|   15:07:40
  נפתלי רז  
איש חינוך, מורה דרך, עיתונאי על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

גבר-גבר

הוא היה חניך "חירות" האופוזיציונית והצטרף ל"כוח עייזר"; יזם את תוכנית "שבעת הכוכבים" ומאז 1984 משרת בכנסת; התימהוני היחיד שנאם בכנסת יותר מ-10 שעות והפתיע בתמיכתו בהינתקות מיכאל איתן, כן, הוא בהחלט גבר-גבר + עמוד-שדרה
04/02/2011  |   נפתלי רז   |   מאמרים   |   על צד שמאל   |   תגובות
מיכאל איתן. איש עם עמוד-שדרה [צילום: אתר הכנסת]

מיקי איתן - איש אשכולות
תרצה הכטר
לקראת יום האם/המשפחה ועל משקל "אימא יש רק אחת" (לעתים יש שתיים...) - יש לציין: "מיקי איתן יש (בינתיים) רק אחד" * בניגוד לידיעות המתייחסות למה שכבר הוכרע בפרשת גלנט, מבחינות רבות, איתן יישאר בינתיים האחד והיחיד עם מצפון נקי
לרשימה המלאה

שר המינהל – לפנים משורת הדין...
יאיר דקל
מינהל מקרקעי ישראל, שאישר בעבר הענקת מקרקעין לקצין צה"ל הבכיר יואב גלנט "לפנים משורת הדין", לא שינה את הנורמות המושחתות הנהוגות במשרדיו * אף לי הוצע במרומז להעניק שוחד עבור טיפול בתיק * מיכאל איתן מחה נגד המינהל - אולי כדאי לרה"מ להטיל עליו ניהול של משרד ממשלתי חדש לממ"י?
לרשימה המלאה

   איציק וולף
השר איתן: גלנט לא יוכל להיות רמטכ"ל

"מסביב יהום הסער". בעולם הערבי הסערה משתוללת, "אך ראשנו לא יישח". מפקד סיירת מטכ"ל המיתולוגי, "החייל המעוטר ביותר בצה"ל" והרמטכ"ל לשעבר - הולך ומתגלה במלוא קטנוניותו וקטנותו. כפיפו בסיירת, מפקדו בממשלה והלוחם המיתולוגי בטרור - מקבע את דמותו כמזגזג הלאומי. מפקד שייטת 13 המיתולוגי, אלוף פיקוד הדרום הלוחמני והמועמד הבלעדי לרמטכ"לות - נחשף כ"מאפיונר". מפקד חטיבת גולני המיתולוגי, מנכ"ל משרד הביטחון שנקרא לחזור למדים ולשקם את צה"ל כרמטכ"ל - מואשם על-ידי השר הממונה עליו בעבירות אתיות ומקצועיות, ונחקר על חלקו במסמך המסריח.

בריח הרע העולה מהגנרלים המיתולוגיים, הולכת ומתבהרת בפנינו בהדרגה דמותו של סמל (במיל.) מחיל החימוש, המתגלה בהדרגה כגבר-גבר של ממשלת ישראל. ואיש, כולל מיכאל איתן עצמו, לא ידע שהוא כזה.

אני מקווה שהבלטת דמותו של מיכאל איתן במגזין האינטרנט של השמאל לא תזיק לו בליכוד, אבל ככל שאני לומד להכיר את אומץ לבו - זה קטן עליו.

