כשמדברים על נוער ארץ ישראל מתכוונים להתארגנות ספונטנית של בני נוער מיש"ע ומרחבי הארץ, הנותנים כיוון ומשמעות חדשה לחיינו כעם יהודי בארץ היהודים. זוהי רוח יהודית חדשה ישנה עם תוקף מוסרי ואומץ ותעוזה ומסירות גוף ונפש שנקנו ברגליים יחפות המהלכות בין ההרים ובנחלים של ארץ התנ"ך.
אלה הם נערים וגם נערות שיודעים ומאוהבים בארץ התנ"ך והיא משיבה להם אהבה רבה. הם גואלים את ארץ התנ"ך בהיאחזות בה, בניקוי ושיפוץ וטבילה בבורות המים שלה, בבארותיה, בנחליה, בשביליה ובעציה. הם שואבים רוח הקודש ממעיינותיה של ארץ התנ"ך, מעדרי הצאן שהם רועים בה, ומהלחם והגבינות והיין והשמן שהם מפיקים ממנה. הם בלתי מנוצחים כמו העפר של הארץ הקדושה ועתידים להיות ככוכבים אשר בשמים לרוב.
נוער ארץ ישראל בא מקרב העילויים בישיבות, באולפנות, כמו גם בתיכונים דתיים, ולא פעם עומדים בפרץ מול אספסוף ערבי תוקפני ויכולים לו, כמו גם שמנצחים אספסוף ערבי מתפרע מאדמות ארץ התנ"ך הגזולות והנשדדות באין פוצה פה ומצפצף בממשלה ובזרועותיה, וגם המצילים בנות ישראל מהתנכלות ערבית לאומנית ותאוותנית כאחד. לא כמו רבים מהוריהם ומחנכיהם הבורגנים והשבויים בעסקי העולם הזה ושקריו, הם רואים עצמם מחוייבים להתערב ולנקוט עמדה נחרצת ונחושה, קודם לכל במאבק מול ערבים עוכרי ישראל, ובלית ברירה גם מול יהודים וממסד ישראלי המתנכרים לתורה ולמדינת היהודים ולזכות היהודית הטבעית והאלוקית לכבוש את הארץ המובטחת ולהתיישב בה לאורכה ולרוחבה.
נוער ארץ ישראל הוא המרד הדתי והלאומי האותנטי והרדיקלי כנגד אנשים וממסדים שאינם מעוניינים בקיומו של א-ל ובעשיית רצונו הנוגעת לחיי מדינת ישראל כמדינה יהודית לעם היהודי. אותם אנשים שאינם רוצים ואף מתנגדים לחיות את חייהם על-פי דבר הא-ל הם האויב של נוער ארץ ישראל. הם נלחמים באלה הכופרים עקרונית ו/או מעשית בקיומו של כוח עליון. הם נלחמים בהתיוונות ובמתיוונים של העת החדשה.
העסקנות השתלטה על הכל
מבחינתם של נוער ארץ ישראל, בין אלה המכנים עצמם חילונים, כמו גם בין אלה המכנים עצמם דתיים, מצויים אנשים שעושים עסקים עם רשעים ורשעה ועם אויבי עם ישראל. לפי ההתייוונות החדשה, הכל מתנהל על-פי כללי המשחק הפוליטי והאינטרסים האנושיים. העסקנות השתלטה על הכל. התורה והיהדות והיהודים והארץ המובטחת הם נכסים הנתונים למסחר של שוק קח ותן. הכל מותר בשם ההישרדות והנהנתנות. ההיצמדות הישראלית לחוקי המדינה היא בעצם היצמדות לכללי המשחק הפוליטי והעסקי. שם המשחק: כל דשמאלני - גבר.
לעומת כל אלה, נוער ארץ ישראל חווה את קיומו של א-ל שהוא טוב ומטיב וגם נוקם ונוטר ומשמיד את הרשע והרשעים. נוער ארץ ישראל מעוניינים, רוצים, מרגישים עצמם שהם מסוגלים לחיות את חייהם רק על-פי דבר הא-ל. הם מעידים על קיומו של כוח עליון. הם חיים על-פי ההלכה ועל-פי התגשמות הגאולה ומלכות ישראל.
מבחינתם של נוער ארץ ישראל האמונה פירושה: יש א-לוהים, יש כוח עליון טוב ומטיב, שהתגלה לבני אדם, מתגלה אליהם בדרכים שונות, בין אם ברמה האישית ובין ברמה החברתית והעולמית. נוכחותו של הא-ל בחיי האדם היא אקסיומה. היא נותנת משמעות לחיים, כיוון לחיים, והיא התנאי היסודי והעיקרי לחיים ברי קיימא ובעלי משמעות על טבעית בבחינת נצח ישראל.
