בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
יפתח אלוקינו לנו... שערי פריה ורביה
|
אצלנו, לגדל ילדים זו מטרה וזו זכות, ועליה אנו עמלים כל חיינו, וכאשר אנו מתבגרים אנו זוכים לראות בנים ובני בנים, סמוכים על שולחננו וממשיכים את דרכנו
|
תכלית ראויה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
ערב ראש השנה קרב ובא ועימו הימים הנוראים. אני נזכר בתפילה לימים הנוראים, תענו ותיעתרו מן השמיים... יפתח אלוקינו לנו... שערי פרייה ורבייה. ונשאלת השאלה, מדוע אנו מתפללים, ועוד בימים הנוראים לפריה ורביה? מה כל כך חשוב ומיוחד בזה? כדי להבין את העניין, עלינו לחזור לשורש, למהות. להביא ילדים זה לא דבר פשוט כל כך. לגדלם, לחנכם ולשומרם... זה כבר עמל רב. ביהדות אנו מצווים על פריה ורביה, לעומת זאת בדתות האחרות, הדבר שונה מאוד. בנצרות, הדת המעוותת שקמה מתוך היהדות, המין נחשב למוקצה ומאוס, ולעיתים אף סותר את רצון האל. הכומר לא אמור להינשא ולהביא ילדים [מאין יבוא דור המשך? לאלוקים הפתרונים]. הנזיר? עליו להתבודד במנזר מרוחק ולהימנע כמעט לגמרי מחיי חברה, קל וחומר חיי אישות. אותו דבר לגבי נשים, נזירות, הכמהות להקים משפחה, ללדת ילדים, לזכות בקצת חום ואהבה. הנצרות בעצם כופה על האדם דבר המנוגד לצרכיו הבסיסים. לא להקים משפחה, לא להביא ילדים, לא לחיות חיי אישות. היש עיוות גדול מזה? הישמעאלים, לעומתם, אלו שידם בכל ויד כל בם, לקחו את היצר המיני רחוק קדימה. אצלם צריך לתת פורקן ליצר המיני. ואיך עושים זאת? ארבע נשים. אשתך הראשונה בלתה, עייפה? אינה מושכת כשהייתה? אדרבא, התחתן עם אישה נוספת. נמאס לך ממנה? התחתן עם עוד אחת, ועם עוד אחת. תיהנה. תמיד תוכל להתגאות שיש לך ארבע נשים, חמישה בתים שלושה עשר ילדים ועשרים גמלים. הכול רכוש, הכול גשמי, הכול גאווה ויצר. לא סתם נאמר עליהם בתפילת הימים הנוראים "שבו פה עם החמור, עם משול לחמור"... אצלנו, ברוך השם, רחוק הדבר כמטווחי קשת. אצלנו החינוך, גידול הילדים, הוא הדבר החשוב ביותר. אצלנו יש סייגים לחינוך, מצוות מיוחדות הקשורות רק לחינוך, הדרכה בגידול ילדים, ואפילו כיצד לבחור את המורים הטובים ביותר לילדינו. כי אצלנו החינוך הוא הכול, מהות גידול הילדים היא הדבר החשוב ביותר. ומכאן הכמיהה להביא ילדים, לחנכם בחוכמה בבינה ובהשכל. אצלנו יחסי האישות הינם לתכלית ראויה, להקמת משפחה, זרע קודש בישראל ולא להגשמת פורקן אישי כלשהוא. אצלנו התא המשפחתי הוא זה שקובע, החום, החינוך והתמיכה הם שבוראים סביבה מוצלחת לגידול ילדים. אצלנו, לגדל ילדים זו מטרה וזו זכות, ועליה אנו עמלים כל חיינו, וכאשר אנו מתבגרים אנו זוכים לראות בנים ובני בנים, סמוכים על שולחננו וממשיכים את דרכינו. היש אושר גדול יותר לאב הרואה את בנו לומד גמרא ויגע בתורה כאביו וסבו לפניו? היש סיפוק גדול יותר לאם, המלווה את ביתה לחופה, בה היא מתחתנת עם חתן ראוי? היש אושר גדול להורים מלחבק את צאצאיהם ולהרעיף עליהם כל טוב? ויהי רצון, שבשנה הבאה עלינו לטובה, שנזכה כולנו לפרי בטן בריא ומוצלח ושנזכה לגדל ילדינו בדרך השם הטהורה והנכונה.
|
תאריך:
|
07/09/2010
|
|
|
עודכן:
|
07/09/2010
|
|
מני ישי
|
יפתח אלוקינו לנו... שערי פריה ורביה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
משלם המיסים
|
7/09/10 18:55
|
|
|
|
נבו
|
7/09/10 20:14
|
|
|
|
גילוי האמת
|
8/09/10 18:58
|
|
|
|
נצר נירצחי השואה
|
8/09/10 19:06
|
|
|
|
נבו
|
8/09/10 23:56
|
|
|
|
סרגיי אברג'יל
|
11/09/10 11:48
|
|
פעם, אבל ממש פעם, כשטיילתי באירופה ראיתי רכבים אחרים ממה שהיו כאן בארץ. בעוד שכאן סגני אלופים התפארו ברנו מגאן ואלופי משנה זכו בדיהטסו אפלאוז, שני דגמים ששייכים היום לאתרי פירוק מרצון או לא, שם באירופה זכיתי כבר לראות דגמים כמו שיש בסרטים.
|
|
|
בינואר 2009 נפל דבר בעולם. ברק חוסיין אובמה הושבע לנשיא ארה"ב. אובמה, כהה עור, מבית חצי מוסלמי, עורר, בטרם בחירתו, ציפיות עצומות לשינוי במדיניות ארה"ב בכל התחומים.
|
|
|
עלינו לאריאל כדי לומר: אלו"ל - אנו לאריאל ואתם לישראל.
|
|
|
היוזמות החדשות במחנה השמאל לא מפסיקות להתעורר, כאשר מצד אחד ניתן לזהות התעוררות מסיבית מעודדת במחנה, אך מצד שני ניתן לראות פיצול מדאיג, שמקשה מאוד על יצירת מחנה, שיהיה לו משמעות פוליטית.
|
|
|
המיוחדות והייחוד של חג ראש השנה נובעים מעצם היותו ראש וראשון לחגי ומועדי ישראל אשר בלוח העברי השנתי. במקרא [ויקרא כ"ג, פסוקים כ"ג-כ"ה, ובמדבר כ"ט, פסוק א'] הוא מופיע כחג בן יום אחד וחז"ל הם אשר קבעוהו כחג בן שני ימים - א' ו-ב' בחודש תשרי - וכינוהו "יומא אריכתא" (=היום הארוך). ראש השנה לעולם לא יחול בימים א', ד', ו', אשר בימי השבוע, כקביעתם: "לא אד"ו - ראש" והוא התקבע ונצרב בהוויה היהודית כאחד מארבעת הפרקים (=הזמנים) שהעולם (=בני האדם, כמו גם שאר היצורים) נידון ונשפט בהם על-ידי בורא ויוצר העולם, כמאמרם [מסכת ראש השנה, פרק א', משנה ב']: "בראש השנה, כל באי עולם עוברים לפניו כבני מרון". קרי: הקב"ה יושב על כס המשפט ודן ושופט את "באי העולם" אחד לאחד, אחד אחר השני, כמו שהרועה סופר את כבשיו או כמו שהמפקד הצבאי סופר את חייליו.
|
|
|
|