תולדות חייו ופועלו

מיכאל הירשפרונג, תל-אביבי יליד 1944, חניך "חירות" האופוזיציונית, שינה את שמו למיכאל איתן, ושירת בצה"ל בתפקיד אפרורי. בלימודי המשפטים שלו באוניברסיטת תל אביב נכנס לפוליטיקה האפרורית של אגודת הסטודנטים. הזרקורים האירו את רוני מילוא ואת מיכאל קליינר. כשמפקד חיל האוויר המיתולוגי פשט את מדיו וצנח לצמרת "חירות" (1969), הצטרף "צעיר חירות" האפרורי מיכאל איתן ל"כוח עייזר", שהתגבש כאופוזיציה לוותיקי חירות, "המשפחה הלוחמת" המיתולוגית גם היא. שם אני מבחין אצל מיכאל איתן בהתחלת ההצמחה של עמוד-שדרה עצמאי: הוא העז להתנגד פומבית לכמה מעמדותיו של עייזר ויצמן המיתולוגי, והגדיר עצמו כ"אופוזיציה לאופוזיציה של האופוזיציה"... אולי לכן, כאשר קפצו כמה מהסטודנטים הפוליטיים למישור הלאומי ב"חירות", דילגו שוב צעירים ססגוניים על מיכאל איתן האפרורי - מיכאל רייסר (ז"ל), לימור לבנת ואחרים. אחרי מלחמת יום הכיפורים הקים מיכאל איתן את החוג "לאיחוד הליכוד", אך התבלט בו - מיכאל כהן-אורגד, לימים שר האוצר. מיכאל איתן סייע למהפך של 1977 שהעלה את הליכוד לשלטון, אך חלקו הצטמצם בסניף רמת-גן, ואחר-כך כיושב-ראש צעירי הליכוד. ב-1981 ניסה איתן להיבחר לכנסת - ונכשל.

אך במקביל לפוליטיקה יזם איתן את הקמת היישוב כוכב יאיר, עמד בראש צוות ההקמה, ובעקבות ההצלחה יזם את תוכנית "שבעת הכוכבים", והוקמו עוד שישה יישובים קהילתיים על הקו הירוק - בצד הישראלי... חבריו בליכוד רטנו "מה לפוליטיקאי ולהקמת יישובים, ועוד ממערב לקו הירוק? הוא מתקנא בלובה אליאב?"... איתן החל לצאת מהאפרוריות, אך לא מהתימהונות...

רק ב-1984 הצליח מיכאל איתן להיבחר לכנסת, ומאז הוא מכהן בה ברציפות. גם בכנסת החל להתבלט מיכאל איתן כחרוץ, עצמאי ואמיץ, ולא היסס להיאבק גם נגד ראשי מפלגתו. ב-1988 הפך לראש שדולת ארץ-ישראל בכנסת. בתקופת ממשלת רבין, ב-1992, בדיון בכנסת על תקציב המדינה, ניסה הליכוד לעכב את ההצבעה בנאומים ארוכים. איתן הדהים את הכנסת בנאום של יותר מ-10 שעות ברציפות - שיא שלא נשבר עד היום, אך ההישג צבע את דמותו האפרורית בגוון תימהוני. אט-אט טיפס לתפקידים: ממלא-מקום יושב-ראש סיעת הליכוד בכנסת, יושב-ראש הסיעה, יושב-ראש הקואליציה, וסגן שר במשרד ראש הממשלה הממונה על קשרי הממשלה עם הכנסת. זריזותו של איתן בלימוד רזי המחשבים, בשעה שמרבית חברי-הכנסת עוד לא ידעו מה זה אינטרנט, הוסיפה לגוון התימהוני בתדמיתו. במפץ של שרון סירב לעזוב את הליכוד, וגינה את חבריו שפרשו קדימה... עם זאת, מיכאל איתן הנץ הפתיע בתמיכתו בהינתקות!

בכנסת הוביל איתן מהלכים לשיפור התפקוד של הכנסת וחבריה - ביטול עיסוק נוסף לח"כים, קביעת ועדות ציבוריות להחלטות על שכר הח"כים, חוק להשעיית ח"כ שהוגש נגדו כתב אישום, מאבקים בקשרי הון-שלטון, רפורמה בשיטת מימון המפלגות, ועוד ועוד. על הישגיו אלו באיכות השלטון ובטוהר המידות קיבל ח"כ איתן תעודות הוקרה מהתנועה לאיכות השלטון ומ"אומץ".

