|   15:07:40
  חן בן אליהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

גם נתניהו יהיה צמח?

מקרהו המביך עד גיחוך של ראש הממשלה ההולך ומזדקן בנימין נתניהו, המתערטל לעיני כל ומתפשט בפרהסיה משארית עמדותיו הלאומיות והנחושות כפי שבאו לביטוי בספרו 'מקום תחת השמש'. עתה הוא מבצע פליק-פלאק אידיאולוגי מרשים, סלטה מרהיבה עם בורג וחצי של גלגולי לשון ואקרובאטיקה ורבאלית, כאשר ממתנגד נחרץ להקמת מדינת שטן פלשתינאצית בתוככי ארץ ישראל המערבית הוא נהיה לתומך נלהב שלה הפועל במרץ להקמתה
19/06/2011  |   חן בן אליהו   |   מאמרים   |   תגובות
בנימין נתניהו. למד אמונה ודרך-ארץ משמיר [צילום: AP]

יש מין תופעה בזויה שכזו בפוליטיקה הישראלית כאשר מאן דהוא נבחר לעמוד בראש הליכוד ומחנה הימין בשל עמדותיו הלאומיות הבלתי מתפשרות, מנצח בבחירות הכלליות, נהיה ראש הממשלה ואזי ברבות הימים, לעת הזדקנות וזיקנה ממש, הוא פונה שמאלה ולעיתים אף נעשה שמאלני קיצוני ממש, בחינת אידיאולוגיה המשועבדת לפיזיולוגיה.

תופעה בזויה ומדאיגה זו אינה רק נחלת מנהיגים. היא מקיפה ציבור רחב למדי ויש לה דרך-כלל מספר תירוצים שגרתיים, שחוקים, רדודים ובלתי מספקים בעליל, דוגמת 'התפכחות', 'בגרות', 'אחריות', 'רצינות' וכו' המונפקים, איך לא, מהתקשורת השמאלנית. תנועה בכיוון ההפוך, משמאל לימין, נדירה הרבה יותר, יש בה משום הליכה כנגד הזרם, היא מתרחשת רק במישור של הציבור הרחב אך לעולם לא בזה המנהיגותי-ממשלתי, ודאי לא אצל העומדים בראשות הממשלה, לפחות לא עד כה.

כך היה למשל מקרהו של מנחם בגין שעלה לשלטון במהפך 77 לאחר שנים רבות באופוזיציה, בהנהגת חרות, גח"ל ולבסוף הליכוד. בגין עשה את כל הדרך הארוכה מהימין ה'קיצוני' בצעירותו, דרך הימין והמרכז, עד השמאל, ואף אל מחוזות השמאל הקיצוני הגיע. לאחר מלחמת ששת-הימים, דגל בגין בארץ ישראל השלמה והתנגד באופן מוחלט לכל אפשרות של נסיגה. שלום? כן, אך לא תמורת שטחים.

סיסמתו הייתה 'אף שעל', דהיינו ישראל לא תעשה שום צעד לאחור ולא תבצע שום נסיגה! והנה, עם שנבחר לעת זיקנתו לראשות הממשלה, מאוחר, מאוחר מדי, לא עמד לו עוד כוחו, הוא נסחף עם הזרם שמאלה, נהיה כאחרון אנשי 'שלום עכשיו', הרס בפזיזותו עשרות ישובים, גירש אלפי יהודים מביתם ונסוג מכל סיני, עד גרגר החול האחרון, תמורת 'שלום' כמובן... 'שלום' של נייר שלא היה מלכתחילה אלא הסכם אי-לוחמה שאף היא תלך ותתפוגג בשנים הבאות, 'שלום' שנשלם עליו בעתיד בדמם היקר של אלפי חללים יהודים, אלהים ישמור. בנוסף, הטמין בגין פצצת זמן באותו הסכם שלום אומלל עם מצריים בדמות הכרה 'בזכויות הלגיטימיות של העם הפלשתיני', פצצה המתפוצצת בימים אלה בפרצופה של מדינת ישראל.

גם אריאל שרון עבר מסלול דומה ועשה את כל הדרך הארוכה מגיבור מלחמה עד פושע שלום. שנים רבות הוא נחשב לסמל ולסמן ימני, תקוותו הגדולה של הימין הישראלי ועם זאת ממש מוקצה מחמת מיאוס במחנה השמאל. והנה, כאשר נבחר בסופו של דבר לראשות הממשלה, מאוחר מדי יש לומר, המוטו החד והחלק שלו 'דין נצרים כדין תל אביב' עמו התמודד בבחירות מול ה'עבודה' של מצנע, הסתיים בפיאסקו של נסיגה טוטאלית, גירוש יהודים, הרס וחורבן שהביא שרון הזקן, המדולדל והמושחת על נצרים ועל כל שאר הישובים בחבל עזה ובצפון השומרון, ונותר רק לקוות שדין תל אביב לא יהיה כדין נצרים...

