|   15:07:40
  מנחם רהט  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון

האם איבדה רשות השידור את זכות קיומה?

רשות השידור עוקפת את חוק רשות השידור, ומתעלמת מחובתה לייצג את קולה של ישראל ואת האינטרסים הלאומיים הקיומיים
04/03/2010  |   מנחם רהט   |   מאמרים   |   תגובות
יש לחדול מלממנם. בית רשות השידור בירושלים [צילום: פלאש 90]

מאגרה רמה לבירא עמיקתא
נפתלי גוטמן
טכנאי רשות השידור פתחו בעיצומים עקב ביטול השעות הנוספות שלהם * בין צעדיהם: מניעת ראיונות טלפוניים והשבתת שידורי הערוצים 1 ו-33 בשעה 23:00 * זהו רק סימפטום נוסף של מצבה הבכי רע של רשות השידור * כבר שנים מדברים על רפורמה ברשות השידור אבל דבר לא מתרחש
לרשימה המלאה

להציל את רשות השידור?
אורה עריף כץ
צריך להצילה כדי לחסוך מאיתנו עוד אילוץ לצפות בתוכניות המתיימרות להיות סאטיריות * רוצים רשות שידור חזקה, לא פראבדה!
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
"ערוץ 33 הפך לפלשתיני"

   אופיר בר-זהר
מצב רשות השידור: עיתונאיה הבכירים מדברים

במאמץ אחרון בהחלט להצלת רשות השידור מקריסה, לאחר שכבר הידרדרה אל עברי פי פחת, מינה ראש הממשלה את מנכ"ל משרדו אייל גבאי להצלת הרשות. זהו מינוי בעיתו, מבחינת שוחרי השידור הציבורי, שאמור להעניק למאזינים מפלט מפני האינטרסים הכלכליים, המניעים את זכייני השידור הפרטי.

אלא שלפי שעה מתמקדים מאמצים אלה ברמה הממונית: הסדרת פיטורי מאות רבות של עובדים מיותרים; חיסול חגיגת השעות הנוספות; ביטול הסדרים ארכאיים (למשל החובה הבלתי נסבלת לצרף טכנאי הקלטה לכתב רדיו היוצא למשימת שטח, שמקורה בימים בהם נדרש יותר מאדם אחד לשאת את מכשיר ההקלטה הגמלוני); צמצום בכוח אדם מיותר (שימו לב למשל לרשימה הארוכה של שמות הטכנאים, העורכים והמפיקים, המייצרים את תוכניות היומן היומיומיות, לעומת שניים-שלושה בלבד שעושים אותה מלאכה בדיוק, בתחנות השידור שבידי הזכיינים הפרטיים), ועוד ועוד.

פתרון כל הבעיות הללו הוא אומנם תנאי הכרחי להצלת הרשות, אבל לא בלעדי. לא תהיה זכות קיום לרשות השידור הציבורית, כל עוד תתעלם הרשות מעיקרי חוק רשות השידור המחייבים אותה לשרת את האינטרסים הלאומיים הקיומיים של העם היושב בציון: "הרשות תשדר במגמה: לשקף את חיי המדינה, מאבקה, יצירתה והישגיה; לטפח אזרחות טובה; לחזק את הקשר עם המורשת היהודית וערכיה ולהעמיק את ידיעתה", ועוד כיוצא באלה.

"הכללה ושקר מוחלט"
אלישע שפיגלמן

למרבה המזל התלונן המאזין אריאל כהן, באמצעות "האגודה לזכות הציבור לדעת", בפני הממונה על קבילות הציבור ברשות השידור, אלישע שפיגלמן. האומבודסמן נחרד כמותו מן הדברים וקבע כי "הדברים מופרכים מהבחינה העובדתית ובוודאי שלא היה מקום לאמירה כזאת, שנותרה גם ללא כל מענה". אבל כמה אמירות כוזבות מסוג זו שהשמיעה נויבך, נותרות ללא תלונה וללא התייחסות, שיעמידו דברים על דיוקם?

הפעם טרח האומבודסמן שפיגלמן גם לשגר מכתב נזיפה לנויבך: "בדיון את היית ונותרת המנחה, עובדת רשות השידור. אינך בבחינת משתתף שיכול להפריח דעות ורעיונות כראות עיניו. את המופקדת על שמירת ההגינות, הדיוק והמהימנות בשידור. האמירה המצוטטת כאן אינה אמת. היא הכללה ושקר מוחלט... אי לכך אני מורה לך מתוקף סמכותי להתנצל באוזני המאזינים על האמירה הזאת ולהעמיד דברים על דיוקם כבר בתוכנית הקרובה ביותר!" (ותודה לאגודת "זכות הציבור לדעת", שהביאה את הדברים לידיעתנו).

