|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

מלחמת עצמאות שנייה

ההידרדרות לקראת אובדן העצמאות, חלילה, החלה עוד בשנת 2003, כשממשלת שרון קיבלה על עצמה את מפת-הדרכים זו, שעליה מסתמכים היום האמריקנים בטענתם שאנחנו איננו עומדים בהתחייבויותינו
19/04/2010  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
טמן לנו מוקש. אובמה [צילום: AP]

הערבים תפסו את העניין לפני נתניהו והם נוהגים כמי שאינו צריך לעשות כלום, מפני שהאמריקנים עושים בשבילם. אותנו הם לא סופרים, כי לנו אינם מייחסים עוד כל יכולת של החלטה עצמאית. ובמקום לדבר עם הבובה, מעדיפים לדבר עם מי שמפעיל אותה.

ראש הממשלה נמנע מלנסוע לכינוס הבינלאומי בוושינגטון בעניין הגרעין, מפני שלא רצה לעלות על המוקש שטמן שם לו - ולנו - אובמה. מה טיבו של המוקש הזה?

זו אינה רק ירושלים ולא כל סעיף בנפרד במסמך שאובמה הגיש לנתניהו לחתימה במקום המסומן. על הפרק עומדת עצמאות ישראל ואנו מצויים על סף מלחמת עצמאות שנייה, שבה ממלא את תפקיד הנציב העליון הבריטי - הקוורטט בניצוח אמריקה. אלכס פישמן, בכתבה בידיעות אחרונות מ-9.4.10, מפרט מה הגיש אובמה לנתניהו לחתימה:

את נסיגת צה"ל מכל ערי יו"ש וחלק נכבד מן האזור הכפרי, ללא יכולת לבצע שם בעתיד פעולות צבאיות; את החזרת מוסדות הרשות הפלשתינית לתפקוד מלא בירושלים; את ההתחייבות שלא לבנות עוד בשום שכונה ערבית בירושלים, עם המשמעות של חלוקת ירושלים בפועל.

בנוסף דרש אובמה, שנתניהו יתחייב להמשיך את הקפאת הבנייה ביו"ש ללא הגבלת זמן וימסור חלק משטחי C לשלטונות רמאללה שייהפכו לשטחי A, שרגל ישראלית לא תוכל עוד לדרוך בהם. ביתר ייחוד נדרש נתניהו לוותר על צפון ים המלח ועל חלקים מן הבקעה, לטובת אזור תיירות פלשתיני.

כל זה היה אמור להתרחש מיד, עוד לפני תחילת המשא-ומתן, והמשא-ומתן גופו אמור להיות מתוחם בחודשים, לפי לוח זמנים אמריקני. תכלית המשא-ומתן - לקבוע את גבול הקבע. כל היתר כבר יהיה בפועל בידי הערבים.

פישמן שאל פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקנית - ומה, אם ישראל לא תשיב על הנייר הזה או אם תשיב רק באופן חלקי? והאיש ענה : "מה זאת אומרת שלא נקבל תשובות מלאות? לאן נדמה לכם שאתם הולכים מכאן?".

הפרשן האמריקני ברי רובין מנה שלוש הפרות הסכם מהותיות של ממשל אובמה כלפי ישראל:

א'. הפרת ההתחייבות להכיר בזכותה של ישראל להמשיך ולהחזיק בגושי ההתנחלות;

ב'. הפרת ההסכמה להמשך בנייה ישראלית בירושלים המזרחית, שניתנה תמורת כניעת ישראל לדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ל-10 חודשים;

ג'. הכוונה לפרסם תוכנית שלום אמריקנית שתיכפה על הצדדים, אם לא ייפתח משא-ומתן או אם המשא-ומתן ייכשל.

הנושא השלישי משלים את תהליך אובדן הריבונות. תחילה, מאלצים את נתניהו ליצור ביו"ש ובירושלים את התנאים שלפיהם השטח נמסר למעשה לידי הערבים, אחר-כך נותנים לו לשחק כמה חודשים קומדיה של משא-ומתן, שתוצאתו מוכתבת מראש בצורת "תוכנית שלום" אמריקנית.

