|   15:07:40
  דמיטרי רייזמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
בית חולים לניאדו בנתניה - המרכז הרפואי המוביל בשרון
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

פצועים אנושות מלוחמה פסיכולוגית

הלוחמה הפסיכולוגית של האויב פצעה לא רק את מקבלי ההחלטות בממשלה, גם הפיקוד הבכיר בצה"ל פצוע קשה אם לוחמה זו נגדנו תימשך - תוצאותיה קטלניות יהיו
06/06/2010  |   דמיטרי רייזמן   |   מאמרים   |   פרשת המשט לעזה - ההסתבכות   |   תגובות
שריפת דגל ישראל המגואל בדם כמחאה על פעולת חיילי השייטת ב"מאווי מרמרה" [AP]

פעולת ההשתלטות של השייטת על הספינה הטורקית היא אסון. שבעה מלוחמינו פצועים. איך קרה הדבר שהמון מוסלמי פורע חמוש במוטות ברזל, במברגים, באלות ובסכינים הצליח לפצוע שבעה לוחמים – ועוד שניים מהם קשה?! רבים וטובים מספרים לנו מעל גלי האתר, דפי העיתונות והאינטרנט שהלוחמים הופתעו, שמפקדיהם לא ציפו לאלימות שכזאת מצד ההמון המוסלמי העוין. משכנעים אותנו כי אין שום אסון - הרי המשימה בסופו של דבר בוצעה והספינות לא הגיעו לעזה. "נכון", אומרים, "היו פקשושים, אך ככה זה בלוחמה – אי-אפשר לצפות ולחזות הכל מראש כאשר נכנסים לפעולה מורכבת". בסך-הכל המשימה בוצעה.

ואני אומר – אסון. מדוע?

טרם נתעמק בפן המבצעי, חייבים לנסות ולהבין את המתרחש בהיבט האסטרטגי. וכאן הפרשנים ואנשי ה"רוח" שלנו מפליאים! כיוון שהם רואים את עצמם מומחים לענייני רוח, הם שוב מכריזים את ההבחנה "הפיזיקלית" האולטימטיבית שלהם: "הרוח נושבת מהכיוון שהעצים מתנועעים!". פעם אחר פעם, כשהם מיישמים את ההיגיון העקום לאירועים גיאופוליטיים, בא לי לשאול אותם: "אולי ההפך, רבותיי?". "לא חשבתם על האפשרות שהעצים מתנועעים כיוון שהרוח נושבת?".

נגד מדינת ישראל נפתחה מלחמה. וכמו בכל מלחמה, האויב נוקט בכל האמצעים להשגת הניצחון. במלחמה כמו במלחמה, המרכיב החשוב - אולי אף החשוב ביותר במלחמה מודרנית - הוא לוחמה פסיכולוגית. לוחמה פסיכולוגית נועדה לזרוע אימה ופחד בצד השני ובראש ובראשונה אצל מקבלי ההחלטות הישראלים, לשתק אותם, לגרום להם להסס, להתלבט, להימנע מנקיטת פעולות מלחמה.

מבצעי הלוחמה הפסיכולוגית של האויב מוכנים ומתוכננים היטב. חוד החנית של סיירת הלוחמים הפסיכולוגיים בצבא האויב מונה מאות רבות של אנשי אקדמיה ואנשי רוח ישראלים. הם "אגף התכנון" של המטכ"ל ללוחמה פסיכולוגית נגד ישראל, ה"ארכיטקטים" שמאחורי הרעיונות בכל מבצע ומבצע. "אגף המבצעים" הם חברי הכנסת הערביים וועדת המעקב של ערביי ישראל, התנועה האיסלאמית ופעילי שמאל יהודים בשילוב עם חבריהם המיובאים מחו"ל. הם מוציאים לפועל את רעיונות התכנון. ישנם גם כוחות סיוע הפועלים מחו"ל – באקדמיה, בתקשורת, בארגונים "הומניטריים". הם גם דואגים למימון הלוחמה.

לכל מבצע מספר שלבים. השלב הראשון במבצע הנוכחי – פריצת כיתור עזה. שם, בעזה, נמצאים הכוחות העיקריים אותם יפעיל האויב בשלב הבא של המבצע. אך הכוחות האלה זקוקים לחיזוק יכולתם הצבאית – קודם כל לנשק אסטרטגי אשר הוכח כיעיל נגדנו – טילי גראד, טילי סקאד, טילים נגד מסוקים ונגד מטוסים. אך את הנשק הזה קשה, או אפילו בלתי אפשרי, להבריח לעזה דרך מנהרות. לכן השלב הראשון של המבצע הוא – פריצת כיתור והנחת נתיב סדיר לאספקת הטילים לחמאס, כאשר החיזבאללה בחזית הצפונית כבר צויד וממשיך להצטייד בטילים אלה - מאירן דרך סוריה.

