|   15:07:40
  מתן פלג  
ראש אגף משאבי אנוש אם תרצו
בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

הח"כים הערבים מסיתים - מה זה אומר עלינו?

אני קורא לחברי הכנסת לגלות אחריות ולקדם חוקים שמטרתם להגביל את הביקורים, המעשים וההתבטאויות של הח"כים הערבים בכנסת. ברור לכולם שחברי הכנסת הערביים הם אנטי ציונים מובהקים, ולכן לא בכל מחיר אנו צרכים לאפשר לדבר הזה להתרחש. התופעה אינה מועילה לחברה, למדינה בוודאי שלא לדמוקרטיה
07/02/2012  |   מתן פלג   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
ח''כ חנין זועבי. אינה מפחדת לגלות את דעותיה בפומבי [צילום: פלאש 90]

ישראל ממשיכה לשתוק
ישראל שותקת, היהודים שותקים, והמסר הדו ראשי של הח"כים הערביים לקהלם, ממשיך להתבהר - הזדהות עם החמאס היא לגיטימית ומערכת החוק הישראלית מקבלת אותה בשוויון נפש.

משפיעי דעת הקהל הערבים

קיים מכנה משותף מאד ברור בין רוב מעצבי דעת הקהל הערבית בישראל, גם כאשר כל אחד מהם מגיע מאידיאולוגיה שונה לחלוטין. המכנה המשותף הזה טמון בפסילתם הגורפת של זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינת הלאום של העם היהודי. בנוגע לשכבת האקדמאים הערביים ואנשי הרוח החילונים ברובם, ניתן לראות את הדבר מתבטא ב-"חזון העתידי לערבים הפלשתינים בישראל" (2006), בנייר העמדה של מרכז מוסווא (2006), ב"הצהרת חיפה" (2007) ובמסמכים נוספים המשקפים את תפיסת עולמם.

בקרב רובם המוחלט של אנשי הדת המוסלמית הדומיננטיים, הרי נראה שזכותה של ישראל להתקיים פסולה מעיקרה מתוך אמונה שהמדינה הוקמה על אדמת וואקף מוסלמי. התנועה האיסלאמית בישראל, על שני פלגיה, פוסלת עקרונית את קיומה של ישראל וההבדלים ביניהם מתבטאים רק בכך שהפלג הדרומי מעוניין לנסות לשנות את צביון המדינה מבפנים והפלג הצפוני פשוט פוסל כל שת"פ עם מוסדות המדינה ורק ממתין לשעת כושר. מי שסבור כי אני מגזים בדבריי בהסבר פשטני על הפלג הצפוני - שייזכר בראיונו של ראאד סאלח לרשת ב' בו הסביר לפני שנתיים כי: "אדמת ישראל הינה אדמה איסלאמית, ערבית ופלשתינית כבושה ויש להגן עליה...1"

המופתי של ירושלים, השייח מוחמד חסין מככב גם הוא בהתבטאויות קיצוניות נגד יהודים ומדינת ישראל, רק לאחרונה צטט בכנס ברמאללה חדית' (תורת מוחמד שבע"פ) אלים במיוחד אשר אומר כי - "לא יבוא יום הדין עד אשר ילחמו (המוסלמים) ביהודים - והיהודי יתחבא מאחורי עצים ואבנים, והאבנים או העצים יקראו: 'הו מוסלמי עבד אללה, יש יהודי מאחורי, בוא והרגו אותו." מעניין שהשייח חסין אמר לעיתון הארץ כי אמצעי התקשורת סילפו את דבריו,2 והרי בעצם באומרו כך שיקר שקר בוטה, כי מדובר בציטוט ישיר של חדית' מפורסם. אגב החדית' הנ"ל אף מצוטט במלואו גם באמנת החמאס (סעיף 7).

