|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

נלחמים בתחנות רוח

תוכן שיווקי הוא הכרח המציאות בימים בהם צפייה רגילה בטלוויזיה הולכת ופוחתת. הרגולטורים חייבים להפנים זאת כמה שיותר מהר על-מנת לתת שירות טוב יותר לצופה וליוצר. המשחק הזה של קנסות לערוצים ותוכניות שמכניסות תוכן שיווקי הוא מגוחך ופוגע בראש ובראשונה בצרכן. במקום שהתוכן השיווקי יהיה גלוי, יצרני התוכן והיחצ"נים עושים עבודה נהדרת בהסתרתו והפעלת מנגנונים עוקפי רגולציה להטמעתו
07/04/2011  |     |   מאמרים   |   תגובות
ההתפתחויות בהרגלי הצפייה בשיטות האלטרנטיביות [צילום: AP]

בעולם של V.O.D, אימיול וטורנטים, וצפייה מקוונת באינטרנט, הפרסומות במתכונתן הקלאסית, כהפסקות בשידורים, מאבדות את מקומן כמקור הפרנסה המרכזי של התוכן הטלוויזיוני שלנו. בתור צופים שהתרגלו לקבל את התוכניות שלהם בחינם, במקרה של ערוצים 2 או 10, או בתשלום נמוך יחסית, דרך הלווין או הכבלים, אנחנו חייבים לקבל בהבנה את התוכן השיווקי, הידוע גם בשמו הנפוץ יותר "פרסומת סמויה".

אז נכון שפיילוט ישראלי עולה עדיין בערך אחד חלקי שבעים מהפקת פיילוט דומה ברשת גדולה בארה"ב, אבל עדיין מדובר על כמה עשרות אלפי דולרים לפרק. חשוב להבין שכשאנחנו צופים בטלוויזיה אנחנו מקבלים מוצר יקר מאוד, ובתמורה אנחנו מוכרים את הזמן שלנו, ואת הקשב שלנו לפרסום. עד לפני כמה שנים ההכנסות מהפסקות הפרסומות היה מספיק אבל ככל שיותר ויותר צרכנים עוברים לצפייה מקוונת, או באמצעות V.O.D, ומוצאים דרכים שונות להתחמק מצפייה בפרסומת, אנחנו כבר בעצם מפסיקים "לשלם" בזמן שלנו בתמורה לתוכניות, ואת המוצר הזה, שעלויות ההפקה שלו כל כך גבוהות, אף אחד לא ייתן לנו בחינם.

שני פתרונות מתפתחים בתעשיה במקביל: הראשון הפחתת עלויות הייצור, על-ידי קידום ז'אנרים זולים (המרכאות מושמטות בכוונה), כאשר הריאליטי הוא המרכזי שבהם. השני הוא הגדלת ההכנסות או הקטנת העלויות ע"י הכנסת תוכן שיווקי. הטמעה של תוכן השיווקי היא כלי לקבל כסף ממפרסמים מחד, והיא גם יכולה להוריד בעלויות ההפקה מאידך, בין אם על-ידי קבלת מוצר שתשתמש בו בתוכנית בתמורה לפרסום או בין אם מדובר כתבה מוכנה, במקרה של תוכניות צרכנות לדוגמא.

הרשות השנייה ויתר גורמי הרגולציה בארץ עדיין לא מעכלים את זה, וכתוצאה מכך הם נלחמים בקרבות הלא נכונים. במקום להביא לירידה בזמני הפרסומות הגלויות, והגברה של אפשרויות הצריכה ללא פרסומות גלויות, במקביל להגברת מודעות הצופים לתוכן השיווקי, הם ממשיכים להילחם בפרסומות הסמויות. גם ההגבלות על הז'אנרים השונים, והגדרת חובה למינימום שעות של ז'אנר "עילית" (הפעם המרכאות מכוונות מאוד), היא מלחמה שמטרתה להשאיר את הטלוויזיה בפורמט הישן במקום להתאים אותה לעידן המקוון.

המשחק הזה של קנסות לערוצים ותוכניות שמכניסות תוכן שיווקי הוא מגוחך ופוגע בראש ובראשונה בצרכן. במקום שהתוכן השיווקי יהיה גלוי, ובכך הצופה יוכל להיות יותר מודע אליו, כמו הפרסומות בעונות השונות של הישרדות, יצרני התוכן והיחצ"נים עושים עבודה נהדרת בהסתרת התוכן השיווקי והפעלת מנגנונים עוקפי רגולציה להטמעתו, שהדוגמה הקיצונית שבהן לדעתי היא דרישת תשלום מ "מומחים" עבור הגשת פינות בתוכניות טלוויזיה. הצרכן נשאר מודע פחות וחשוף יותר.

