|   15:07:40
  אהרון רול  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קבוצת ירדן
כל מה שרצית לדעת על שירותי אינסטלציה

הדמוקרטיה הישראלית: משל הרב והעז

מצב הדמוקרטיה בישראל מורה כי במוקדם ולא במאוחר יעבור על מדינת ישראל מהפך טוטליטרי יש להקדים רפואה למכה ולהשעות באורח וולונטרי, מוסכם ובר-פיקוח את ההליך הדמוקרטי הישראלי
26/08/2010  |   אהרון רול   |   מאמרים   |   תגובות

חוסר הליכוד הפנימי, אמור אף שנאה מזוקקת בין פלגים ואידיאולוגיות יריבות - הינם סימן ההיכר של הדמוקרטיה הישראלית

אותן סיבות ממש הגורמות כיום למדינת ישראל להידרדר במדד הדמוקרטיה תוך פלגנות מסכנת-קיום, אלו הן הסיבות שבסופו של יום גרמו לחורבן בית ראשון ושני, והפיצו את עמנו לכל רוחות השמים לגלות בת אלפי שנים חוצה לארצו

הדמוקרטיה כקרדום חפירה
אהרון רול
המגבלות שהוטלו על ח"כ חנין זועבי, שהשתתפה במשט הטורקי לעזה, ראויות * וגם: מדוע מתבלבל ראובן ריבלין מכל המהומה?
לרשימה המלאה

האומנם דמוקרטיה?
בת-שבע שפירא
מושגים כ'חופש הביטוי', 'חופש הדת' ו'שוויון זכויות', הולכים ומאבדים את משמעותם וערכם, ונרמסים אצלנו כמעט באין מפריע
לרשימה המלאה

מפטפטי שם הדמוקרטיה לשווא
אהרון רול
מקעקעי הדמוקרטיה חותרים תחת אושיות המדינה כאשר העם אמר דברו בכיוון המנוגד לדעתם, הם הקופצים כנשוכי נחש כאשר קואליציית הליכוד היא היוזמת
לרשימה המלאה

שוב נבעטה הדמוקרטיה
אהרון רול
גברים בישראל חשופים לתלונות שווא של נשים מעלילות, בלא שקיימת הגנה ממשית בידם * האשם: בפרקליטות ובביהמ"ש העליון, שידיהם מגואלות בדם 250 הגברים המתאבדים מדי שנה בגין אפליה זו
לרשימה המלאה

א'-ב' בדמוקרטיה
שלמה אידן
עם כל הכבוד לממשלה, לכנסת ולבית המשפט העליון, במשטר דמוקרטי הריבון הוא הציבור, "העם" * זרועות הממשל אמורות לשרת אותו ולמלא הכרעותיו, לא לכפות רצונן על הציבור * חשוב למלא פקודות, אך ביצוע הכרעת הבוחרים הוא ערך חיוני הרבה יותר לקיומנו כמדינת חוק דמוקרטית * מדינה שבה הצבא ממלא באופן עיוור כל הוראה של השליט, היא רפובליקת בננות
לרשימה המלאה

זוכרים את אותו אדם אשר הגיע להתלונן אצל רבו כי כלו כל הקיצין וביתו הקט והדל אינו מספיק עוד להכיל את כל משפחתו? ובכן, בסיפור הזה ייעץ הרבי למתלונן להכניס עז לביתו הקטן וכאשר נרעש המתלונן שהרי מצבו יוחמר מונים רבים, אמר הרבי, כך תעשה, ללא ויכוחים. לאחר-מכן הורה הרב למתלונן להוציא את העז מביתו. המתלונן הגיע שוב לרבו והודה לו נרגשות על כי כעת רווח לו עקב המקום הנוסף הנרחב שכעת עומד לרשותו.

זה המשל; והנמשל? הנמשל הוא נושא הדמוקרטיה הישראלית, או יותר נכון - הדמוקרטיה הישראלית שהפכה קלוקלת ובלתי ניתנת לחיים נורמליים בעבור מרב הציבור, והרי ידוע כי גזרה שהציבור אינו יכול לעמוד בה דינה להתבטל. הנמשל הוא אנו כולנו, ועל כך בהמשך.