זאת אומרת, שהמופתי של ירושלים לא רק שאמר את הדברים בכנות ובאמונה רבה, ושום גורם תקשורת לא סילף את דבריו - הרי הוא גם ניצל את הכנס ברמאללה - בירת הפת"ח, בכדי לקרוץ בה לעבר החמאס. נותרה קבוצה נוספת שראוי להזכיר בין הקבוצות המשפיעות על דעת הקהל הערבית בישראל, ואשר גם תפיסת עולמה הבסיסית שוללת את זכותה של ישראל להתקיים כמדינת העם היהודי ואלו הם רוב הח"כים הערביים.

נזקים:

הנזק המידי שמביאות שלושת הקבוצות שמניתי (אקדמיה, דת ופוליטיקה) על האוכלוסיה שהם מתיימרים לייצג, הוא בכך שהרוב היהודי מסיק שמדובר בגייס חמישי ממשי ומתרחק מהערבים בכל דרך אפשרית, דבר הפוגע בכלכלה הערבית- ישראלית בטווח הקצר והארוך גם יחד.

הנזק החמור יותר שאותן אליטות ערביות גורמות למיעוט הערבי, מתבטא בכך שהם מקבעים נורמת חשיבה הגורסת כי אין לאזרחי ישראל הערבים שום סיבה, ולו הכי קטנה, לקבל את המנגנון המדיני המתקיים בישראל (מדינה יהודית ומשטר דמוקרטי) ובכך הם מגדלים דור שלם להאמין כי קיימת אלטרנטיבה טובה יותר במזה"ת למנגנון שהתנועה הציונית הקימה, שזה שקר גמור אם לא הונאה בזדון, מפני שהמזה"ת כולו מאז ומתמיד, כך גם היום, הינו מרחב בלי שום סימפטיה לזכויות אדם אלמנטאריות. כך היה במרחב כולו, עד אשר באו היהודים וקוממו את ביתם הלאומי מחדש, בשטח הקטנטן של ארץ ישראל.

החטא השלישי גרוע עוד יותר מהשניים הראשונים, הוא שמעצבי דעת הקהל הערביים מזדהים במופגן עם מעשיהם הנתעבים של אויבי ישראל. בכך לא רק שהם משדרים למיעוט הערבי שיש לפסול את עיקרון המדינה שהם חיים בה, אלא גם מעודדים אותם ללכת בדרכי מעשי הרצח של אויבי מדינתם.

ההזדהות עם החמאס שהוא ארגון רצחני לכל הדעות, אשר רצח והרג הם כלים לגיטימיים מבחינתו, מתרחשת באופן מובהק על-ידי הח"כים הערביים, וזאת במקביל לאוזלת יד רפה של רשויות החוק הישראליות, דבר היוצר ביניהם תחרות מי יותר קיצוני:

את עזיז דוויק יו"ר המועצה המחוקקת מטעם החמאס ביקרו מסעוד גנאים ואיברהים צרצור מסיעת רע"מ תע"ל, וכשנשאלו על הביקור באתרynet הסבירו כי "מדובר באישים פוליטיים הנלחמים נגד הכיבוש3". באין תגובת אכיפה ישראלית הולמת לביקור, מי יתפלא שימים ספורים אח"כ קפצה על העגלה גם רודפת הכותרות שונאת ישראל ח"כ חנין זועבי וגם הלכה לבקר אותו? האם אותם ח"כים ערביים מנסים לשדר לערביי הארץ שדרך ההתנגדות של החמאס היא לגיטימית בעיניהם? שפיגועי התאבדות הם לגיטימיים? או שמא המסר שלהם לערבים הוא שגם מערכת החוק הישראלית מקבלת את מעשי החמאס כנורמה מתקבלת על הדעת, שהרי אם לאו, בוודאי היו מופעלות נגד אותם ח"כים סנקציות משמעותיות לא?