חיילים מוסריים תחת מכות רצח
נלחמו במוסריות. הרמטכ"ל ולוחם שהוכה [דו"צ]

וכעת – בחזרה לשייטת. מדובר בלוחמים הטובים ביותר שיש לעם היהודי. לטענתנו, מן הטובים ביותר שקיימים בעולם כולו, לוחמים מומחי קרב מגע, מיומנים היטב לקרבות של מעטים מול רבים, "אריות ים" של ממש. אז מאין באה אוזלת יד ללוחמינו?

פעולות קומנדו מצליחות בזכות תרגול חוזר ונשנה וציות קפדני לפקודות מבצעיות. תפקידו של לוחם קומנדו בשטח בזמן מבצע הוא לעשות הערכת מצב ועל סמך הערכת המצב שעשה, לפעול בהתאם לנסיבות. זה לא אומר לאלתר פתרונות תוך כדי התפתחות מבצעים. להפך! הלוחם מיישם פקודה מתאימה מפקודת הקבע ותרחישי התרגול לפיהם הוא אומן. אין ספק שגם הפעם לא מדובר בתרחיש בלתי צפוי, כגון מתקפת חייזרים חמושים באקדחי לייזר. המפקדים ציפו לאלימות מצד המוסלמים שבספינה.

אם כך, דהיינו - אם האפשרות להתפרעות המון מוסלמי עוין על סיפון האונייה נלקחה בחשבון מלכתחילה, עוד לפני תחילת המבצע - אזי אין כל ספק שתרחיש זה תורגל פעמים רבות והלוחמים קיבלו פקודה מבצעית קפדנית ומפורטת, איך לפעול במידה שיתממש תרחיש זה. על כן, אין מנוס מאשר להניח שבתוקף היותם לוחמים מקצועיים ממדרגה ראשונה, אנשי השייטת פעלו באופן קפדני על-פי הפקודה המבצעית אותה הם קיבלו ממפקדיהם. לא מדובר כאן בפאשלה או בפקשוש ולא בתרחיש דמיוני שהם לא אומנו ולא הונחו לקראתו.

בואו ו"נשמע" את הלוחמים עצמם:

"שבע דקות אחרי שירד החייל הראשון מהמסוק ל'מרמרה', אישר מפקד השייטת פתיחה באש..." שבע דקות? שבע דקות עונו לוחמי השייטת במכות באמצעות אלות, מוטות ברזל וסכינים – ולא ירו! כמה פעמים במשך שבע דקות יכול המון מוסלמי להרוג חייל בודד?

ולאחר שבע הדקות הארוכות האלה, הארוכות מאוד-מאוד: "אישר מפקד השייטת פתיחת אש סלקטיבית לאחר פתיחת אש חיה לעבר כוחותינו". סלקטיבית! רק בתגובה לאש חיה!!! מדוע? כי הוא, מפקד השייטת, חשש שיואשם ב"תגובה לא מידתית".

סרן ר' מעיד: "הקיפו אותי כמה עשרות שאחזו סכינים וגרזנים". וסרן ר' לא יורה. מדוע? כי הוא פועל לפי הפקודה.

סרן א' חושף: "ניסיון העבודה שלנו עם אזרחים הוא מועט, אבל נתנו לזה דגש בתדריכים ובאימונים". בנסיבות המקרה לא קשה לנחש מה היה אותו הדגש: "לא לפתוח באש ללא פקודה - בשום פנים ואופן!".

סרן ר' ממשיך: "הם השתוללו והיכו אותנו באמצעות אלות, גרזנים וסכינים. ראיתי את אחד הלוחמים שלי כשהוא מוקף בעשרות אנשים שהיכו אותו ללא הפסקה". וסרן ר' לא יורה...

הוא ממשיך: "הקיפו אותי כמה עשרות שאחזו בסכינים וגרזנים. אחד מהם התקרב אלי עם סכין שלופה ולאחר שהבנתי שחיי בסכנה דרכתי את הנשק ויריתי כדור בודד. לפתע התנפלו עלי לפחות 20 איש שהשליכו אותי מהסיפון". נגד 20 מוסלמים צמאי-דם עם סכינים וגרזנים ירה סרן ר' כדור בודד אחד...

