בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מטבריה הדיגיטאלית ועד לאיש שעבר את מהירות הקול. על התנ"ך ואדמות שכונת האולפנה, על מנהיגי דור המחאה ועל חפצי קדושה
|
קבר הרמב"ם בטבריה [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
קרן טבריה ראש עיריית טבריה מתכנן להקים מונומנט חדש על קיברו של הרמב"ם, כולל להבה וירטואלית וקרן לייזר שתגיע לשמים. הוצאה של איזה 10 מיליון דולר, שבטח יש לעיריית טבריה שכבר שיפצה את כל כבישי העיר ומדרכותיה, תיקנה את הביוב והקימה מבנים ראויים לגני ילדים ובתי ספר. מי שהתלהב מהפרויקט היה ביבי נתניהו, שאף ביקש משר החינוך להכניס לתכני הלימוד בישראל תוכנית לסיור בקבר. כנראה שאחרי סיור התלמידים בחברון, שר החנוך שלנו ישלח את הילדים גם לעלות לקברים. מזל שראש ה ממשלה לא ביקש משר החינוך להביא לכך שהתלמידים יצליחו לקרוא ולהבין דף מתוך משנה תורה לרמב"ם, כי ספק אם שר החינוך שלנו, או ראש עיריית טבריה, היו מבינים על מה המדובר. דווקא פסטיבל קברים תואם הרבה יותר את תפיסת עולמם. ואם רציתם לדעת למה טבריה נראת כפי שהיא, ולמה היא תשאר ככה גם בעתיד, תעקבו אחר האותות והסימנים לכך משמים. ליתר דיוק, אחר קרן הלייזר הדיגיטאלית שתחבר בינם לבין טבריה של קבר הרמב"ם.
|
שר הביטחון הנוכחי פנה השבוע ליועץ המשפטי ל ממשלה והגיש בפניו תלונה כנגד הרמטכ"ל שלו לשעבר, בחשד לנתינת וקבלת שוחד. רמטכ"ל אחר בעבר, שגם הוא היה כבר שר ביטחון, התגלה השבוע כאחד מגדולי השקרנים בתולדות חיינו הפוליטיים, ואילו אצל שר הביטחון המכהן בעצמו נתגלה שנמחק כל הדיסק של ההקלטות הסודיות בלשכתו. בגלל מיזוג האויר. כמובן. בטח. וגם אין דיסק גיבוי. עזבו אם אתם מאמינים להם שהם יעבירו חוק לגיוס חרדים. תשאלו את עצמכם אם אתם סומכים על החבורה הזו בעניני הגרעין ואירן .
|
|
מופז. עובר את מהירות הקול שלו עצמו [AP]
|
|
|
היה נחמד לקרוא בעיתון הבוקר הטרי את כל מה שאמר מופז בערב במסיבת העיתונאים שלו על נתניהו, ובו ברגע לשמוע אותו ברדיו כבר מתלקק במסיבת העיתונאים שלו עם נתניהו. אומרים ששקרים שפיזרת בעברך ישיגו אותך יום אחד. לא חיוני. מופז, למשל, פולט את שקריו ואז מזנק קדימה ומשיג אותם בעצמו. האדם הראשון בהיסטוריה שעובר את מהירות הקול שלו עצמו. כשאמר שהליכוד הוא בית שלא עוזבים אותו, הוא עזב אותו עוד בטרם גמר את המשפט, וכשאמר שקדימה בראשותו לעולם לא תשב בממשלת נתניהו, התחת שלו כבר היה מונח על כיסא ה ממשלה. יש פוליטיקאים שנאלצים להכחיש את דבריהם, ויש מופז, שאצלו מעשיו כבר מכחישים מעצמם את דבריו.