במתקפת הקסאמים הגדולה על שדרות, בתחילת 2008, הדהים איתן שוב את חבריו כשעבר לחיות בשדרות, ואף הקים בה מרכז מחשבים שכונתיים.

"המבוגר האחראי"

עם הקמת ממשלת נתניהו מונה מיכאל איתן לשר בלי תיק, "הממונה על שיפור השירות הממשלתי לציבור". יש שירות אפור מזה?... והנה, דווקא עתה זינק מיכאל איתן לתפקיד "המבוגר האחראי". בתחילת 2010 השתתף בכינוס של "יוזמת ז'נבה" (!) בדימונה, וביקר את ההקמה מחדש של שדולת ארץ-ישראל - שבראשה עמד 20 שנה לפני כן: "עכשיו לדבר על ארץ ישראל השלמה זו רמאות... רוב האזרחים מוכנים לוויתורים משמעותיים למען שלום". וזה מפי הליכודניק הנץ!

בעת שהגנרל ושר הביטחון המיתולוגי ברק הביא לממשלה באישורו של הפוליטיקאי המיתולוגי נתניהו את מועמדותו של הגנרל המיתולוגי גלנט לרמטכ"ל, כל שרי הממשלה אישרו - כולל, נזכור, שרי "העבודה" המיתולוגיים בן-אליעזר, הרצוג וברוורמן. גנרל מיתולוגי אחר שהתנגד, "בוגי" יעלון - השתפן ויצא מהישיבה. ואילו האזרח האפור והתימהוני - התנגד באומץ, הובס בהצבעה, והיום מתביישים חבריו להביט בו בעיניים.

בתחילת 2011 פסק איתן על שר החוץ: "ליברמן הביא אפס הישגים, שיסיק מסקנות". איתן בלט גם בהתנגדותו ליוזמות של ועדות חקירה פרלמנטריות לארגוני השמאל.

הוא שאמרנו - גבר גבר!

תאריך:  04/02/2011   |   עודכן:  04/02/2011
נפתלי רז
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבר-גבר
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
רם אלוני
4/02/11 11:30
2
giladhas
4/02/11 13:16
3
שמאלן בתחפושת
4/02/11 13:20
4
מיכאל לינדנבאום
4/02/11 13:25
5
דוד אדלר
4/02/11 14:48
6
דניאלה פלאי
4/02/11 16:22
7
אלישמע
4/02/11 16:34
8
גניבת רצון הבוחר
4/02/11 20:54
9
רק לא מיכאל איתן
4/02/11 22:27
10
ע.ג6
4/02/11 23:07
11
נפתלי רז
5/02/11 08:29
 
רם אלוני
5/02/11 12:53
12
קורןנאוה טבריה
5/02/11 10:12
13
דוריאן
5/02/11 18:53
14
ליאת פ
5/02/11 20:41
15
דודו מיפו
5/02/11 20:55
16
נפתלי רז
5/02/11 21:49
 