"עשינו את המוטל עלינו ופעלנו על-פי הערכים המוסריים", מסיים סרן ר' את עדותו באמירה מצמררת.

מדינה אחוזת מחלת התדמית

מזה לפחות עשור דואגת ישראל הרשמית לתדמיתה בעיני כל העולם ואחותו. רק לא בעיני העם שלה. ילדינו, מיטב הלוחמים, הפכו להפקר. הם נשלחים להיהרג כאשר ידיהם קשורות מאחורי גבם באמצעות פקודות אבסורדיות בעליל

לוחמי השייטת לא פעלו על-מנת להרתיע את האויב, לא על-מנת להכניעו, לא לפי צרכים מבצעיים, אלא "על-פי הערכים המוסריים"! עד כמה שטפה הלוחמה הפסיכולוגית של האויב את מוחות הלוחמים! אפילו את האינסטינקט הבסיסי ביותר וזכותו של כל אדם באשר הוא להגנה עצמית השליכו סרן ר' וחייליו על המזבח של "הערכים המוסריים" וה"מידתיות"!

לוחמי הקומנדו פעלו בדיוק לפי הפקודות שקיבלו. לא החיילים הם הבעיה, אלא הפקודות. ישראל היא אחוזת-דיבוק של דאגה לתדמיתה - בעיני גולדסטון, בעיני מוסדות האו"ם, בעיני הטורקים והאירים, בעיני האירופים ואובמה. הדיבוק הזה אוחז בנו לא מהיום. מזה לפחות עשור דואגת ישראל הרשמית לתדמיתה בעיני כל העולם ואחותו. רק לא בעיני העם שלה. ילדינו, מיטב הלוחמים, הפכו להפקר. הם נשלחים להיהרג כאשר ידיהם קשורות מאחורי גבם באמצעות פקודות אבסורדיות בעליל.

עוד בסיומה של מלחמת לבנון השנייה הושמעו קולות בציבוריות הישראלית, ובפרט קולות של אחדים מקרב המפקדים הבכירים לשעבר, אשר דיברו בעניין זה. מאז לא השתנה דבר, ואם השתנה, השתנה לרעה. הלוחמה הפסיכולוגית של האויב פצעה לא רק את מקבלי ההחלטות בממשלה, גם הפיקוד הבכיר בצה"ל פצוע קשה. לזה בדיוק נועד השלב הקודם בלוחמה הפסיכולוגית - התביעות שהוגשו נגד מפקדי צה"ל בבירות אירופה.

אם ממשלת ישראל לא תתעשת, אם הפקודות הצה"ליות לא ישתנו, אם דפוס הפעולה הנוכחי - "השיטור" - לא יוזנח ולא יוחלף לדפוס פעולה של "מלחמה", התוצאות של הלוחמה הפסיכולוגית נגדנו יהיו קטלניות ביותר.

תקדים "המשט הטורקי" מרמז מה יקרה בשלב הבא של מתקפת הלוחמה הפסיכולוגית על ישראל, כאשר במקום ספינות חודרות למים טריטוריאליים של ישראל, יגיע אלינו מטוס תובלה, החודר למרחב האווירי שלנו במגמה לנחות בעזה (מטוסים כאלה שמסוגלים לנחות בשדה פתוח ללא מסלול נחיתה מסודר ישנם בנמצא). מה תהיה אותה הפקודה שיקבל הטייס הישראלי במקרה שהתרחיש הזה יתממש? האם הוא ילחץ על ההדק? האם ילחץ על ההדק מפקד הצוללת? ומה תהיה הפקודה שהוא יקבל ברגע האמת? האם יבצע אותה?

אנחנו במלחמה, ומי שלא מודה בזאת - או שהוא עיוור או שהוא שקרן. בינתיים, בשלב הנוכחי, מדובר בלוחמה פסיכולוגית. הלוחמה הזאת נושאת פירות וידו של האויב בשלב הזה על העליונה. השאלה היא, האם אנו עם חפץ חיים? האם יש בתוכנו די תעצומות נפש על-מנת להכיר במציאות אליה נקלענו? להכיר וסוף-סוף ל-ה-י-ל-ח-ם.

שינוי כיוון הרוח הטורקית
חיילי צה"ל ברקע הדגל הטורקי [צילום: AP]

וכעת – לטורקים ולארדואן. גם כאן – כמו בדרך הטבע - הרוח נושבת ולכן העצים מתנועעים. ולא להפך! ממשלת טורקיה קיבלה החלטה אסטרטגית: לנטוש את נתיבה הפרו-מערבי ולחבור לציר הרשע. בין ההחלטה האסטרטגית הטורקית לבין ה"אמוציות" כביכול של ארדואן, אין ולא כלום. זה לא משהו אישי ואפילו לא אנטישמיות – just business, nothing personal.

