בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
לינץ'-כביכול, סתימת פיות וגם אלימות פיזית - את אלו הצליחו הח"כים הערביים לאמץ לתדמיתם ה"טובה" בעולם ● בזכות זועבי
|
[צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
ח"כ חנין זועבי. התסיסה ונהנתה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
|
מי שצפה במהומה שהייתה בכנסת עם עלייתה לדוכן הנואמים של הח"כ זועבי - "בוגרת" המשט לעזה ודוברת רהוטה מאוד של שונאי המדינה היהודית - לא יכול היה שלא להרגיש גועל. עד כאן, ההנחה היא שכולם מסכימים. מכאן ואילך, ודאי יהיו אשר יעירו הערות כאלה ואחרות. המהומה בכנסת שירתה את הח"כ זועבי וחבריה. הם הצליחו, פעם נוספת, להשיג את מבוקשם - משמע ליצור תדמית של לינץ', כביכול, כלפי הח"כים הערבים, סתימת פיות, ואפילו, רחמנא לצלן, אלימות פיזית. מי שהביט היטב בפניה של זועבי לא יכול היה לפספס את הנאתה הגדולה ממה שמתרחש סביבה. "לעזרתה" נחלצו הח"כים הערביים האחרים, במיוחד אחד משונאי היהודים הגדולים בכנסת ובמדינה, הלא הוא הח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד), ממשיך דרכו של המורה הרוחני של מפלגתו, הח"כ לשעבר והאזרח הנפקד, עזמי בשארה. בתוך הבוקה והמבולקה, הח"כים היהודיים איבדו את עשתונותיהם, למרבה הצער, והחלו לנהוג בדרך הכי בלתי הגיונית: ללבות את האש, לאפשר לצלמים לצלם במשך דקות ארוכות ולהפיץ את התמונות בכל העולם. והגרוע מכל - להגיב לדברי ההבל של זועבי וחבריה.
|
היה ברור שכל מטרת דבריה של הח"כ זועבי נועדו להצדיק את פעילותה, הן במשט והן בכנסת ובציבור הערבי. היינו - הסתה, זריית שנאה ופירוד, בתקווה ל"התנגשות "ציוויליזציות". מה שהיא ראתה מול עיניה - ההמולה, הגידופים והדחיפות - הם התגשמות מהלכיה הפוליטיים. מאירועים והצגות מסוג זה היא ומפלגתה ניזונים, מקבלים תקציבים ומתחזקים עוד יותר בקרב הציבור הערבי הרדיקאלי. נלעג עד מבזה היה איך ח"כים יהודיים מגיבים. הח"כ מירי רגב הגדילה לעשות כאשר התאמצה ממש כדי לבטא בערבית את מה שזועבי מבינה גם בעברית: "לכי לעזה, בוגדת". לתואר הזה זועבי הייתה זקוקה כדי לקבל לגיטימציה בקרב חבריה למשט ולדעות הפוליטיות הקיצוניות שלה. היא קיבלה אותו באהבה רבה. היטיב לבטא את מה שהתרחש בכנסת, יוסי שריד (לא לקפוץ, כי אין המדובר בדעות פוליטיות, אלא בתיאור פלסטי יפה!): "כבר היו ישיבות סוערות מעולם; לא נורא, בית נבחרים אינו בית לורדים, ורבים הם הרגעים הסוערים בחיינו, המחוללים סערת נפש. אך כישיבה הזאת לא הייתה: הם השתוללו כמסוממים, צווחו ככרוכיה שדג בואש נתקע בגרונה, כאחוזי תזזית קמו וישבו ושוב קמו לקלל, התרוצצו אנה ואנה כאילו שכחו את הריטלין בבית. הכנסת התקרבה עד מאוד לתגרת ידיים, בפעם הראשונה בתולדותיה. אך כפסע היה בין חילופי דברים לחילופי מהלומות". עתה יש מה להראות בעולם. הטמטום הגדול ביותר היה לאחר שישיבת הכנסת חודשה, זועבי עלתה שוב לדוכן ושפכה את מר דעותיה וכזביה: חברי הכנסת היהודיים נמצאו במליאה. במקום להחליט שזועבי תדבר אל חבריה בלבד ולצאת כאיש אחד מאולם המליאה, בכל זאת הם נותרו שם. לו, מלכתחילה, הח"כים היהודיים היו יוצאים מן המליאה, מתירים לזועבי לדבר ומותירים אותה רק עם חבריה, שום מהומה לא הייתה מתרחשת ושום תהודה תקשורתית לא הייתה לדברי הבלע שלה. מול עיניה היא הייתה צריכה לראות אולם ספסלים ריקים של הח"כים היהודיים, ואפילו לתת לה לנאום בערבית. מבחינתה של ישראל, מתן זכות הדיבור לזועבי ולחבריה, אפילו הדברים נאמרים בערבית, היה מוציא את העוקץ מכל ההצגה שתוכננה היטב, זמן רב לפני הנאום. גם היציאה המאורגנת של כולם הייתה מסמלת את הזלזול בה ובדבריה, ומאידך-גיסא את התפקוד של הדמוקרטיה הישראלית. בקיצור, נשאלת השאלה: מדוע היה צריך לספק לזועבי הנאה רבתי ונחת ממעשיה הנלוזים? אין תשובה אחרת מאשר טמטום.