לא פעם מתברר שאפילו כותבי מהדורות החדשות, האמורות להתנסח בשיא האובייקטיביות, לוקים בהטיה שמאלנית מבחילה. כך למשל אירע ב'מבזק החצי' שהביא את תגובת השר אביגדור ליברמן לדברים שהשמיע ח"כ אחמד טיבי בוועידת הפתח' בבית לחם (4.8.09): "עיקרון שתי מדינות לשני העמים, פירושו מדינה ישראלית ומדינה פלשתינית נקייה ממתנחלים והתנחלויות". ולא נחה דעתו של אותו טיבי עד שקרא למתנחלים: "צאו מהאדמות הפלשתיניות, צאו מהנשמה של כולנו".

"ליברמן שוב משתלח"

אמירותיו של טיבי בוועידת עויני המדינה היהודית, הן-הן מבחינת קול ישראל התקן התיקני, ה"מיין סטרים", ואילו תגובתו המוצדקת של ליברמן נגד ההסתה של טיבי, יועצו לשעבר של הטרוריסט יאסר ערפאת, הינן, לדידו של קול ישראל, בגדר של השתלחות נוספת. וכל זאת במסווה של ניסוח חדשותי אובייקטיבי. יש עקמימות גדולה מזו?

אמירותיו המקוממות והמדאיגות של טיבי שודרו בקול ישראל, אבל כשהשר ליברמן הגיב ואמר כי "הבעיה המרכזית של המדינה היא אחמד טיבי ודומיו", שידר קול ישראל את הידיעה עם הפתיח המוּטה הבא: "השר אביגדור ליברמן שוב משתלח בערביי ישראל".

הבנתם את זה? אמירותיו של טיבי בוועידת עויני המדינה היהודית, הן-הן מבחינת קול ישראל התקן התיקני, ה"מיין סטרים", ואילו תגובתו המוצדקת של ליברמן נגד ההסתה של טיבי, יועצו לשעבר של הטרוריסט יאסר ערפאת, הינן, לדידו של קול ישראל, בגדר של השתלחות נוספת. וכל זאת במסווה של ניסוח חדשותי אובייקטיבי. יש עקמימות גדולה מזו? (ותודה לאתר 'לאטמה' השוקד על תיעוד הקולות המקולקלים הללו).

וא-פרופו לגבי חובת רשות השידור, מכוח החוק, "לחזק את הקשר עם המורשת היהודית וערכיה ולהעמיק את ידיעתה": במהדורת החדשות של הערוץ הראשון בטלוויזיה (10.1.10), הוקדשה כתבה ארוכה שפרסמה ושיבחה את ספרו של אלי לנדאו "מאכלי חזיר".

בכך בעטה רשות השידור ברגל גסה בזכרם המקודש של מאות ואלפי יהודים בכל הדורות שעלו על המוקד בשל סירובם להתגאל בבשר טמא זה, ובעובדה שגם כיום, בוחלים בחזיר מרבית אזרחי ישראל, ולאו-דווקא שומרי מצוות (ואפילו המוסלמים). אחת המאזינות, אדווה נווה, התאוננה על כך בפני האומבודסמן שפיגלמן, אך נענתה כי אין ממש בתלונתה.

אם זוהי רשות השידור הממלכתית (ואלה רק דוגמאות מעטות, שכמותן תוכלו למצוא לרוב באתרי 'לדעת' ו'לאטמה'), כי אז מוטב שלא להשקיע פרוטה נוספת מכספי הציבור בהצלתה. רשות שידור כזו איבדה את זכות הקיום שלה. אין טעם בהפניית כספי ציבור נוספים להצלתה. מוטב שתגווע ותיאסף אל עמה.

לתשומת לבכם, הגולשים בנימין נתניהו ואייל גבאי.

"ערבים הורגים פה"
קרן נויבך

מי צריך את גולדסטון, 'בצלם', הפרוטוקולים של זקני ציון והקרן לישראל חדשה, אם הרדיו הרשמי של מדינת ישראל מטיח רפש ומעליל בנוסח ימי הביניים, כי בישראל "סתם הורגים ערבים"?

דוגמאות? יש לאינספור, ורק מחמת קוצר היריעה נסתפק באחת: קחו למשל את השדרית קרן נויבך שמשתמשת מפעם לפעם במיקרופון להבעת דעותיה הפרטיות, בניגוד לכללי האתיקה של מסמך נקדי.

לפני ימים אחדים, ליהגה נויבך בשידור, בקלות דעת בלתי נסלחת: "את יודעת מה ההבדל בין ערבים למתנחלים?! ערבים סתם הורגים פה. לא מפנים" (רשת ב', 15.2.10). הלו, הלו, לא טעיתם? זה רדיו? אתם קול ישראל או קול ישמעאל?

מי צריך את גולדסטון, 'בצלם', הפרוטוקולים של זקני ציון והקרן לישראל חדשה, אם הרדיו הרשמי של מדינת ישראל מטיח רפש ומעליל בנוסח ימי הביניים, כי בישראל "סתם הורגים ערבים"? טוב שלא הזכיר שבישראל משתמשים בדם ילדים פלשתינים לאפיית מצות.

שקר בוטה? חירחור אלימות? הסתה ודמגוגיה? הטעיה והתעיה? המרדה? כל אלה גם יחד, ברדיו המתיימר להיות קולה הרשמי של ישראל.