להחלטה האסטרטגית הטורקית לשנות כיוון סיבות רבות והעיקרית שבהן – רצונם של הטורקים לחבור לצד המסתמן כצד המנצח. הטורקים לא פראיירים – הם רואים את היחלשותה של ארצות הברית. הם רואים את אוזלת ידו של האיחוד האירופי לטפל בבעיות הבוערות, אפילו של האירופאים עצמם. הטורקים מזהים כאן הזדמנות, אופציה להרוויח מהחלוקה מחדש של עוגת ההשפעה במזרח התיכון. לשם כך הטורקים צריכים לחבור לאלה שאותם הם מזהים כמנצחים פוטנציאליים. ולא רק לחבור, אלא גם להוביל.

מה שחשוב מבחינתנו היהודים להבין בעניין המדיניות הטורקית, זה שהדבר המניע את ראש ממשלתם זה בראש ובראשונה האינטרס הטורקי כפי שארדואן מבין אותו. כל מה שקרה מאז החליטה טורקיה לשנות כיוון – הברוגז עם פרס בדאבוס, ההיעלבות ב"פרשת השגריר הטורקי" ולבסוף שיגור המשט לעזה על-ידי טורקיה - כל אלה הינם תמרונים בלוחמה פסיכולוגית, תמרונים הנחוצים לטורקיה על-מנת להצדיק את המפנה שהיא בין כה וכה כבר עשתה מלכתחילה. לאור עובדה זאת, הצעדים של ישראל הרשמית – כגון שיגור משלחות פיוס לאנקרה, התנצלויות של סגן שר החוץ דני איילון וכדומה, כמו גם ההתבטאות האחרונה של ראש ממשלת ישראל לשעבר אהוד אולמרט, פרשנים ומומחים אחרים הגורסים לעשות כל מאמץ "לתקן את השבר" - הינם אומללים למדי ואף פתטיים. אם ישראל הרשמית הייתה יכולה איכשהו לנסות ולהשפיע בעניין המפנה הטורקי, היה עליה להוקיע את חבירת טורקיה לציר הרשע, להכריז עליה "מדינה תומכת טרור", לפעול בדרכים דיפלומטיות לקבלת החלטה ברוח זו בבית הנבחרים האמריקני ובאיחוד - דבר אשר היה מאיים בסנקציות כלכליות נגד הטורקים. אולי אז הייתה טורקיה עושה את חשבונה פעמיים, מה הרווח שלה ומה ההפסד הצפוי. אך במקום זה התנצלנו...

תאריך:  06/06/2010   |   עודכן:  06/06/2010
דמיטרי רייזמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
פצועים אנושות מלוחמה פסיכולוגית
תגובות  [ 57 ] מוצגות   [ 57 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסי שפניר
6/06/10 22:43
2
פלא יועץ
6/06/10 23:15
3
צנחן
6/06/10 23:48
4
יונס
7/06/10 11:14
5
dodel
7/06/10 11:53
6
מיכאל שרגא
7/06/10 12:44
 
יעקב חי
9/06/10 07:10
7
גילדור
7/06/10 13:00
8
דן ארבל
7/06/10 13:04
9
יואל א.
7/06/10 13:36
10
ש.ש
7/06/10 14:29
11
מריאן קפלון
7/06/10 14:42
12
מאמר מצוין
7/06/10 15:27
13
עוד אחת
7/06/10 16:41
14
zvika_l
7/06/10 17:15
15
רוכב
7/06/10 17:38
 
חתולי
12/06/10 12:42
16
yoni207
7/06/10 17:46
17
שמואל ס
7/06/10 18:19
18
הניה
7/06/10 18:26
19
אוהד ק
7/06/10 18:34
20
שוקי ב.
7/06/10 18:37
21
דב חולון
7/06/10 18:57
22
אורא
7/06/10 19:12
23
יורם, תל אביב
7/06/10 19:19
24
ינקוביץ'
7/06/10 19:23
25
ש.י.פ.
7/06/10 19:31
26
חגי דורון
7/06/10 19:44
27
ike2fl
7/06/10 20:40
28
חיים-דוד
7/06/10 21:21
29
צחי 33
8/06/10 00:26
30
שאול אבידור
8/06/10 01:14
31
יהל ווילפנד
8/06/10 07:56
32
haim2
8/06/10 13:51
33
שלומית ל.
8/06/10 15:47
34
חזקי ש.
8/06/10 15:53
35
אורי צבי
8/06/10 15:56
36
יוסי ב-א
8/06/10 15:59
37
ירושלמי דור רביעי
8/06/10 16:04
38
נחמן ש.
8/06/10 16:05
39
שלמה ט.
8/06/10 16:14
40
דן ק.
8/06/10 16:17
41
רות א.
8/06/10 18:00
42
דוד ר.
8/06/10 18:06
43
א.ריה
8/06/10 18:08
44
דב דב
8/06/10 18:13
 