וגם זה אינו הכל. יש כוונה מוצהרת של הקוורטט לבסס את "השלום" הכפוי על כידוני צבא זר. האמריקנים והאירופים מציגים את הצבת הצבא הזר כצ'ופר לישראל וכמענה על טענתנו, שמתוך הקו הירוק לא נוכל עוד להגן על עצמנו. תשובתם היא "ערבויות ביטחון" מגובות בנוכחות צבאית בבקעת הירדן ועל הקו הירוק. לנו אומרים, שהכוונה היא להגן עלינו מפני הערבים ולהם אומרים שהכוחות יגנו עליהם מפנינו. למעשה - הצבא הזה יקשור לנו את הידיים ויוציא מידי ממשלת ישראל כל יכולת פעולה עצמאית. מכאן ואילך נהיה מדינה ריבונית רק בשם. למעשה תהיה ישראל שטח-חסות הכפוף לפיקוח בינלאומי בניצוח ארה"ב.

את האיום עלינו בפיתרון כפוי ביים אובמה ביד אומן. כונסה פגישה של יועצים לביטחון לאומי מן העבר, שאת כולם מאפיין קו אחד: עוינות לישראל. יושב הראש היה הגנרל ג'ים ג'ונס ששירת כאן וקנה לו שם כמצדד בפתרון כפוי מגובה צבא זר, ואותו מינה אובמה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי. המשתתפים האחרים היו זביגנייב בז'ז'ינסקי, ברנט סקוקרופט וסמיואל ברגר, שקנו לעצמם שם של מתנגדים קשים לישראל. השתתף גם קולין פאוול, לא ידיד גדול, אך מעט יותר נייטרלי. נגד דעתו החולקת הגיעו כולם למסקנה שיש לעבור למדיניות של כפיית פיתרון על ישראל. דבר קיום הישיבה ותוצאותיה הודלף על-ידי הבית הלבן לעיתונים ניו-יורק טיימס ו-וושינגטון פוסט, וגם נאמר להם שהנשיא בעצמו נכנס להאזין לדיון, ללמדנו שלא הייתה זאת ישיבה בטלה של "מי שהיו", כ"א דיון מעשי בחסות הנשיא.

גם בדיון הזה הסכימו המשתתפים שיהיה צורך להציב צבא של ארה"ב או נאט"ו לאורך נהר הירדן.

דמות אחרת בסביבתו של אובמה היא סמנתה פאוור שעוד בשנת 2002, לשאלה - מה הייתה מייעצת לנשיא בענייננו, השיבה שבמקום לתת לישראל 3 מיליארד דולר לשנה ראוי לתרום אותם לבניית המדינה הפלשתינית ולמימון "צבא ענק", בעל נוכחות משמעותית של "התערבות חיצונית כפויה". את האישה הזאת מינה אובמה ליועצת, וזה אומר הכל.

הערבים תפסו את העניין לפני נתניהו והם נוהגים כמי שאינו צריך לעשות כלום, מפני שהאמריקנים עושים בשבילם. אותנו הם לא סופרים, כי לנו אינם מייחסים עוד כל יכולת של החלטה עצמאית. ובמקום לדבר עם הבובה, מעדיפים לדבר עם מי שמפעיל אותה.

לאמריקה יש עבר עשיר של התערבות כוחנית במשטרים זרים. היא הינדסה את ההפיכה בצ'ילה, בה הופל ונרצח על-ידי חונטה צבאית הנשיא איינדה שנבחר על-ידי העם באופן דמוקרטי. היא ארגנה את המרד של "סולידריות" בפולין שהפיל את השלטון הקומוניסטי, בחשה בהפלת השלטון הפרו-רוסי באוקראינה (בינתיים הרוסים הפכו שם את הקערה), ידה הייתה בהפלת הנשיא הגיאורגי שוורנדזה וכינון משטר פרו-אמריקני שם, והתערבותה הגסה בארצות לטינו-אמריקניות רבות היא שם דבר. בגינה נוצר הביטוי "רפובליקת בננות", ובתגובה עלו רודנים שמאלנים כמו קסטרו וצ'אבז.