אבל ישראל שותקת, היהודים שותקים, והמסר הדו ראשי של הח"כים הערביים לקהלם, ממשיך להתבהר - הזדהות עם החמאס היא לגיטימית ומערכת החוק הישראלית מקבלת אותה בשוויון נפש. כך בדיוק פעל לאחרונה יועצו לשעבר של יאסר ערפאת (עד 99) ח"כ אחמד טיבי, אשר הסביר בכנס השאהיד ברמאללה כי "השאהיד הוא התפארת אשר פורץ ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולשחרור ושהשאהיד הוא סמל המולדת ועוד קרא - "ברכות לאלפי השאהידים במולדת ובניכר וברכות לשאהידים שלנו ושלכם בתוך הקו ירוק,"4 כנראה מתוך פרץ התרגשות שבוודאי חש נוכח מחיאות הכפיים שקיבל שם. הדברים הללו עוברים, כך מסתבר, בשוויון נפש.

הערבים בתוך הקו הירוק, במיוחד אלו אשר מצביעים לאחמד טיבי, יכולים לחוש רשמית שה"שהאדה" היא הדרך הנכונה להם. ולמרות שמצביעי טיבי אינם רבים, והוא יקיר התקשורת העברית הרבה יותר מאשר זו הערבית, עדיין מספיק מטומטם אחד שיתאבד כדי להרוג עשרות אנשים בשם ה"שאהדה" שאחמד טיבי ברך עליה ברמאללה.

אז מה התנהלות הח"כים הערביים אומרת דווקא עלינו?

אומנם ניתן לתרץ את ביקורי הח"כים אצל אנשי החמאס, את השותפות האקטיבית במשט הטרור טורקי ואת אמרות הברכה לשאהידים, כעמדה שניתן להביע במדינה דמוקרטית, אך זו תהיה הונאה עצמית עמוקה ולא יותר. רק תארו לעצמכם חבר קונגרס אמריקני-מוסלמי שהיה הולך לבקר בכירים באל-קאעידה בכדי לחזק את ידם ומכנה אותה "לוחמי חופש". מה ניתן להסיק על אופייה של הדמוקרטיה הישראלית בהקשר להתנהלותה מול התבטאויות רדיקליות אלו של חברי הכנסת הערבים? שאנו סובלים מהעדר אכיפה, מחוסר מנהיגות ומחוסר אחריות לאומית. בקיצור מאנמיה מערכתית. קימת כאן תופעה של אי קבלת אחריות בסיסית שחייבת להתלוות לכל עם וחברה שלקחו על עצמם את משימת הניהול הלאומי והעצמי שלהם.

ריבון אמתי משרטט גבולות ואוכף את חוקיו בכדי לשמור על החברה שהוא אחראי עליה, אך צעדים אלו אינם מתקיימים, לפחות במישור הגלוי. צריך לזכור כי לא מדובר בהערות מרומזות המהוות חלק מהמשחק הדמוקרטי, אלא בהתבטאויות ברורות בעד דרך השאהידים וכשהדבר נאמר על-ידי חברי כנסת ישראלים הדבר הוא אבסורד לשמו. בנוסף, ברור לכל שמתקיימת כאן איפה ואיפה ברמת הסיקור התקשורתי, בכל הקשור להתבטאויות גזעניות. שהרי אילו הרב עובדיה היה מתבטא באופן דומה הדבר היה פותח מהדורות חדשות. הספר תורת המלך של הרב שפירא והרב אליצור גונה על-ידי כל, ובצדק, אבל כשאחמד טיבי מפאר את השהיד ההתבטאות שלו יורדת מהכותרות אחרי שעתיים.

אם כן, אני קורא לחברי הכנסת של מדינת ישראל לגלות אחריות בנושא ולקדם חוקים שמטרתם להגביל את הביקורים, המעשים וההתבטאויות הללו של הח"כים. ברור לכולם שחברי הכנסת הערביים אשר הם אנטי ציונים מובהקים, משרתים במידת מה את הדמוקרטיה הישראלית, אבל אני אומר - לא בכל מחיר אנו צרכים לאפשר לדבר הזה להתרחש. התופעה הנ"ל אינה מועילה לחברה, למדינה בוודאי שלא לדמוקרטיה, אלא רק מזיקה לה ולמיעוט הערבי אשר מיוצג כביכול על-ידי אותם ח"כים.