וכך גם היום, מקרהו המביך עד גיחוך של ראש הממשלה ההולך ומזדקן בנימין נתניהו, המתערטל לעיני כל ומתפשט בפרהסיה משארית עמדותיו הלאומיות והנחושות כפי שבאו לביטוי בספרו 'מקום תחת השמש'. עתה הוא מבצע פליק-פלאק אידיאולוגי מרשים, סלטה מרהיבה עם בורג וחצי של גלגולי לשון ואקרובאטיקה ורבאלית, כאשר ממתנגד נחרץ להקמת מדינת שטן פלשתינאצית בתוככי ארץ ישראל המערבית הוא נהיה לתומך נלהב שלה הפועל במרץ להקמתה, הקמה שתכלול הרס עשרות רבות של ישובים וגירוש עשרות-אלפי יהודים מבתיהם, חס ושלום, ותכניס את ישראל הקטנה והמוחלשת למצור בלתי נסבל בגטו מדינת תל אביב. כל זאת, עם שאימץ לעצמו בחום את המנטרה השקרית, החלולה והנבובה של 'שתי מדינות לשני עמים', סיסמתם של ציפי לבני וכל שאר מופרעי השמאל הישראלי הקיצוני ועמם של כל שונאי ישראל ברחבי הארץ והעולם, כאילו היה ראש ממשלה מטעם מרצ, חד"ש או בל"ד.

בכן, אחריות ודאי שאין כאן. גם לא איזו רצינות או התפכחות. באין אמונה, יש כאן אך ובלבד אידיאולוגיה הכפופה ומשועבדת לפיזיולוגיה: "רק אין יראת אלהים במקום הזה, והרגוני על דבר אשתי" (בראשית כ,11), כך מיטיב לבטא זאת אברהם אבינו כאשר 3500 שנה לפני זיגמונד פרויד הוא מבסס את תורת הנפש האנושית על החזק ביצרים, הלא הוא יצר המין, וקובע כי רק מי שיש לו יראת אלהים יכול בכוח אמונתו לשלוט ביצריו.

לעומת זאת, חסרי האמונה, יצריהם שולטים במחשבותיהם ובאידיאולוגיה שלהם. כאשר היצרים רעננים וחזקים, האידיאולוגיה חזקה, לוחמנית, לאומית, ואילו כאשר היצרים נחלשים ומתדלדלים, האידיאולוגיה נחלשת ונסוגה עמם אל מחוזות הוותרנות, התבוסתנות וה'שלום'. וכן, 3,500 שנה לפני המחלוקת בין גאורג היגל וקארל מארקס, מכריע אברהם אבינו וקובע כי אכן 'ההכרה קובעת את ההוויה', כעמדתו הרוחנית של היגל, אצל מי שיש לו יראת אלהים, ולעומת זאת 'ההוויה קובעת את ההכרה', כעמדתו החומרנית של מארקס, אצל מי שאין לו יראת אלהים.

עתה זה בהיר וברור: בגין, שרון ולהבדיל גם נתניהו, לא ראו איזה 'אור גדול' בערוב ימיהם ולא התפכחו לפתע ממשוגות נעוריהם ואזי נהיו 'רציניים' ובעלי 'אחריות', דהיינו שמאלנים. ההיפך הוא הנכון, שלושתם היו נטועים בנעוריהם ובבחרותם, כאשר היצר תפקד כדבעי, עמוק-עמוק במחנה הימין ובעמדות לאומיות בלתי מתפשרות. היחלשות היצר בפרט ופיזיולוגיה מתדלדלת בכלל, בתוספת יראת אלהים קלושה וחוסר אמונה בצדקת הדרך, הם הגורמים היסודיים שבעטיים נעה שלישייה זו, כל אחד בזמנו, ועשתה את כל הדרך הארוכה מהימין העמוק ועד מחשכי השמאל הקיצוני, והם הגורמים היסודיים שהביאו את בגין ושרון לפעול בחוסר אחריות ולבצע פשעים של 'שלום' כנגד העם היהודי, לעקור, לגרש, לסגת, להרוס ולהשמיד.

לעומת זאת, אצל נתניהו עוד לא נאמרה המילה האחרונה. למרות שמבחינה אידיאולוגית כבר הגיע למחוזות החושך של השמאל הקיצוני, טרם פשע כנגד העם היהודי ויתכן עדיין שיתפכח ולא יכנע לבגידת היצר והפיזיולוגיה ועם זאת יציל את נפשו מגזירת איזה רח' צמח 1 משלו או מן הסתם מלחיות שנים ארוכות כאותו צמח שרון שנשמתו המפרפרת נתלתה על בלי-מה, כנראה מבלי יכולת 'פמליא של מעלה' להכריע לכאן או לכאן בשל איזון מוחלט של זכויות וחובות...