בניגוד למקובל לחשוב, הרי שהדמוקרטיה כצורת ממשל אינה מיקשה אחת. לא הרי הדמוקרטיה האירנית כדמוקרטיה הישראלית, ואלו - אין להשוותן לדמוקרטיות השווייצרית או השוודית, בעוד אלו שונות מאלו האמריקנית והבריטית, וכן הלאה והלאה.

השוני נעוץ בהקשר. קיימים אומנם עקרונות-יסוד דמוקרטיים משותפים שאינם תלויים לכאורה בזמן, במקום ובהקשר כגון חופש הביטוי, העיסוק, התנועה והשוויון לכל, אשר מהווים אקסיומות דמוקרטיות היפות לכל מצב שהוא, יהיה אשר יהיה. אך מעבר לכך, שונות דרכי השלטון הדמוקרטי בהתאם למדדים משתנים - כגון מצב גיאו-פוליטי, מצב ביטחוני קיומי, העדפות לאומיות, העדפות תרבותיות וכדומה. וכך, אין דינה של מדינת ישראל הדמוקרטית הנתונה עדיין לאיום קיומי, אשר המיעוט הערבי מחפש דרכים לפוררה מבפנים, אשר כ-3%-5% מתושביה היהודים הינם שוטמי-ישראל ואוטו-אנטישמים, חלקם מוצהרים וחלקם עדיין בארון - לדמוקרטיה השבדית לדוגמה (עלינו לסייג: השוודים עומדים להידמות לנו בתוך 20-10 שנים עקב הכיבוש האיסלאמיסטי הזוחל בקרבם).

מכאן, למרות "האקסיומות (קבועות - בעברית) הדמוקרטיות" לעיל, הרי שמדינות שונות יצרו מערכות כללים והתנהלות שונה בדיוק לאותן אקסיומות דמוקרטיות "מקודשות" - לאמור, חופש הביטוי, העיסוק, התנועה והשוויון לכל.

בניגוד לארצות הים, בהן השכילו הלאומים ליצור את השיקול בין "הקבועות הדמוקרטיות" ולהתאימן באופן מושכל להעדפותיהם הלאומיות המיוחדות ולתנאים הסביבתיים בהם הינם שרויים, הרי שלא כך קרה במקומותינו.

הסיבה הנראית לעין היא שהותנו רבת השנים ויציאתנו מהגלות, בעוד שזו עדיין בעליל לא יצאה מעמנו.

החיים היהודיים בתפוצות התאפיינו בפלפול, בספקנות, בוויכוחים מפרים ומעמיקים אינסופיים בכל נושא המעניין את הקהילה. תמימות-דעים קהילתית מעולם לא שרתה בתפוצותינו. בניגוד ללאומי ארצות הים אשר בנו את משטריהם בדם, ביזע ובדמעות תוך ניסוי וטעייה בלתי פוסקים, לעיתים בהצלחה ולעיתים תוך כישלונות מחפירים - הרי אנו, העם היהודי, אין לנו מסורת שלטונית מאחורינו; אנו אך ברישא של הדרך לבנות תרבות שלטונית אשר תהיה תואמת לתנאינו הסביבתיים, כאשר עדיין אף לא החילונו ליצור תרבות שלטונית דמוקרטית מתחילתה.

מצב זה מהווה אנומליה מסוכנת מאין כמוה לכל מדינה שהיא ובפרט למדינת ישראל, הנאלצת לעמוד על נפשה מדי יום ביומו. מחד-גיסא - הפלפול, הספקנות והירידה לפרטי פרטים של סוגיות שונות יצרו ייחוד הקרוי כיום "הג'ניוס היהודי", שעקבותיו ניכרים ברחבי העולם במצוינות העיונית והמדעית היהודית. מאידך-גיסא - מצוינות זו תואמת בעיקרה לעם הנמצא בתפוצות שונות ולא לתלכיד עם היושב בארצו כלאום. אנו לא השכלנו למזג את המצוינות השכלית הנובעת מפלגנות אינטלקטואלית מפרה, עם אורחות שלטון תקפות לאזורנו ולמצבנו הגיאו-פוליטי.