הערות:

ראש אגף משאבי אנוש בתנועת "אם תרצו"
תאריך:  07/02/2012   |   עודכן:  07/02/2012
מתן פלג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הח"כים הערבים מסיתים - מה זה אומר עלינו?
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורןנאוה טבריה
7/02/12 12:34
2
אורי עמר
7/02/12 14:01
3
שרוןגיא
8/02/12 11:05
4
מקס פאואר
8/02/12 12:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שנים על גבי שנים חיינו בהכחשה ומחקו לנו את הזהות שלנו. הערבים גנבו את הזהות הפלשתינית שלנו, אבל מעולם לא הפסקנו לחלום על ארץ ישראל השלמה. כן, זאת הנפרשת מהנהר עד הירדן, זאת שבעבר נקראה ארץ ישראל-פלשתינה. כל מי שדיבר ונלחם על זכותנו ההיסטורית, שוכנע בכל מיני אמצעים חוקיים וכפייתיים שגרמו לו להבין שהוא טועה; ומי שלא מבין את זה בטוב, נכפה את דעתנו עליו.
06/02/2012  |  עמוס דאי  |   מאמרים
מי מאיתנו לא מכיר ואפילו נרתע משמות כמו "עיירות פיתוח", "נוער בסיכון" או "משפחות רב-בעייתיות"? טוב, אולי לא כולנו נרתעים, אבל בוודאי שלא היינו רוצים להיות בצד שעליו מודבקת אחת מהתוויות האלה. האם התווית הזו מוצדקת ועוזרת לשיפור המצב ולטיפול נכון? או אולי דווקא היא זו שמנציחה את הפער ומשאירה את המצב גרוע כשהיה?
06/02/2012  |  שירה טנא  |   מאמרים
כשהייתי בן שש או שבע לקח אותי סבא שלי, ר' יעקב משה דיקמן ז"ל, לראשונה לבית הכנסת. סבא הביא אותי לקומה השנייה של בניין בי"ס בית יעקב ברח' מיכאל שבחיפה. שם, בתוך חדר, התכנס מניין של אנשים מבוגרים בעלי פנים חרושות בקמטים, שעומקם העיד יותר מכל על שנות הזעם שעברו באירופה, ועל מה שהותירו "שם". אני הייתי הילד הקטן היחיד בחדר.
06/02/2012  |  הרב שי פירון  |   מאמרים
התוכנית "האח הגדול" היא אחת מהתוכניות הנצפות ביותר בעולם כולו ובישראל בפרט. התוכנית כבשה את הציבור בסערה והרייטינג מעונה לעונה ממשיך לנסוק לגבהים חדשים. אך נשאלת השאלה – האם התוכנית היא באמת איכותית ובעלת מטען הגורם לדיון בסיום הצפייה בה, או שמא מדובר במשחק של דיירי הבית ואנו הצופים בולעים את הפתיון ומטרת התוכנית היא מעין "לחם ושעשועים" בעידן המודרני?
06/02/2012  |  משה קופרט  |   מאמרים
מועמד לכנסת הבאה שלא יבטיח לי (בכתב) טיפול שורש בנושאי התחבורה בישראל, לא יקבל את הקול שלי בבחירות; ואם הוא חלק ממפלגה, אז לא אבחר במפלגה שבה הוא נמצא – אפילו ייגמרו לי המפלגות.
06/02/2012  |  נסים גבאי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
סקירה: "צה"ל גורם לפירוד משפחות"  /  עידן יוסף
מזכ"ל האו"ם: עלינו לחבק את "האביב הערבי"  /  עופר וולפסון
מכון אימפקט ס.א. וממצאי מעקב חדשים ברש"פ  /  יצחק רביחיא
כישוף  /  משה חסדאי
שבי ציון - הראואננטים  /  נורית גרינגר
שנה חלפה - העולם התהפך  /  יורם דורי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il