודאגה מכאן. הרושם הברור הוא ששר הביטחון "איבד את הצפון", וייתכן גם שאינו מתנהל בתום לב.
22/12/2009  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
העולם מתבקש להתעורר מתרדמתו. העולם ומדינת ישראל מתבקשים להתעורר מתרדמת חורף 2009 ולעשות מעשה אמיץ אשר יוכיח כי נלמד הפרק הזכור לשמצה מחורף 1939. על העולם לפעול בנחישות על-מנת למנוע שואה שנייה על העם היהודי.
22/12/2009  |  עו"ד עוז גדות  |   מאמרים
כאשר שר האוצר יובל שטייניץ תקף את בית המשפט העליון בגין פסיקותיו הכלכליות, נעשה עליו "עליהום" מצד אבירי חוק ומשפט - ובצדק; אין טעם לחזור על נימוקי הכותבים, שכן אני מצטרף אליהם.
22/12/2009  |  עו"ד דב אבן-אור  |   מאמרים
תמו החגיגות, איחוד המשפחות הסתיים, פרעה זכה לראות את יעקב, ואחיו של יוסף מתיישבים בארץ גושן, ועתה, מבין יוסף, הגיעה שעתו הגדולה - ניהול ממלכת מצרים.
22/12/2009  |  מני ישי  |   מאמרים
אגודת העיתונאים בירושלים החליטה השבוע לחזק את ידיה של ד"ר אילנה דיין ושל צוות תוכנית התחקירים "עובדה" - חרף פסק הדין של כב' השופט נעם סולברג שניתן בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום 7 לדצמבר. הדי פסק הדין הזה ממלאים את השיח הציבורי - ובצדק. הוא מחייב דיון נוסף. אי-אפשר ולא צריך להתעלם ממנו.
22/12/2009  |  חיים שיבי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   נתניהו מקפיא הבנייה  /  מי ומי  
רבני ישיבות ההסדר: הרב אליעזר מלמד יישר קו  /  איציק וולף
עתירה: לעצור הרס הבתים  /  איציק וולף
צה"ל נערך להריסת בתים  /  איציק וולף
צבא או משטרה - זאת השאלה?  /  ד"ר צ'לו רוזנברג
מה היה לנו השבוע?  /  שי שהמי
איפה ואיפה  /  עפר דרורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
 מערכת הטילים הטקטיים של הצבא האמריקני (ATACMS) [צילום: אנדרו דיקסון/צבא ארה"ב/AO]
יאיר נבות
בימים הקרובים ייחלו להגיע לאוקראינה, דרך פולין, מערכות הנשק והתחמושת שאושרו במסגרת חבילת הסיוע הצבאית, ובראשן טילי ה"פטריוט" - זה עדיין לא צפוי לאפשר לצבא האוקראיני להוציא לפועל מה...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il