נפתלי רז
5/02/11 21:55
 
קורןנאוה טבריה
7/02/11 10:16
17
פלא יועץ
6/02/11 11:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקריירה הצבאית של אהוד ברק סימנה אותו כמנהיג, וכמי שיכול להוביל את ישראל לעתיד טוב יותר הן ברמה המדינית והן ברמה הערכית. האכזבה היא גדולה, והפער בין היותו של אהוד ברק מפקד צבאי טוב לבין היותו מנהיג כושל, צריך ללמד אותנו שלא מספיק להיות חייל גיבור או מפקד כדי להיות מנהיג. ברק הוביל את ישראל לאינתיפאדה מיותרת במקום להסכם שלום, הרס את מפלגת העבודה עד עפר, והיום הוא מאיים להרוס גם את הצבא שעד היום היה מגובש, לפחות למראית עין. הכישלון נובע מכך שאהוד ברק לא מצליח לשמור על יחסי אנוש טובים עם אף אחד במערכת הפוליטית, כשהוא מסתכסך עם כל היועצים הפוליטיים והתקשורתיים שלו, עם החברים שלו במפלגת העבודה, ואינו מצליח לשמור על יחסים טובים אפילו עם אנשי צבא, שאיתם הקשרים שלו אמורים להיות מקצועיים.
03/02/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
פרשת השבוע, פרשת "תרומה" פותחת את סדרת 5 הפרשיות: תרומה, תצווה, כי תשא, ויקהל ופקודי העוסקות בהוראות ובציוויים בכל הקשור להכנת ובהכנת "מקום המקדש" במדבר, קרי: המשכן וכליו, כמו גם בעשייתם "הלכה למעשה" על-ידי צוותות אמנים ואומנים צדיקים ויראי שמיים, מקצועיים ומיומנים במלאכתם שעל כל אחד ואחד מהם מעידה תורתנו הקדושה שהוא בדרגת "חכם לב" כשבראשם צדיקי עולם שעל האחד נאמר [ברכות נ"ה.]: "בצל אל היה וידע" ועל השני, שהיה עוזרו הקרוב והנאמן נאמר [מדרש ג"ם]: "באוהל אב, אבינו שבשמיים, היה ולמד". שני צדיקי עולם אלה אף זכו ושמותיהם נחקקו והונצחו לכבוד ולתפארת בפנתיאון השמות של גדולי האומה, כדכתיב [שמות ל"א, פסוקים א' - ו']: "בצלאל בן אורי בן חור למטה יהודה... ואהליאב בן אחיסמך למטה דן...". זה המקום לציין את הערת ידידי המלומד, איש קיבוץ גבעת השלושה, מר שילה אושרי: "מתוך 550 הפסוקים של חמש הפרשיות הנ"ל כ-450 פסוקים עוסקים ב"מעשה המשכן" לעומת 34 פסוקים בלבד העוסקים ב"בריאת העולם". ודו"ק.
03/02/2011  |  ד"ר מוטי גולן  |   מאמרים
אז צריך לחכות. ככה זה בישראל. אתה קובע עם טכנאי או אינסטלטור או סתם עם איזה איש מקצוע ואתה כבר במעצר בית, מוגבל בתנועה שלך. קודם כל הם מסבירים לך שאתה צריך להמתין בין השעות 9 בבוקר ל-3 בצהריים, כאילו שהגדרת הזמנים עוזרת לך במשהו, הרי גם ככה אין לך כבר מה ללכת לעבודה. כל שכן ללכת סתם לישון בבית, או אפילו לקפוץ למכולת אתה לא יכול כי, לך תדע יבוא הטכנאי ואתה לא פתחת לו את הדלת, ואז תחכה עוד שנה, וזה בלי שחייבו אותך על אזעקת סרק של טכנאי שווא. לא לשווא כתב החכם מכל אדם "קמתי אני לפתוח לטכנאי והטכנאי חמק עבר" ומשם "אסובבה בעיר".
03/02/2011  |  יוסף קנדלקר  |   מאמרים
פרשת תרומה מלמדת אותנו כבר בתחילתה שיעור חשוב בסוגיית הצדקה, שהעניקה לפרשה את שמה, והיא מצביעה על מספר אלמנטים הראויים לציון בסוגיה זו.
03/02/2011  |  ציפי לידר  |   מאמרים
על ההבדל המהותי בין המשכן - שעליו מורחב הדיבור בפרשת תרומה ובין בניית בית המקדש עליו מדברת בהרחבה הפטרת השבוע - עומד הפרשן הקדמון יונתן בין עוזיאל של התורה לארמית. רבים המבקרים את המתרגם על חרות היתר שהרשה לעצמו בכך, שתרגומו רווי נימות פרשניות.
03/02/2011  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il