|
|
הילולת מירון. מסחרה במיטבה [פלאש 90]
|
|
|
עמותת "הכנסת אורחים – רשב"י במירון" ארגנה ביום העליה לקבר רבי שמעון בר יוחאי תפילת רבנים בפתח הקבר והציעה לציבור להזמין ממנה סט הכולל קמע תפילה, בקבוק יין ונר ישועה, שהונחו בפתח מערת הקבר בזמן התפילה, והכל תמורת 1,800 ש"ח. תמורת 3,600 ש"ח אפשר לרכוש גם טלית שלבש אחד הרבנים הללו. מומלץ למעוניינים להשלים את האוסף שלהם המכיל גם פיסה מהעץ, שבב מהמסמר ושערה מהתלתל של הבתולה.
|
|
גבעת האולפנה בבית אל [צילום: AP]
|
|
|
כמו במדינות אחרות, גם החוק הישראלי קובע שמי שבונה על קרקע של אחרים חובתו להסתלק מהשטח או להיות מסולק משם, הוא וכל מה שבנה. רק בעל הקרקע הוא בעליה ובעל הזכות לבנות עליה. מכיוון שיהודים בנו על אדמה פרטית של ערבים, וכך מצר וקבע גם בית המשפט (היהודי) בתום ההליכים, מבקשת עכשו ה ממשלה לשנות רטרואקטיבית את החוק ולקבוע שאם יהודי בנה ביתו על אדמה של ערבי, אז אחרי 4 שנים האדמה עוברת לבעלותו של הפולש לקרקע. יש להניח שהחוק החדש יכיל הגדרות שיבטיחו שזה יחול רק על ערבים, אחרת מישהו יכול להכנס מחר לגינה שלכם, בזמן שתהיו בשליחות בחו"ל, וכשתחזרו תגלו שגינתכם עברה אליו, ואנו בטח לא רוצים שחוקים כאלה יחולו גם עלינו. מי שמאד תומך בחוק כזה הוא יו"ר הכנסת רובי ריבלין, שהוא גם המועמד הבא לתפקיד נשיא המדינה (אם הוא עצמו ישרוד אחרי שמעון פרס). תמיכת יו"ר הכנסת מבטיחה חקיקה מהירה ככה שהממשלה תוכל לעשות כחפצה. רק מכיוון שרובי ריבלין נורא אוהב לצטט מקורות יהודים ולהביא מובאות מהתנ"ך והמורשת, אז אולי הוא יקבל הפעם את עצתי הצנועה ויציע לכנסת לקרוא לחוק הזה בשם היהודי ההולם אותו: "חוק כרם נבות".
|
|
שמולי. עם מי הוא סגר? [צילום: פלאש 90]
|
|
|
סתיו שפיר, דפני ליף ו איציק שמולי עצרו את המו"מ שקיימו עם המפלגות על שיבוצם לכנסת. אחרי שהכנסת הנוכחית דחתה את הבחירות, מנהיגי המחאה צריכים לחזור לרחוב ולארגן מחאה, כדי להשאר מנהיגים. ואכן כבר נערכות מחאות וצעדות ספונטאניות, ועם קצת מזל בקרוב נחזור כולנו למאהל המחאה והדון במחיר הקוטג'. אבל מטעמי הגינות ציבורית, אולי ראוי שכל אחד מהמנהגים הצעירים הללו יבהיר בקול רם עם איזו מפלגה הוא סגר או עמד לסגור עסקה, כי באמת זה לא יהיה נעים לגלות שצעיר מפגין ממר"צ ילך עם שלט המחאה שלו דווקא בהפגנה של מועמדת לרשימות העבודה, או שתומך מפלגת העבודה יקים בשדרות רוטשילד אוהל בחלקה של מועמדי מר"צ. קצת שקיפות ונקיון פוליטי לא יזיקו, לפחות עד ליום שתהיו ח"כים ותיראו כמו מופז.
|
|
תאריך:
|
11/05/2012
|
|
|
עודכן:
|
13/05/2012
|
|
אברהם (פריצי) פריד
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבשלום חום
|
11/05/12 22:19
|
|
2
|
|
סובול עידן
|
12/05/12 14:09
|
|
|
|
הנ"ל
|
12/05/12 14:14
|
|
3
|
|
גרשון ה.