האמריקנים מכנים את החתרנות העוינת בארצות חוץ "דה-סטביליזציה" (ערעור היציבות), ואכן העיתונות מדווחת שבסביבות ראש ממשלת ישראל חשים שאובמה זומם להפוך את השלטון בישראל אם נתניהו לא יקבל את הדין. בכלכלה קוראים לזה "השתלטות עוינת".

התקשורת העוינת הישראלית מצדדת כמובן באובמה. אורלי אזולאי מדווחת מאמריקה בסגנון של כתבת-חצר של אובמה, כמי שעובדת אצלו ולא אצלנו. ואלכס פישמן, בכתבה הנ"ל, מבקר את "ההתנהלות הבעייתית של ראש הממשלה בוושינגטון". אובמה העביר את נתניהו זובור משפיל, וכתב ישראלי מהשורה הראשונה - במקום להגן על ראש ממשלתו ולגנות את מי שהעליב אותו ודרכו את כולנו, כולל את הכתב בעצמו - זורק בוץ על "התנהלות בעייתית" על הקורבן. במה חטא? שלא חתם על כתב הכניעה?

עוד דוגמה לשפת עבדים נרצעים בתקשורת הישראלית היא כותרת בידיעות אחרונות מ-17.9.09 בזו הלשון - "ארה"ב: סבלנותנו כלפי ישראל פוקעת". את הנוסח הזה חיברה המערכת בישראל. כאלו היינו ילד עיקש שעלה על עצביו של המחנך.

אנחנו איננו ערים מספיק לאיום שבהכנסת צבא זר לארץ, למרות שהכתובת היא מזמן על הקיר. למשל, פרסום בעיתון שרק-אל-אאוסט מפי מקורות צרפתים עוד באוקטובר 2008, כי האיחוד האירופי הציע לפרוס "כוח שלום" אירופי בגבול ישראל-פלשתין. וגם זאת: דיווח בג'רוזלם פוסט (26.11.08) על המלצת יועץ בכיר ביותר של אובמה להציב צבא מטעם ארה"ב או נאט"ו בבקעה. בז'ז'ינסקי דיבר על "קו אמריקני" לאורך הירדן. אהרון קליין דיווח ב-12.1.10 על שיחות סודיות שבהן שקלו אפילו הכנסת צבא ירדני ליהודה ושומרון.

פגיעה אחרת בריבונותנו, שעליה מדווח אהרון קליין (8 באפריל 2010) היא מערכת הבילוש והריגול שהקים כאן מיצ'ל. יש השגחה אמריקנית מדוקדקת במזרח ירושלים והתערבות בדרגים הכי גבוהים על כל בניין קטן וכל עבודת פיתוח. מיצ'ל הקים מנגנון הפועל מתוך הקונסוליה בירושלים ומפקח גם על יהודה ושומרון, על כל טרקטור שזז במעלה אדומים. דוד העברי, דובר המועצה האזורית שומרון, העיר גם הוא שהאמריקנים מסיירים ביישובים ובודקים הכל. העברי: הם מציגים את עצמם כיועצים של הקונסול "אבל אנחנו יודעים שבפועל הם מרגלים מטעם ממשל אובמה".

לאמיתו של דבר, ההידרדרות לקראת אובדן העצמאות, חלילה, החלה עוד בשנת 2003, כשממשלת שרון קיבלה על עצמה את מפת-הדרכים. זו, שעליה מסתמכים היום האמריקנים בטענתם שאנחנו איננו עומדים בהתחייבויותינו.

אלא, שנתניהו הסכים להצביע בממשלה בעד מפת-הדרכים רק בתנאי שהיא תסוייג ב-14 "הערות", וביניהן פירוק ארגוני הטרור, כולל החמאס, הפסקת ההסתה, איסוף כלי הנשק, הפסקת הברחת נשק וייצור נשק. הסעיף הזה כמובן אינו מקוים על-ידי הפלשתינים, ודי לחשוב על מדינת הטרור של החמאס בעזה, המאוכלסת על-ידי כמעט מחצית מן הפלשתינים.