רמת הפלגנות, חוסר הליכוד הפנימי, אמור אף שנאה מזוקקת בין פלגים ואידיאולוגיות יריבות - הינם סימן ההיכר של הדמוקרטיה הישראלית. כבצבת ברזל, נחנקת הדמוקרטיה שלנו תחת אצבעות חמדניות של דורשי טובת עצמם, והזיות אידיאולוגיות פרועות של מחפשי סיפוק אישי בלבדי. הדמוקרטיה הישראלית יצרה טריטוריות וירטואליות בתוך מדינת הלאום, אשר מקעקעות את יכולת השרידות שלה ואפשר שיורידו את מדינת הלאום על ברכיה.

כל צופה בלתי-משוחד יבחין בנקל כי השלטון אינו מצוי בידי אלו אשר להם הוא נועד, דהיינו - העם ונציגיו בכנסת ובממשלה. השלטון במדינת ישראל נתון לאמיתו של דבר בידי חונטות אליטיסטיות אשר מנהלות את חיינו לכל דבר ועניין מאחורי הקלעים. המדובר הוא בשלטון מערכת המשפט, המערכת הציבורית החד-אג'נדתית, התקשורת ושלטון האקדמיה.

המאפיין את כלל הסקטורים הללו הוא העובדה כי הם לא נבחרו לתפקידם על-ידי הריבון - הוא העם; הם פועלים במערכת חוקים ותקנות 'חוץ-שטח' הנמצאים הרחק מהנורמה הדמוקרטית הציבורית. הם אינם חייבים דין וחשבון לאיש, ואין מוטלת עליהם כל ביקורת ולא אחריות שהיא במידה שכשלו והכשילו.

דומה שאנומליה זו הולכת ומעמיקה, הולכת ומחריפה. הסקטורים האליטיסטים הללו רואים בשליטתם על כלל האומה חלקת אלוהים הקטנה שלהם, אשר הוענקה להם בזכות ומסרבים לוותר עליה, יהי אשר יהי.

מאחר שהדמוקרטיה שלנו איבדה את הבלמים והאיזונים ומאחר שמערכת המשפט במדינת ישראל היא הבלם, המחסום שאינו מאפשר חזרה לאורחות שלטון תקינות, כך שנוצר מעגל אימים סגור שאין ממנו מוצא, חד גדיא אמיתי; הסיכוי כי נוכל במסגרת הקיימת להביא מזור לחיינו הציבוריים קלוש ושואף לאפס באשר אנו נמצאים במילכוד, שלטון המשפט מונע חיים תקינים ודמוקרטיים אך קיעקוע מערכת המשפט יביא לאותה התוצאה.

כאן עלינו לחזור לאותו משל הרבי והעז מהרישא למאמר. כל "פעולה" מביאה בעקבותיה "תגובה" וכך, עלינו לשקול בכל הרצינות הראויה, להשעות באורח וולונטרי, מוסכם ובר-פיקוח את ההליך הדמוקרטי הישראלי שהפך קלוקל ומובילנו לחורבן, להשהותו למשך תקופה קצובה, נאמר לתקופה של חמש קדנציות דמוקרטיות, דהיינו - 20 שנים, אשר בהן ישרור במדינת ישראל משטר "יחדני" אשר יהיה כפוף לחוק יסוד מיוחד וייתן סמכויות למצער בלתי-מוגבלות (תוך תנאים מסוימים) ל"מערכת יחדנית", אשר תהיה על-מפלגתית וכל מטרתה תהיה אחת: להכין, להסב ולשקם את השלטון הנאור במדינת ישראל. במסגרת זו יועמק החינוך ליהדות, לציונות ולמוסר יהודי. יועמק הדבק המלכד את חלקי העם, הפלגנות שכה אופיינית לנו תושעה למשך אותם שני עשורים, אם לא בטוב אזי ברע.