חתולי
12/06/10 13:29
45
מאיר ק.
8/06/10 18:15
46
עקיבא אור
8/06/10 18:26
47
חזי ב.א.
9/06/10 11:19
48
שמואל ב.צ.
9/06/10 12:18
49
משה ב.
10/06/10 20:38
50
Mark L
10/06/10 21:15
51
חתולי
12/06/10 13:50
52
מיכאל שרגא
20/06/10 17:47
53
yuv1955
26/06/10 19:04
54
יניב זמיר
7/07/10 04:24
פורום: פרשת המשט לעזה - ההסתבכות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המשט
06/06/2010  |  אמוץ אייל  |   מאמרים
מי שצפה במהומה שהייתה בכנסת עם עלייתה לדוכן הנואמים של הח"כ זועבי - "בוגרת" המשט לעזה ודוברת רהוטה מאוד של שונאי המדינה היהודית - לא יכול היה שלא להרגיש גועל. עד כאן, ההנחה היא שכולם מסכימים. מכאן ואילך, ודאי יהיו אשר יעירו הערות כאלה ואחרות.
06/06/2010  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
השידור הכפייתי העניק חשיבות מופרזת לפלנגת השלום, שעשתה קולות של מהטמה גנדי אך הרביצה כאחרון סוחרי הסמים. לאות מחאה על הצביעות הגלובלית והשלכתו של לוחם השייטת מהסיפון, שהזכירה את השלכת היהודי הנכה מסיפון ה'אקילה לאורו', משליך טור זה מסיפונו את נושא המשט. במקום לשוט, יטוס הטור אל מועדון ביזארי שפועל בקצה היקום המוסיקלי, אך זוכה לרייטינג של 120 מיליון צופים - מועדון האירוויזיון.
06/06/2010  |  חגית כהן  |   מאמרים
זו הפעם החמישית מוצגת תערוכת הצורפות הישראלית, שמצליחה להדהים אותנו יותר ויותר בכל פעם מחדש.
06/06/2010  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
"האין זה מוזר שבחיינו, הבנויים על שיתוף ביצירה וכתוצאה מכך, לכאורה, על רעות וידידות, האין זה משונה שכמעט לא נמשך ליבו של אדם לרעהו?" משפטים נוקבים אלו על בדידותו של היחיד בתנועה הקיבוצית נכתבו על-ידי הסופר דוד מלץ (1899-1981). רבים מגיבוריו הספרותיים של מלץ היו דמויות שוליים, שחוו תלישות בחברה הקיבוצית וסבלו מעוצמתו הדורסנית של האתוס הקולקטיביסטי. דווקא מלץ, ממייסדי קיבוץ עין חרוד, דמות מוכרת ומוערכת, חקלאי ומחנך, היה זה שביקש להשיב לאנשי השוליים את קולם ביצירותיו הספרותיות ובמסות העיוניות שכתב. מעמדו המרכזי לא רק שלא גבר על עמדתו ההומניסטית, אלא הפך אותו קשוב יותר לקולו של היחיד. דוד מלץ הבין כי גרעינה של כל תרבות וחברה הוא היחיד החי.
06/06/2010  |  פרופ' אבי שגיא  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלוף (מיל') יצחק בריק
אלוף (מיל') יצחק בריק
"הכרזותיו של בנימין נתניהו וחבר מרעיו שלא נפסיק להילחם עד שננצח, הן בגדר הכרזות חלולות שאין דבר וחצי דבר העומד מאחוריהן. הכרזותיהם שקריות ויש בהן רמיית הציבור. יש לישראל רק דרך אחת...
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
רפי לאופרט
רפי לאופרט
בעבר היו מי שטענו שעלילות "קשר ומסתורין" אינם חומר קריאה איכותי    אני חולק על כך וסבור שהמציאות עולה על כל דימיון ודמיון פורה רק מעשיר את הבנת מורכבותה ותדיר מבהיר מאורעות שלכאורה ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il