התנייה אחרת הייתה, שכל עוד סעיף המלחמה בטרור ובהסתה מופר, גם ישראל פטורה (למשל, לא תהיה מחויבת לפרק מאחזים או להקפיא יישובים).

עוד הסתייגות אמרה - "לא יהיה כל עיסוק בסוגיות הקשורות בהסדר הקבע -בין היתר לא תידון ההתיישבות באיו"ש ומעמד הרשות הפלשתינית בירושלים". בהסתייגות אחרת סירבה ישראל לקבל את "היוזמה הסעודית".

בהתחשב בהסתייגויות האלה, כל מתקפתו של אובמה עלינו היא חסרת בסיס, מפני שישראל אינה מחויבת עדיין כל עיקר על-ידי מפת-הדרכים. אלא, מאז ה-23.5.03, התאריך בו קיבלה הממשלה הסתייגויות אלה - לא שמענו מהן, כאלו בלעה אותן האדמה. שרת החוץ של הימים ההם, קונדוליזה רייס - בעצמה מרשעת לא קטנה - אמרה לנו כבר אז: אתם יכולים להחליט ביניכם מה שתרצו. כשם שלא שאלנו אתכם כשהחלטנו על הקמת הקוורטט ועל מפת-הדרכים, אנחנו פשוט איננו מתייחסים ל"הערותיכם".

היום מתברר שצדקה: הסתייגויות ישראל, שנתקבלו כדי לאפשר לנתניהו להצביע בעד מפת-הדרכים (כך, שאפשר בעצם לקרוא להן "הסתייגויות נתניהו") אינן שוות את הנייר שהן כתובות עליו, ונכון העמידה שרת החוץ את הדברים: מפת-הדרכים הייתה תכתיב, והיבבה בצורת "הערות" שהפודל הישראלי השמיע, התפוגגה אי-שם בחלל.

כאן, במפת הדרכים, הייתה ראשית אובדן עצמאותנו: הכפפנו את עצמנו לקוורטט, הסכמנו לפיקוח ושיפוט של מפקחים מטעמה, מסרנו בידיהם את הסמכות לכנס שתי ועידות בינלאומיות שבהן תוכרז פלשתין העצמאית, קיבלנו את העיקרון שיש לערבים תביעות לגיטימיות על ירושלים ובעניין הפליטים, וגם בצילה של היוזמה הסעודית-ערבית חסינו. כל זאת, בנוסף על התחייבות להקפיא התנחלויות ולהרוס מאחזים.

את מלחמת העצמאות הראשונה שלנו ניהלנו נגד הבריטים ונגד צבאות ערב, כשהיינו חלשים מאד - 650,000 בסך-הכל, כמניין יהודי יו"ש ומזרח ירושלים כיום: כמעט ללא נשק, עם צבא בהקמה, ללא כלכלה, חסרי כל כתינוק שנולד. איך אפשר להשוות את התנאים ההם למצבנו, ליכולתנו ולעוצמתנו היום?

ובכל זאת, אם לא נהיה מוכנים לקבל על עצמנו היום את הסבל והסיכונים הכרוכים במלחמת עצמאות שנייה - אנו עלולים להפסיד גם את הישגי מלחמת העצמאות הראשונה.

תאריך:  19/04/2010   |   עודכן:  19/04/2010
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מלחמת עצמאות שנייה
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גילוי האמת הנוראה
19/04/10 16:58
 