קבוצת מיקוד שערכה הרשות השנייה ב-2005 מעידה על כך שהצופים מודעים לתוכן השיווקי ושהם מעדיפים אותו על פני יציאה לפרסומות. רק 1% מהאוכלוסיה אמרו בסקר שנערך על ידם באותה שנה כי הדברים הללו פוגעים לדעתם בתוכנית. כבר ב-2005 התחילו להבין את הדברים ברשות השנייה, כאשר וועדה בראשות אס"א כשר קבעה שיש לבטל את האיסור המוחלט על התוכן השיווקי. אך המסקנות מיושנות מאוד ולא רלוונטיות לאור ההתפתחויות בהרגלי הצפייה בשיטות האלטרנטיביות שהתפתחו בשנים האחרונות, תוכניות טלוויזיה ממשיכות להיקנס, והלקחים לא מופנמים.

אם רוצים לפעול לטובת הצופים והיצרנים יחדיו על המחוקקים, הרגולטורים ובראשם הרשות השנייה למסד את נושא התוכן השיווקי, במקום להילחם בו, להכיר בשינויים בהרגלי הצפייה, הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת הז'אנרים ולפתוח הרבה יותר את שוק התוכן השיווקי, שממשיך לפעול בדרכים עוקפות רגולציה ממילא, ולאזן את כל זה בהפחתת זמני הפרסומות בערוצי הטלוויזיה הציבורית. ואם הרשות השנייה ויתר הרגולטורים לא יתעוררו, הכנסת חייבת להתערב.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  07/04/2011
אביב בר-נוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נלחמים בתחנות רוח
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מתנגד
7/04/11 10:37
2
ל-STATIONS
7/04/11 11:52
 
אביב בר נוי
7/04/11 13:35
3
ההוא מקומה 11
7/04/11 14:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מזה חמישים שנה נחשבת מסעדת "אחמד את סלים" המיתולוגית (בתחנת פז שעל כביש החוף, בין הרצליה לתל אביב) ככותל המזרח הקולינרי של אזור המרכז.
07/04/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
דמיינו לכם עולם שבו כל המערכות פועלות בצורה אידיאלית ולא מונעות מאינטרסים אישיים. דמיינו לעצמכם עולם שפועל מתוך תחושה של צדק ולא בשביל מערכת אינטרסים צרה. דמיינו לעצמכם עולם שבו מערכת המשפט פועלת בשביל האזרח הקטן, עולם שבו הצדק יוצא לאור בבתי המשפט. עכשיו עיצרו לשנייה ודמיינו לעצמכם את העולם הבא: עולם שבו כל המערכות פועלות מאינטרסים צרים, אינטרסים אישיים, עולם שהמערכת גונבת מהאזרח הקטן, עולם שבו הקשרים בין האנשים שולטים והחלטות במערכת המשפט תלויות בקשרים הללו. דמיינו לעצמכם עולם שבו אין שום קשר בין הצדק לבין המשפט, עולם חסר חוקים שרק בעל הקשרים היותר טובים או חזקים מקבל סוג של צדק, והשאר מקבלים אכזבה במקרה הטוב או במקרה הפחות טוב גיהנום.
07/04/2011  |  ליאור רזניק  |   מאמרים
נניח שקורא הטור הוא יוצר בתחילת דרכו. אף אחד, פרט לחתולתו החירשת, לא שמע עליו. או שנניח, כי הקורא הוא יוצר נישתי – אומנם יש לו קומץ עושי כפיים, אך מנהל הבנק דורש גיוס מעריצים חדשים, ויפה שעה אחת קודם.
07/04/2011  |  שאול רזניק  |   מאמרים
מי אמר שאין אצלנו התייעלות והפקת לקחים?
07/04/2011  |  יהודה יפרח  |   מאמרים
המאבק החברתי הבא צריך להיות מאבק כנגד הסתדרות העובדים, שממשיכה לבגוד במטרות שלשמה הוקמה ופוגעת במאבק של מעמד הביניים להקטנת הפערים החברתיים, ולבנייתה של חברה צודקת יותר. במקום להיות ארגון שרודף אחרי צדק חברתי הפכה ההסתדרות להיות כלי בידיהם של ועדי עובדים חזקים כמו חברת חשמל וחברות הנמלים שמצליחים לנצל את החולשה של המערכת הפוליטית שלנו, כדי להשיג הטבות מופלגות על חשבון שאר העובדים במשק. הנהגת ההסתדרות ברשותו של עיני באופן עקבי בוחרת במדיניות שמשרתת את מטרות האוצר ואת מטרותיהם של אותם עובדים חזקים במשק, בעוד שאר העובדים אינם זוכים לייצוג הולם וממשיכים לסבול מתנאי עבודה שהם בלתי נסבלים.
06/04/2011  |  דניאל גיגי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il