והנה, מסתבר שאפשר גם אחרת. יש יוצא מן הכלל המעיד כאלף עדים על הכלל: יצחק שמיר, צוק סלע איתן, ראש הממשלה המפוכח, הרציני והאחראי ביותר מבין ראשי הממשלה בכלל ומטעם הליכוד בפרט, האיש שלא ניכנע לבוש האב ולבייקר הניאו-נאצי, לא התקפל אל מול נאצות התקשורת השמאלנית, לא זז מילימטר לאחור ולא העלה בדעתו כלל אפשרות כלשהי של נסיגה בפני הערבים, גירוש יהודים והרס ישובים. יצחק שמיר, נקי הכפיים ובר הלבב, איש האמונה הטהורה בזכותו המלאה של עם ישראל לממש את ריבונותו על ארצו, האיש האחד שזיקנתו לא ביישה את נעוריו הנצחיים. אז קום צא, מר נתניהו, ולמד אמונה ודרך-ארץ משמיר. וגם אם בכל זאת תהיה לבסוף צמח, לפחות זקנתך לא תבייש את נעורייך.

תאריך:  19/06/2011   |   עודכן:  19/06/2011
חן בן אליהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גם נתניהו יהיה צמח?
תגובות  [ 20 ] מוצגות   [ 20 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זהר
19/06/11 11:01
 
ראספוטין בן מדביד
19/06/11 13:47
 
זהר
19/06/11 15:59
 
חנה שרה-
20/06/11 10:32
2
ראובן כהן
19/06/11 12:45
 
ראספוטין בן מדביד
19/06/11 13:54
 
ggggggg
19/06/11 17:53
3
קורןנאוה טבריה
19/06/11 13:54
4
שלומי דובדבני
19/06/11 13:58
 
צבי לביא
19/06/11 14:56
 
שלומי דובדבני
19/06/11 15:52
 
סתם_1
19/06/11 17:42
 
צבי לביא
20/06/11 11:24
 
חנה שרה-
20/06/11 10:38
 
צבי לביא
20/06/11 13:33
5
אבנר צפוני
19/06/11 16:34
 
משה הקטלן
19/06/11 19:30
6
אבנר צפוני
19/06/11 17:15
 
ראובן כהן
22/06/11 15:31
7
חנה שרה-
20/06/11 11:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סקר דעת-קהל שנערך באחרונה בארץ בקרב קשת רחבה של גילאים, הצליח לחשוף ממצא מדהים: למעלה מ-70 אחוז מן הישראלים, בני 6 עד 80, מתקשים בבוקר לקום ממיטתם ללא שרירים תפוסים.
19/06/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
רכבת ישראל נמצאת במשבר זהות בין ילדות לבגרות, וכדי להבריא עליה לקחת דוגמה מחברות רכבת בעולם. הדבר נובע מההתפתחות המואצת שחוותה בשנים האחרונות. הדבר דומה לאדם העוסק בספורט, אך אינו עובד לפי גרף מאמצים נכון, ומגלה לפתע שיש לו שברי מאמץ.
19/06/2011  |  עידן יוסף  |   מאמרים
אתם יודעים מי זה מוחמד בועזיזי? בהחלט ייתכן שהנכדים שלכם לא ידעו מי היה ברק אובמה, אבל את השם בועזיזי הם יכירו. ב-17 בדצמבר (עשרה בטבת לפי שעון ישראל), בעיירה קטנה ולא ידועה בדרום תוניסיה, מוחמד בועזיזי הצית את עצמו ומת אחרי שהמשטרה הרסה את דוכן הירקות הלא-חוקי שממנו התפרנס. בועזיזי היה צעיר אקדמאי בן 26, מובטל ורעב ומיואש, כמו מיליונים רבים במרחב הערבי הענק. חברים שלו הפיצו את תמונתו ואת סיפורו בפייסבוק, וכך התחילה המהפכה.
18/06/2011  |  אורי אליצור  |   מאמרים
למי שלא יודע, בעוד כשבועיים עתיד להתפתח מרד צרכנים בישראל, שבו תיבחן לראשונה השפעתן של הרשתות החברתיות. בחמש השנים האחרונות זינק מחיר הקוטג' (כמו גם מוצרי יסוד נוספים) ב-30% בקירוב.
18/06/2011  |  רועי אורן  |   מאמרים
נודע לכולנו מכותרות העיתונים (17.6.11) כי הפרקליטות החליטה להעביר קו מאוד ברור בין אירוע מביש לבין אירוע פלילי. הכוונה היא להרשעת שני החיילים – עדן אברג'יל, שהצטלמה בסמוך לכפותים פלשתינים; ולחייל שראה לנכון לתעד את ריקוד המקרנה שביצע מאחורי כפותה פלשתינית. עם כמה שההפרדה בין אירוע מביך לבין אירוע פלילי היא קריטית בהיבט של הפרקליטות, בהיבט של צה"ל לא צריכה להיות כל הפרדה: שני החיילים צריכים להיענש בחומרה רבה.
18/06/2011  |  מיקי פרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il