|
|
תאריך:
|
06/06/2010
|
|
|
עודכן:
|
06/06/2010
|
|
ד"ר צ'לו רוזנברג
|
|
השידור הכפייתי העניק חשיבות מופרזת לפלנגת השלום, שעשתה קולות של מהטמה גנדי אך הרביצה כאחרון סוחרי הסמים. לאות מחאה על הצביעות הגלובלית והשלכתו של לוחם השייטת מהסיפון, שהזכירה את השלכת היהודי הנכה מסיפון ה'אקילה לאורו', משליך טור זה מסיפונו את נושא המשט. במקום לשוט, יטוס הטור אל מועדון ביזארי שפועל בקצה היקום המוסיקלי, אך זוכה לרייטינג של 120 מיליון צופים - מועדון האירוויזיון.
|
|
|
זו הפעם החמישית מוצגת תערוכת הצורפות הישראלית, שמצליחה להדהים אותנו יותר ויותר בכל פעם מחדש.
|
|
|
"האין זה מוזר שבחיינו, הבנויים על שיתוף ביצירה וכתוצאה מכך, לכאורה, על רעות וידידות, האין זה משונה שכמעט לא נמשך ליבו של אדם לרעהו?" משפטים נוקבים אלו על בדידותו של היחיד בתנועה הקיבוצית נכתבו על-ידי הסופר דוד מלץ (1899-1981). רבים מגיבוריו הספרותיים של מלץ היו דמויות שוליים, שחוו תלישות בחברה הקיבוצית וסבלו מעוצמתו הדורסנית של האתוס הקולקטיביסטי. דווקא מלץ, ממייסדי קיבוץ עין חרוד, דמות מוכרת ומוערכת, חקלאי ומחנך, היה זה שביקש להשיב לאנשי השוליים את קולם ביצירותיו הספרותיות ובמסות העיוניות שכתב. מעמדו המרכזי לא רק שלא גבר על עמדתו ההומניסטית, אלא הפך אותו קשוב יותר לקולו של היחיד. דוד מלץ הבין כי גרעינה של כל תרבות וחברה הוא היחיד החי.
|
|
|
זעזוע גדול מוצג לאור התגליות האחרונות על ילדים בדרום שאינם נשלחים לחינוך חובה ובמקום זה, נשלחים לעסוק במה שחשוב להוריהם. אנשי חינוך מזדעקים ומשמיעים קולם כי יש לדאוג לילדים אלו אשר אינם לומדים את כישורי הלמידה הנדרשים להשתלבות בשוק העבודה המודרני בעתיד, ובשל כך - זכויותיהם והזדמנויותיהם בחיים נפגמות.
|
|
|
לרגל שבוע הספר ופסטיבל "על כנפי הדמיון" מוצגות (3.7.10-8.5.10) בגלריה העירונית בבית "יד לבנים" ברעננה שתי תערוכות ייחודיות שמומלץ בחום לראותן:
|
|
|
|
|
|
אלי אלון
דן הדני עלה לישראל ב-1948, סיים קורס חובלים ושירת בחיל-הים כקצין בשירות קבע בשנת 2016 מסר דן הדני את אוסף תצלומי העיתונות שלו שכלל כמיליון צילומים לספריה הלאומית
|
|
|
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
|
|
|
דן מרגלית
במשפחתי קיימת מחלוקת. יש השואפים לראות את היריבה משחקת בימי שישי במגרשים שלעתים יש בהם יותר חול מאשר דשא, ויש האומרים כי מוטב ששחקני הפועל יישארו בליגה הגבוהה עימנו, וכך נזכה בכל ע...
|
|
|
אפרים הלפרין
כותרות: טרור פסיכולוגי - סרטון מהשבי עם החטוף.... שידורי התרעלה, עיתוני הטרהללה ירדו לגמרי מהפסים האם החברה בישראל אמורה לתאר כטרור פסיכולוגי את אחד מהימים המאושרים בחייהם?
|
|
|
עדנה ויג
הרצל חקק וגם אחיו בלפור חקק ומשוררים נוספים תרמו לפיתוח השפה ולהפצתה והפנמתה בקרב בני העם, והם ממשיכים בכך לאורך השנים
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|