|
12/05/12 15:27
|
|
4
|
|
מורה דרך
|
12/05/12 17:03
|
|
|
|
קרן לייזר לשמיים?
|
12/05/12 23:23
|
|
5
|
|
ד"ר רייספלד אילן
|
14/05/12 12:48
|
|
הרגישות אינה נמנית במניין תרי"ג המצוות. אי-אפשר לצוות עליה כפשוטה ואין מסגרת משפטית קרובה לייסר ולהעניש בה מי שאין לה מקום בחדרי לבבו. היא נותרת על כן כמידה, זוכה לברכה כשהיא מתגלית בהתנהלות ובאורח דיבורו של אדם ולגינוי כאשר האדם המנוגב ממנה עוטה תחתה בוטות. מדי פעם פוגשים במי שרואה ברגישות חולשה, כניעה להלוך נפש, ולא אחת במי, שלהפך, רואה בהיעדרה של רגישות עדות מובהקת לשליטת המוח הבלתי משוחד על השיפוט המשוחרר מכל הטיה. ואף על-פי כן היא מרחפת לה הרגישות כנותנת טעם למצוות. " וְגֵר לֹא תִלְחָץ וְאַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת נֶפֶשׁ הַגֵּר כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם" (שמות פרק כ",ט') היא אזהרה שאינה מנומקת נימוק מוסרי אם כי אין ספק כלל כי אימפרטיב מוסרי מחייב את האדם להימנע מללחוץ את החלש ממנו. "ואַתֶּם יְדַעְתֶּם אֶת נֶפֶשׁ הַגֵּר", פונה עם זאת אל הרגש, אל חובה אנושית לקחת בחשבון בכל מעשה ומעשה לא רק את האסור ואת המותר ביחס לאחר אלא את האדם שבאחר, את לבו ואת שברון ליבו, שהדרך היותר נכונה להעלותו על הדעת הוא להשוותו לשבר הלב שהיה מנת חלקו בעבר של מי שיש בכוחו היום להתעלם מזולתו.
|
|
|
פרשת בהר עתירה במצוות חברתיות, שבמרכזן מצוות שמיטה, גאולת קרקעות ושחרור עבדים בשנת היובל, כמו גם איסור הונאה, תמיכה בעניים ואיסור הלוואה בריבית (מבחינה זאת יש דמיון בינה לפרשת משפטים). אך בראש ובראשונה ראוי להתמקד בקושייה המתעוררת כבר בתחילת הפרשה.
|
|
|
קרוב למרכז העיר מודיעין במקום הומה כלי רכב מבני מגורים וגני ילדים (אחד מהם "גן שרקרק") חוזרים בכל שנה השרקרקים מאירופה לקנן ולגדל את צאצאיהם בארצנו.
|
|
|
"כִּי יָמוּךְ אָחִיךָ" (ויקרא כ"ה 25) המחוקק בפרשת "בהר" מתגלה במלוא שיעור קומתו הערכית - מחוקק בעל תודעה שוויונית חברתית - הרגיש לנפילה וקריסה של כל אחד מבאי החברה. יש לראותו כאל אח לכל באיה, אח שחובה על החברה לחלצו ממצוקתו. זו חברה המאופיינת בגילויים של סולידאריות חברתית.
|
|
|
ברישא ייאמר, מדובר על סגנון. והסגנון הוא האדם, זה האומר אותם. מדובר כמובן גם על אוצר המילים. ההתבטאויות "מכר את נפשו לשטן" וגם הביטוי "זבל", שהשתמש בו פואד בן-אליעזר, מעל בימת הכנסת, יותר מכול, מייצגים את אומרם, את פואד. זהו סגנון התבטאות המעורר גועל נפש, או בלשון העם "טפו", להקיא מזה. לא ראוי ואיננו מהווה דוגמה לאף בן תרבות צעיר או מבוגר.
|
|
|
|