|
לבדוק מה חשוב ללקוחות שלכם וממה הם מפחדים [צילום: AP]
|
|
|
|
|
הרבה פעמים דיברו איתכם על קהלי יעד. מהם קהלי יעד ומה החשיבות העצומה שלהם בכל הנוגע להצלחת העסק שלכם?
הדבר הראשון שעליכם לעשות כשאתם רוצים לפנות לקהל הרחב, הוא לפלח את סוגי הקהלים. אם את קוסמטיקאית, גברים הם לא קהל היעד שלך. נשים הן קהל היעד הנכון עבורך. עד כאן זה ברור ואלמנטרי. אך אילו נשים? באילו גילאים? מאיזה תחום סוציו-אקונומי? ולמה לא בעצם גברים - גברים מודעים לעצמם, שרוצים טיפוח ובעלים לנשים שחשוב להם שנשותיהן תהיינה מטופחות...
לאחר שתפלחו את כל הקהלים הרלוונטיים עבורכם, עליכם להשיג את כל הנתונים עליהם בדרך של סקרים. יש לנסח שאלות בנושא ולשאול אותן את קהל היעד שלכם. כך תגלו מה מניע אותם, למה הם מגיבים, מה חשוב להם וממה הם מפחדים. אלו הם ה"כפתורים" של אותו קהל היעד.
כעת כל שנותר לעשות הוא "ללחוץ" על הכפתורים האלה וראה איזה קסם - אתם ישר מקבלים תגובה. התגובה תבוא בצורה של פנייה של לקוח פוטנציאלי חם, מתעניין ומוכן לסגירה. במהלך המכירה אתם שוב משתמשים בכפתורים וכך מראים ללקוח שיש לכם תשובה לבעיה שלו.
דוגמה פשוטה לחשיבות הסקרים לקהל היעד הנכון: ניקח שוב את הקוסמטיקאית. היא פילחה קהל יעד - נשים מעל גיל 50, ולאחר סקר ל-30 נשים, היא גילתה שהנושא שהכי מטריד את קהל היעד הזה הוא קמטים. היא הוציאה פלייר שכתוב עליו בגדול: "מוטרדת מקמטים? שיטה חדשנית וזולה לטיפול בקמטים". את הפלייר הזה היא חילקה במספר מועדוני נשים באזור מגוריה ומיד קיבלה עשרות פניות. מאחר שאותן נשים אכן מודאגות מהקמטים, אך הן גם צריכות לטפל בנושאים אחרים כמו הסרת שיער, פדיקור ומניקור, היא מצאה את עצמה עמוסה בלקוחות חדשות שפוקדות באופן קבוע את המכון שלה.
ללא סקרים שנשלחים לקהלי היעד שלכם ולחיצה על ה"כפתורים" שלהם, אתם לוטים בערפל. אולי תצליחו, ואולי לא. אל תיכנסו להלך רוח ששיווק זה עניין של מזל או שזה תחום רק למומחים אמיתיים שעולים הרבה מאוד כסף. במקום זה פלחו וסיקרו, גלו ופעלו בהתאם. התוצאות יבואו מיד.