שרון ר.
19/04/10 19:17
 
sailor
20/04/10 19:40
2
dodel
19/04/10 17:24
3
אובמה
19/04/10 17:29
4
מרק_טווין
19/04/10 18:01
5
צנחן
19/04/10 20:23
6
מד' ליונה עיוורת
19/04/10 22:39
7
יגאל הירושלמי
19/04/10 22:59
8
רוני מכפר שלם
19/04/10 23:42
9
אליקים העצ(ב)ני
20/04/10 12:35
10
קורא ותיק
20/04/10 12:49
11
משה ג.
20/04/10 13:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רק ליהודי אסור להיכנס עם סידור תפילה להר הבית, אסור ליהודי להתפלל, אסור להשתחוות, אסור להיכנס בקבוצה גדולה מדי (מעל 6 יהודים - כמו במעלית), אסור לקבוצה אחת שתיגע ברעותה (גם לא רגל מצילה), אסור לפרסם מודעות הקוראות ליהודים לבוא להר הבית, אסור לעלות להר הבית עם גדי, אסור להניע את השפתיים כמתפלל, אסור לעשות יותר מסיבוב אחד בהר, אסור לעלות פעמיים ביום, אסור להגיד קדיש או קדושה, ואפילו מי שברך, אסור להכניס מזון ושתיה המצריכים ברכה, אסור להכניס לולב ואתרוג בסוכות, אסור להכניס מצה בפסח, אסור להכניס נרות בחנוכה, אסור ואסור.
19/04/2010  |  נתן לבנוני  |   מאמרים
התפרצות וולקנית באיסלנד, שלא נצפתה מראש, שיתקה מיידית את תנועת המטוסים בצפון אירופה. יהיו לה השלכות כלכליות חמורות על מדינות רבות, כולל ישראל. אירופה רוכשת 60% מהיצוא הישראלי, וזה נפגע קשות מההתפרצות האחרונה, וייפגע יותר מהתפרצויות נוספות. איש לא צפה, כאמור, את ההתפרצות הזו, וגם אם הייתה נצפית - לא היה מה לעשות מולה.
19/04/2010  |  יגאל לביב  |   מאמרים
על-מנת למצוא סיבות למה השווקים הפיננסים יורדים או עולים צריך לבחון ביתר קלות את העיתונים הפיננסים והפרשנים למינהם שיודעים תמיד להסביר בדיעבד מדוע הייתה תנועת מחירים למעלה או למטה. לאחר משבר פיננסי כמו שהיה ב-2008 וזחיחות הדעת ב-2009 אוזני, עיני וראשי המשקיעים השונים קשובים ביתר שאת לנעשה סביבם. בנק פושט רגל, הר געש שמתפרץ, טיסות מבוטלות, נשיא אמריקני שמדבר על שורשי המשבר ועוד ועוד. בשורה התחתונה כולם חוששים מהבאות. חוששים באפלה שמה המשבר, שמה הירידות, שוב בפתח.
19/04/2010  |  גיא חזן  |   מאמרים
נכדתי ר' היא תלמידת כיתה ב' ואחותה הקטנה ממנה י' היא תלמידת כיתה א'. אנחנו משוחחים טלפונית כשעתיים לפני השמעת הצפירה המכנסת את המדינה לכינוס של אבל על לוחמיה שנפלו במלחמות ישראל.
19/04/2010  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
האינתיפאדה הראשונה שכנעה את הציבור הישראלי בצורך להביא לפיתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. זה היה נצחונו של השמאל הציוני, שפעל בכיוון זה. מאחר שאש"פ הכריז מצידו על נכונותו לנהל משא-ומתן, בבחירות 1992 חזרה מפלגת העבודה, בראשותו של יצחק רבין, לשלטון בישראל. הסכם אוסלו היה תוצאה של ההבנות שהושגו בין השמאל הציוני ואש"פ. אבל, ההסכם הביא למחלוקת קשה בחברה הישראלית, בין המצדדים, שהטיפו לפיתרון של שתי מדינות, לבין המתנגדים, שהעדיפו המשך הקמת התנחלויות, שימנעו הקמת מדינה פלסטינית.
19/04/2010  |  רבקה שפק ליסק   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
מעקב אחר חלק מתוכניות החדשות של ערוץ 12 הוא בבחינת "דע את האויב"    הערוץ הוא הארסי ביותר בביקורתו המעוותת נגד ממשלת ישראל וראשה ולדעתי משמש בידי האופוזיציה הפנימית והחיצונית למדינת...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il