למי שייכת רשות השידור?

רשות השידור אינה שייכת לשדרניה. זוהי רשות ציבורית, הממומנת על-ידי משלם המיסים הישראלי. זכותו לקבל תכנים על-פי ניסוחי חוק רשות השידור ועל-פי עקרונות האתיקה של 'מסמך נקדי'.

אבל כל מי שמאזין לשידורי הרשות המכנה עצמה במין התגנדרות בתואר ממלכתית, יכול לפעמים להתפלץ מן הדרך שבה לא מיישמת הרשות את החוק.

קחו למשל את הבורות הבלתי נסבלת של השדרים. את ליל שבת יש שדרים המכנים, מתוך בערות מוחלטת, בשמות שגויים: 'ליל שישי' ו/או 'ערב שבת', ומוצ"ש אצלם אינו אלא 'שבת בערב'. שיבושים כאלה הינם שם עניין של יום-יום.

אבל זו הבעיה הקטנה, ברמת התכנים, של רשות השידור. לבד מן התחביר הלקוי והבלתי הגיוני שבפי עובדיה המקצועיים, מוטרד המאזין מן התכנים החד-צדדיים, הבלתי ממלכתיים בעליל, ובוודאי שאינם עולים בקנה אחד עם האינטרסים של מרבית הציבור (שאת התפלגותו להשקפות מימין ומשמאל ניתן למדוד על-פי, למשל, תוצאות הבחירות).

תאריך:  04/03/2010   |   עודכן:  04/03/2010
מנחם רהט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם איבדה רשות השידור את זכות קיומה?
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישע
4/03/10 12:59
2
לואיס קרול
4/03/10 13:06
3
צבי הירש
4/03/10 14:49
4
מורה נבוכים
4/03/10 15:40
5
ירון זכאי
4/03/10 19:47
6
חיים קריימן
4/03/10 23:30
7
אליק א.
4/03/10 23:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקדמה
04/03/2010  |  פרד כהן-קידר  |   מאמרים
ברחוב הפלשתיני מתגבש תהליך של קונצנזוס לצאת למאבק נגד ההתנחלויות, נגד הבנייה הישראלית במזרח-ירושלים, ומעל לכל נגד החלטת הממשלה לצרף את מערת המכפלה וקבר רחל לאתרי המורשת היהודית. כל אלה מבשרים את בואה של האינתיפאדה השלישית, הקרבה והולכת בצעדי ענק, כאילו לא די לנו בשתי האינתיפאדות הקודמות שהתרגשו עלינו.
04/03/2010  |  ראובן לייב  |   מאמרים
חקירת חיסול מחמוד אל-מבחוח ממשיכה להסתעף ומסרבת לרדת מהכותרות. הרשויות בדובאי, כך נראה, משקיעות את מיטב מאמצן על-מנת לקשר את ישראל לפעולת החיסול. מספר מדינות מערביות שולחות חוקרים לארץ על-מנת לתחקר את אזרחיהן שזהויותיהם נגנבו. הנזק התדמיתי לישראל קשה, על אחת כמה וכמה שעברו של אל-מבחוח בכלל לא מצוין בכותרות.
04/03/2010  |  רועי קאשי  |   מאמרים
מהימנותו של מסד הנתונים של ארגון בצלם על אודות ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדת אל-אקצה מפוקפקת, כפי שהראיתי בסדרת מאמרים שפורסמו באתר News1. במקרים רבים, משמיט ארגון בצלם פרטים חיוניים, ולעיתים אינו מדייק. הפעם אציג דוגמה בולטת נוספת לכך, העשויה ליצור רושם של דיווח מגמתי.
04/03/2010  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
לפני שאני מתחיל... מראש אני מודיע כי דברים אלו לא נכתבים עקב צרות עין, אבל כעס, הרבה כעס, יש גם יש.
03/03/2010  |  עדי שטרנברג  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
חמאס סופר באבידות גם כאלה שנפגעו מנפילות של רקטות שלו ושל הג'יהאד האיסלאמי בתוך עזה, כמו בכישלון השיגור של רקטה מידי הג'יהאד שנפלה במגרש החניה של בית החולים אל אהלי
יוסף אליעז
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
הרצל חקק
הרצל חקק
זו שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. ביילין קידם את הבולאות העברית כמנהל השירות עד 2002    תקופתו בשירות הבולאי הייתה תקופה מכוננת, חשנ...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
לא יכולתי להסיר עיני ממודעת האבל בעיתון, שהייתה מצורפת לתמונה    חברי שקדו בנמרצות להעלות על הכתב את דברי המרצה, ואני שקדתי באותה נמרצות על כתיבת טיוטה לשיר "סליחה מאוחרת"
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
כותרות: טרור פסיכולוגי - סרטון מהשבי עם החטוף....    שידורי התרעלה, עיתוני הטרהללה ירדו לגמרי מהפסים    האם החברה בישראל אמורה לתאר כטרור פסיכולוגי את אחד מהימים המאושרים בחייהם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il