בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תקלה מהסוג שקרתה בחברת סלקום, לא צריכה לקרות אף פעם, בשום תנאי ● אם היא קורית, האחראי היחיד לכך הוא המנכ"ל ● עמוס שפירא נכשל במבחן-אמת ● הטעות העיקרית שלו היא שהוא נשאר זמן רב מדי בתפקיד שלו, במקום לעבור לתפקיד בכיר ומתגמל יותר
|
עמוס שפירא. יסיק לבד את המסקנות מהמחדל של חברת סלקום, שבראשה הוא עומד [צילום: יח"צ]
|
|
|
|
|
|
אקדים ואומר כי איני מנוי של סלקום ואין ברשותי מניות שלה, כך שאינני כותב מפוזיציה של זעם. אין לי גם אינטרס באף אחת ממתחרותיה. אני מעלה את הדרישה לפיטוריו של עמוס שפירא רק מתוך דאגה לתרבות הניהול הישראלית, שסלקום באירוע הזה הוא רק דוגמה לה. כמי שניהל את ההקמה והתפעול של כמה מערכות סלולריות בחיי, אני יודע שלתקלה מהסוג הזה יכולות להיות סיבות רבות. בשלב זה איני יודע דבר על סיבת התקלה, אך הסיבה הספציפית אינה חשובה. גם אם בסופו של תהליך, יימצא איזה ש.ג. שעשה את הטעות שגרמה לתקלה, המסקנה שלי לא תשתנה. במערכת תקשורת ש-3.3 מיליון איש תלויים בה, ובמקרים לא מעטים התלות הזו היא עניין של חיים ומוות, אסור שתקלה כזו תקרה, בכל מחיר. מניעה - כיצד? כיצד אם כך ניתן למנוע תקלה, שכפי שאמרתי יכולות להיות סיבות רבות להתרחשותה. מניעת התקלה תלויה בשני גורמים - כוח האדם ההנדסי, והתשתית. כדי שכוח האדם יוכל למנוע התרחשות של תקלה כזו, עליו להיות ברמה מקצועית טובה, הוא חייב לחוש הזדהות עם החברה בה הוא עובד, ומעל לכל הוא חייב לחוש שיש לו גיבוי מההנהלה הבכירה. כל הדרישות הללו - ובמיוחד האחרונה שבהן - תלויות במנכ"ל. האם עמוס שפירא דאג לכך שכוח האדם ההנדסי בחברה יענה על הדרישות הללו? ההפך הוא הנכון. מאז הגעתו לחברה הוא הפחית בערכה של היכולת ההנדסית של החברה, ופגע באופן עקבי במוטיבציה שלה ובגיבוי שהיא חשה. כוח-אדם הנדסי שעונה על הדרישות שהצבתי, הוא הערובה לכך שהמערכת תתוכנן ותתוחזק על-פי נהלים מוקפדים, אשר בודקים ומוודאים כל דבר בדיקה ווידוא כפול, בלי קיצורי-דרך ובלי "סמוך" ו"יהיה בסדר". הגיבוי נדרש לאנשי ההנדסה כדי שיוכלו במידת הצורך לעצור או לדחות פעולות פזיזות שלעתים אנשי השיווק מובילים מתוך התלהבות יתרה. גם העובדה, ששעות רבות לאחר תחילת התקלה, אנשי ההנדסה של סלקום לא נתנו למנכ"ל שלהם תשובה ברורה - מתי תסתיים התקלה, מעידה שהדילול שעשה עמוס שפירא ברמת כוח האדם ההנדסי עברה את הקו האדום. כדי שהתשתית תתאים למניעת תקלות מהסוג הזה, יש צורך בנכונות להשקיע ולקדם את המערכת. יש צורך לקיים במערכת יתירות כזו, שגובלת בבזבוז רק כדי שלא כל הביצים יהיו מונחות בסל אחד, ובנוסף, לכל מרכיב חיוני במערכת יהיה תחליף הנכנס לפעולה מיידית. יש צורך להשקיע באמצעי בקרה ופיקוח, אשר כל זמן שהכל בסדר, נראה כאילו הם מיותרים לחלוטין. אלא שגם כאן, יש סימנים ברורים לכך שסלקום נהגה אחרת. הדיבידנד - חזות הכל כדי לרצות את הבעלים, נהג עמוס שפירא במדיניות שמעדיפה חלוקת דיבידנד על-פני השקעה בשדרוג וקידום המערכת, וככל הנראה גם על-פני יצירת רזרבות בתשתית שיאפשרו גיבוי למצב של תקלה. בנקודה זו לצערי, עמוס שפירא אינו יוצא-דופן. מאז עברו שלוש חברות התקשורת הגדולות בארץ לידיהם של בעלי שליטה ממונפים, הדיבידנד הוא חזות הכל. חברה יכולה להתנהל בהצלחה גם עם כוח-אדם הנדסי שחוק וחסר-גיבוי, ואפילו עם תשתית מיושנת ובלתי מספקת, כל זמן שלא קורה שום דבר חריג. עד כה שיחק המזל לעמוס שפירא, כמו גם למנכ"לים אחרים שנוהגים כמוהו בחברות אחרות. הטעות העיקרית של עמוס שפירא היא כנראה שהוא נשאר יותר מדי זמן בתפקיד שלו, במקום לנהוג כמו דומיו, שממהרים לפרוש כדי לעבור לתפקיד בכיר ומתגמל יותר, או כדי לעבור לעסקים פרטיים. כך הוא דחק את המזל שלו רחוק מדי, והוא עדיין בסביבה כשמגיעות התוצאות. אגב, למרות הביקורת שלי על התפקוד של עמוס שפירא, ואף שאיני מכיר אותו אישית, אני מתרשם שכשלעצמו הוא אדם הגון, ערכי ובעל יושרה, ולא אתפלא אם הוא לבדו יסיק את המסקנות לגבי המשך כהונתו גם בלי קשר למאמר שלי. או שאולי אני מושפע מהגורם היחיד בחברה שבו סלקום משקיעה בנדיבות - יחסי הציבור.