לחילופין - אין לשלול מעבר זמני כנזכר לעיל לשלטון של "סנהדרין יהודית" אשר תשלוט בתבונה ובחוכמה בהתאם לחוכמת דורות היהדות ומוסרה, נוסח סוף האלף האחרון לפני ספירת הנוצרים וראשית האלף הראשון לספירה, אך עם סייגים שלטוניים ובמגבלות ציבוריות תחיליות מוסכמות, לתקופה קצובה כאמור לעיל. הסנהדרין תהווה מוסד "יחדני" מוסמך, העליון על ממשלת ישראל, אשר תהיה כפופה להחלטותיו.

כפי שמתנהלת מערכת המשפט, שהפכה למערכת משפחית המדירה במקומותינו את מרב הציבור מצדק ומשוויון לפני החוק, מערכת החינוך האקדמי המשליטה אג'נדה חד-צדדית כוחנית ומעוותת על ילדינו, מערכת תקשורת מוטה חריפות לכיוון אחד ומדירה, הלכה ולמעשה, את מרבית הציבור מפתחון פה - הרי לעומת כל אלו נראית מערכת המוסר והצדק היהודים כמערכת-על ראויה בהחלט.

ושוב לחילופין - קיימות גם שיטות נוספות לשינוי המצב הפוסט-דמוקרטי הבלתי-נסבל הקיים, כגון: שינוי שיטת הבחירות לשיטת בחירות אזוריות ואישיות כמו גם שיטות חלופיות דומות אחרות, אך אין זה סביר כי השיטה הפוליטית המשותקת כליל במסגרת הדמוקרטיה הישראלית הנוכחית, מסוגלת לחזור לעשתונותיה ולשנות רבות בדרך התנהלותה הנוכחית. הלוואי שיכולים היינו לשנות דרכינו במסגרת השיטה הקיימת, שהרי הכל עדיף על הנאמר כאן, אך להוותנו זהו חלום באספמיה.

מצב הדמוקרטיה הישראלית כיום מורה כי במוקדם ולא במאוחר יעבור על מדינת ישראל מהפך טוטליטרי, חד-צדדי, מחטף מהפכני כוחני אשר לא יהיה לרוח ולטובת הציבור והעם, וכך - יש לשקול ברצינות להקדים תרופה למכה ובאורח רצוני וולונטרי ולתקופה מוגבלת ותחת בקרה, ליצור אותו מצב, אשר לא ייצא משליטה.

אפשר שבאבחת מבט נראה השינוי האמור לעיל לכאורה אוטופי ואף הזוי, אך במחשבה נוספת, מחשבה נוספת רבה ועמוקה - אפשר שיימצאו נקודות-זכות רבות לדרך החדשה. ניתן לראות בגישה זו אנלוגיה הגורסת כי כאשר רשות מקומית או עירייה כלשהי קורסת, מכנסים אנו ועדה "יחדנית" קרואה, עצמאית ובלתי-תלויה-פוליטית, לנהל את המקום עד שהתושבים יתעשתו ויוכלו לנהל עצמם במו-ידיהם. ניתן כמו-כן לראות בדרך זו את 'הדמוקרטיה המתגוננת' אשר נלקחת, בלית ברירה, לקיצוניות חדשה, עד לרגיעה.

נזכור כי אותן סיבות ממש הגורמות כיום למדינת ישראל להידרדר במדד הדמוקרטיה תוך פלגנות מסכנת-קיום, אלו הן הסיבות שבסופו של יום גרמו לחורבן בית ראשון ושני, והפיצו את עמנו לכל רוחות השמים לגלות בת אלפי שנים חוצה לארצו. אלא שאז, בימים ההם, לא היה מי שיעצור בעד התהליך הזה מלהתרחש. נקל לשער כי במידה שהיה שלטון "יחדני" נאור ונחוש על מדינת היהודים המקראית, עם ישראל היה שוכן ברצף היסטורי במולדתו עד היום.

השבת המשטר הדמוקרטי לחיינו לאחר 20 שנות השעיה (תן וקח), יחזיר את כולנו, ובוודאי את עתיד בנינו ונכדינו, לאיזונים הראויים. לפתע נכיר ונעריך את הטוב שהמשטר הדמוקרטי יכול להשפיע על חיינו וקרוב לוודאי כי לא נפעל שוב כה בפזיזות ובחוסר אחריות לקעקעו כפי השורר היום. הנה כי כן, בכך נוציא מחיינו את ה"עז" לעיל מ"משל הרב" ורווח לנו. בעשותנו זאת נחזיר לדורות הבאים אחרינו את הסיכוי לשרוד בארצם.