מבחינתם של נוער ארץ ישראל, המוסר פירושו: התנהגות על-פי כללים המשקפים את הרצון הא-לוהי ואת תוכניתו לקדם את היהודי ואת מדינת היהודים להקמת מלכות קודש. התנהגות נכונה על-פי כללי המוסר, המשתקפים בתורה סדורה ובציוויים ברורים, תביא בהכרח למדינת יהודים בה היהודים יחיו בבטחה ובשגשוג אמיתי. הם שואפים למדינה בה היהודים מטיבים זה עם זה, מפרגנים זה לזה, אכפתיים, מסייעים ועוזרים איש לרעהו, עינם אינה צרה זה בזה, והם בעלי עין טובה, לשון נקייה, ולב טוב הנכון תמיד לעשות את הטוב העליון ביותר והנכון ביותר לעשותו למען הזולת.
מבחינת נוער ארץ ישראל, לאירועים המתרחשים בהיסטוריה החברתית והלאומית של המתנחלים וההתנחלויות, יש השפעה מכרעת על הניצחון כנגד אויבי ישראל. מתרבים ומתחזקים בעת הזאת, אירועים מכוננים, הדומים לצירי לידה, המעמידים בניסיון את המאמינים ואת העם היהודי היושב ומתיישב בארץ ישראל, ולבסוף יביאו להתפוררות ולניפוץ כל מערכת העסקנות והפוליטיקה הקטנונית ובמקומה תצמח מלכות בית דוד.
בחזית מלחמת התרבות היהודית כנגד ההתייוונות החדשה
נוער ארץ ישראל מוצא עצמו בחזית מלחמת התרבות היהודית כנגד ההתייוונות החדשה בדמות תרבות הכפירה בא-לוהי ישראל ובתורתו ובארצו. זו מלחמה תרבות הנעשית יותר ויותר, לאיום קיומי על הנפשות הפועלות ואף על העם היהודי הנאבק באויביו. היריבות המרה בין אלילי התרבות המתייוונת לבין
עולם התורה הגואלת ומנהיגיו, הינה על סף מלחמת אזרחים.
לעת הזאת, האויבים המסוכנים ביותר של העם היהודי, הינם יהודים על-פי הלכה שחברו ללא יהודים שונאי ישראל או שמשחקים לידיהם, ומזינים ומלבים את אש המחלוקת הזאת. הם עושים זאת במטרה להביא לחורבן מדינת ישראל כמדינה יהודית ומדינת היהודים. הם חותרים לכך באמצעות האצת תהליכי התפוררות פנימית בחברה הישראלית בשילוב מתקפה חיצונית. קיימים משתפי פעולה מקרב אזרחי ישראל הבוגדים בה לאור היום ובמצעדי גאווה, באמצעות תקשורת ישראלית מגוייסת ורודנות ביורוקרטית אלימה.
הרוח החיה בנוער ארץ ישראל, התגבשה והתקשחה בגירוש גוש קטיף, במחנות הפליטים של המגורשים, בפוגרום עמונה וחומש, מעל גגות כפר דרום ובבתי מיגרון והמאחזים ביהודה ושומרון. זו רוח שמלוטשת ומתחסנת במרתפי השב"כ היהודי, בחדרי החקירות של המשטרה והיחב"ל, ובבתי המשפט והמעצר ובכלא. הם אסירי ציון בציון. עליהם ייאמר: כאשר יענו אותו - כן ירבה וכן יפרוץ. הם הנחשונים, הם הראשונים להרים את נס המרד, ומתעצמת בהם הרוח החדשה.
נוער ארץ ישראל הם "הפנתרים השחורים" של הציונות הדתית מבית מדרשו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק ובנו הרב צבי יהודה ותלמידיהם רבני יש"ע. הם צאצאיי "גוש אמונים" שצירפו לתורת מרכז הרב את תורת הרב כהנא ואת תורת הרב גינזבורג. יש להם לבוש אופייני, שמות אופייניים, שפה חדשה ומוזיקה ושירה ואמנות וגם רבנים חזקים ופוסקים גדולים. יש להם תומכים שבשתיקה בכל רחבי הארץ והעולם. תומכים יהודים ולא יהודים כאחד. השתקנים האלה מרימים ראש יותר ויותר ועתידים לשבור את קשר השתיקה.
ככל שתגבר המתקפה על הרוח החדשה הזו, כך היא תתחזק ותתעצם. כדי להתמודד כראוי עם הרוח החזקה והצעירה הזו, ובכדי שלא תהפוך לצונאמי קטלני, על כולנו להכיל אותה, להשיח עימה, לאפשר לה לומר את דברה, ללטש אותה כיהלום גולמי ולרתום אותה כמנהיגות יהודית אחראית ובוגרת, לקראת העימות הבלתי נמנע עם אויבינו ואויבי העולם האמיתיים: השמאל הבוגדני, האיסלאם הרדיקלי, והלאומנות הערבית.
העם היהודי ינצח את הרשע והרשעות הקיימת בו עצמו. העם היהודי ינצח את אויביו הפנימיים והחיצוניים כאחד. הניצחון של האור על החושך מובטח. חג החנוכה לימד אותנו את השיעור הזה לנצח.