|
תאריך:
|
02/12/2010
|
|
|
עודכן:
|
02/12/2010
|
|
קובי לירז
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
לא מנוי של סלקום
|
2/12/10 13:53
|
|
2
|
|
אדד
|
2/12/10 18:45
|
|
אחת התופעות המכוערות והמרגיזות ביותר שעלולות לנחות על אזרח תמים שומר חוק, בעת נהיגה שגרתית, היא קבלת הוראה משוטר תנועה לעצור בשול הדרך, ולקבל ממנו דוח תנועה מפוברק.
|
|
|
לא הופתעתי מדברי אלוף אייזנקוט, מפקד פיקוד הצפון, שמערכות ההגנה "חץ" ו"כיפת ברזל" נועדו להגן על הצבא ולא על האזרחים. אדרבא, לו אמר אחרת, הייתי מופתע לחלוטין. מזמן צה"ל הוא צבא, שיש לו מדינה, שהוא עושקה, מנצלה, ומסכן את עצם קיומה בסיאובו, בהתנהלותו הלא-תקינה ובתפקודו הלקוי.
|
|
|
התקשורת הישראלית קופצת על סקרים כמוצאת שלל רב והיא צובעת אותם בכותרות צבעוניות ומרעישות את עצמן, מבלי להתייחס למזמיני הסקרים והאינטרסים שלהם, להוציא איזכור של המכון המסקר. הסקר עצמו מכיל מיני שאלות ובצידן אחוזי תומכים כשהאחוזים הנותרים נחלקים בין המתנגדים לבין אלה שנמנעים מסיבה זו או אחרת. הסקר נכון תמיד לעיתו והוא אמור להצביע על הלוך הרוחות הרווח בחברה. השוואה בין סקרים דומים יכולה אפילו להצביע על מגמות לתועלת גיבוש עמדות הן בקרב הציבור והן אצל המופקדים עליו.
|
|
|
הרצון לייצר כותרות לוכדות עיניים והמזג הים תיכוני הכה מוכר לנו, מביאים אנשים רציניים ופרשנים למסקנות נמהרות לגבי עתידה של ארה"ב. כול זאת בעקבות המסמכים שאתר ויקיליס פרסם. במקום אחר טענתי, ועודני סבור כך, שפרסום המסמכים הללו הוא פסטיבל תקשורתי ותו לו. המסמכים הללו אינם מעלים ואינם מורידים שום דבר שלא היה ידוע בהיסטוריה הפוליטית מאז ומעולם. מכאן ועד להיסק לוגי, כביכול, שארה"ב תרד מגדולתה מן הבמה העולמית, הדרך ארוכה מאוד, כדי לא לומר, גוזמה בלתי מוצלחת לחלוטין.
|
|
|
אנו חייבים תודה לד"ר אורלי אינס אשר יצרה והביאה את פרשת הזנונים בצמרת המשטרה למהדורות החדשות. בעמדה ברחבת מוזיאון תל אביב, מוקפת לוחמות מגדר פמיניסטיות, שידרה לאומה שקרים בנוסח: "פרטיותי הופקעה ממני והפכתי לנחלת הכלל". זאת אמרה האישה המנהלת קמפיין תקשורתי של האשמות בסיוע יחצנים. "צריך לדווח, צריך להתלונן" - זו העצה שנתנה אישה אשר לא התלוננה במשך שנתיים, אך דאגה להפיץ שמועות נגד בכירים במשטרה ובמשרד לביטחון פנים.
|
|
|
|