האם אנו בנויים מהחומר המסוים והמיוחד הזה אשר יאפשר לנו לעשות את השינוי לעיל ולחזור לעשתונותינו? ימים יגידו.

תאריך:  26/08/2010   |   עודכן:  26/08/2010
אהרון רול
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הדמוקרטיה הישראלית: משל הרב והעז
תגובות  [ 12 ] מוצגות   [ 12 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
aviku
26/08/10 14:13
 
החולם בהקיץ
26/08/10 16:28
 
רפאל1
26/08/10 16:54
2
יהודי גאה באמת
26/08/10 14:27
3
ארבן
26/08/10 14:47
 
רפאל1
26/08/10 17:00
4
רוי
26/08/10 14:49
 
רפאל1
26/08/10 17:06
5
מטאטא
26/08/10 14:54
6
איש חזון
26/08/10 15:09
7
צייקן
26/08/10 16:58
8
דניאלה
26/08/10 18:06
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תמיד קינאנו באנגלים המדברים כל הזמן על מזג האוויר. אין להם בעיות, אין להם צרות, אז זה מה שמעניין אותם. והנה, הקיץ הזה נושא השיחה העיקרי גם אצלנו הוא מזג האוויר, ומסתבר שמבלי דעת התקרבנו אל המנוחה והנחלה.
26/08/2010  |  אהוד פרלסמן  |   מאמרים
קדימה/אחורה היא מפלגה שבימים אלה נשמעת ונראית כמפלגה על הנייר בלבד, ובוודאי שאין תחושה בציבור כי היא עשויה להיות אלטרנטיבה לממשלה העכשווית, אי-פעם.
25/08/2010  |  רות פורסטר  |   מאמרים
עלינו לומר בגאווה שאנחנו גאים בעמנו. אנחנו גאים להיות העם שהביא לעולם את האמונה באל אחד. אנחנו גאים להיות העם שהביא לעולם את יום המנוחה. העם שהביא לעולם כולו את אור התורה, שכל המעמיק בה באמת, מובטח לו שיפגוש בתוכה את מקור נשמתו.
25/08/2010  |  אורי ברעם  |   מאמרים
מזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון, הודיעה כי השיחות הישירות בין ישראל והפלשתינים יתחדשו ב-2 בספטמבר 2010. השיחות יושקו במפגש בוושינגטון בו ישתתפו ראש הממשלה, נתניהו, נשיא הרשות הפלשתינית, עבאס והנשיא אובמה. הוזמנו לפגישה גם נשיא מצרים, מוברק, מלך ירדן, עבדאללה, ושליח הקווארטט, טוני בלייר. לאחר מפגש הפתיחה יעברו הצדדים לשיחות ישירות במעורבות אמריקנית פעילה שיתקיימו בארצות הברית או באזור עצמו. במקביל פורסמה גם הודעה של הקווארטט.
25/08/2010  |  שלמה ברום  |   מאמרים
לא ייאמן, נבל שכמוני הציע בעורמה להיפגש עם טוקבקיסטים המלווים את המאמרים במגזין האינטרנט "על צד שמאל".
25/08/2010  |  צבי י' כסה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יואב יצחק
יואב יצחק
חקירה שהתקיימה בישראל נגד גרטלר במחלקה לחקירות שוטרים בחשד שנתן שוחד לדנינו ולגורמים נוספים, הסתיימה בלא כלום, לאחר שלא נמצאו ראיות; כך גם חקירה שהתקיימה ע"י FBI בחשד לשוחד בקונגו ...
דרור אידר
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937    הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
חיים רמון
חיים רמון
באופן צפוי לחלוטין, כל התוכניות ההזויות שקידם שר הביטחון התפוגגו בלי שום הישג    בעצם, התוכניות של גלנט השיגו דבר אחד - חיזוק השלטון האזרחי של החמאס
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il